6 C
Czech
Úterý, 4 listopadu, 2025

Akční sci-fi titul Saros: Co vše zatím víme

reklama

Studio Housemarque (autoři úspěšného Returnal) spojilo síly se společností Sony Interactive Entertainment, aby nám již v roce 2026 přineslo zbrusu novou sci-fi akci s názvem Saros. V tomto článku si shrneme všechny dosud známé detaily o hře, příběhu, hereckém obsazení a herních mechanikách. Pokud se vám hra Returnal líbila, jistě se máte na co těšit – autoři slibují, že Saros bude dalším vývojovým stupněm jejich „gameplay-first“ přístupu.

Děj hry se odehrává na nehostinné planetě Carcosa, která je po dobu dlouhotrvajícího zatmění sužována děsivými úkazy a ztracenými koloniemi. Hlavní postavou je Arjun Devraj, mocný Soltari Enforcer, který se rozhodne přistát na Carcose a za každou cenu zjistit pravdu o osudu zdejších obyvatel, a hlavně o někom, koho horečně hledá. V duchu tajemného Returnal si i Saros pohrává s tematikou opakovaných smrtí, ztráty paměti a tajuplných zákoutí opuštěných světů.

Na hlavní postavu Arjuna se můžete těšit v podání Rahul Kohli, herce známého z Midnight Mass nebo The Fall of the House of Usher. Z dosavadních informací je zřejmé, že Kohli i vývojářský tým kladou důraz na výraznou emoční linku. Nejde tedy jen o bezhlavou akci, ale také o propracovanou psychologii hrdiny. V rámci kampaně se údajně objeví celá řada vedlejších postav, o kterých zatím víme ale jen minimum.

Hratelnost podobná hře Returnal

Základní myšlenka Sarosu navazuje na dřívější roguelike principy z Returnal, tentokrát však s viditelnými vylepšeními. Zatímco v Returnal jste po smrti přišli prakticky o všechno a museli jste startovat téměř od nuly, Saros zavádí trvalé zdroje a vylepšování. Po každé smrti sice dojde k proměně světa (tedy určité formě náhodné generace či změn v prostředí), avšak hráči si budou moci vybrat a natrvalo vylepšovat svůj arzenál – ať už půjde o nové zbraně, obleky nebo speciální schopnosti.

Tento přístup by měl zaručit, že se po každé smrti budete cítit silnější a že se pokrok přenese i do vašich dalších pokusů. Celkovou obtížnost to nejspíš nesníží, ale nabídne odlišnou dynamiku. Dle slov kreativního ředitele Gregory Louden má hra klást důraz na pocit neustálého budování vlastní výzbroje a na houževnatou cestu k cíli.

Technické zpracování a PS5 Pro vylepšení

Saros je vyvíjen exkluzivně pro platformu PS5 (a také PS5 Pro). Housemarque přitom slibuje, že hodlá naplno využít pokročilé funkce konzole, zejména rychlé SSD a výkon pro mimořádné grafické efekty. Navzdory tomu zatím nebyly zveřejněny konkrétní detaily, co přesně budou „PS5 Pro Enhanced“ úpravy obnášet. Pokud ale známe Returnal a jeho perfektní využití 3D audia, efektů a plynulého frameratu, můžeme se vsadit, že Saros půjde v jeho stopách, případně ještě dál.

Co se týče PC verze, autoři zatím mlčí. Returnal se nakonec na PC dostal, ovšem až s několikaletým zpožděním po PS5 vydání. Dá se tedy předpokládat, že případná Saros PC varianta by mohla přijít také, ale pravděpodobně ne v den vydání.

Datum vydání a předobjednávky

Tvůrci aktuálně cílí na rok 2026. Přesné datum v tuto chvíli neznáme a je dost pravděpodobné, že se ještě může změnit. Saros byl světu oficiálně odhalen během PlayStation State of Play formou krátkého filmového traileru. Samotná ukázka gameplaye má teprve následovat. Vývojáři slibují, že plnohodnotnou porci záběrů z hraní se dozvíme ještě letos, takže se vyplatí sledovat další herní akce či blogy společnosti Sony.

Předobjednávky zatím nejsou k dispozici, ale jakmile se situace změní, pravděpodobně se objeví na oficiálním PlayStation Store.

Závěr

Saros se rýsuje jako ambiciózní projekt, který naváže na úspěch Returnal, ale přitom nabídne vlastní příběh a inovované mechaniky. Podle všeho se Housemarque poučilo z nástrah a předností roguelike žánru, a přidalo prvky trvalého pokroku, které by mohly přilákat i širší spektrum hráčů. Zatím se můžeme těšit na další ukázky a informace, které by měly dorazit do konce letošního roku.

reklama

reklama

spot_img

Články

Todd Howard uklidňuje fanoušky: nové Fallout projekty jsou na cestě

Todd Howard potvrdil, že série Fallout rozhodně nekončí. Během oslav Fallout Day sice Bethesda nepřinesla žádné šokující odhalení typu Fallout 3 Remaster nebo Fallout 5, ale fanoušci přesto dostali jasný signál: nové hry se vyvíjejí.

