15.8 C
Czech
Čtvrtek, 31 července, 2025

Shadow Labyrinth nedokáže udržet krok s vlastním nápadem

reklama

Pac-Man jako mečoun v temné plošinovce? Na papíře skvělý nápad. Shadow Labyrinth ale bohužel selhává v provedení. Kombinuje hutnou lore, frustrující souboje a matoucí level design do zážitku, který má jen záblesky originality.

Hráč ovládá bezejmenného válečníka bez paměti, který se ocitá ve službách entity jménem Puck – temnější verzi Pac-Mana. Místo akčního vývoje ale hra servíruje útržkovité monology a prázdné hlášky. Příběh se odehrává spíš okolo postavy než s ní. Ani četné odkazy na staré značky Bandai Namco jako Galaxian nebo Dig Dug nedokážou scénář oživit.

Rozjezd, který trvá příliš dlouho

Hratelnost staví na klasických prvcích metroidvanií: prozkoumávání, pomalém odemykání schopností a návratech do známých oblastí. Ale tempo je zoufale pomalé. Grappling hook nebo double jump přijdou až po mnoha hodinách. Plošinové pasáže se občas povedou, ale často trpí nedostatkem plynulosti.

Problémem je i vizuální monotónnost. Hra sází na opakující se podzemní komplexy, kde se barvy střídají víc než samotné prvky prostředí. Nepomáhá ani matoucí mapa a nejednoznačné značení cesty. Mnoho slepých uliček vede k ničemu a hráč se snadno ztratí.

Souboje na hraně frustrace

Bojový systém je jednoduchý – základní combo, silnější úder, parry a několik schopností na úkor výdrže (ESP). Základ funguje, ale nepřátelé se rychle opakují. Hitboxy jsou nepřesné, checkpointy řídké a špatně rozmístěné. Po smrti často následuje dlouhé běhání zpět k bossovi bez doplnění zásob.

Speciální formy – třeba proměna v mechovou verzi Pac-Mana – nabízejí krátký nádech změny, ale i ty rychle spadnou do rutiny. Zvlášť když i bossové spoléhají hlavně na dlouhé životy, ne zajímavou strategii.

MAZE jako jediný světlý bod

Nejzajímavější částí hry jsou tzv. MAZE sekce – rychlé arkádové minihry inspirované původním Pac-Manem. Barevné, frenetické a nápadité, fungují jako osvěžení v jinak jednotvárné struktuře. Škoda, že jich je tak málo.

Shadow Labyrinth začíná s velkým potenciálem. Jenže místo důsledného rozpracování myšlenky přináší únavnou směs nedotažených mechanik a nezajímavého vyprávění. Fanoušci metroidvánií nebo Pac-Mana si tu pár momentů najdou. Ale většinu hry spíš budou čekat, až přijde něco lepšího.

Hodnocení: 5 z 10

+ povedené MAZE sekce a retro odkazy
+ místy zábavné plošinovky
nudný a nepřehledný příběh
monotónní prostředí a opakující se souboje
slabé checkpointy a frustrující návraty po smrti

reklama

reklama

spot_img

Články

Amazon pokračuje v adaptacích her – po Fallout přichází řada na Wolfenstein seriál

Amazon si očividně našel nový zlatý důl – adaptace slavných videoherních značek. Po masivním úspěchu seriálu Fallout, který překvapil i skeptiky a okamžitě si vybudoval fanouškovskou základnu, přichází na řadu další těžký kalibr: Wolfenstein.

Battlefield 6 trailer odhalen: výbuchy, vrtulníky a návrat ke klasice

EA konečně odhalilo Battlefield 6 trailer a podle všeho se vrací k tomu, co fanoušci milují: moderní prostředí, intenzivní válku na velkých mapách a absolutní zkázu všeho, co se dá zničit. Trailer sice neukazuje žádné přímé záběry z hraní, ale nabízí hutnou filmovou atmosféru kampaně a první střípky z brutálního konfliktu mezi NATO a soukromou vojenskou organizací Pax Armata.

Wuchang: Fallen Feathers je krásný, svižný a občas krutý

Leenzee Games debutuje s ambiciózním soulslikem zasazeným do temně stylizované Číny za vlády dynastie Ming. Wuchang: Fallen Feathers sází na rychlý boj, ohromující vizuál a systém dovedností, který si nezadá s těmi nejlepším v žánru. I když nedosahuje komplexnosti her od FromSoftware, má dost vlastního charakteru, aby zaujal.

