3.1 C
Czech
Středa, 3 prosince, 2025

Borderlands 4 přináší revoluční změny v systému dovedností a perků

reklama

Borderlands 4 se chystá na nový start. Hráči se mohou těšit nejen na čtyři nové lovce pokladů, ale i na kompletně předělaný systém dovedností. Když Gearbox Software hovoří o nových funkcích, má na mysli především změny, které posouvají hru ještě více směrem k akčnímu RPG.

Hlavní změnou je výrazné rozšíření možností, jak přizpůsobit postavy. Tým se rozhodl nabídnout hráčům více možností, jak ovlivnit jejich hratelnost. Každý lovec pokladů bude mít stovky pasivních perků a možností, které umožní různé kombinace dovedností. Amon, nový hrdina, je příkladem tohoto trendu. Je to kybernetický Viking, který se bude soustředit na manifestaci zbraní, což je změna oproti původnímu nápadu s nanoboty.

Nový herní systém zahrnuje více než 80 pasivních dovedností pro každou postavu, což je více než ve všech předchozích hrách Borderlands dohromady. Hráči si budou moci sami rozhodnout, jak svou postavu vybudují. Amon má například na výběr z několika podkategorií dovedností, které ovlivní jeho styl hry – od boje zblízka přes výbušné útoky až po podporu dronů.

Podle vývojářů si hráči budou muset vybírat mezi různými cestami, což zajistí větší rozmanitost ve způsobu hraní. Každý lovec pokladů nabídne několik „podvětví“ schopností, které se mohou vzájemně doplňovat, ale i zcela lišit. Tento systém dává hráčům svobodu v tom, jak chtějí, aby jejich postava fungovala, což by mělo přinést nové možnosti a výzvy při každém opakovaném hraní.

Hra se tak dostává do oblasti, kde by už nebyla jen akční střílečkou, ale skutečným RPG, ve kterém hráči staví svou postavu stejně pečlivě, jako v Baldur’s Gate 3 nebo Path of Exile. Tento vývoj není náhodný, protože autoři si na vývoji této části hry dali záležet, inspirovali se zkušenostmi ze známých RPG a přizpůsobili je dynamice Borderlands.

Navzdory těmto hlubokým změnám si Borderlands 4 stále zachovává své kořeny v chaotické akci. Dovednosti a perky, i když jsou silně ovlivněny RPG mechanikami, jsou navrženy tak, aby podpořily dynamiku a rychlost hry, na které je série založena. „Chceme, aby každý herní zážitek byl unikátní a pokaždé trochu jiný,“ říká Nick Thurston, vedoucí návrhář postav.

Systém, který hráčům dovolí experimentovat s více kombinacemi, se má projevit i na kooperativním hraní. Pokud budou v týmu čtyři Amonové, každý z nich bude mít jiný build, což by mělo zajistit nové taktické možnosti a vyhnout se opakování stejných akcí, jak tomu bylo v předchozích dílech. Takto se Borderlands 4 snaží udržet hru zábavnou i při opakovaném hraní.

V září se tedy hráči mohou těšit na revoluční verzi své oblíbené série, která se opět zaměří na to, jak vytvořit postavu, která se vyvine dle jejich vlastních představ. Vylepšení ve dovednostech a perkách přitom slibují nabídnout dostatečnou variabilitu, aby hra byla pokaždé jiná.

reklama

reklama

spot_img

Články

Cox podpořil kolegu z Expedition 33

Expedition 33 letos ovládla nominace Game Awards, ale radost z úspěchu doprovází i nepříjemná pachuť. Hlavní herec Charlie Cox veřejně upozornil, že ocenění za výkon jeho postavy by si zasloužil sdílet s kolegou, který vytvořil kompletní motion capture. A ten teď poprvé promluvil o vlně podpory, která se po Coxových slovech strhla.

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

reklama

Novinky

Metroid Prime 4 Beyond je krásný, ale nevyrovnaný návrat Samus Aran

Po dlouhých letech čekání se Samus Aran vrací v nové části série Metroid Prime. Hráči dostávají technicky špičkovou sci fi adventuru, která střídá úžasné momenty s frustrujícími designovými rozhodnutími. Výsledek působí jako směs staromilské dobrodružné akce ve stylu metroidvanie a moderních trendů, které ne vždy zapadnou.

Helldivers 2 na PC snižuje velikost instalace na 23 GB, „slim verze“ je zatím v betě

Helldivers 2 na PC shodil přebytečná kila. Arrowhead Game Studios ve spolupráci s Nixxes Software spustili štíhlejší build, který zmenšil instalaci z přibližně 154 GB na asi 23 GB. To znamená úsporu zhruba 131 GB, tedy 85 procent. Zatím je dostupný jako veřejná technická beta ve Steamu a hráči si tak mohou okamžitě uvolnit místo na disku, přičemž dopad na hraní je podle studia minimální.

Cyberpunk 2077 chystá překvapení k pátému výročí

Cyberpunk 2077 oslaví 10. prosince pět let od vydání a CD Projekt začal naznačovat, že si k výročí přichystal speciální oznámení. Studio zveřejnilo kalendář událostí a láká hráče na několik dat v prosinci, která mohou prozradit další plány s hrou i jejími postavami.

reklama

spot_img

reklama

reklama