3 C
Czech
Středa, 3 prosince, 2025

Hades II je větší, temnější a chytlavější

reklama

Druhé Hades dorůstá ve všech směrech. Přidává obsah, prohlubuje boj a znovu sází na dialogy, které vás tahají zpátky do hry. Výsledek působí vyzrále, sebevědomě a návykově.

V roli Melinoé se vracíte do podsvětí a zároveň míříte vzhůru k Olympu. Cíl je jasný: skolit Titána Času a dát dohromady rozmetanou rodinu. Příběh startuje rychle, ale brzy nabere vrstvy a vztahy. Každý návrat na základnu přináší nové repliky a drobná posunutí. Tohle tempo udrží zájem i po desítkách hodin.

Boj je rychlejší, chytřejší a variabilnější

Melinoé ovládá tři základní útoky a nově čaruje se „sprintem“ a magií, která dobíjí silné varianty útoků. Systém vás nutí víc plánovat, ne jen zběsile klikat. Odemknete šest odlišných zbraní a jejich aspekty, které kompletně mění rytmus. Z jedné runy se stane taneční vír, z jiné metodická likvidace.

Boony božstev výborně zapadají do stavby buildů. Oheň pálí, blesky řetězí, voda odhazuje. Navíc přichází nové kletby a kombinace, které vytvářejí smysluplné synergie. Během jednoho běhu si poskládáte mašinu na moby, jindy bosskiller. Vzácně vznikne „Bůh mód“, ale i průměrné runy učí a posouvají.

Dvě cesty, dvojnásobná pestrost

Každou noc si vyberete směr. Dolů do Tartaru za Chronem. Nebo nahoru na povrch prolamovat obléhání Olympu. Obě trasy mají čtyři biomy, vlastní minibosse a finále. Hra tak rozbíjí stereotyp a prodlužuje svěžest. Nelíbí se vám konkrétní boss? Přejdete na druhou trasu, posbíráte suroviny a vrátíte se silnější.

Lokace zaujmou okamžitě. Erebus šumí starým lesem, Oceános bublá pod parou a kovem, město Efyra otevírá síť ulic místo jedné chodby. Hra střídá uzavřené arény s většími plochami, kde si volíte pořadí výzev. Vizuál drží rukopis studia a přidává jemné animace postav, které scénám dodají život.

Postup mezi běhy dostal víc obsahu. Křižovatka slouží jako domov, dílna i zahrada. Vaříte u kotle, rozšiřujete zázemí, pěstujete byliny a ladíte buildy přes „arkánní karty“. Tenhle strom nahradil původní zrcadlo a nabízí více stylů. Nastavíte si výdrž, magii i odměny za risk. Všechno má citelný dopad.

Dialogy a vztahy zůstávají srdcem hry. Nemesis, Hekaté, Odysseus i staří známí reagují na vaše volby, zbraně i prohry. Hádky bohů se střídají s něžnými momenty a suchým humorem. Dabing drží laťku a scénář reaguje překvapivě přesně. Působí to, jako by hra psala příběh spolu s vámi.

Hudba táhne zážitkem jako lokomotiva. Těžké riffy, basy i něžné vokály skvěle podkreslují chaos bitev i klidné návraty. Bossfight Sirén se mění s tím, koho z kapely vyřadíte. Každý song má vlastní identitu a funguje i mimo monitor. Dohromady s obrazem tvoří výrazný podpis.

Ano, hra přidává i vrstvu surovin a rituálů. Zahrada, směnárna, kotel, arcana. Nabídka je široká, ale dávkuje se rozumně. Zřídka působí zahlceně, častěji odměňuje zvídavost. Hlavní je, že vše vrací sílu do běhů. Nejde o inventář pro inventář, ale o hezky utažený progres.

Hodnocení: 9,5 z 10.

reklama

reklama

spot_img

Články

Cox podpořil kolegu z Expedition 33

Expedition 33 letos ovládla nominace Game Awards, ale radost z úspěchu doprovází i nepříjemná pachuť. Hlavní herec Charlie Cox veřejně upozornil, že ocenění za výkon jeho postavy by si zasloužil sdílet s kolegou, který vytvořil kompletní motion capture. A ten teď poprvé promluvil o vlně podpory, která se po Coxových slovech strhla.

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

reklama

Novinky

Metroid Prime 4 Beyond je krásný, ale nevyrovnaný návrat Samus Aran

Po dlouhých letech čekání se Samus Aran vrací v nové části série Metroid Prime. Hráči dostávají technicky špičkovou sci fi adventuru, která střídá úžasné momenty s frustrujícími designovými rozhodnutími. Výsledek působí jako směs staromilské dobrodružné akce ve stylu metroidvanie a moderních trendů, které ne vždy zapadnou.

Helldivers 2 na PC snižuje velikost instalace na 23 GB, „slim verze“ je zatím v betě

Helldivers 2 na PC shodil přebytečná kila. Arrowhead Game Studios ve spolupráci s Nixxes Software spustili štíhlejší build, který zmenšil instalaci z přibližně 154 GB na asi 23 GB. To znamená úsporu zhruba 131 GB, tedy 85 procent. Zatím je dostupný jako veřejná technická beta ve Steamu a hráči si tak mohou okamžitě uvolnit místo na disku, přičemž dopad na hraní je podle studia minimální.

Cyberpunk 2077 chystá překvapení k pátému výročí

Cyberpunk 2077 oslaví 10. prosince pět let od vydání a CD Projekt začal naznačovat, že si k výročí přichystal speciální oznámení. Studio zveřejnilo kalendář událostí a láká hráče na několik dat v prosinci, která mohou prozradit další plány s hrou i jejími postavami.

reklama

spot_img

reklama

reklama