Bethesda nebrzdí. Po úspěšném nasazení letní sezóny Gone Fission, která do postapokalyptického světa Fallout 76 přinesla překvapivě propracovaný rybářský systém, studio poodhalilo, co hráče čeká dál. A rozhodně to nevypadá, že by se vývojáři chtěli jen opalovat na pláži v Mire, právě naopak. Podle kreativního ředitele Jona Rushe a hlavního producenta Billa LaCostea nás čeká pořádná porce nového obsahu, která může výrazně změnit celkový zážitek ze hry.
Letní update s názvem Gone Fission představil rybaření jako novou hlavní aktivitu sezóny 21. Nejde přitom jen o jednoduchou mini-hru. Bethesda okolo něj vystavěla celé herní systémy. Hráči dostávají vlastní vylepšitelné rybářské pruty, mohou lovit v jakékoliv vodní ploše a úspěšnost ovlivňuje například počasí. Radbouře nebo bouřky například zvyšují šanci na vzácné úlovky.
„Lidé rybaření opravdu milují. Co může být lepší než rybařit v pustině se svými přáteli?“ řekl Jon Rush během rozhovoru na Summer Game Fest. A i když Fallout 76 zatím asi nepřekoná haptický zážitek z rybaření v Stellar Blade na DualSense, rozhodně se nemá za co stydět. „Není to jen pár mol, kde hodíte prut. Můžete rybařit prakticky kdekoliv, kde se dá plavat,“ doplnil LaCoste.

Stavění jako další velké téma
Zatímco se hráči zabavují budováním vlastních rybářských vesniček, Bethesda už hledí do budoucnosti. Na podzim přijde update zaměřený na komunitu stavitelů. Podle Rushe půjde o velkou revizi systému CAMP, která má zjednodušit budování základen a nabídnout nové nástroje. Cílem je umožnit víc hráčům zapojit se do stavění bez frustrace.
„Je to update pro naši stavitelskou komunitu, a to je vlastně skoro každý,“ poznamenal Rush. „Dostanou víc nástrojů, jednodušší systém a více zábavy při budování. Tohle je teprve začátek.“
Největší update historie? Přijde v prosinci
A teď to nejdůležitější, podle vývojářů se v prosinci chystá doslova herní událost roku. Rush ji označil za „jeden z největších a nejvýznamnějších patchů, jaký Fallout 76 kdy dostal“. Zatím sice nevíme, co přesně přinese, ale očividně půjde o něco opravdu velkého.
Bethesda se tak dál drží strategie pravidelného rozšiřování hry, která od svého ne úplně hladkého začátku v roce 2018 prošla obrovským vývojem. Dnes nabízí raidy, silné čtyřhvězdičkové zbraně, možnost stát se ghúlem, a nyní i rybaření.

Super mutanti? Zatím ne, ale…
Na otázku, zda bychom se v budoucnu mohli dočkat i hratelných super mutantů, vývojáři odpověděli diplomaticky. Ano, vnímají zájem komunity, ale zatím nic neslibují. Zdá se však, že i tato možnost někde v zákulisí rezonuje. A kdo ví, třeba se objeví právě v tom prosincovém „megapatchi“.
Fallout 76 má našlápnuto
Na rozdíl od minulosti to dnes vypadá, že Fallout 76 konečně ví, čím chce být, a ví to i hráči. Kombinace vážného postapo přežívání, komunitních prvků a momentů pro odpočinek, jako je právě rybaření, dělá ze hry výjimečně stabilní online zážitek. A pokud vývojáři splní alespoň polovinu slibů z rozhovoru, čeká nás opravdu zajímavý závěr roku.