6.9 C
Czech
Čtvrtek, 6 listopadu, 2025

Starbreeze přebírá vydavatelská práva na Payday 3. Druhá šance pro zklamané fanoušky?

reklama

Ještě před rokem to s třetím dílem série Payday nevypadalo vůbec dobře. Po deseti letech od vydání kultovního Payday 2 přinesl nový díl velká očekávání, ale také velké zklamání. Vydání v září 2023 doprovázely masivní technické problémy. Matchmaking téměř nefungoval, servery padaly jako domino a hráči se rozhořčeně ptali, proč musí být celý titul povinně online, i když chtějí hrát sami. Výsledkem byly drtivě negativní recenze, klesající hráčská základna a frustrovaná komunita.

Studio Starbreeze, které má vývoj Payday série na svědomí, se po tomto debaklu ocitlo pod tlakem. Hráči byli nekompromisní a vedení společnosti to pocítilo. Krátce po vydání opustil křeslo CEO Tobias Sjögren a vznikl nový kreativní tým, jehož cílem bylo titul zachránit. Celý proces byl interně pojmenován Operation: Medic Bag, podle ikonického předmětu z herní série. Šlo o jasný signál: hru je potřeba zachránit, vyléčit, a nejlépe rychle.

Převzetí vydavatelských práv

Zásadní změna přichází nyní. Studio Starbreeze oznámilo, že zcela přebírá vydavatelská práva na Payday 3 od společnosti Plaion, která hru původně distribuovala. To znamená, že Starbreeze bude mít nejen vývoj, ale i celý proces vydávání plně pod kontrolou. Jak uvedlo v oficiálním prohlášení, došlo k „vzájemné dohodě“ mezi oběma firmami, která umožní Starbreeze pokračovat bez vnějšího omezení. Na financování tohoto kroku studio vydalo nové akcie v hodnotě zhruba 3 miliony dolarů, z nichž většina šla na splacení závazků vůči společnosti Plaion.

„Tento krok nám umožní výrazně urychlit plán vývoje obsahu a otevřít nové strategické příležitosti pro celou značku Payday,“ uvedl člen představenstva Thomas Lindgren. A právě to zní jako hudba pro uši hráčů, kteří toužili po větší frekvenci aktualizací, oprav a hlavně nového obsahu.

Payday 3 se totiž po vydání potýkalo s obrovským nedostatkem čerstvého materiálu. Nové mise nepřicházely, první velká aktualizace byla opakovaně odložena a komunita začala ztrácet trpělivost. Hráčská základna rychle klesala a většina veteránů se raději vrátila k Payday 2, které i po letech působí stabilněji a obsahem bohatěji.

Starbreeze si ale uvědomuje, že tento krok sám o sobě nestačí, hráči potřebují konkrétní výsledky. První velký test proto přijde už 26. května 2025, kdy vývojáři slibují vydání nového obsahu. Co přesně přijde, zatím není známo, ale už samotná zmínka o datu v oficiální komunikaci značí, že tým bere záchranu hry vážně.

Payday značka má budoucnost, říká Starbreeze

A co dál? Starbreeze se netají tím, že má s celou značkou Payday větší plány. V tiskové zprávě se výslovně zmiňuje, že ukončení spolupráce s Plaionem neznamená konec. Naopak, obě společnosti si ponechaly otevřená vrátka pro budoucí spolupráci na dalších projektech ze světa Payday. Jinými slovy, třetí díl nemusí být poslední, ba naopak. Značka může expandovat, ať už skrze rozšíření Payday 3, nové spin-offy nebo dokonce Payday 4.

Je také dobré připomenout, že Starbreeze aktuálně pracuje i na velkém Dungeons & Dragons titulu, který by měl vyjít v roce 2026. Přesto ale studio opakovaně ujišťuje, že Payday zůstává jejich klíčovou značkou, a že budou pokračovat v jejím rozvoji naplno.

Záchrana Payday 3 tedy není jen o opravách a updatech. Je to o znovunabytí důvěry komunity, obnovení reputace značky a návratu k tomu, co fungovalo v minulosti. Pokud to Starbreeze zvládne, možná nás ještě čeká příjemné překvapení. A kdo ví, třeba bude právě Payday 3 jedním z těch titulů, které se po nevydařeném startu dokážou postavit na nohy a uspět na druhý pokus.

reklama

reklama

spot_img

Články

Mortal Kombat: Legacy Kollection vychází jako velká pocta sérii

Digital Eclipse vydalo kompilaci raných Mortal Kombat her s interaktivním dokumentem. Balík cílí na fanoušky historie série i na hráče, kteří si chtějí zahrát přesně to, co viděli na herních automatech a starých konzolích.

Všichni společníci v The Outer Worlds 2 a jak je naverbovat

Pokračování sci-fi RPG The Outer Worlds 2 nabídne šest nových společníků. Každý má vlastní schopnosti, dialogy a drobné zlozvyky, které oživují průzkum vesmíru. Dva se přidají hned v úvodu hry, ostatní je nutné najít a přesvědčit.

