12.3 C
Czech
Pátek, 9 května, 2025

Warner Bros. zavírá tři herní studia: Končí tvůrci Shadow of Mordor i Wonder Woman

reklama

reklama

Herní divize Warner Bros. zažívá další bouřlivou etapu. V rámci nedávného „strategického obratu“ se vydavatel rozhodl zrušit vývoj chystané hry Wonder Woman a zároveň uzavřít hned tři studia: Monolith Productions, Player First Games a Warner Bros. Games San Diego. Paradoxní je, že jeden z největších herních úspěchů posledních let, Nemesis systém z her Middle-earth: Shadow of Mordor a Middle-earth: Shadow of War, nyní zůstává uzamčen za patentem a pravděpodobně nebude v dohledné době využit.

Asi největší ztrátou je konec Monolith Productions, které vzniklo v roce 1994. Studio stálo za řadou populárních titulů, jako jsou Blood, No One Lives Forever, F.E.A.R., Shogo: Mobile Armor Division či právě dvojice akčních RPG ze světa Tolkiena (Shadow of Mordor a Shadow of War). Jejich Nemesis systém, který umožňoval vytvářet unikátní osobnosti a vztahy mezi hráčovou postavou a zástupy nepřátel, vzbudil ve své době nadšení kritiků i hráčů.

Warner Bros. si tuto technologii chtělo pojistit natolik, že si už v roce 2016 zažádalo o její patent. Díky tomu se její využití do roku 2036 zúží výhradně na projekty pod hlavičkou WB. Jenže nyní, když je Monolith zrušen, není zatím jasné, zda bude Nemesis systém v budoucnu ještě použit. Navíc došlo i ke zrušení Wonder Woman – akční solo hře o slavné komiksové amazonce, ohlášené v roce 2021. Projekt údajně také počítal s využitím patentovaného systému, avšak kvůli přehodnocení strategií ve firmě skončil na smetišti dějin.

Další na ráně: Player First Games a WB Games San Diego

V rámci probíhající reorganizace byly uzavřeny i Player First Games a Warner Bros. Games San Diego. Player First Games si získalo pozornost hlavně fighting hrou MultiVersus, jež původně vyšla v beta verzi. Hra ale prošla několika pauzami ve vývoji a na konci roku 2024 se nedokázala vrátit v plné síle. Kvůli poklesu hráčského zájmu byl nakonec oznámen úplný konec vývoje.

Zavření Warner Bros. Games San Diego zaskočilo o to víc, že tohle studio pracovalo na neoznámeném „AAA, free-to-play, cross-platform“ titulu. Žádné bližší detaily o projektu nejsou k dispozici, ale podle všeho se k němu už nedostaneme.

Velké finanční ztráty

Šéf Warner Bros. Discovery pro Global Streaming a Games, JB Perrette, potvrdil, že kvalita a prodejní výsledky posledních her z portfolia společnosti zaostaly za očekáváním. Nejcitelnější ztráty vyvolal titul Suicide Squad: Kill the Justice League, který stál firmu údajně kolem 200 milionů dolarů. Stejně tak několik dalších pokusů o live-service hry se neujalo mezi hráči a vedlo ke zpětným škr­tům.

Herní divize Warner Bros. byla loni prý přibližně 300 milionů dolarů ve ztrátě. Existují i náznaky, že herní gigant přeplácal vývoj několika projektů, kterým pak chyběla dlouhodobá koncepce nebo důsledné vedení.

Ironií je, že v roce 2023 slavila Hogwarts Legacy obrovský komerční úspěch a jedná se o jeden z největších hitů z univerza Harry Pottera. Naděje se tedy upínaly i k dalšímu DC projektu, kterým měla být právě Wonder Woman. Jenže nakonec spadla pod gilotinu rozpočtových škrtů. Podle vyjádření vydavatele se teď Warner Bros. chce opřít hlavně o ověřené značky jako Harry Potter, Mortal Kombat, DC a Game of Thrones, s nimiž hodlá „od roku 2025 znovu růst a dosahovat zisků“.

Nejistá budoucnost

Kam teď Warner Bros. nasměřuje své síly, je otázkou. Z oficiálních prohlášení vyplývá, že vedení se hodlá soustředit na pečlivě vybrané projekty s nižším rizikem. Jinými slovy můžeme očekávat méně nových experimentů a spíše opatrný návrat k tradičním značkám, které mají zaručený komerční úspěch. Pro herní komunitu to však znamená nejen konec legendárního studia, ale také ztrátu systému Nemesis, jedné z nejinovativnějších herních technologií.

reklama

spot_img

Články

Xbox zdražuje konzole, ovladače i hry

Microsoft oznámil výrazné navýšení doporučených maloobchodních cen svých konzolí a příslušenství Xbox. Změny platí celosvětově od 1. května 2025 a dotknou se i cen připravovaných her. Firma jako důvod uvádí rostoucí náklady na vývoj a nejistotu na globálním trhu.

