18.8 C
Czech
Neděle, 8 června, 2025

Připravované League of Legends MMO zůstává klíčovým projektem společnosti Riot Games

reklama

Už je to více než čtyři roky, co v Riot Games začali pracovat na dosud bezejmenném MMO zasazeném do světa League of Legends. Titul byl poprvé oficiálně oznámen v roce 2020 a od té doby prošel mnoha změnami. A to včetně restartu, kdy vývojáři usoudili, že hra působí příliš genericky a chtějí ji pojmout jinak. Vývoj ale pokračuje a podle všeho se jedná o projekt, který v současnosti zabírá vůbec nejvíc času spoluzakladateli Riot Games Marc Merrill, jenž zároveň zastává pozici chief product officer.

V nedávném rozhovoru pro Game File Marc Merrill potvrdil, že právě toto MMO je pro něj v rámci firmy největší prioritou. „Pravděpodobně je to projekt, na kterém trávím nejvíc času,“ konstatoval a dodal, že Riot se rozhodně nevzdává. Potvrzuje tím slova z počátku roku 2024, kdy vývojáři oznámili, že sice musejí celý koncept hry upravit, ale v žádném případě nekončí s vývojem.

MMO žánr je podle Merrilla jedním z nejnáročnějších. Hra musí nabídnout obrovský herní svět, který hráče zaujme a udrží, a to vše musí současně fungovat technicky na špičkové úrovni. Tvůrci se přitom netají ambicí, že League of Legends MMO má být důstojným nástupcem zavedených titulů – rádi by totiž zachytili onen nostalgický pocit, na který vzpomínají starší hráči obřích online světů.

Merrill věří, že Riot Games má předpoklady úspěšně realizovat velký MMO projekt: „Riot je přesně ta firma, která by se do podobného úkolu měla pustit,“ tvrdí. Důvody vidí nejen v silném zázemí týmu, ale hlavně ve světě Runeterry, v němž se odehrává jak samotné League of Legends, tak karty v Legends of Runeterra nebo originální auto battler Teamfight Tactics. Všechna tahle díla se dlouhodobě těší oblibě u hráčů, kteří navíc v anketách dlouhodobě vyjadřují přání prozkoumávat Runeterru ještě hlouběji – a MMO jim k tomu dává ideální příležitost.

Cesta od MOBA ke všemu možnému

Riot Games se v posledních letech pokusili rozšířit své portfolio různými směry. Vedle klasického MOBA titulu League of Legends a mobilních odnoží (Wild Rift) se pustili do karetní hry (Legends of Runeterra), auto battleru (Teamfight Tactics) nebo střílečky Valorant, která se zase inspiruje konkurenčním Counter-Strikem. Úspěchy těchto projektů dokazují, že studio není odkázáno jen na jeden žánr.

Ani to ale nic nemění na tom, že fanoušci dlouhodobě netrpělivě očekávají něco nového právě v podobě MMO. A zatímco se v minulosti objevovaly obavy, zda se na projektu vůbec pracuje, Merrill nyní naznačuje, že navzdory komplikacím žije dál. Dokonce již dříve přiznal, že část problémů při vývoji pramenila z toho, že původně se hra až příliš podobala standardním MMO.

Za základní cíl si Riot Games kladou nejen přinést nový obsah ve známém světě, ale především zachytit ono vyprchávající „kouzlo“ starších MMO. Mnoho hráčů vzpomíná na své začátky v kultovních hrách jako World of Warcraft, Ultima Online nebo EverQuest. Právě pocit zkoumání rozlehlého herního světa s ostatními hráči, objevování nových zákoutí a budování postav je pro Riot Games klíčový. Merrill sám přiznává, že jde o velmi ambiciózní cíl, protože různé MMORPG hry už mnohokrát zklamaly.

Nadějná budoucnost Runeterry?

Přestože se po vydání oficiálních informací v roce 2020 studio na dlouho odmlčelo, poslední vyjádření Merrilla z rozhovorů i krátké zmínky na konferenci DICE v Las Vegas dávají fanouškům naději. Projekt se kvůli své složitosti neustále vyvíjí, ale stále žije a Marcus „Tryndamere“ Merrill je očividně odhodlán ho dotáhnout do zdárného konce. Věří, že se jim podaří vystihnout to, co dělá MMO hrami a co je jejich hlavním lákadlem – tedy sdílené zážitky obrovského společenství lidí v jednom úchvatném online světě.

Na otázku, proč je to stále dobrý nápad, Merrill odpověděl, že fanoušci LoL zkrátka chtějí běhat po světě Runeterry. A pokud je tohle cesta, jak jim dát novou, epickou porci dobrodružství s kamarády, tak se Riot do toho chce pustit.

reklama

reklama

spot_img

Články

The Witcher 4: trailer, gameplay, PS5 výkon a první lokace

CD Projekt Red představil během konference State of Unreal nový trailer a technické demo ke hře The Witcher 4. Hra běží na Unreal Engine 5.6 a podle vývojářů dosahuje na základním modelu PlayStation 5 rychlosti 60 snímků za sekundu.

