Tvůrci ze studia Bonfire, které založil bývalý kreativní šéf Blizzardu Rob Pardo, představili nový projekt Arkheron. Hra slibuje rychlou multiplayerovou akci, kde se potkávají prvky Diabla, Souls her a battle royale.
Každý zápas začíná sestavením trojčlenného týmu. Hráči vyrazí do věže jako neozbrojení bojovníci a postupně sbírají zbraně i Relikvie, které definují jejich sílu a herní styl. Podle Parda v Arkheronu platí jednoduché pravidlo: „Jsi tím, co máš.“
Věž plná soubojů
O výstup do vyšších pater se bojuje v takzvaných Ascensions. Jde o střety týmů u majáků, kde platí princip „vítěz bere vše“. Protože je majáků méně než týmů, konfrontace jsou nevyhnutelné. Na vrchol věže se nakonec dostanou jen dva týmy, které svedou finální bitvu.
Důležitou roli hraje loot. Kromě mečů, dýk nebo kuší nabízí hra i Relikvie, jež poskytují speciální schopnosti. Hráči mohou tvořit sety pro silnější bonusy, nebo míchat různé předměty podle taktiky. Sezónní rotace vybavení má zajistit proměnlivou metahru, aniž by nováčky zahltila.
Hratelnost a strategie
Arkheron se hraje z izometrického pohledu, ale s volnou kamerou. To mu dává pocit spíše třetí osoby než klasického Diabla. Studio zdůrazňuje i význam zvuku – slyšet protivníky na jiném patře může rozhodnout o výsledku střetu.
Vedle soupeřů hrozí i náhodné nehratelné příšery. Například monstrum zvané The Fury je neporazitelné a dokáže soupeře vlákat do pasti. Hra tak kombinuje napětí PvP akce s nečekanými PvE momenty.
Vývojáři chtějí Arkheron odlišit žánrovým mixem. Inspiraci čerpají z Diabla, Battlerite, Dark Souls i battle royale hitů typu Apex Legends. Bonfire hru označuje jako „židličkovanou“, kde postupuje jen ten, kdo si vybojuje místo.
První veřejný alfa test proběhne už tento víkend na Steamu. Hráči na PC se mohou zapojit od pátku 19. září do neděle 21. září, vždy mezi 11. hodinou dopoledne a 11. večerní pacifického času.
Arkheron vyjde pro PlayStation 5, Xbox Series X a PC. Datum vydání zatím studio neoznámilo.