Studio Wargaming, tvůrce World of Tanks a World of Warships, oznámilo, že Steel Hunters vstoupí do předběžného přístupu na Steamu již 2. dubna 2025. Tato free-to-play mech PvPvE hra tak nabídne hráčům možnost zapojit se do finálních úprav před plným vydáním.
„Chceme s vámi budovat Steel Hunters,“ uvedla společnost Wargaming ve svém prohlášení. „Tím, že začneme v Early Access, můžeme hru společně vylepšovat a rozšiřovat, abychom zajistili, že každý výstřel a každý nový Hunter bude vyladěný. A nebojte se – nebude to zdlouhavý proces. Naším cílem je rychle přejít k plnému vydání, jakmile nám vaše zpětná vazba pomůže vyladit základní zážitek.“
Krátká, ale intenzivní fáze předběžného přístupu
V okamžiku spuštění se hráči mohou těšit na „propracovaný základ“ hry, kde už budou dostupné klíčové prvky hratelnosti. Několik map, různí hrdinové (neboli Hunters) a propracovaný systém postupu. Během této fáze Wargaming plánuje přidávat nové herní prvky, další mech bojovníky a vylepšenou uživatelskou přívětivost. Samotná monetizace se bude zapínat až postupně, aby se tým mohl nejprve soustředit čistě na herní rovnováhu a zážitek hráčů.
Mech-hrdinská akce na zdevastované Zemi
Steel Hunters se odehrává v postapokalyptické budoucnosti, kdy lidské frakce bojují o vzácný mimozemský zdroj Starfall. Tyto frakce sázejí na obří robotické stroje, tzv. Hunters, aby jim zajistily taktické výhody na zdecimované Zemi. Každý Hunter má vlastní sadu zbraní, schopností a modulů pro úpravu. Pro vyznavače kooperace je navíc klíčové naučit se využívat týmovou synergii, protože boj zde probíhá ve formátu PvPvE – to znamená, že vás neohrožují jen protihráči, ale i nepřátelé ovládaní umělou inteligencí.
Ve hře nechybí ani značná míra destrukce prostředí. Polorozpadlé budovy tak mohou posloužit jako kryt, který se ale při přestřelkách dokáže rychle změnit v hromadu suti. Kromě toho se připravte na řadu dynamických úkolů a střetů, díky nimž je každý zápas jiný a přináší nové výzvy.
Široký výběr Hunterů a map
Těšit se můžete na vícero mech typů, včetně bojových ikon jako Razorside, Heartbreaker, Fenris, Ursus, Trenchwalker, Prophet a Weaver, z nichž každý nabízí odlišný styl boje. Podobnou pestrost poskytují i dosud představené mapy Crimson Ridge, Maryland Heights či Quarry, ve kterých budete bojovat, ničit a sbírat cenný Starfall.
Na tvorbě vizuální podoby a konceptů Hunterů se podílí i ukrajinské studio Wargaming Kyiv, jež hře dodává unikátní styl a originální design mechů.




Brzké plné vydání a další informace
Wargaming opakovaně zdůrazňuje, že předběžný přístup by neměl být dlouhou kapitolou v historii hry. Jakmile se díky hráčským připomínkám podaří vyladit veškeré herní systémy a zážitek ze hry, dojde k rychlému přechodu do plné verze. Pro fanoušky ocelových kolosů a týmových soubojů to tak znamená, že si už brzy budou moci mechy vyzkoušet, a zároveň se podílet na tom, aby byl finální výsledek co nejlepší.
Více podrobností o hře i plánech do budoucna najdete na oficiálních stránkách Steel Hunters nebo na jejich stránce ve službě Steam. Pokud vás tedy láká futuristická, lehce postapokalyptická akce plná kovových titánů a taktických soubojů, rozhodně si datum 2. dubna dobře poznamenejte.