Druhé Hades dorůstá ve všech směrech. Přidává obsah, prohlubuje boj a znovu sází na dialogy, které vás tahají zpátky do hry. Výsledek působí vyzrále, sebevědomě a návykově.
V roli Melinoé se vracíte do podsvětí a zároveň míříte vzhůru k Olympu. Cíl je jasný: skolit Titána Času a dát dohromady rozmetanou rodinu. Příběh startuje rychle, ale brzy nabere vrstvy a vztahy. Každý návrat na základnu přináší nové repliky a drobná posunutí. Tohle tempo udrží zájem i po desítkách hodin.
Boj je rychlejší, chytřejší a variabilnější
Melinoé ovládá tři základní útoky a nově čaruje se „sprintem“ a magií, která dobíjí silné varianty útoků. Systém vás nutí víc plánovat, ne jen zběsile klikat. Odemknete šest odlišných zbraní a jejich aspekty, které kompletně mění rytmus. Z jedné runy se stane taneční vír, z jiné metodická likvidace.
Boony božstev výborně zapadají do stavby buildů. Oheň pálí, blesky řetězí, voda odhazuje. Navíc přichází nové kletby a kombinace, které vytvářejí smysluplné synergie. Během jednoho běhu si poskládáte mašinu na moby, jindy bosskiller. Vzácně vznikne „Bůh mód“, ale i průměrné runy učí a posouvají.
Dvě cesty, dvojnásobná pestrost
Každou noc si vyberete směr. Dolů do Tartaru za Chronem. Nebo nahoru na povrch prolamovat obléhání Olympu. Obě trasy mají čtyři biomy, vlastní minibosse a finále. Hra tak rozbíjí stereotyp a prodlužuje svěžest. Nelíbí se vám konkrétní boss? Přejdete na druhou trasu, posbíráte suroviny a vrátíte se silnější.
Lokace zaujmou okamžitě. Erebus šumí starým lesem, Oceános bublá pod parou a kovem, město Efyra otevírá síť ulic místo jedné chodby. Hra střídá uzavřené arény s většími plochami, kde si volíte pořadí výzev. Vizuál drží rukopis studia a přidává jemné animace postav, které scénám dodají život.
Postup mezi běhy dostal víc obsahu. Křižovatka slouží jako domov, dílna i zahrada. Vaříte u kotle, rozšiřujete zázemí, pěstujete byliny a ladíte buildy přes „arkánní karty“. Tenhle strom nahradil původní zrcadlo a nabízí více stylů. Nastavíte si výdrž, magii i odměny za risk. Všechno má citelný dopad.
Dialogy a vztahy zůstávají srdcem hry. Nemesis, Hekaté, Odysseus i staří známí reagují na vaše volby, zbraně i prohry. Hádky bohů se střídají s něžnými momenty a suchým humorem. Dabing drží laťku a scénář reaguje překvapivě přesně. Působí to, jako by hra psala příběh spolu s vámi.
Hudba táhne zážitkem jako lokomotiva. Těžké riffy, basy i něžné vokály skvěle podkreslují chaos bitev i klidné návraty. Bossfight Sirén se mění s tím, koho z kapely vyřadíte. Každý song má vlastní identitu a funguje i mimo monitor. Dohromady s obrazem tvoří výrazný podpis.
Ano, hra přidává i vrstvu surovin a rituálů. Zahrada, směnárna, kotel, arcana. Nabídka je široká, ale dávkuje se rozumně. Zřídka působí zahlceně, častěji odměňuje zvídavost. Hlavní je, že vše vrací sílu do běhů. Nejde o inventář pro inventář, ale o hezky utažený progres.
Hodnocení: 9,5 z 10.