4.9 C
Czech
Neděle, 7 prosince, 2025

Polské studio Bloober Team chystá remake původního Silent Hill

reklama

V hororovém zákulisí se opět šeptá o návratu do zamlženého městečka, kde se trauma a ticho stávají zbraněmi. Konami při své nedávné prezentaci Press Start překvapilo fanoušky oznámením, že remake původního Silent Hill je oficiálně ve vývoji. A co je možná ještě zajímavější, na projektu pracuje polské studio Bloober Team, které loni dokázalo, že remake hororové klasiky zvládne se ctí, když vydalo nový Silent Hill 2.

Oznámení přišlo s minimem detailů. Krátké teaser video nabídlo jen atmosférické záběry a známé, nervy drásající tóny banja. Žádné datum vydání, žádné informace o změnách v příběhu či hratelnosti. Jen tiché potvrzení, že hra opravdu vzniká.

Proč padla volba právě na první díl?

Zatímco by leckdo očekával logické pokračování v podobě remaku třetího dílu, jenž přímo navazuje na jedničku, Konami a Bloober se rozhodli jít chronologicky zpět ke kořenům. A právě to otevírá dveře k potenciálnímu uzavření původní trilogie v novém kabátě.

Bloober Team si získal respekt za věrné, ale zároveň modernizované zpracování Silent Hill 2. Ačkoliv šlo o remake, studio se drželo původních témat a struktury. Jak ale zvládne přetavit původní Silent Hill z roku 1999 – titul, který sázel více na tajemno, okultismus a syrovou hrůzu než jeho emocionálně laděný nástupce?

Zajímavé je, že ještě před rokem vývojáři tvrdili, že jednička není v jejich DNA. Kreativní ředitel Mateusz Lenart tehdy řekl:
„Je to [SH2] mnohem emotivnější a osobnější příběh než například první nebo třetí hra. A my v Blooberu jsme vždycky fandili vyprávění osobních příběhů o lidských zkušenostech, pocitech lidí a o tom, jak je prožívají. Ne tolik o, víte, okultismu a věcech z jiných světů, že? Takže si myslím, že to byl v podstatě hlavní důvod.“ Přesto se nyní zdá, že okolnosti – zřejmě i tlak od Konami – přiměly studio změnit kurz.

SH2 má ještě co říct, fanoušci chtějí víc

Na stole však zůstává i jiná otázka: Co bude dál s Silent Hill 2? Mnoho fanoušků stále doufá, že se dočkáme DLC „Born from a Wish“, vedlejšího scénáře zaměřeného na postavu Marie. Tento krátký, ale hluboký příběh z původní Xbox verze SH2 obohatil hlavní děj o nové vrstvy výkladu. A absence tohoto segmentu v remaku z roku 2024 zůstává jedním z mála zklamání.

Dle spekulací insidera známého jako Dusk Golem bychom se možná Born from a Wish DLC dočkali ještě letos, ale oficiálně potvrzeno zatím není nic.

Mezitím se Bloober rozhodně nenudí. Vedle nového SH1 remaku pracují i na sci-fi hororu Cronos: The New Dawn a tajemném projektu s pracovním názvem „Project R“. Je tedy jasné, že i přes úspěch se SH2 remake studio nezpomaluje.

A co bude dál? Silent Hill f, nový přírůstek do série zasazený do Japonska, vychází už letos v září. Ten však nevzniká pod Blooberem, ale ve studiu NeoBards. Zdá se, že Konami sází na více paralelních projektů, což může sérii buď přinést nový život, nebo ji opět rozmělnit.

Jedno je ale jisté: remake Silent Hill 1 je příslibem návratu k těm úplně prvním děsům. A pokud si Bloober Team zachová laťku nastavenou SH2, čeká nás temná, mlhou zahalená jízda plná napětí, melancholie a ticha.

reklama

reklama

spot_img

Články

Cyberpunk 2077 chystá překvapení k pátému výročí

Cyberpunk 2077 oslaví 10. prosince pět let od vydání a CD Projekt začal naznačovat, že si k výročí přichystal speciální oznámení. Studio zveřejnilo kalendář událostí a láká hráče na několik dat v prosinci, která mohou prozradit další plány s hrou i jejími postavami.

CD Projekt Red potvrzuje šestiletý plán pro trilogii The Witcher s Ciri

CD Projekt Red znovu rozjel hype kolem The Witcher 4 a celé nové trilogie. Na nedávném finančním hovoru vedení potvrdilo, že cílem stále zůstává vydat tři hry s Ciri v hlavní roli během šesti let od startu prvního dílu. The Witcher 4 v roce 2026 nevyjde a na The Game Awards letos žádný nový materiál neuvidíme.

Fortnite vstupuje do 7. kapitoly s největšími změnami za roky

Epic spustil sedmou kapitolu Fortnite a přinesl úplně novou mapu, přepracovaný loot i zásadní úpravy hratelnosti. Battle royale mění základní pravidla, od způsobu seskoku až po to, jak se hráči oživují a pohybují po ostrově.

Cox podpořil kolegu z Expedition 33

Expedition 33 letos ovládla nominace Game Awards, ale radost z úspěchu doprovází i nepříjemná pachuť. Hlavní herec Charlie Cox veřejně upozornil, že ocenění za výkon jeho postavy by si zasloužil sdílet s kolegou, který vytvořil kompletní motion capture. A ten teď poprvé promluvil o vlně podpory, která se po Coxových slovech strhla.

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

reklama

Novinky

Gen Z znovu objevuje retro technologie

Generace Z si začíná užívat svět bez notifikací. Mladí lidé sahají po přehrávačích, deskách, filmech na DVD i starých herních konzolích. Nejde o hipsterskou pózu, ale o snahu najít něco hmatatelného v době, kdy je všechno jen v cloudu.

Running With Scissors ruší Postal: Bullet Paradise po obviněních z použití generativní AI

Running With Scissors bleskově stáhlo Postal: Bullet Paradise po vlně obvinění z použití AI. Spin-off vyvíjený studiem Goonswarm Games měl mířit na PC v roce 2026 a později na PlayStation a Switch, ale negativní reakce komunity přiměly publishera projekt zrušit ještě prakticky okamžitě po oznámení. Goonswarm popírá jakékoli nasazení generativní AI, spor však zlomil důvěru mezi oběma týmy.

Metroid Prime 4 běží překvapivě dobře i na původním Switchi

Metroid Prime 4: Beyond přichází nejen na Switch 2, ale také na původní Switch. A přestože se dosud všechny ukázky točily kolem výkonnější konzole, hráči se už nemusí bát. Nové dobrodružství lovkyně Samus Aran běží na starším hardwaru plynule a bez výrazných kompromisů.

reklama

spot_img

reklama

reklama