-1.9 C
Czech
Pátek, 28 listopadu, 2025

Akční sci-fi titul Saros: Co vše zatím víme

reklama

Studio Housemarque (autoři úspěšného Returnal) spojilo síly se společností Sony Interactive Entertainment, aby nám již v roce 2026 přineslo zbrusu novou sci-fi akci s názvem Saros. V tomto článku si shrneme všechny dosud známé detaily o hře, příběhu, hereckém obsazení a herních mechanikách. Pokud se vám hra Returnal líbila, jistě se máte na co těšit – autoři slibují, že Saros bude dalším vývojovým stupněm jejich „gameplay-first“ přístupu.

Děj hry se odehrává na nehostinné planetě Carcosa, která je po dobu dlouhotrvajícího zatmění sužována děsivými úkazy a ztracenými koloniemi. Hlavní postavou je Arjun Devraj, mocný Soltari Enforcer, který se rozhodne přistát na Carcose a za každou cenu zjistit pravdu o osudu zdejších obyvatel, a hlavně o někom, koho horečně hledá. V duchu tajemného Returnal si i Saros pohrává s tematikou opakovaných smrtí, ztráty paměti a tajuplných zákoutí opuštěných světů.

Na hlavní postavu Arjuna se můžete těšit v podání Rahul Kohli, herce známého z Midnight Mass nebo The Fall of the House of Usher. Z dosavadních informací je zřejmé, že Kohli i vývojářský tým kladou důraz na výraznou emoční linku. Nejde tedy jen o bezhlavou akci, ale také o propracovanou psychologii hrdiny. V rámci kampaně se údajně objeví celá řada vedlejších postav, o kterých zatím víme ale jen minimum.

Hratelnost podobná hře Returnal

Základní myšlenka Sarosu navazuje na dřívější roguelike principy z Returnal, tentokrát však s viditelnými vylepšeními. Zatímco v Returnal jste po smrti přišli prakticky o všechno a museli jste startovat téměř od nuly, Saros zavádí trvalé zdroje a vylepšování. Po každé smrti sice dojde k proměně světa (tedy určité formě náhodné generace či změn v prostředí), avšak hráči si budou moci vybrat a natrvalo vylepšovat svůj arzenál – ať už půjde o nové zbraně, obleky nebo speciální schopnosti.

Tento přístup by měl zaručit, že se po každé smrti budete cítit silnější a že se pokrok přenese i do vašich dalších pokusů. Celkovou obtížnost to nejspíš nesníží, ale nabídne odlišnou dynamiku. Dle slov kreativního ředitele Gregory Louden má hra klást důraz na pocit neustálého budování vlastní výzbroje a na houževnatou cestu k cíli.

Technické zpracování a PS5 Pro vylepšení

Saros je vyvíjen exkluzivně pro platformu PS5 (a také PS5 Pro). Housemarque přitom slibuje, že hodlá naplno využít pokročilé funkce konzole, zejména rychlé SSD a výkon pro mimořádné grafické efekty. Navzdory tomu zatím nebyly zveřejněny konkrétní detaily, co přesně budou „PS5 Pro Enhanced“ úpravy obnášet. Pokud ale známe Returnal a jeho perfektní využití 3D audia, efektů a plynulého frameratu, můžeme se vsadit, že Saros půjde v jeho stopách, případně ještě dál.

Co se týče PC verze, autoři zatím mlčí. Returnal se nakonec na PC dostal, ovšem až s několikaletým zpožděním po PS5 vydání. Dá se tedy předpokládat, že případná Saros PC varianta by mohla přijít také, ale pravděpodobně ne v den vydání.

Datum vydání a předobjednávky

Tvůrci aktuálně cílí na rok 2026. Přesné datum v tuto chvíli neznáme a je dost pravděpodobné, že se ještě může změnit. Saros byl světu oficiálně odhalen během PlayStation State of Play formou krátkého filmového traileru. Samotná ukázka gameplaye má teprve následovat. Vývojáři slibují, že plnohodnotnou porci záběrů z hraní se dozvíme ještě letos, takže se vyplatí sledovat další herní akce či blogy společnosti Sony.

Předobjednávky zatím nejsou k dispozici, ale jakmile se situace změní, pravděpodobně se objeví na oficiálním PlayStation Store.

Závěr

Saros se rýsuje jako ambiciózní projekt, který naváže na úspěch Returnal, ale přitom nabídne vlastní příběh a inovované mechaniky. Podle všeho se Housemarque poučilo z nástrah a předností roguelike žánru, a přidalo prvky trvalého pokroku, které by mohly přilákat i širší spektrum hráčů. Zatím se můžeme těšit na další ukázky a informace, které by měly dorazit do konce letošního roku.

reklama

reklama

spot_img

Články

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

První únik z natáčení The Legend of Zelda potvrzuje obsazení hlavních rolí

Konečně se něco děje kolem dlouho očekávaného filmu podle legendární série The Legend of Zelda. Po letech spekulací a mlčení se na internetu objevily první záběry z natáčení, které potvrzují, že Wes Ball, známý díky trilogii Maze Runner, skutečně rozjel produkci. A i když je všechno zatím zahalené tajemstvím, několik sekund uniklého videa stačilo k tomu, aby fanoušci začali šílet.

Black Ops 7 startuje pomaleji než loňský díl

Call of Duty má za sebou další premiéru, ale tentokrát bez obvyklého rozruchu. Black Ops 7 přilákal na Steamu výrazně méně hráčů než předchozí ročník, a to i přesto, že jde stále o jednu z největších značek mezi multiplayerovými střílečkami.

Red Dead Redemption se vrací ve 4K: remaster dorazí už v prosinci

Po měsících spekulací je jasno. Rockstar Games oficiálně potvrdil, že první Red Dead Redemption dostává moderní kabát. Legendární western se vrátí 2. prosince a míří prakticky všude – na PlayStation 5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch 2, iOS, Android a dokonce i do nabídky Netflix Games.

Kotick popsal, jak Activision málem koupil Minecraft

Bobby Kotick se vrátil k příběhu, který herní svět dlouho fascinoval. Během rozhovoru v podcastu Ariho Emanuela potvrdil, že Activision byl kdysi skutečně blízko nákupu Minecraftu i studia Mojang. Jednání ale nakonec zkrachovala a práva na legendární sandbox nakonec získal Microsoft.

Přes dvě stě vývojářů RockStaru žádá návrat propuštěných kolegů

Na konci října propustilo studio Rockstar Games přes třicet zaměstnanců v Británii a Kanadě. Firma tvrdila, že šlo o „hrubé porušení povinností“. Propuštění vývojáři ale tvrdí, že šlo o pomstu za jejich snahu založit odbory. Spor se rychle vyostřuje a míří k soudu.

reklama

Novinky

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

reklama

spot_img

reklama

reklama