15.7 C
Czech
Středa, 17 září, 2025

Assassin’s Creed: Shadows přináší největší proměnu série za poslední roky

reklama

Nejnovější díl série Assassin’s Creed s podtitulem Shadows slibuje, že do zavedeného konceptu přinese více změn než kterýkoli z předchozích titulů. Autoři lákají na výrazně upravenou hratelnost, nový přístup k příběhu a unikátní prostředí, které má nabídnout dosud nevídanou volnost i výzvy. Redakce Eurogameru měla možnost strávit s hrou prvních šest hodin a prvotní dojmy napovídají, že jde skutečně o největší „otřes“ v sérii za poslední roky.

Návrat k základům a přitom úplně jinak

Základní stavební kameny Assassin’s Creed – tedy stealth, parkour a souboje zblízka – zůstávají. Způsob, jakým jsou ve Shadows podávány, se ale viditelně změnil. Vývojáři slibují, že tentokrát se vrátí ke kořenům série, což znamená silnější důraz na nenápadný pohyb, pečlivé plánování útoku a tichou likvidaci cílů.


Zároveň si však troufli experimentovat. Odlišná je například struktura misí, jež více připomínají menší sandboxové úkoly v otevřeném světě, kde záleží na zvoleném přístupu. Místo lineárních cestiček vás hra často postaví před velkou oblast s více alternativními vstupy i cestami útěku.

Dynamický parkour a vylepšené souboje

Parkour byl vždy jednou z největších předností série Assassin’s Creed, ale také jedním z nejnáročnějších prvků na vyladění. Shadows se v tomto ohledu inspiruje hned několika předchozími díly – od původních asasínů až po moderní akrobatické prvky známé z her Valhalla nebo Odyssey. V praxi to znamená plynulejší pohyb, více animací a lepší reakce postavy na okolní prostředí.

Soubojový systém pak autoři citelně zpřehlednili. Potyčky jsou brutálnější, ale zároveň kladou větší důraz na načasování obrany a protiútoků, podobně jako v dílech zaměřených na vikingské či starověké motivy. Zajímavou novinkou je možnost zapojit okolní prvky do boje – v určité situaci můžete shodit na nepřítele zavěšený sud nebo ho vylákat do pasti, již jste si předem připravili.

Nové herní prostředí a interaktivní svět

Vývojáři zatím neodhalili přesné zasazení celého příběhu, nicméně prvních šest hodin naznačuje, že se hráč podívá do několika kulturně a geograficky výrazně odlišných regionů. Lokace jsou větší a pestřejší, s důrazem na vertikální průzkum i hustou městskou zástavbu.

Překvapením je rovněž možnost interakce s neutrálními postavami, které mohou pomoci (nebo uškodit) v plnění úkolu. Někteří obyvatelé měst poskytnou stopy, jiní upozorní stráže, pokud budete příliš nápadní. Vypadá to, že hráčské rozhodnutí ohledně způsobu pohybu a jednání se světem bude mít větší důsledky než dříve.

Vypravěčský důraz a osobní rovina hrdiny

Od prvních okamžiků je cítit, že příběh bude hrát tentokrát ještě důležitější roli. Shadows se opírá o intimnější vyprávění osobních příběhů, kdy v popředí stojí hlavní hrdina (nebo hrdinka) a jeho/její pohnutky k tomu, proč se k bratrstvu vrahů přidává či mu odporuje. Zdá se, že vývojáři chtějí klást větší důraz na morální volby, což může ovlivnit vyznění některých dějových linek.

Kdykoli můžete přejít na obrazovku nabídky a hrát jako Yasuke nebo Naoe. Foto: Ubisoft

Zajímavostí je také jiný přístup k památnému konfliktu asasínů a templářů. Tentokrát prý nebude vše vyloženě černobílé – hra poukazuje na to, že i templáři mohou mít své legitimní důvody a asasíni nejsou vždy vzorem ctností.

Technická stránka a potenciál dalšího vývoje

Graficky hra staví na zkušenostech z předchozích dílů, přesto vývojáři slibují nové efekty a detailnější modely postav i prostředí. Po několika testovaných misích je patrné, že animace a mimika postav působí v porovnání s minulými díly živěji. Vše je ale samozřejmě třeba brát s rezervou, protože do vydání se mohou ještě mnohé věci změnit.

Výhledy jsou velkolepé. Foto: Ubisoft

Co se týče dalších herních mechanismů, na podrobnosti je zatím embargo. Dalo by se ale předpokládat, že Ubisoft bude pokračovat v modelu rozšiřování hry po vydání prostřednictvím DLC a sezonních updatů, tak jak to dělá u svých ostatních velkých titulů.

Zatím nadšené reakce

Po šesti hodinách v Assassin’s Creed: Shadows se zdá, že vývojáři dokázali skloubit dvě protichůdné tendence:

  • Zachování DNA série, která láká na historické kulisy, stealth hratelnost a tajemství odvěkého konfliktu.
  • Oživení a inovace v podobě nových mechanismů, důrazu na rozhodování a viditelně jiného designu misí.

Nadšení z úvodních misí je patrné z reakcí novinářů, kteří měli možnost hru okusit. Samozřejmě nikdo netvrdí, že je vše hotové a bez chyb, ale dosavadní dojem je značně pozitivní.

