Kultovní série Skate od EA se letos vrací. Hráči se dočkají 16. září, kdy hra vstoupí do early accessu jako free-to-play titul s otevřeným světem. Na první pohled působí jinak než předchůdci, ale s ovladačem v ruce se vrací to podstatné – systém Flick-It.
Právě ten udělal ze Skate odlišnou sérii. Místo složitých kombinací tlačítek hráči prováděli triky pomocí pohybů pravé páčky, skoro jako by je kreslili. Výsledkem byl plynulejší a přirozenější pocit z jízdy, který překonal konkurenci. Jenže oživit tento systém v novém enginu nebylo vůbec jednoduché.
Triky, které dosud nikdo nevymyslel
Tvůrci přiznávají, že původní engine byl tak složitý, že jej nešlo jednoduše obnovit. „První pokusy o některé triky se staly až u nás na motion-capture scéně,“ popisuje kreativní šéf Deran Chung. Skuteční skateboardisté byli překvapeni, když je vývojáři žádali o kombinace jako „ollie 360 inward heel“ či „ollie 360 hard flip“. Některé z nich v reálném světě nikdy nikdo nezvládl – systém je ale vyžadoval, aby zaplnil všechny možné směry pohybů.
Nový Skate proto musel vzniknout od základu ve Frostbite enginu. Chung a technický lídr Jon Lawlor strávili roky zkoušením, zda lze Flick-It znovu vybudovat. Nakonec se jim to podařilo, a navíc systém obohatili o nové možnosti.
Hráči nyní mohou provádět variace, které dříve nebyly možné. „Teď máme late v podstatě u všeho,“ vysvětluje Chung. Můžete vyskočit a provést zpomalený flip, pak přidat pozdní verzi a ještě k tomu nollie variantu. Přibyly i způsoby, jak triky držet a kombinovat v jediné sekvenci.
Novinky se netýkají jen triků. Animace se už neskládají z pospojovaných útržků, ale vznikají z delších pohybů, takže působí přirozeněji. Velkých změn se dočkala i fyzika, která dokáže lépe vyhodnocovat překážky před jezdcem. Díky tomu fungují i wallies, tedy odrazy přímo od objektů.
Live service a příslib dalších možností
EA staví nový Skate jako živou službu. Vývojáři tak mohou do hry postupně přidávat nejen kosmetické doplňky, ale i celé nové triky. Už teď plánují zařadit darkslide nebo impossible, které dorazí v dalších sezónách.
Pro většinu hráčů ale bude rozhodující jednoduchá otázka: jestli to celé působí správně. Podle prvních dojmů se to podařilo. Skate tak míří zpět do své nejlepší formy – a přitom otevírá dveře trikům, které dosud neexistovaly.