Rogue Factor přichází s hrou, která staví na objevování a odlišuje se od klasických soulslike titulů. Hell Is Us kombinuje hutnou atmosféru, důraz na průzkum a špetku frustrace, která však nepůsobí odrazujícím dojmem.
Hra začíná jasným sdělením: žádné mapy, žádné ukazatele úkolů. Hráč musí spojovat stopy a hledat cestu sám. Autoři sice navazují na tradici soulslike, ale záměrně ponechávají více vodítek, takže výsledkem je vyvážený mix napětí a přístupnosti.

Temný příběh v rozvrácené zemi
Hlavním hrdinou je Remi, který se na začátku 90. let vrací do rodné Hadei. Tam nachází zemi zničenou občanskou válkou a démony s prázdnými tvářemi. Remi bere výbavu padlé vojačky a vydává se na cestu za zabíjením nestvůr. Civilní obyvatelstvo trpí, protože obě znesvářené náboženské frakce páchají zločiny bez rozdílu.
Hra nabízí bohatý lore. Dokumenty a knihy, které hráč sbírá, přibližují historii konfliktu i původ démonů. Přímé vysvětlení ale nepřichází, místo toho se vše skládá jako mozaika. To dává průzkumu opravdovou váhu a odměňuje pozorné hráče.
Záhady a hádanky
Hell Is Us je prošpikováno hádankami. Někdy stačí najít dokument a umístit koule do správných soch, jindy je nutné hledat data a čísla v portrétech a propojit je s rádiovou frekvencí.
Vedle hlavní linie čekají volitelné záhady a takzvané Dobré skutky. Hráč si zapisuje, že vojáci v bažinách potřebují léky a rádio, ale hra netrestá omyly. Pokud předmět nabídnete nesprávné postavě, prostě ho odmítne. Občas se ale stane, že přijdete pozdě a postavy už nežijí.
Boj a jeho limity
Soubojový systém působí dynamicky, ale trpí malou variabilitou. Hráč naráží stále na stejné typy bledých démonů, kteří se liší jen pohyby či schopností vrhat projektily. Změnu přinášejí barevné geometrické útvary zvané Hazes, které je nutné zničit, aby bylo možné porazit jejich hostitele.
Hra si ale bere příklad z dobrých prvků soulslike. Mrtví nepřátelé zůstávají mrtví. To snižuje frustraci a zabraňuje opakovanému drcení stejných démonů. Enklávy uzavřené v časových kupolích navíc zůstávají po vyčištění prázdné.
Hell Is Us vyšlo na PlayStation 5, PC a Xbox Series X. Během zhruba 25 hodin hraní hra dokazuje, že i bez tradičních ukazatelů dokáže chytit a nepustit. Nabízí temný příběh, důraz na objevování a kombinaci napětí s přístupným designem.
Hodnocení: 8 z 10