9.1 C
Czech
Sobota, 1 listopadu, 2025

Shadow Labyrinth nedokáže udržet krok s vlastním nápadem

reklama

Pac-Man jako mečoun v temné plošinovce? Na papíře skvělý nápad. Shadow Labyrinth ale bohužel selhává v provedení. Kombinuje hutnou lore, frustrující souboje a matoucí level design do zážitku, který má jen záblesky originality.

Hráč ovládá bezejmenného válečníka bez paměti, který se ocitá ve službách entity jménem Puck – temnější verzi Pac-Mana. Místo akčního vývoje ale hra servíruje útržkovité monology a prázdné hlášky. Příběh se odehrává spíš okolo postavy než s ní. Ani četné odkazy na staré značky Bandai Namco jako Galaxian nebo Dig Dug nedokážou scénář oživit.

Rozjezd, který trvá příliš dlouho

Hratelnost staví na klasických prvcích metroidvanií: prozkoumávání, pomalém odemykání schopností a návratech do známých oblastí. Ale tempo je zoufale pomalé. Grappling hook nebo double jump přijdou až po mnoha hodinách. Plošinové pasáže se občas povedou, ale často trpí nedostatkem plynulosti.

Problémem je i vizuální monotónnost. Hra sází na opakující se podzemní komplexy, kde se barvy střídají víc než samotné prvky prostředí. Nepomáhá ani matoucí mapa a nejednoznačné značení cesty. Mnoho slepých uliček vede k ničemu a hráč se snadno ztratí.

Souboje na hraně frustrace

Bojový systém je jednoduchý – základní combo, silnější úder, parry a několik schopností na úkor výdrže (ESP). Základ funguje, ale nepřátelé se rychle opakují. Hitboxy jsou nepřesné, checkpointy řídké a špatně rozmístěné. Po smrti často následuje dlouhé běhání zpět k bossovi bez doplnění zásob.

Speciální formy – třeba proměna v mechovou verzi Pac-Mana – nabízejí krátký nádech změny, ale i ty rychle spadnou do rutiny. Zvlášť když i bossové spoléhají hlavně na dlouhé životy, ne zajímavou strategii.

MAZE jako jediný světlý bod

Nejzajímavější částí hry jsou tzv. MAZE sekce – rychlé arkádové minihry inspirované původním Pac-Manem. Barevné, frenetické a nápadité, fungují jako osvěžení v jinak jednotvárné struktuře. Škoda, že jich je tak málo.

Shadow Labyrinth začíná s velkým potenciálem. Jenže místo důsledného rozpracování myšlenky přináší únavnou směs nedotažených mechanik a nezajímavého vyprávění. Fanoušci metroidvánií nebo Pac-Mana si tu pár momentů najdou. Ale většinu hry spíš budou čekat, až přijde něco lepšího.

Hodnocení: 5 z 10

+ povedené MAZE sekce a retro odkazy
+ místy zábavné plošinovky
nudný a nepřehledný příběh
monotónní prostředí a opakující se souboje
slabé checkpointy a frustrující návraty po smrti

reklama

reklama

spot_img

Články

Todd Howard uklidňuje fanoušky: nové Fallout projekty jsou na cestě

Todd Howard potvrdil, že série Fallout rozhodně nekončí. Během oslav Fallout Day sice Bethesda nepřinesla žádné šokující odhalení typu Fallout 3 Remaster nebo Fallout 5, ale fanoušci přesto dostali jasný signál: nové hry se vyvíjejí.

PowerWash Simulator 2 je uklidňující návrat s chytrými drobnostmi navíc

Druhý díl PowerWash Simulatoru navazuje přesně tam, kde první skončil. Nehraje si na velké změny, ale na jistotu. Pořád stojíte s hadicí v ruce a sledujete, jak vrstvy špíny mizí a pod proudem vody se znovu objevují barvy a detaily. Je to jednoduché, uklidňující a pořád stejně návykové.

Remedy v krizi: Tero Virtala po devíti letech končí jako CEO

Finské studio Remedy Entertainment, známé díky titulům jako Alan Wake 2 nebo Control, oznámilo okamžitý odchod svého dlouholetého ředitele Tera Virtaly. Po devíti letech u kormidla ho střídá spoluzakladatel společnosti Markus Mäki, který přebírá funkci prozatímního CEO. Změna přichází v době, kdy studio čelí ekonomickým potížím a slabým prodejům svého nejnovějšího projektu FBC: Firebreak.

