Studio Arc System Works, které si hráči po celém světě spojují především s precizními bojovkami typu Guilty Gear nebo BlazBlue, se rozhodlo rozšířit své pole působnosti. Během vlastní prezentace Arc System Works Showcase oznámilo titul DAMON and BABY, akční hru, která má být základem nového vývojářského směru. Ačkoliv zatím neznáme platformy ani datum vydání, víme, že nejde o jednorázový výstřel do tmy, ale o pečlivě promyšlený krok k širšímu kreativnímu záběru studia.
DAMON and BABY vypráví příběh démoního krále, na kterého byla uvalena kletba, nikdy nesmí opustit lidské dítě. Společně tvoří nesourodou dvojici, která se vydává na cestu za zrušením tohoto osudu. Podle ukázky se můžeme těšit na svižnou akci, zbraně, démony a zabijáky, ale také na příběhově podloženou dynamiku mezi postavami.
„Toto je příběh démoního krále, který byl proklet, aby se nikdy nemohl odloučit od lidského dítěte. Cesta ke zrušení kletby začíná!“ uvedla společnost.
Stylizace i hratelnost budou zřejmě navazovat na dosavadní vizuální kvality Arc System Works, ale se zcela jiným herním rytmem než jsme zvyklí z jejich bojových titulů. Z prvních záběrů vyplývá, že hlavní postava bude přizpůsobitelná, a akce se nebudou štítit ani střelby.
Střední cesta jako základ budoucnosti
Nejde ale jen o nový titul. Podle hlavního kreativního šéfa Daisukeho Ishiwatariho je DAMON and BABY začátkem nové strategie studia. Cílem je vytvořit takzvaný „mid-range“ vývojový pilíř. Hry, které nejsou ani obřími AAA projekty, ani malými indie počiny, ale něco mezi tím. Hry, které dají prostor talentům a přitom neohrozí celé studio, pokud neuspějí.
„Arc System Works je společnost zaměřená na bojové hry. Jsem si jistý, že nás tak většina z vás zná. Ale abychom dosáhli nové značky, kde budeme známí i jako tvůrci kvalitních středně velkých akčních her, rozhodli jsme se založit nový pilíř mimo bojové hry.“
Ishiwatari dále vysvětlil, proč právě střední cesta dává smysl: „V posledních letech, kdy AAA blockbustery a skvělé indie tituly dominují trhu, je extrémně riskantní vytvářet nové série. Výsledkem je úbytek příležitostí pro mladé tvůrce, aby pracovali na vlastních projektech.“

Všechny tyto snahy směřují k tomu, aby Arc System Works bylo životaschopné i v horizontu deseti let. „Chceme vybudovat stabilní vývojová schémata a shromažďovat technologii i know-how,“ dodává Ishiwatari.
Připomněl také, že i Guilty Gear začínal jako malý projekt, než se z něj stala milionová značka: „Z malé hry jsme během let vybudovali základ, který zaručuje určitou úroveň kvality. Doufáme, že se nám s tímto projektem podaří udělat podobný krok.“