20.6 C
Czech
Pondělí, 30 června, 2025

Vydání střílečky Marathon bylo odloženo na neurčito. Bungie mění směr vývoje

reklama

Bungie mění kurz. Jejich připravovaný sci-fi multiplayer Marathon, který měl být návratem ke kořenům ikonické série z 90. let, nedorazí podle plánu. Původně stanovené datum vydání 23. září je minulostí, studio oznámilo odklad na neurčito. Důvodem jsou smíšené reakce hráčů na nedávný alpha test, který odhalil řadu slabin i nedotažených prvků. Nové datum zatím nepadlo, ale více se máme dozvědět až na podzim.

„Vaše hlasy byly silné a jasné. Víme, že potřebujeme víc času,“ píše studio na svém blogu. Vývojáři prý chtějí vytvořit hru, která bude odpovídat tomu, co fanoušci očekávají. Na základě odezvy z alpha testu si uvědomili, že Marathon ještě není tam, kde by měl být. Místo toho se teď zaměří na to, aby hra nabídla intenzivní, napínavý a hlavně osobitý zážitek.

Zároveň přiznávají, že prvotní verze nezaujala dostatečně. Hráči kritizovali slabou umělou inteligenci, nezajímavý loot, plochý vizuál a nedostatek výzvy. Solo hraní působilo osaměle, souboje s NPC byly snadné, a mapa nepůsobila dostatečně prostorně. Celkově to vypadá, že Marathon neobstál v žánrově nabité konkurenci extrakčních stříleček jako například Escape From Tarkov.

Hra se mění od základů

Hra teď projde rozsáhlým přetvořením. Bungie slíbilo zaměřit se na zlepšení soubojů, náročnější AI, lepší odměňování, větší důraz na příběh a atmosféru světa, a překvapivě i na přidání proximity chatu, tedy možnost mluvit s hráči v okolí. Ještě před pár měsíci přitom studio tvrdilo, že proximity chat nechce kvůli riziku toxického chování.

Studio chce také přidat víc možností pro sólo a duo hráče a vrátit hře „temnější tón“ věrný původní trilogii. Vypadá to tedy, že se Bungie snaží vytvořit hlubší zážitek, který nebude jen další live-service střílečkou, ale ponese i odkaz svých kořenů.

Nejde jen o hru – ale i o reputaci

Za oponou se ale dějí další věci, které vrhají na vývoj Marathonu stín pochybností. Hra čelila skandálu s ukradenými uměleckými podklady. Bungie později potvrdilo, že došlo k použití cizího díla bez svolení. Vinu svedlo na bývalého zaměstnance a slíbilo interní audit. Další kontroverzí bylo, že údajně většina vývojářů se o odkladu dozvěděla stejně jako veřejnost, z oficiálního blogu. Pokud je to pravda, svědčí to o napětí mezi vedením a vývojovým týmem.

Navíc nejistota kolem data vydání přichází v době, kdy mateřská společnost Sony otevřeně přehodnocuje svůj přístup k live-service titulům. Zatímco Concord podle Sony selhal kvůli nedostatečné originalitě, Marathon má být naopak „odvážný, inovativní a hluboce poutavý“.

A co dál?

Oficiálně Bungie slibuje, že na podzim přinese další aktualizaci, včetně nového data vydání. Neoficiálně ale už teď víme, že Marathon nejspíš neuvidíme dříve než v roce 2026. Sony sice hru uvádí jako součást fiskálního roku 2025, ten ale končí až 31. března 2026.

Zatím to nevypadá na zrušení projektu, ale tlak je obrovský. Bungie údajně „absolutně nemůže dovolit“, aby Marathon selhal. A vzhledem k tomu, že v květnu 2026 dorazí GTA VI, nikdo nechce vypouštět konkurenční titul do přímého souboje s tímto gigantem.

reklama

reklama

spot_img

Články

PS Plus slaví 15 let a přináší Diablo IV zdarma pro všechny předplatitele

Červencová nabídka her na PlayStation Plus potěší všechny fanoušky akce, bojovek i atmosférických indie titulů. Sony slaví 15. výročí služby a rozdává jednu z největších pecek posledních let: Diablo IV. Vedle něj přidává i The King of Fighters XV a klidnou plošinovku Jusant.

Death Stranding 2 rozšiřuje svět, ale zůstává věrný své zvláštnosti

Hideo Kojima navazuje na svůj kultovní titul Death Stranding s druhým dílem, který opět sleduje příběh Sama Portera Bridgese. Ten žije v ústraní s malou Lou, ale nová mise ho zavede do Mexika a Austrálie. Cílem je znovu spojit izolovaný svět pomocí Chiral Network.

