Blizzard se rozhodl rozšířit Hearthstone o další formu kosmetických doplňků. Poprvé v historii hry přichází interaktivní mazlíček. Měl to být milý doplněk pro fanoušky, ale místo radosti přinesl spíš rozladění. Dinosaurus King Krush se totiž schovává za klasickou gacha mechaniku, která může běžného hráče vyjít až na 158 dolarů. A to vše jen proto, aby na spodní části obrazovky občas zařval a zamával ocasem.
King Krush je součástí nového systému Darkmoon Faire Treasures, sbírky deseti kosmetických odměn, které si hráči mohou postupně odemykat. Každý tah v systému vylosuje jednu z těchto deseti položek, přičemž žádná se neopakuje. První tah je zdarma, ale pravděpodobnost, že si zrovna na první pokus odemknete právě mazlíčka King Krushe, je jen 0,1 %.
Po každém dalším pokusu se cena zvyšuje a šance lehce roste, ale ani zdaleka ne tak, jak by člověk čekal. U pátého pokusu je pravděpodobnost výhry pouhých 0,39 % a až devátý tah nabídne „solidních“ 6 %. Až desátý pokus je zaručený, protože mezitím už vytáhnete všechno ostatní.
Problém je v tom, že každý další pokus vás stojí stále víc runestone měny. Kompletní sada deseti pokusů pak vyjde přesně na 158 dolarů, pokud nejdete cestou velkých balíčků a slev. A i kdybyste šli, výrazně si nepomůžete.

Gacha mechanika v nejčistší podobě
Blizzard označuje systém jako férový, žádné duplikáty, každý tah je odměnou. Jenže když na mazlíčka čekáte až do desátého tahu a mezitím vytahujete méně žádoucí věci, působí to spíš jako dobře maskovaný FOMO engine než poctivá nabídka. Není to poprvé, co hráči Blizzardu podobné praktiky vyčítají. Připomeňme si třeba předražené mytické skiny nebo speciální edice karet, které stojí víc než celá desková hra.
Blizzard sice uvádí detailní tabulku pravděpodobností a nákladů na oficiálním webu, ale ve hře samotné se nedočkáte přímého upozornění, kolik to celé může stát. Jediné, co se hráči dozvědí, je, že „cena každého dalšího tahu roste“. A to není zrovna transparentní přístup.

Komunita není spokojena
Reakce fanoušků jsou negativní. Sociální sítě, Reddit i komunitní weby se plní kritikou. Nejčastější shrnutí situace, je že „King Krush si zasloužil víc.“ Tohle měl být milý doplněk pro všechny, ne elitní odměna pro ty, kteří do hry nalijí tři tisíce korun za digitálního dinosaura, co jen máchá tlapkami.
Samozřejmě se najdou i tací, kteří logiku Blizzardu chápou. Pokud to přinese příjmy, možná to hře zajistí delší životnost. Ale i ti připouštějí, že by šlo zvolit méně agresivní přístup.
Závěrem: Dinopříběh za všechny peníze
Z celé situace čpí jediný závěr: Blizzard se nebojí zkoušet, jak hluboko může sáhnout do peněženek svých hráčů. A bohužel má často pravdu, vždycky se najde dost lidí, kteří si i za nehorázné ceny koupí cokoliv, co vypadá dobře.