Ninja Gaiden 4: comeback, který stojí za to

Ninja Gaiden 4 je přesně ten typ akční hry, kvůli které vás rychlé, technické řeže tolik baví. Krátké levely střídají brutální arény, krev stříká proudem a každý zásah má váhu i eleganci. Příběh? Zápletka o temném drakovi a věčně mrzutém Yakumovi slouží hlavně jako záminka pro další souboje. Naštěstí to nejdůležitější, boj, je priorita.

Sedm let po vydání. Red Dead Redemption 2 nezestárlo ani o den

Sedm let po vydání zůstává Red Dead Redemption 2 nejpůsobivější hrou, jakou kdy studio Rockstar vytvořilo. Ne kvůli technice nebo grafice, ale kvůli tomu, jak přesně a sžíravě dokázala rozebrat mýtus Amerického snu a všechny, kteří mu podlehnou.

Lehce strašidelné hry pro podzimní večery

Halloween je za dveřmi a herní sezona tomu odpovídá. Pokud chcete nasát trochu hororové atmosféry, ale vyhnout se nočním můrám, právě pro vás vznikl výběr nejlepších her, které děsí jen tak akorát.

Nejlepší startovní Pokémon v Legends: Z-A

Na začátku Pokémon Legends: Z-A čeká známá volba – tři startovní Pokémoni, kteří určí, jak se vaše dobrodružství rozjede. Tentokrát nejde o novou trojici, ale o návrat klasik z minulých generací: Chikorita, Totodile a Tepig. Každý z nich má své silné i slabé stránky a jejich výběr ovlivní, jak snadno se prokoušete první částí hry.

Tomonobu Itagaki, tvůrce Dead or Alive, zemřel ve věku 58 let

Japonská herní scéna přišla o jednu ze svých nejvýraznějších osobností. Tomonobu Itagaki, bývalý ředitel společnosti Tecmo, zakladatel Team Ninja a tvůrce sérií Dead or Alive a Ninja Gaiden, zemřel ve věku 58 let. Zprávu o jeho smrti doprovodil osobní vzkaz, který sám Itagaki napsal s předstihem a nechal zveřejnit na svém Facebooku po svém odchodu.

Microsoft vyvrací fámy o konci Xboxu. Nová konzole má dorazit v roce 2027

Internet zaplavily zprávy, že americké řetězce jako Walmart nebo Target stahují Xbox z prodeje. Microsoft proto musel reagovat a fanoušky uklidnit. Společnost ujistila, že konzole i hry zůstávají běžně dostupné a že její spolupráce s obchodními partnery pokračuje beze změn.

Pokémon Legends: Z-A boduje. Nový systém soubojů láká i kritiky

Týden před vydáním se kolem Pokémon Legends: Z-A šíří optimismus. Recenzenti chválí svižné reálné souboje, návrat do Lumiose City i to, jak plynule hra běží na Switchi 2. Není to revoluce, ale výrazné pročištění série. A hlavně díl, který zase baví hrát.

reklama

Novinky

Fortnite vítá Simpsonovi. Hráči se vydají do Springfieldu

Epic Games spustili jednu z největších spoluprací v historii Fortnite. Seriál The Simpsons se proměnil v plnohodnotnou sezonní akci, která mění celý ostrov na Springfield – včetně jaderné elektrárny, Kwik-E-Martu i obýváku rodiny Simpsonových.

Mortal Kombat: Legacy Kollection vychází jako velká pocta sérii

Digital Eclipse vydalo kompilaci raných Mortal Kombat her s interaktivním dokumentem. Balík cílí na fanoušky historie série i na hráče, kteří si chtějí zahrát přesně to, co viděli na herních automatech a starých konzolích.

Všichni společníci v The Outer Worlds 2 a jak je naverbovat

Pokračování sci-fi RPG The Outer Worlds 2 nabídne šest nových společníků. Každý má vlastní schopnosti, dialogy a drobné zlozvyky, které oživují průzkum vesmíru. Dva se přidají hned v úvodu hry, ostatní je nutné najít a přesvědčit.

reklama

spot_img

reklama

reklama