Cyberpunk 2077 odkládá update 2.3. Vývojáři slibují rozsah jako u verze 2.2

Update 2.3 pro Cyberpunk 2077 měl dorazit ve čtvrtek 26. června. CD Projekt RED ale oznámil, že potřebuje víc času, a vydání odložil na neurčito. Nové datum zatím nesdělil. Vývojáři ale tvrdí, že cílí na podobný rozsah, jaký měl minulý balíček 2.2.

The Blood of Dawnwalker ukazuje brutální fantasy s temným hrdinou

Rebel Wolves, nové studio složené z bývalých vývojářů Zaklínače, představilo první větší ukázku ze své chystané hry The Blood of Dawnwalker. RPG s upírskou tematikou sází na temnou atmosféru, brutální souboje a rozhodnutí, která ovlivňují nejen děj, ale i hlavního hrdinu.

Blíží se Capcom Spotlight 2025: Novinky o Resident Evil Requiem, Street Fighter 6 a dalších

Letní herní sezóna se ještě ani pořádně nerozjela a Capcom už míří s těžkým kalibrem. 26. června totiž vypustí nový Capcom Spotlight, čtyřicetiminutovou digitální show plnou herních novinek, návratů a překvapení. Vrací se Resident Evil s novou hlavní hrdinkou, Monster Hunter přivádí zpět kultovního Lagiacruse a konečně uslyšíme i o tajemné sci-fi Pragmata.

Donkey Kong Bananza nabídne zpěv, chaos a nové schopnosti

Donkey Kong Bananza dorazí na Switch 2 už 17. července a vezme hráče na pořádně výbušnou jízdu. Novinka od Nintenda slibuje mix 3D plošinovky, destrukce, sbírání a muzikálu – doslova. Hlavní duo tvoří starý známý Donkey Kong a nečekaná hvězda: mladá zpěvačka Pauline.

Konec jedné éry – Nexus Mods mění majitele po 24 letech

V herním světě málokteré jméno rezonuje tak silně mezi fanoušky modů jako Nexus Mods. Za 24 let své existence se z malého fanouškovského webu stal dominantní portál pro sdílení herních modů, s více než 10 miliardami stažení a masivní knihovnou více než 700 tisíc modifikací pro téměř 4 000 her. Teď však přichází zásadní zlom. Zakladatel Robin "Dark0ne" Scott se rozhodl předat otěže dál.

MindsEye láká na styl ale selhává v obsahu

Nová hra od Build a Rocket Boy láká na vizuální efekty a „GTA feeling“. Na první pohled futuristické město Redrock, rychlá auta a sci-fi příběh slibují napětí. Bohužel je to jen dobře naaranžovaná kulisa. MindsEye nabízí zastaralou strukturu misí, špatnou optimalizaci a mizernou hratelnost.

Fallout 76 láká na dosud největší update

Bethesda nebrzdí. Po úspěšném nasazení letní sezóny Gone Fission, která do postapokalyptického světa Fallout 76 přinesla překvapivě propracovaný rybářský systém, studio poodhalilo, co hráče čeká dál. A rozhodně to nevypadá, že by se vývojáři chtěli jen opalovat na pláži v Mire, právě naopak. Podle kreativního ředitele Jona Rushe a hlavního producenta Billa LaCostea nás čeká pořádná porce nového obsahu, která může výrazně změnit celkový zážitek ze hry.

The Alters je psychologické sci-fi přežití s klony a blížící se smrtí

Jan Dolski je poslední přeživší na neznámé planetě. Slunce tady zabíjí a čas se krátí. Bez cizí pomoci se pryč nedostane. Tak vytvoří pomocníky – klony sebe sama, každého s jiným osudem a schopnostmi.

reklama

Novinky

Blue Prince nemá jasný konec. A přesně to je jeho smysl

Na první pohled vypadá Blue Prince jako propracovaná logická hra s komplikovanými hádankami. Po desítkách hodin hraní se však ukazuje, že nejde jen o řetězec šifer a zámků. Hra si pohrává s očekáváním hráče, že ho čeká jasný cíl. Místo toho záměrně nechává otázky bez odpovědí.

Remastery Sonic Adventure se nechystají. SEGA chce raději nové hry

Fanoušci série Sonic Adventure se dalších verzí svých oblíbených her zatím nedočkají. Přestože zájem veřejnosti přetrvává, Sonic Team podle všeho s remastery či remaky vůbec nepočítá.

Arc System Works mění kurz a představuje akční titul DAMON and BABY

Studio Arc System Works, které si hráči po celém světě spojují především s precizními bojovkami typu Guilty Gear nebo BlazBlue, se rozhodlo rozšířit své pole působnosti. Během vlastní prezentace Arc System Works Showcase oznámilo titul DAMON and BABY, akční hru, která má být základem nového vývojářského směru. Ačkoliv zatím neznáme platformy ani datum vydání, víme, že nejde o jednorázový výstřel do tmy, ale o pečlivě promyšlený krok k širšímu kreativnímu záběru studia.

reklama

spot_img

reklama

reklama