PowerWash Simulator 2 je uklidňující návrat s chytrými drobnostmi navíc

Druhý díl PowerWash Simulatoru navazuje přesně tam, kde první skončil. Nehraje si na velké změny, ale na jistotu. Pořád stojíte s hadicí v ruce a sledujete, jak vrstvy špíny mizí a pod proudem vody se znovu objevují barvy a detaily. Je to jednoduché, uklidňující a pořád stejně návykové.

Remedy v krizi: Tero Virtala po devíti letech končí jako CEO

Finské studio Remedy Entertainment, známé díky titulům jako Alan Wake 2 nebo Control, oznámilo okamžitý odchod svého dlouholetého ředitele Tera Virtaly. Po devíti letech u kormidla ho střídá spoluzakladatel společnosti Markus Mäki, který přebírá funkci prozatímního CEO. Změna přichází v době, kdy studio čelí ekonomickým potížím a slabým prodejům svého nejnovějšího projektu FBC: Firebreak.

Ninja Gaiden 4: comeback, který stojí za to

Ninja Gaiden 4 je přesně ten typ akční hry, kvůli které vás rychlé, technické řeže tolik baví. Krátké levely střídají brutální arény, krev stříká proudem a každý zásah má váhu i eleganci. Příběh? Zápletka o temném drakovi a věčně mrzutém Yakumovi slouží hlavně jako záminka pro další souboje. Naštěstí to nejdůležitější, boj, je priorita.

Sedm let po vydání. Red Dead Redemption 2 nezestárlo ani o den

Sedm let po vydání zůstává Red Dead Redemption 2 nejpůsobivější hrou, jakou kdy studio Rockstar vytvořilo. Ne kvůli technice nebo grafice, ale kvůli tomu, jak přesně a sžíravě dokázala rozebrat mýtus Amerického snu a všechny, kteří mu podlehnou.

Lehce strašidelné hry pro podzimní večery

Halloween je za dveřmi a herní sezona tomu odpovídá. Pokud chcete nasát trochu hororové atmosféry, ale vyhnout se nočním můrám, právě pro vás vznikl výběr nejlepších her, které děsí jen tak akorát.

Nejlepší startovní Pokémon v Legends: Z-A

Na začátku Pokémon Legends: Z-A čeká známá volba – tři startovní Pokémoni, kteří určí, jak se vaše dobrodružství rozjede. Tentokrát nejde o novou trojici, ale o návrat klasik z minulých generací: Chikorita, Totodile a Tepig. Každý z nich má své silné i slabé stránky a jejich výběr ovlivní, jak snadno se prokoušete první částí hry.

Tomonobu Itagaki, tvůrce Dead or Alive, zemřel ve věku 58 let

Japonská herní scéna přišla o jednu ze svých nejvýraznějších osobností. Tomonobu Itagaki, bývalý ředitel společnosti Tecmo, zakladatel Team Ninja a tvůrce sérií Dead or Alive a Ninja Gaiden, zemřel ve věku 58 let. Zprávu o jeho smrti doprovodil osobní vzkaz, který sám Itagaki napsal s předstihem a nechal zveřejnit na svém Facebooku po svém odchodu.

Microsoft vyvrací fámy o konci Xboxu. Nová konzole má dorazit v roce 2027

Internet zaplavily zprávy, že americké řetězce jako Walmart nebo Target stahují Xbox z prodeje. Microsoft proto musel reagovat a fanoušky uklidnit. Společnost ujistila, že konzole i hry zůstávají běžně dostupné a že její spolupráce s obchodními partnery pokračuje beze změn.

Pokémon Legends: Z-A boduje. Nový systém soubojů láká i kritiky

Týden před vydáním se kolem Pokémon Legends: Z-A šíří optimismus. Recenzenti chválí svižné reálné souboje, návrat do Lumiose City i to, jak plynule hra běží na Switchi 2. Není to revoluce, ale výrazné pročištění série. A hlavně díl, který zase baví hrát.

reklama

Novinky

Fortnite vítá Simpsonovi. Hráči se vydají do Springfieldu

Epic Games spustili jednu z největších spoluprací v historii Fortnite. Seriál The Simpsons se proměnil v plnohodnotnou sezonní akci, která mění celý ostrov na Springfield – včetně jaderné elektrárny, Kwik-E-Martu i obýváku rodiny Simpsonových.

Mortal Kombat: Legacy Kollection vychází jako velká pocta sérii

Digital Eclipse vydalo kompilaci raných Mortal Kombat her s interaktivním dokumentem. Balík cílí na fanoušky historie série i na hráče, kteří si chtějí zahrát přesně to, co viděli na herních automatech a starých konzolích.

Všichni společníci v The Outer Worlds 2 a jak je naverbovat

Pokračování sci-fi RPG The Outer Worlds 2 nabídne šest nových společníků. Každý má vlastní schopnosti, dialogy a drobné zlozvyky, které oživují průzkum vesmíru. Dva se přidají hned v úvodu hry, ostatní je nutné najít a přesvědčit.

reklama

spot_img

reklama

reklama