Borderlands 4 ukazuje nového Vault Hunter Rafa v gameplay traileru

Gearbox a 2K oficiálně představili dalšího nového Vault Huntera, který se přidá do řad ikonických hrdinů série Borderlands. Rafa, bývalý voják korporace Tediore, se představuje jako vysoce mobilní a smrtící exo-voják, který je připraven na každou situaci – ať už bojuje zblízka, na střední vzdálenost, nebo z bezpečné dálky. Jeho herní ukázka odhaluje jednu z nejvšestrannějších postav, které série doposud nabídla.

Nový Pokémon Friends je venku a přináší denní hádanky i plyšáky

The Pokémon Company překvapila fanoušky novinkou Pokémon Friends. Nová hra s logickými úkoly je ode dneška ke stažení zdarma na mobilech i konzolích Switch. Hráči v ní rozmotávají klubka příze, aby získali sběratelské plyšové pokémony a mohli si s nimi vyzdobit pokoj.

Dying Light: The Beast přináší návrat k hororu i k hrdinovi

Dying Light: The Beast dorazí už 22. srpna a podle prvních dojmů půjde o plnohodnotné pokračování, ne jen menší příběhový dodatek. Techland si tentokrát vzal zpět hlavní slovo a vrací sérii k její největší přednosti – intenzivnímu přežívání v otevřeném světě plném zombií. A přidává k tomu jednu výraznou novinku: návrat Kylea Cranea.

Prince of Persia: The Sands of Time Remake vyjde „velmi brzy“, slibuje Ubisoft

Ubisoft po letech mlčení opět rozvířil vody kolem dlouho očekávaného remaku klasické akční adventury Prince of Persia: The Sands of Time. A tentokrát už to nevypadá jako další plané sliby. Podle posledních informací má být hra vydána "velmi brzy". Co si pod tím představit a proč to možná konečně myslí vážně?

Subnautica 2 čelí bojkotu i žalobě

Vývoj pokračování populární survival hry Subnautica doprovází napjaté vztahy, právní spory i hrozby bojkotem. Po náhlém odvolání zakladatelů studia Unknown Worlds se část komunity postavila proti vydavateli Krafton, který vývoj hry převzal pod svou kontrolu. Tvůrci původní série mezitím podali žalobu na zadržení slíbené odměny.

Zakladatel společnosti Valve Gabe Newell kritizuje startupy

Na lodi, v moři i u počítače. Tak dnes vypadá pracovní režim Gabea Newella, zakladatele Valve a jednoho z nejvýraznějších vizionářů herního průmyslu. V nedávném rozhovoru otevřeně promluvil o tom, jak tráví dny, na čem pracuje, a proč si myslí, že většina startupů začíná úplně špatně.

College Football 26 vylepšuje základy a míří k budoucnosti série

Po úspěšném návratu série v loňském roce se EA Orlando pustilo do další sezóny, aniž by hru nějak zásadně měnilo. College Football 26 staví na silných základech předchozí hry, dolaďuje klíčové režimy a přidává řadu technických i obsahových úprav. Výsledkem je suverénní sportovní titul, který potvrzuje, že značka má dlouhodobý potenciál.

reklama

Novinky

Minecraft je nejoblíbenější hra v Japonsku – porazil Maria i Pokémony

V zemi, která světu dala Maria, Pokémony nebo Final Fantasy, byste čekali, že Japonci zůstanou věrní vlastním herním klasikám. Přesto výsledky čerstvé ankety, zveřejněné v populárním herním pořadu Ariyoshiiieeeee! – Oh yeah! Wanna play games at your place now?, ukázaly něco jiného. Nejoblíbenější hrou mezi Japonci se totiž stal Minecraft.

Tales of the Shire je zklamáním navzdory silné značce

Na papíře zněl Tales of the Shire jako splněný sen každého fanouška Pána prstenů. Život hobita v poklidné vesnici, vaření, rybaření, komunitní život. Jenže co mělo být útulné, se ve výsledku mění v mdlou a často otravnou rutinu.

Mario Paint dorazil na Switch Online

Nintendo bez varování přidalo do nabídky Switch Online klasiku z roku 1992 – Mario Paint. Hru najdete v sekci SNES a rozběhnete ji jak na původním Switchi, tak na nové verzi Switch 2. Kdo má předplatné, může si ji hned vyzkoušet.

reklama

spot_img

reklama

reklama