Elden Ring: Nightreign usnadňuje život sólo hráčům. Patch 1.01.1 přináší klíčové úpravy

Společnost FromSoftware vydala první větší aktualizaci pro Elden Ring: Nightreign s číslem 1.01.1, která zásadně mění hru pro sólo hráče. Multiplayerový spin-off série Elden Ring byl při vydání kritizován za nevyváženost v sólo režimu a vývojáři na to nyní reagují.

Zaklínač 3 dostane po deseti letech revoluční novinku

The Witcher 3: Wild Hunt slaví letos v květnu desetileté výročí a CD Projekt Red si k této příležitosti připravil pořádné překvapení. Hra dostane podporu modů napříč platformami, a to vůbec poprvé i na konzolích – konkrétně na PS5 a Xbox Series X|S. Novinka dorazí ještě letos.

Autoři Astral Ascent oznámili nové akční RPG Fallen Fates

Francouzské indie studio Hibernian Workshop, známé díky povedeným titulům jako Dark Devotion nebo Astral Ascent, představilo svůj další projekt: Fallen Fates. Novinka bude izometrickým akčním RPG zasazeným do ručně kresleného pixel-artového světa, kde nic není tak, jak se zdá. Hra vyjde na PlayStation 5, Nintendo Switch (včetně chystaného Switch 2) a PC skrze Steam a GOG. A ano – opět to podpoří komunita: Kickstarter kampaň odstartuje letos v září.

Cyberpunk 2 vstupuje do předprodukce. CD Projekt odhalil první detaily pokračování

Skoro pět let po vydání Cyberpunku 2077 a změně jeho pověsti CD Projekt Red oficiálně posunul jeho pokračování, zatím známé jako Project Orion, do předprodukce. Vývoj tak naplno odstartoval.

Front Mission 3: Remake dorazí 26. června na Switch

Po úspěšném návratu prvních dvou dílů série přichází na řadu třetí – a podle mnoha fanoušků možná ten nejlepší. Front Mission 3: Remake se oficiálně chystá na Nintendo Switch a dorazí už 26. června. Vývoj má opět na starosti polské studio MegaPixel Studio, pod křídly vydavatele Forever Entertainment. Cena bude 34,99 euro.

FromSoftware vydal launch trailer k Elden Ring Nightreign

Oficiální launch trailer pro Elden Ring Nightreign je venku a přináší detailní pohled na temnou atmosféru, nové nepřátele a proměnlivé prostředí hry. FromSoftware a Bandai Namco tím lákají na svůj nový samostatný spin-off k oceňovanému Elden Ringu, který vychází 30. května 2025 na PC a konzole. Tentokrát hráče čeká survival roguelike akce s důrazem na tříčlennou kooperaci místo tradičního open-world RPG.

Tekken 8 přivolává Armor Kinga. Fanoušci kritizují recyklaci postav

Po chladném přijetí DLC postavy Fahkumrama přichází Bandai Namco s rychlou odpovědí – do Tekken 8 se na podzim 2025 vrací fanoušky milovaný Armor King. Bude třetím bojovníkem v rámci Season 2 Character Passu po Anně Williams a právě Fahkumramovi.

Battlefield 6 zruší omezení zbraní podle tříd, komunita ostře protestuje

Všechno to začalo nadějí. Úniky z připravovaného Battlefieldu 6 zaplavily subreddit série a veteráni si začali po dlouhých letech zklamání znovu dovolovat doufat. Vypadalo to, že DICE konečně vyslyšelo volání po návratu ke kořenům. Výbuchy, destrukce, dynamická bojiště – všechno vypadalo správně "battlefieldovsky".

Diablo 4 Season 9 přidává minidungeony, brutální výzvy a návrat známého bosse

Blizzard odhalil, co všechno nás čeká v Diablo 4 Season 9: Sins of Horadrim. Krátká osmá sezóna končí a od 27. května bude možné novou obsahovou várku otestovat na PTR. Plné vydání sezóny je plánováno na začátek července. A hráči se mají na co těšit – přichází upravené Nightmare Dungeony, nová magie i návrat obávaného Astarotha.

reklama

Novinky

Resident Evil Requiem vyjde příští rok, Capcom láká na novou éru hororu

Capcom oficiálně oznámil devátý díl série Resident Evil. Hra s podtitulem Requiem dorazí 27. února 2026 na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Oznámení přišlo v podobě nového traileru, který zpočátku budil mylný dojem normálního prostředí, než se atmosféra změnila v hotový horor.

Possessor(s) slibuje temný svět, rychlé souboje i démony v kancelářské tiskárně

Studio Heart Machine, známé tituly Hyper Light Drifter nebo Solar Ash, představilo svou nejnovější hru Possessor(s). V této stylizované metroidvanii se ujmete role dívky jménem Luca, která se po invazi démonů stává nedobrovolnou hostitelkou zraněného pekelníka Rhema. Společně se snaží přežít v rozpadajícím se megaměstě Sanzu.

Switch 2 je tady. První recenze mluví jasně

Nintendo konečně spustilo prodej dlouho očekávané konzole Switch 2 a první recenze i dojmy na sebe nenechaly dlouho čekat. Jak si vede nástupce úspěšného hybridu z roku 2017? Recenzenti se shodují: jde o konzoli, která vylepšuje téměř vše, co jsme měli na jedničce rádi.

reklama

spot_img

reklama

reklama