1.6 C
Czech
Úterý, 25 listopadu, 2025

Akční sci-fi titul Saros: Co vše zatím víme

reklama

Studio Housemarque (autoři úspěšného Returnal) spojilo síly se společností Sony Interactive Entertainment, aby nám již v roce 2026 přineslo zbrusu novou sci-fi akci s názvem Saros. V tomto článku si shrneme všechny dosud známé detaily o hře, příběhu, hereckém obsazení a herních mechanikách. Pokud se vám hra Returnal líbila, jistě se máte na co těšit – autoři slibují, že Saros bude dalším vývojovým stupněm jejich „gameplay-first“ přístupu.

Děj hry se odehrává na nehostinné planetě Carcosa, která je po dobu dlouhotrvajícího zatmění sužována děsivými úkazy a ztracenými koloniemi. Hlavní postavou je Arjun Devraj, mocný Soltari Enforcer, který se rozhodne přistát na Carcose a za každou cenu zjistit pravdu o osudu zdejších obyvatel, a hlavně o někom, koho horečně hledá. V duchu tajemného Returnal si i Saros pohrává s tematikou opakovaných smrtí, ztráty paměti a tajuplných zákoutí opuštěných světů.

Na hlavní postavu Arjuna se můžete těšit v podání Rahul Kohli, herce známého z Midnight Mass nebo The Fall of the House of Usher. Z dosavadních informací je zřejmé, že Kohli i vývojářský tým kladou důraz na výraznou emoční linku. Nejde tedy jen o bezhlavou akci, ale také o propracovanou psychologii hrdiny. V rámci kampaně se údajně objeví celá řada vedlejších postav, o kterých zatím víme ale jen minimum.

Hratelnost podobná hře Returnal

Základní myšlenka Sarosu navazuje na dřívější roguelike principy z Returnal, tentokrát však s viditelnými vylepšeními. Zatímco v Returnal jste po smrti přišli prakticky o všechno a museli jste startovat téměř od nuly, Saros zavádí trvalé zdroje a vylepšování. Po každé smrti sice dojde k proměně světa (tedy určité formě náhodné generace či změn v prostředí), avšak hráči si budou moci vybrat a natrvalo vylepšovat svůj arzenál – ať už půjde o nové zbraně, obleky nebo speciální schopnosti.

Tento přístup by měl zaručit, že se po každé smrti budete cítit silnější a že se pokrok přenese i do vašich dalších pokusů. Celkovou obtížnost to nejspíš nesníží, ale nabídne odlišnou dynamiku. Dle slov kreativního ředitele Gregory Louden má hra klást důraz na pocit neustálého budování vlastní výzbroje a na houževnatou cestu k cíli.

Technické zpracování a PS5 Pro vylepšení

Saros je vyvíjen exkluzivně pro platformu PS5 (a také PS5 Pro). Housemarque přitom slibuje, že hodlá naplno využít pokročilé funkce konzole, zejména rychlé SSD a výkon pro mimořádné grafické efekty. Navzdory tomu zatím nebyly zveřejněny konkrétní detaily, co přesně budou „PS5 Pro Enhanced“ úpravy obnášet. Pokud ale známe Returnal a jeho perfektní využití 3D audia, efektů a plynulého frameratu, můžeme se vsadit, že Saros půjde v jeho stopách, případně ještě dál.

Co se týče PC verze, autoři zatím mlčí. Returnal se nakonec na PC dostal, ovšem až s několikaletým zpožděním po PS5 vydání. Dá se tedy předpokládat, že případná Saros PC varianta by mohla přijít také, ale pravděpodobně ne v den vydání.

Datum vydání a předobjednávky

Tvůrci aktuálně cílí na rok 2026. Přesné datum v tuto chvíli neznáme a je dost pravděpodobné, že se ještě může změnit. Saros byl světu oficiálně odhalen během PlayStation State of Play formou krátkého filmového traileru. Samotná ukázka gameplaye má teprve následovat. Vývojáři slibují, že plnohodnotnou porci záběrů z hraní se dozvíme ještě letos, takže se vyplatí sledovat další herní akce či blogy společnosti Sony.

