8.1 C
Czech
Neděle, 26 října, 2025

Studio Acclaim se vrací. Zaměří se na oživení klasických sérií

reklama

Společnost Acclaim, kdysi ikonický herní vydavatel z devadesátých let, se chystá na velkolepý návrat. Málokterá firma v té době dokázala tak silně formovat herní trh, ať už známými hity, nebo kontroverzemi. V nové éře slibuje Acclaim důraz na nezávislou tvorbu, ale zároveň hodlá nabídnout i obnovené verze starých dobrých klasik.

Acclaim se proslavil už od konce 80. let, kdy jej založil Greg Fishbach. Společnost si rychle vydobyla jméno díky tituly jako Mortal Kombat či NBA Jam. Ty se poté staly jedněmi z nejvýraznějších značek 90. let. Kromě toho Acclaim nejednou šokoval herní svět odvážnými marketingovými tahy. V době vydání Turoku nebo Shadow Man: 2econd Coming dokázal zaujmout, ale i pobouřit, čímž si zajistil značnou pozornost.

S popularitou však přišly i velké neúspěchy. Například hra BMX XXX se stala jedním z největších propadáků a přispěla k tomu, že Acclaim v roce 2004 definitivně zkrachoval. Následně vznikl subjekt s názvem Acclaim Games (2006–2010), ale ani ten dlouho nevydržel. Nyní, takřka po dvaceti letech, přichází nová inkarnace společnosti s odhodláním zúročit historické úspěchy a zároveň podpořit nadějné nezávislé vývojáře.

Změny ve vedení i strategie

Za znovuzrozením stojí tým zkušených osobností, který zahrnuje jména jako Russell Binder (Striker Entertainment), Mark Caplan (Ridge Partners) a Jeff Jarrett (Global Force Entertainment). Nechybí ani partneři jako VaynerFund (zastoupený Philem Torontem) či Jet Management (Eric Vogel).

Z těchto osobností zaujme zejména Jeff Jarrett, bývalý wrestler a člen Síně slávy WWE. V 90. letech se podílel na vývoji her se zápasnickou tématikou u původního studia Acclaim, což mu dává unikátní pozici propojující svět videoher a wrestlingu. Jarrett sám říká, že má v úmyslu předat hráčům stejnou míru nadšení, s níž se dříve podílel na wrestlingových projektech. Jeho úkolem bude mimo jiné pomáhat při realizaci nových i starších her, které mají oslovit pamětníky i novou generaci hráčů.

Hlavou nového týmu je Alex Josef, někdejší zakladatel a CEO Graffiti Games, který přebírá roli generálního ředitele. V rozhovoru pro server GamesBeat zdůraznil, že hlavním cílem je postavit Acclaim znovu na pevné nohy. A to prostřednictvím podpory nezávislých studií, pro něž chce zajišťovat financování, marketing a PR. Tato strategie má pomoci menším týmům prorazit na trhu, zatímco Acclaim dostane šanci postupně oživit slavné série.

Nejasná práva starých značek

Velkou otázkou ale zůstává, jaké klasické značky Acclaim ve skutečnosti ovládá. Spousta kdysi proslulých titulů dnes patří jiným společnostem:

  • NBA Jam spadá pod EA,
  • Turok je ve vlastnictví Universal Studios,
  • Mortal Kombat zůstal pod taktovkou Warner Bros. (dříve Midway).

Přesto se hovoří o „reinkarnaci“ určitých starých sérií, které by Acclaim rád získal zpět. Firma zároveň naznačuje, že už podepsala smlouvy s několika vývojáři, což by mohlo znamenat návrat dalších oblíbených herních světů, třeba i těch, které zatím v oficiálních oznámeních nezazněly.

Acclaim plánuje vydat první novou hru už v roce 2025. A to nejspíš během třetího čtvrtletí. Zástupci firmy naznačili, že za účelem rychlého získání finančních prostředků, a následného rozšiřování portfolia, by se do budoucna mohlo počítat až se třemi až čtyřmi tituly ročně. Tento ambiciózní plán by měl společnosti pomoci získat opět silnou pozici na trhu, a to zejména díky propojení nostalgických značek a svěžího, nezávislého obsahu.

Závěrem

Návrat studia Acclaim je bezesporu jedním z nejpozoruhodnějších oživení herního vydavatele za poslední dobu. Zkušenosti veteránů a nadšení pro nezávislou tvorbu naznačují, že bychom se mohli dočkat zajímavé kombinace osvědčených klasik a nových herních nápadů. Pokud se plány vydaří, hráče čeká solidní porce nostalgie i novinek. A to vše pod značkou, která kdysi formovala celou jednu herní éru. Budoucnost ukáže, zda se podaří na úspěchy legendární devadesátkové éry navázat a přivést klasické série zpět do pozornosti.

reklama

reklama

spot_img

Články

Sedm let po vydání. Red Dead Redemption 2 nezestárlo ani o den

Sedm let po vydání zůstává Red Dead Redemption 2 nejpůsobivější hrou, jakou kdy studio Rockstar vytvořilo. Ne kvůli technice nebo grafice, ale kvůli tomu, jak přesně a sžíravě dokázala rozebrat mýtus Amerického snu a všechny, kteří mu podlehnou.

