7.7 C
Czech
Středa, 30 dubna, 2025

Psychologický horor „Silent Hill f“ byl oznámen na PC, PS5 a Xbox Series

reklama

reklama

Fanoušci série Silent Hill museli přečkat dlouhé období čekání na nové informace o připravovaném titulu s tajemným „f“ na konci, ale nyní je konečně jasno. Série od vydavatele Konami se stále posouvá kupředu a tváří se, že má co nabídnout i po letech nejistoty. Dlouho to vypadalo, že tato kultovní hororovka skončí zapomenutá kvůli zrušenému Silent Hills a kontroverzím kolem hratelného teaseru P.T. Nicméně nyní Konami sází na oživení celé značky. Spolupráce se studiem Bloober Team na remaku Silent Hillu 2 naznačila, že se do městečka mlhy vracejí velké ambice, a přicházející „Silent Hill f“ sází na zcela čerstvou atmosféru.

Silent Hill f přichází se zásadní změnou: namísto klasických kulis západního městečka se ocitáme v japonské vesnici Ebisugaoka, a to ve zhruba 60. letech minulého století. Náhlé spuštění mlhy promění kdysi obyčejné místo v noční můru plnou bizarních monster a nevyřešených záhad. Hlavní hrdinkou je Shimizu Hinako, dívka, která neměla nikdy výjimečný život, ale najednou je postavena před děsivou realitu. Z míst, která dobře znala, se stala nebezpečná past, kde jí jde o život.

Základem zůstává klasický pocit izolace a bezmoci, který je pro Silent Hill typický. Jenže tentokrát se tvůrci rozhodli vtisknout hře vyloženě japonský hororový nádech, jenž v mnohém připomíná starší sérii Fatal Frame. Motiv zapadlé vesnice, starých tradic a prastarých legend, které se odrážejí v každém rohu mlhavých uliček. Kdo měl rád postupnou gradaci děsu a tíživou atmosféru prvních Fatal Frame titulů, by si mohl Silent Hill f náramně užít.

Oficiálně potvrzeno pro moderní platformy

Společnost Konami a vývojářské studio NeoBards Entertainment oznámily, že Silent Hill f vyjde pro PlayStation 5, Xbox Series a PC (Steam, Epic Games Store, Microsoft Store). Konkrétní datum vydání zatím neodhalili, ale je možné si hru přidat do wishlistu, abyste nepromeškali novinky a blížící se spuštění.

Z oficiálních materiálů se dá vyčíst, že Konami se ve spolupráci s vývojáři snaží sérii Silent Hill nasměrovat k novému publiku, aniž by ztratila to, co ji kdysi proslavilo. Podle ukázek se připravte na řešení hlavolamů, konfrontaci s bizarními stvořeními a těžká rozhodnutí, která mohou Hinako zavést k tragickému konci nebo k nalezení krásy v hrůze. Tvůrci se netají tím, že chtějí navázat na původní jádro hororu, avšak zároveň vtisknout hře zcela nové prvky a posunout tradiční Silent Hill styl dál.

Velká jména za velkými hrůzami

Na scénáři se podílí slavný japonský autor Ryukishi07, známý sériemi vizuálních románů When They Cry. Právě on umí dokonale vykreslit pocity izolace, strachu a úzkosti v prostředích zapadlých vesnic. Jeho příběhy jsou proslulé propracovanými psychologickými momenty a šokujícími zvraty. A z traileru je už teď patrné, že se v Silent Hill f nebude bát využít svůj typický mix napětí a mystiky.

Designy postav a monster má na starost kera, který uvedl, že čerpal inspiraci nejen z historie samotného Silent Hillu, ale také z potřeby přinést něco nového a neokoukaného. Čekat tedy můžete podivná, krásně nechutná stvoření. Přesně taková, která byste rádi potkali jen ve hře a nikdy ne v reálném životě.

O hudební stránku se stará jak Akira Yamaoka, dlouholetý skladatel spojený s touto sérií, tak i Kensuke Inage, zodpovědný za temnou část soundtracku přezdívanou Dark Shrine. Dohromady by měli navodit ten správně depresivní, tísnivý a přesto unikátně „japonský“ pocit. Tvůrci opakovaně zdůrazňují, že se sice inspirují domácí kulturou a folklorem, avšak chtějí vše zakomponovat do moderního Silent Hillu, takže nepůjde jen o obyčejný přesun k asijskému hororu.

Nová cesta pro Silent Hill

Zasazení do 60. let a do východní kultury jasně naznačuje, že Konami hodlá značku rozšířit a netrčet v jediné šabloně. Podobný risk se vyplatil například sérii Resident Evil, když se rozhodla pro změnu perspektivy nebo prostředí. Silent Hill potřeboval nový impuls už dlouho. Samotný remake druhého dílu sice spoustu fanoušků potěšil, ale trvalejší budoucnost série nespočívá jen v předělávkách starých hitů. Právě Silent Hill f může být tím klíčovým dílem, které konečně znovu definuje, co si představit pod pojmem „silenthillovský horor“.

Zároveň je tu jasná inspirace i menšími nezávislými hororovkami, jež v posledních letech ukázaly, že pro vytvoření děsivého zážitku netřeba obří rozpočty ani neustálé akční scény. Stačí chytrý design, sevřená atmosféra a silné pracování na strachu hráčů. Silent Hill f má šanci všechny tyto prvky spojit do jednoho působivého celku a vrátit sérii slávu, kterou si zaslouží.

reklama

spot_img

Články

Ghost of Yotei vyjde 2. října exkluzivně na PS5

Za pět let od úspěchu Ghost of Tsushima narostla očekávání i chuť na další samurajský epos. Studio Sucker Punch proto sází na Ghost of Yotei, pokračování zasazené o tři století dál na zasněženém severním ostrově Ezo (dnešní Hokkaidó). Vydání na PlayStation 5 dorazí 2. října 2025 a trailer The Onryō’s List jasně naznačuje, že tentokrát půjde o drsnější, osobnější jízdu.