Zůstává otázkou, zda si Assassin’s Creed: Shadows udrží vysokou laťku i v pozdějších částech hry. Přesto se zdá, že půjde o titul, který se pokusí sérii výrazněji proměnit a přilákat hráče toužící po novém pojetí dobrodružství v historických kulisách. Pokud se autoři dokážou vyhnout tradičním neduhům, jako je přílišná repetitivnost či nedotažené vedlejší mise, máme se na co těšit.

reklama

reklama

spot_img

Články

Take-Two odmítá spekulace o spywaru v Borderlands 4

Borderlands 4 má být jedním z největších herních startů roku 2025. Velký hype ale kazí vlna negativních recenzí na Steamu kvůli optimalizaci na PC. Do toho se mezi hráči rozšířily fámy, že hra obsahuje spyware.

Mario Tennis Fever míří na Switch 2

Nový díl sportovní série s Mariem je oficiálně na cestě. Nintendo během zářijového Directu odhalilo Mario Tennis Fever pro Switch 2. Hráči dostanou rekordní porci postav, nové rakety a plno režimů. Trailer naznačil svižné tempo i bláznivé efekty.

Nintendo chystá film Super Mario Galaxy

Mario se vrací na plátna kin. Po úspěchu animáku The Super Mario Bros. Movie z roku 2023, který vydělal přes 1,3 miliardy dolarů, Nintendo spolu s Illumination a Universalem oznámilo pokračování. Nový snímek ponese název The Super Mario Galaxy Movie a premiéru má v dubnu 2026.

Hell Is Us patří mezi nejzajímavější akční hry letošního roku

Rogue Factor přichází s hrou, která staví na objevování a odlišuje se od klasických soulslike titulů. Hell Is Us kombinuje hutnou atmosféru, důraz na průzkum a špetku frustrace, která však nepůsobí odrazujícím dojmem.

Připravovaný Minecraft Live event představí The Copper Age update

Minecraft Live se vrací už podruhé v roce 2025 a hráči se mají na co těšit. Mojang oficiálně potvrdil, že další epizoda dorazí 27. září a tentokrát půjde o jednu z největších show vůbec. Stream poběží na YouTube, Twitchi, oficiálních stránkách Minecraftu a dokonce i na Instagramu či TikToku. A podle všeho nás čeká pořádná nálož novinek, protože program má trvat 60 až 90 minut, tedy dvakrát až třikrát déle než v minulosti.

Nintendo potvrdilo zářijový Direct, trvat bude celou hodinu

Nintendo potvrdilo, že už 12. září proběhne další dlouho očekávaný Direct. Fanoušci se mohou těšit na hodinu plnou novinek, která podle společnosti ukáže, co všechno se chystá pro Switch i nedávno vydaný Switch 2.

Hollow Knight: Silksong překonal hranici 5 milionů hráčů po rekordním startu

Hollow Knight: Silksong se stal fenoménem prakticky přes noc. Po šesti letech čekání od prvního oznámení a po nespočtu spekulací a odkladů se sequel legendárního Hollow Knight konečně dostal do rukou hráčů. Výsledek? Rekordy, výpadky digitálních obchodů a status jedné z nejúspěšnějších indie her vůbec.

Pacific Drive dostane hororové rozšíření Whispers in the Woods

Pacific Drive, jedna z největších indie her loňského roku, se letos dočká prvního plnohodnotného rozšíření. Studio Ironwood posouvá atmosférickou jízdu temnými lesy na severozápadě USA ještě dál. Z původně napínavé survival adventury se stává hra, která se už otevřeně hlásí k hororu.

Battlefield 6 kampaň bude poprvé ukázána na Tokyo Game Show

Battlefield se po čtyřech letech vrací na scénu a už teď je jasné, že to nebude malý comeback. EA potvrdila svou účast na Tokyo Game Show 2025 a hlavním lákadlem její prezentace bude konečně pořádný pohled na singleplayerovou kampaň Battlefield 6. Datum si zapište do kalendáře, 26. září bude pro fanoušky série velký den.

NBA 2K26 potvrzuje dominanci série, problémy s VC zůstávají

NBA 2K26 dorazilo a potvrzuje, proč série už roky vládne sportovním hrám. Visual Concepts letos opět přidali spoustu malých vylepšení, která dohromady výrazně mění pocit ze hry. Výsledek je svižnější, realističtější a působí mnohem víc jako skutečný basket.

reklama

Novinky

Magic: The Gathering chystá Marvel Commander balíčky

První velká spolupráce Magic: The Gathering s Marvelem přináší fanouškům Spider-Mana desítky nových karet, ale bez očekávaných Commander balíčků. To ovšem neznamená, že by je hráči v budoucnu nedostali. Tvůrci už potvrdili, že pro další marvelovské sady vzniknou kompletní 100karetní předpřipravené balíčky.

Xbox Game Pass v září nabobtná o 13 her

Knihovna Xbox Game Pass se v září pořádně rozroste. Microsoft oznámil přidání třinácti novinek, které pokryjí akci, strategii i rodinnou zábavu. Hráči se tak připravují na jeden z nejnabitějších měsíců roku.

Fortnite údajně chystá spolupráci s KPop Demon Hunters

Fortnite se znovu chystá na velkolepou spolupráci a tentokrát padla volba na jednu z nejžhavějších značek současnosti. Podle několika úniků se do hry brzy podívají hrdinky z KPop Demon Hunters, animovaného muzikálu, který se stal globální senzací. Pokud jsou informace leakerů přesné, hráči si na odhalení této spolupráce nebudou muset dlouho počkat.

reklama

spot_img

reklama

reklama