Předobjednávky zatím nejsou k dispozici, ale jakmile se situace změní, pravděpodobně se objeví na oficiálním PlayStation Store.

Závěr

Saros se rýsuje jako ambiciózní projekt, který naváže na úspěch Returnal, ale přitom nabídne vlastní příběh a inovované mechaniky. Podle všeho se Housemarque poučilo z nástrah a předností roguelike žánru, a přidalo prvky trvalého pokroku, které by mohly přilákat i širší spektrum hráčů. Zatím se můžeme těšit na další ukázky a informace, které by měly dorazit do konce letošního roku.

reklama

reklama

spot_img

Články

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

První únik z natáčení The Legend of Zelda potvrzuje obsazení hlavních rolí

Konečně se něco děje kolem dlouho očekávaného filmu podle legendární série The Legend of Zelda. Po letech spekulací a mlčení se na internetu objevily první záběry z natáčení, které potvrzují, že Wes Ball, známý díky trilogii Maze Runner, skutečně rozjel produkci. A i když je všechno zatím zahalené tajemstvím, několik sekund uniklého videa stačilo k tomu, aby fanoušci začali šílet.

Black Ops 7 startuje pomaleji než loňský díl

Call of Duty má za sebou další premiéru, ale tentokrát bez obvyklého rozruchu. Black Ops 7 přilákal na Steamu výrazně méně hráčů než předchozí ročník, a to i přesto, že jde stále o jednu z největších značek mezi multiplayerovými střílečkami.

Red Dead Redemption se vrací ve 4K: remaster dorazí už v prosinci

Po měsících spekulací je jasno. Rockstar Games oficiálně potvrdil, že první Red Dead Redemption dostává moderní kabát. Legendární western se vrátí 2. prosince a míří prakticky všude – na PlayStation 5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch 2, iOS, Android a dokonce i do nabídky Netflix Games.

Kotick popsal, jak Activision málem koupil Minecraft

Bobby Kotick se vrátil k příběhu, který herní svět dlouho fascinoval. Během rozhovoru v podcastu Ariho Emanuela potvrdil, že Activision byl kdysi skutečně blízko nákupu Minecraftu i studia Mojang. Jednání ale nakonec zkrachovala a práva na legendární sandbox nakonec získal Microsoft.

Přes dvě stě vývojářů RockStaru žádá návrat propuštěných kolegů

Na konci října propustilo studio Rockstar Games přes třicet zaměstnanců v Británii a Kanadě. Firma tvrdila, že šlo o „hrubé porušení povinností“. Propuštění vývojáři ale tvrdí, že šlo o pomstu za jejich snahu založit odbory. Spor se rychle vyostřuje a míří k soudu.

Valve představilo Steam Machine, kompaktní herní PC do obýváku

Když Valve před lety zkusilo prorazit s původní Steam Machine, skončilo to slepou uličkou. Partnerští výrobci, roztříštěné konfigurace a nedotažené SteamOS tehdy pohřbily jinak zajímavou myšlenku. Jenže čas se změnil. Steam Deck ukázal, že SteamOS už není experiment, ale použitelný systém. A právě na jeho úspěchu stojí nová Steam Machine. Krabička do obýváku, která si klade jasný cíl. Přinést PC hraní k televizi stejně jednoduše jako konzole.

Sony hlásí rekordní prodeje PS5, daří se i Ghost of Yotei

Sony má za sebou výborný rok. Za poslední čtvrtletí prodala dalších 3,9 milionu konzolí PlayStation 5, čímž se celkový počet prodaných kusů vyšplhal na 84,2 milionu. PS5 tak dorovnala tempo svého předchůdce PS4 ve stejném období životního cyklu.

reklama

Novinky

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

reklama

spot_img

reklama

reklama