Lehce strašidelné hry pro podzimní večery

Halloween je za dveřmi a herní sezona tomu odpovídá. Pokud chcete nasát trochu hororové atmosféry, ale vyhnout se nočním můrám, právě pro vás vznikl výběr nejlepších her, které děsí jen tak akorát.

Nejlepší startovní Pokémon v Legends: Z-A

Na začátku Pokémon Legends: Z-A čeká známá volba – tři startovní Pokémoni, kteří určí, jak se vaše dobrodružství rozjede. Tentokrát nejde o novou trojici, ale o návrat klasik z minulých generací: Chikorita, Totodile a Tepig. Každý z nich má své silné i slabé stránky a jejich výběr ovlivní, jak snadno se prokoušete první částí hry.

Tomonobu Itagaki, tvůrce Dead or Alive, zemřel ve věku 58 let

Japonská herní scéna přišla o jednu ze svých nejvýraznějších osobností. Tomonobu Itagaki, bývalý ředitel společnosti Tecmo, zakladatel Team Ninja a tvůrce sérií Dead or Alive a Ninja Gaiden, zemřel ve věku 58 let. Zprávu o jeho smrti doprovodil osobní vzkaz, který sám Itagaki napsal s předstihem a nechal zveřejnit na svém Facebooku po svém odchodu.

Microsoft vyvrací fámy o konci Xboxu. Nová konzole má dorazit v roce 2027

Internet zaplavily zprávy, že americké řetězce jako Walmart nebo Target stahují Xbox z prodeje. Microsoft proto musel reagovat a fanoušky uklidnit. Společnost ujistila, že konzole i hry zůstávají běžně dostupné a že její spolupráce s obchodními partnery pokračuje beze změn.

Pokémon Legends: Z-A boduje. Nový systém soubojů láká i kritiky

Týden před vydáním se kolem Pokémon Legends: Z-A šíří optimismus. Recenzenti chválí svižné reálné souboje, návrat do Lumiose City i to, jak plynule hra běží na Switchi 2. Není to revoluce, ale výrazné pročištění série. A hlavně díl, který zase baví hrát.

Black Myth: Wukong dostává masivní update. PS5 hráče ale čeká nepříjemné překvapení

Game Science vydává nový update pro Black Myth: Wukong, který má výrazně zlepšit výkon hry a odstranit několik chyb. Jenže majitelé PlayStation 5 budou muset udělat něco, co by většina hráčů dělala jen nerada – uvolnit téměř sto gigabajtů místa.

Square Enix chystá nový mobilní Dissidia Final Fantasy

Společnost Square Enix po delší odmlce oživuje sérii Dissidia Final Fantasy. Na webu se bez většího upozornění objevila upoutávka na zbrusu novou mobilní hru, která dorazí na Android a iOS. Oficiální představení proběhne 14. října v 6:00 ráno východoamerického času na YouTube, kde bude odhalen trailer s podtitulem Team Boss Battle.

Plants vs. Zombies Replanted přináší GameShare a lokální co-op na Switch

PopCap a EA vrací na scénu původní Plants vs. Zombies v remasteru Replanted. Nový trailer ukazuje přepracovanou HD grafiku, lokální kooperaci i PvP a hlavně podporu GameShare. Návrat na dvorek startuje už v říjnu na Switch i Switch 2.

Battlefield 6 se vrací k velkým bitvám a známému chaosu

Nový díl série sází na to, co hráči od Battlefieldu očekávají – rozsáhlé mapy, ohlušující zvuk zbraní a momenty, kdy se pod vámi hroutí celý svět. Multiplayer působí jako návrat k osvědčené formuli a od začátku baví. Kampaň naopak klopýtá a hledá smysl.

reklama

Novinky

Hráči se bouří proti halloweenskému eventu v Borderlands 4. „Radši nic než tohle“

Borderlands 4 spustil halloweenský „Horrors of Kairos“. Místo velké slavnosti ale hráči našli jen lehce upravené souboje se světovými bossy, dvě zbraně a pár skinů. Kritika se valí ze sociálních sítí i YouTube. Současně dorazil patch se slušnými úpravami, který však přinesl i bolestivý zásah do populárního „crit knife“.

Todd Howard uklidňuje fanoušky: nové Fallout projekty jsou na cestě

Todd Howard potvrdil, že série Fallout rozhodně nekončí. Během oslav Fallout Day sice Bethesda nepřinesla žádné šokující odhalení typu Fallout 3 Remaster nebo Fallout 5, ale fanoušci přesto dostali jasný signál: nové hry se vyvíjejí.

PowerWash Simulator 2 je uklidňující návrat s chytrými drobnostmi navíc

Druhý díl PowerWash Simulatoru navazuje přesně tam, kde první skončil. Nehraje si na velké změny, ale na jistotu. Pořád stojíte s hadicí v ruce a sledujete, jak vrstvy špíny mizí a pod proudem vody se znovu objevují barvy a detaily. Je to jednoduché, uklidňující a pořád stejně návykové.

reklama

spot_img

reklama

reklama