Pac-Man jako mečoun v temné plošinovce? Na papíře skvělý nápad. Shadow Labyrinth ale bohužel selhává v provedení. Kombinuje hutnou lore, frustrující souboje a matoucí level design do zážitku, který má jen záblesky originality.
Hráč ovládá bezejmenného válečníka bez paměti, který se ocitá ve službách entity jménem Puck – temnější verzi Pac-Mana. Místo akčního vývoje ale hra servíruje útržkovité monology a prázdné hlášky. Příběh se odehrává spíš okolo postavy než s ní. Ani četné odkazy na staré značky Bandai Namco jako Galaxian nebo Dig Dug nedokážou scénář oživit.
Rozjezd, který trvá příliš dlouho
Hratelnost staví na klasických prvcích metroidvanií: prozkoumávání, pomalém odemykání schopností a návratech do známých oblastí. Ale tempo je zoufale pomalé. Grappling hook nebo double jump přijdou až po mnoha hodinách. Plošinové pasáže se občas povedou, ale často trpí nedostatkem plynulosti.
Problémem je i vizuální monotónnost. Hra sází na opakující se podzemní komplexy, kde se barvy střídají víc než samotné prvky prostředí. Nepomáhá ani matoucí mapa a nejednoznačné značení cesty. Mnoho slepých uliček vede k ničemu a hráč se snadno ztratí.
Souboje na hraně frustrace
Bojový systém je jednoduchý – základní combo, silnější úder, parry a několik schopností na úkor výdrže (ESP). Základ funguje, ale nepřátelé se rychle opakují. Hitboxy jsou nepřesné, checkpointy řídké a špatně rozmístěné. Po smrti často následuje dlouhé běhání zpět k bossovi bez doplnění zásob.
Speciální formy – třeba proměna v mechovou verzi Pac-Mana – nabízejí krátký nádech změny, ale i ty rychle spadnou do rutiny. Zvlášť když i bossové spoléhají hlavně na dlouhé životy, ne zajímavou strategii.

MAZE jako jediný světlý bod
Nejzajímavější částí hry jsou tzv. MAZE sekce – rychlé arkádové minihry inspirované původním Pac-Manem. Barevné, frenetické a nápadité, fungují jako osvěžení v jinak jednotvárné struktuře. Škoda, že jich je tak málo.
Shadow Labyrinth začíná s velkým potenciálem. Jenže místo důsledného rozpracování myšlenky přináší únavnou směs nedotažených mechanik a nezajímavého vyprávění. Fanoušci metroidvánií nebo Pac-Mana si tu pár momentů najdou. Ale většinu hry spíš budou čekat, až přijde něco lepšího.
Hodnocení: 5 z 10
+ povedené MAZE sekce a retro odkazy
+ místy zábavné plošinovky
– nudný a nepřehledný příběh
– monotónní prostředí a opakující se souboje
– slabé checkpointy a frustrující návraty po smrti