Fortnite chystá velkolepou spolupráci se Simpsonovými

Spekulace o spojení Fortnite a Simpsonových se potvrdily. Herní událost startuje 1. listopadu v 17 hodin středoevropského času a má být jednou z největších kolaborací v historii hry. V novém videu se objevili mimozemšťané Kang a Kodos, kteří ohlašují invazi do světa Fortnite.

Hráči se bouří proti halloweenskému eventu v Borderlands 4. „Radši nic než tohle“

Borderlands 4 spustil halloweenský „Horrors of Kairos“. Místo velké slavnosti ale hráči našli jen lehce upravené souboje se světovými bossy, dvě zbraně a pár skinů. Kritika se valí ze sociálních sítí i YouTube. Současně dorazil patch se slušnými úpravami, který však přinesl i bolestivý zásah do populárního „crit knife“.

Todd Howard uklidňuje fanoušky: nové Fallout projekty jsou na cestě

Todd Howard potvrdil, že série Fallout rozhodně nekončí. Během oslav Fallout Day sice Bethesda nepřinesla žádné šokující odhalení typu Fallout 3 Remaster nebo Fallout 5, ale fanoušci přesto dostali jasný signál: nové hry se vyvíjejí.

PowerWash Simulator 2 je uklidňující návrat s chytrými drobnostmi navíc

Druhý díl PowerWash Simulatoru navazuje přesně tam, kde první skončil. Nehraje si na velké změny, ale na jistotu. Pořád stojíte s hadicí v ruce a sledujete, jak vrstvy špíny mizí a pod proudem vody se znovu objevují barvy a detaily. Je to jednoduché, uklidňující a pořád stejně návykové.

Remedy v krizi: Tero Virtala po devíti letech končí jako CEO

Finské studio Remedy Entertainment, známé díky titulům jako Alan Wake 2 nebo Control, oznámilo okamžitý odchod svého dlouholetého ředitele Tera Virtaly. Po devíti letech u kormidla ho střídá spoluzakladatel společnosti Markus Mäki, který přebírá funkci prozatímního CEO. Změna přichází v době, kdy studio čelí ekonomickým potížím a slabým prodejům svého nejnovějšího projektu FBC: Firebreak.

Ninja Gaiden 4: comeback, který stojí za to

Ninja Gaiden 4 je přesně ten typ akční hry, kvůli které vás rychlé, technické řeže tolik baví. Krátké levely střídají brutální arény, krev stříká proudem a každý zásah má váhu i eleganci. Příběh? Zápletka o temném drakovi a věčně mrzutém Yakumovi slouží hlavně jako záminka pro další souboje. Naštěstí to nejdůležitější, boj, je priorita.

Sedm let po vydání. Red Dead Redemption 2 nezestárlo ani o den

Sedm let po vydání zůstává Red Dead Redemption 2 nejpůsobivější hrou, jakou kdy studio Rockstar vytvořilo. Ne kvůli technice nebo grafice, ale kvůli tomu, jak přesně a sžíravě dokázala rozebrat mýtus Amerického snu a všechny, kteří mu podlehnou.

Lehce strašidelné hry pro podzimní večery

Halloween je za dveřmi a herní sezona tomu odpovídá. Pokud chcete nasát trochu hororové atmosféry, ale vyhnout se nočním můrám, právě pro vás vznikl výběr nejlepších her, které děsí jen tak akorát.

reklama

Novinky

PlayStation Portal konečně dostává cloud streaming. Sony posílá handheld na novou úroveň

Sony právě spustila největší aktualizaci pro svůj handheld PlayStation Portal od jeho uvedení na trh. Dlouho žádaný cloud streaming je konečně tady a spolu s ním i vylepšené uživatelské rozhraní, podpora 3D audia a řada funkcí, které ze zařízení dělají mnohem víc než jen doplněk k PS5.

Arc Raiders odmění hráče za výpadky serverů

Studio Embark rozdává herní měnu hráčům, kteří o víkendu narazili na problémy se servery. Každý, kdo se 2. listopadu přihlásil do multiplayerové akce Arc Raiders, dostane 500 Raider Tokens. Vývojáři přiznali, že „servery měly v neděli menší zádrhel“ a omlouvají se za potíže.

Hyrule Warriors: Age of Imprisonment sbírá chválu i výtky před vydáním na Switch 2

Spin-off ze světa Zeldy dorazí 6. listopadu na Switch 2 a první recenze ukazují jasný obraz. Kritici zdůrazňují kanonický příběh o Zapečetěné válce a propojení s dějem Tears of the Kingdom. Dodávají, že jde o zážitek šitý na míru fanouškům Hyrule i žánru musou.

reklama

spot_img

reklama

reklama