Digitální Pokémon TCG Pocket se vrací na Alolu. Nový set Celestial Guardians vychází 30. dubna

Mobilní karetní hra Pokémon Trading Card Game Pocket brzy přivítá novou digitální expanzi. Celestial Guardians, jak se set jmenuje, dorazí 30. dubna a podle vývojářů přinese návrat oblíbených postav z her Pokémon Sun a Moon, včetně legendárních Solgalea a Lunaly.

Nadcházející DOOM: The Dark Ages dostal druhý trailer

Když se v roce 2016 Doom zvedl z prahu zatracení a navázal na odkaz kultovního originálu, málokdo čekal, že id Software jednou vymění neonové chodby za rozpadající se hrady. Přesto se to děje: Doom: The Dark Ages dorazí 15. května 2025 (a díky prémiové edici dokonce o dva dny dříve) a podle druhého oficiálního traileru to vypadá na největší skok série od pořízení vertikální osy v Doom Eternal.

Clair Obscur: Expedition 33 je silný příběh o smíření se smrtí i mechanicky brilantní RPG

Francouzské studio Sandfall si na první pohled stanovilo až příliš ambiciózní cíl – vytvořit moderní japonsky laděné RPG, které bude působit zároveň svěže i důvěrně. Clair Obscur: Expedition 33, které vychází 24. dubna 2025, ale ukazuje, že to zvládlo.

Zapomeňte na snadné vítězství. Diablo 4 zvyšuje laťku obtížnosti

Blizzard chce, aby se hráči v osmé sezóně Diabla 4 pořádně zapotili. V rozhovoru pro PC Gamer vedoucí herní designér Colin Finer uvedl, že zpětná vazba od hráčů a výsledky z veřejného testovacího serveru vedly tým k tomu, že nová sezóna nabídne výrazně vyšší obtížnost než ta předchozí.

Covenant: souls-like dark fantasy z pohledu první osoby

Když nezávislé Legion Studios loni na The Game Awards poprvé poodhalilo Covenant, spousta hráčů jen zvedla obočí: další "souls‑like"? Po druhém, výrazně delším traileru z Galaxies Showcase už ale nastupuje úplně jiná nálada. Dvanáctičlenný tým složený z veteránů, kteří brousili zbraně pro série DOOM, Call of Duty, Apex či Destiny, ukazuje hru, která chce zasadit temnou fantasy do ryze střílečkového prvního pohledu a přitom nabídnout hloubku, jakou si běžně spojujeme s nejpropracovanějšími RPG.

Podmořské survival RPG Barotrauma je o víkendu na Steamu zdarma

Když se vám v hororu zatají dech, obvykle to nechcete brát doslova. V Barotrauma – 2D kooperativním simulátoru ponorky, který právě teď slaví víkend zdarma na Steamu – je ale i hraní si s kyslíkem součástí zábavy. Stačí jedna záměna lahví a místo čerstvého vzduchu nasajete do plic svářecí palivo. Zní to jako špatný vtip? Rozhodně. A přesně takhle typicky barotraumatické situace vypadají: směs pekelného napětí, bolestné smrti a černého humoru.

Mario Kart World pravděpodobně nabídne Rainbow Road po splnění Grand Prix

Nintendo v novém Directu ukázalo další novinky z chystané hry Mario Kart World. Fanoušci si ihned všimli náznaků, že ve hře nebude chybět ani ikonická trať Rainbow Road. Firma sice zatím nic oficiálně nepotvrdila, ale vodítka ve videu mluví jasně.

Vydání Dune: Awakening se odkládá o tři týdny. Chystá se ale velký beta víkend

Studio Funcom nedávno potvrdilo mírný odklad očekávané survival MMO Dune: Awakening. Původně jsme se měli dočkat 20. května 2025 na PC, ale nově hra vyjde až 10. června (s třídenním předstihem pro vybrané předobjednávky).

Největší strach? Pád. White Knuckle budí hrůzu každým pohybem

Nová hra White Knuckle od Dark Machine Games, vydaná pod hororovým labelem DreadXP, sází na jeden z nejzákladnějších lidských strachů – pád z výšky. Místo příšer nebo lekaček přichází s hororem čistě mechanickým a psychologickým, který pramení z každého chycení se zrezivělého madla v nekonečném silu.

Novinky

Skin Deep je ztřeštěná akční jízda, která vdechuje život žánru immersive sim

Když se řekne immersive sim, většině hráčů se vybaví temné dystopie, důmyslné hackování a plíživé ticho mezi stíny. Skin Deep od Blendo Games na to jde úplně jinak. Nabízí chaotickou, humornou a nápaditou verzi žánru, kde místo revolveru často vítězí banánová slupka a kýchanec.

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou "Anniversary", slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Hráči v Oblivion Remastered pronikají do Skyrimu i Valenwoodu

Remaster legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion je venku teprve pár dní a hráči už objevují, že mapa Tamrielu skrývá mnohem víc, než se na první pohled zdá. Je možné se dostat i mimo hranice Cyrodiilu a zamířit například do Valenwoodu, Hammerfellu nebo dokonce do Skyrimu.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img