18.1 C
Czech
Úterý, 16 září, 2025

Připravované League of Legends MMO zůstává klíčovým projektem společnosti Riot Games

reklama

Už je to více než čtyři roky, co v Riot Games začali pracovat na dosud bezejmenném MMO zasazeném do světa League of Legends. Titul byl poprvé oficiálně oznámen v roce 2020 a od té doby prošel mnoha změnami. A to včetně restartu, kdy vývojáři usoudili, že hra působí příliš genericky a chtějí ji pojmout jinak. Vývoj ale pokračuje a podle všeho se jedná o projekt, který v současnosti zabírá vůbec nejvíc času spoluzakladateli Riot Games Marc Merrill, jenž zároveň zastává pozici chief product officer.

V nedávném rozhovoru pro Game File Marc Merrill potvrdil, že právě toto MMO je pro něj v rámci firmy největší prioritou. „Pravděpodobně je to projekt, na kterém trávím nejvíc času,“ konstatoval a dodal, že Riot se rozhodně nevzdává. Potvrzuje tím slova z počátku roku 2024, kdy vývojáři oznámili, že sice musejí celý koncept hry upravit, ale v žádném případě nekončí s vývojem.

MMO žánr je podle Merrilla jedním z nejnáročnějších. Hra musí nabídnout obrovský herní svět, který hráče zaujme a udrží, a to vše musí současně fungovat technicky na špičkové úrovni. Tvůrci se přitom netají ambicí, že League of Legends MMO má být důstojným nástupcem zavedených titulů – rádi by totiž zachytili onen nostalgický pocit, na který vzpomínají starší hráči obřích online světů.

Merrill věří, že Riot Games má předpoklady úspěšně realizovat velký MMO projekt: „Riot je přesně ta firma, která by se do podobného úkolu měla pustit,“ tvrdí. Důvody vidí nejen v silném zázemí týmu, ale hlavně ve světě Runeterry, v němž se odehrává jak samotné League of Legends, tak karty v Legends of Runeterra nebo originální auto battler Teamfight Tactics. Všechna tahle díla se dlouhodobě těší oblibě u hráčů, kteří navíc v anketách dlouhodobě vyjadřují přání prozkoumávat Runeterru ještě hlouběji – a MMO jim k tomu dává ideální příležitost.

Cesta od MOBA ke všemu možnému

Riot Games se v posledních letech pokusili rozšířit své portfolio různými směry. Vedle klasického MOBA titulu League of Legends a mobilních odnoží (Wild Rift) se pustili do karetní hry (Legends of Runeterra), auto battleru (Teamfight Tactics) nebo střílečky Valorant, která se zase inspiruje konkurenčním Counter-Strikem. Úspěchy těchto projektů dokazují, že studio není odkázáno jen na jeden žánr.

Ani to ale nic nemění na tom, že fanoušci dlouhodobě netrpělivě očekávají něco nového právě v podobě MMO. A zatímco se v minulosti objevovaly obavy, zda se na projektu vůbec pracuje, Merrill nyní naznačuje, že navzdory komplikacím žije dál. Dokonce již dříve přiznal, že část problémů při vývoji pramenila z toho, že původně se hra až příliš podobala standardním MMO.

Za základní cíl si Riot Games kladou nejen přinést nový obsah ve známém světě, ale především zachytit ono vyprchávající „kouzlo“ starších MMO. Mnoho hráčů vzpomíná na své začátky v kultovních hrách jako World of Warcraft, Ultima Online nebo EverQuest. Právě pocit zkoumání rozlehlého herního světa s ostatními hráči, objevování nových zákoutí a budování postav je pro Riot Games klíčový. Merrill sám přiznává, že jde o velmi ambiciózní cíl, protože různé MMORPG hry už mnohokrát zklamaly.

Nadějná budoucnost Runeterry?

Přestože se po vydání oficiálních informací v roce 2020 studio na dlouho odmlčelo, poslední vyjádření Merrilla z rozhovorů i krátké zmínky na konferenci DICE v Las Vegas dávají fanouškům naději. Projekt se kvůli své složitosti neustále vyvíjí, ale stále žije a Marcus „Tryndamere“ Merrill je očividně odhodlán ho dotáhnout do zdárného konce. Věří, že se jim podaří vystihnout to, co dělá MMO hrami a co je jejich hlavním lákadlem – tedy sdílené zážitky obrovského společenství lidí v jednom úchvatném online světě.

Na otázku, proč je to stále dobrý nápad, Merrill odpověděl, že fanoušci LoL zkrátka chtějí běhat po světě Runeterry. A pokud je tohle cesta, jak jim dát novou, epickou porci dobrodružství s kamarády, tak se Riot do toho chce pustit.

reklama

reklama

spot_img

Články

Nintendo chystá film Super Mario Galaxy

Mario se vrací na plátna kin. Po úspěchu animáku The Super Mario Bros. Movie z roku 2023, který vydělal přes 1,3 miliardy dolarů, Nintendo spolu s Illumination a Universalem oznámilo pokračování. Nový snímek ponese název The Super Mario Galaxy Movie a premiéru má v dubnu 2026.