Borderlands 4 vychází 12. září, vývojářské studio Gearbox ukázalo nové záběry

Borderlands 4 se dere na scénu s vervou, kterou jsme od série už nějakou dobu neviděli. Po rozpačitém přijetí třetího dílu to vypadá, že Gearbox si sáhl do svědomí a přináší čtvrtý díl jako návrat ke kořenům – jen s modernější výbavou a pořádnou dávkou evoluce. V nedávné prezentaci PlayStation State of Play jsme dostali dvacetiminutový deep dive a čerstvý trailer, které dávají jasně najevo: Borderlands 4 chce být tím nejlepším dílem série.

Šílená akce jménem Shotgun Cop Man vás chytí a nepustí

Na papíře to zní jako špatný vtip: policista s brokovnicí cestuje do pekla, aby zatkl samotného Satana. Ve skutečnosti je ale Shotgun Cop Man výborně navržená akční plošinovka, která nahradila klasické skákání řízenými výstřely – a výsledkem je jedna z nejpřekvapivějších pecek letošního roku.

Skin Deep je ztřeštěná akční jízda, která vdechuje život žánru immersive sim

Když se řekne immersive sim, většině hráčů se vybaví temné dystopie, důmyslné hackování a plíživé ticho mezi stíny. Skin Deep od Blendo Games na to jde úplně jinak. Nabízí chaotickou, humornou a nápaditou verzi žánru, kde místo revolveru často vítězí banánová slupka a kýchanec.

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou "Anniversary", slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Hráči v Oblivion Remastered pronikají do Skyrimu i Valenwoodu

Remaster legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion je venku teprve pár dní a hráči už objevují, že mapa Tamrielu skrývá mnohem víc, než se na první pohled zdá. Je možné se dostat i mimo hranice Cyrodiilu a zamířit například do Valenwoodu, Hammerfellu nebo dokonce do Skyrimu.

Unikly další záběry z Battlefield 6 playtestu

Battlefield 6 ještě ani nemá oficiálně potvrzené datum vydání, ale díky čerstvým únikům z Battlefield Labs už fanoušci netrpělivě diskutují o budoucnosti série. Nedávno se totiž objevila nová dávka gameplay záběrů z uzavřeného alpha testování, a jak se dalo očekávat, videa rychle zaplavila sociální sítě.

Breath of Fire IV slaví velkolepý návrat

V herním světě není nic cennějšího než návraty zapomenutých pokladů – a právě to se teď stalo. Legendární Breath of Fire IV, jeden z největších klenotů éry PlayStation 1, je po více než dvaceti letech zpět. Díky GOG.com a jejich Preservation Programu si ho nyní mohou vychutnat i noví hráči na moderních počítačích, navíc s celou řadou vylepšení. A ano, stojí to za to.

Ghost of Yotei vyjde 2. října exkluzivně na PS5

Za pět let od úspěchu Ghost of Tsushima narostla očekávání i chuť na další samurajský epos. Studio Sucker Punch proto sází na Ghost of Yotei, pokračování zasazené o tři století dál na zasněženém severním ostrově Ezo (dnešní Hokkaidó). Vydání na PlayStation 5 dorazí 2. října 2025 a trailer The Onryō’s List jasně naznačuje, že tentokrát půjde o drsnější, osobnější jízdu.

Digitální Pokémon TCG Pocket se vrací na Alolu. Nový set Celestial Guardians vychází 30. dubna

Mobilní karetní hra Pokémon Trading Card Game Pocket brzy přivítá novou digitální expanzi. Celestial Guardians, jak se set jmenuje, dorazí 30. dubna a podle vývojářů přinese návrat oblíbených postav z her Pokémon Sun a Moon, včetně legendárních Solgalea a Lunaly.

Novinky

Sony PlayStation zakládá nové studio teamLFG

Sony Interactive Entertainment představuje světu nové studio teamLFG, které se připojuje k rodině PlayStation Studios. Název je víc než jen cool zkratka – LFG, tedy Looking For Group, odkazuje na multiplayerové kořeny projektu, jehož cílem je vytvářet světy, kde se hráči setkávají, spolupracují a tvoří vlastní příběhy. Studio vzniklo z inkubačního programu Bungie, ale už dnes je jasné, že tohle nebude jen další Destiny klon.

Starbreeze přebírá vydavatelská práva na Payday 3. Druhá šance pro zklamané fanoušky?

Ještě před rokem to s třetím dílem série Payday nevypadalo vůbec dobře. Po deseti letech od vydání kultovního Payday 2 přinesl nový díl velká očekávání, ale také velké zklamání. Vydání v září 2023 doprovázely masivní technické problémy. Matchmaking téměř nefungoval, servery padaly jako domino a hráči se rozhořčeně ptali, proč musí být celý titul povinně online, i když chtějí hrát sami. Výsledkem byly drtivě negativní recenze, klesající hráčská základna a frustrovaná komunita.

Druhý trailer GTA VI láká na milostný zločin ve Vice City

Rockstar Games konečně prolomil mlčení. Téměř rok a půl po prvním traileru se hráči dočkali druhé ukázky z Grand Theft Auto VI – a i když přinesla nová lákadla, potvrdila také další odklad. Oficiální datum vydání je nyní stanoveno na 26. května 2026.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img