Hell Is Us patří mezi nejzajímavější akční hry letošního roku

Rogue Factor přichází s hrou, která staví na objevování a odlišuje se od klasických soulslike titulů. Hell Is Us kombinuje hutnou atmosféru, důraz na průzkum a špetku frustrace, která však nepůsobí odrazujícím dojmem.

Připravovaný Minecraft Live event představí The Copper Age update

Minecraft Live se vrací už podruhé v roce 2025 a hráči se mají na co těšit. Mojang oficiálně potvrdil, že další epizoda dorazí 27. září a tentokrát půjde o jednu z největších show vůbec. Stream poběží na YouTube, Twitchi, oficiálních stránkách Minecraftu a dokonce i na Instagramu či TikToku. A podle všeho nás čeká pořádná nálož novinek, protože program má trvat 60 až 90 minut, tedy dvakrát až třikrát déle než v minulosti.

Nintendo potvrdilo zářijový Direct, trvat bude celou hodinu

Nintendo potvrdilo, že už 12. září proběhne další dlouho očekávaný Direct. Fanoušci se mohou těšit na hodinu plnou novinek, která podle společnosti ukáže, co všechno se chystá pro Switch i nedávno vydaný Switch 2.

Hollow Knight: Silksong překonal hranici 5 milionů hráčů po rekordním startu

Hollow Knight: Silksong se stal fenoménem prakticky přes noc. Po šesti letech čekání od prvního oznámení a po nespočtu spekulací a odkladů se sequel legendárního Hollow Knight konečně dostal do rukou hráčů. Výsledek? Rekordy, výpadky digitálních obchodů a status jedné z nejúspěšnějších indie her vůbec.

Pacific Drive dostane hororové rozšíření Whispers in the Woods

Pacific Drive, jedna z největších indie her loňského roku, se letos dočká prvního plnohodnotného rozšíření. Studio Ironwood posouvá atmosférickou jízdu temnými lesy na severozápadě USA ještě dál. Z původně napínavé survival adventury se stává hra, která se už otevřeně hlásí k hororu.

Battlefield 6 kampaň bude poprvé ukázána na Tokyo Game Show

Battlefield se po čtyřech letech vrací na scénu a už teď je jasné, že to nebude malý comeback. EA potvrdila svou účast na Tokyo Game Show 2025 a hlavním lákadlem její prezentace bude konečně pořádný pohled na singleplayerovou kampaň Battlefield 6. Datum si zapište do kalendáře, 26. září bude pro fanoušky série velký den.

NBA 2K26 potvrzuje dominanci série, problémy s VC zůstávají

NBA 2K26 dorazilo a potvrzuje, proč série už roky vládne sportovním hrám. Visual Concepts letos opět přidali spoustu malých vylepšení, která dohromady výrazně mění pocit ze hry. Výsledek je svižnější, realističtější a působí mnohem víc jako skutečný basket.

Switch modder Ryan Daly prohrál. Musí zaplatit Nintendu 2 miliony dolarů

Nintendo znovu ukázalo, že na pirátství nehodlá přivírat oči. Nejnovější obětí se stal Ryan Daly, známý jako "Homebrew Homie", provozovatel webu Modded Hardware. Ten nabízel modifikované konzole Switch a pirátství usnadňující MIG karty. Po více než roce právních tahanic se vše uzavřelo mimosoudním vyrovnáním, ve kterém Daly souhlasil se zaplacením 2 milionů dolarů a trvalým zákazem jakkoli se k podobné činnosti vracet.

Hollow Knight: Silksong přináší nová pravidla hry. Tady je pár tipů, které vám usnadní začátek

Hornet se ocitla v neznámém království Pharloom a hráči se připravují na pořádnou výzvu. Silksong rozvíjí vše, co udělalo z původního Hollow Knight kultovní hit, ale přidává i nové mechaniky a překážky. Ať už se vracíte k sérii, nebo ji hrajete poprvé, pár rad na úvod se hodí.

reklama

Novinky

Fortnite údajně chystá spolupráci s KPop Demon Hunters

Fortnite se znovu chystá na velkolepou spolupráci a tentokrát padla volba na jednu z nejžhavějších značek současnosti. Podle několika úniků se do hry brzy podívají hrdinky z KPop Demon Hunters, animovaného muzikálu, který se stal globální senzací. Pokud jsou informace leakerů přesné, hráči si na odhalení této spolupráce nebudou muset dlouho počkat.

Největší launch v dějinách her? Rockstar věří GTA 6

Grand Theft Auto VI se chystá na vydání v květnu 2026 a očekávání míří do rekordních výšin. Rockstar přímo uvádí, že půjde o „největší herní start v historii“. Do plánů nahlédl i nový inzerát na pracovní pozici, který naznačuje obří nároky na online služby.

GTA 6 možná dorazí až v říjnu 2026, tvrdí insider

Fanoušci Grand Theft Auto čekají na šestý díl už dvanáct let. Po nekonečných spekulacích se Rockstar konečně rozhoupal a v roce 2023 vypustil první trailer. Druhý dorazil až letos, jenže radost rychle vystřídala zklamaná grimasa – studio zároveň oznámilo odklad z původního podzimu 2025 na květen 2026. Jenže podle čerstvých zákulisních informací to možná nebude konečná.

reklama

spot_img

reklama

reklama