4.6 C
Czech
Sobota, 6 prosince, 2025

Ninja Gaiden 4: comeback, který stojí za to

reklama

Ninja Gaiden 4 je přesně ten typ akční hry, kvůli které vás rychlé, technické řeže tolik baví. Krátké levely střídají brutální arény, krev stříká proudem a každý zásah má váhu i eleganci. Příběh? Zápletka o temném drakovi a věčně mrzutém Yakumovi slouží hlavně jako záminka pro další souboje. Naštěstí to nejdůležitější, boj, je priorita.

Základ vychází z Ninja Gaiden 2. Lehké a těžké útoky, shurikeny, ikonická Flying Swallow a Izuna Drop naskakují do prstové paměti po pár minutách. Novinky ale hru táhnou dál. Držením levého triggeru přepnete do mocnější formy. U Yakuma je to Bloodraven, u Ryuova cameo pak Gleam. Režimy prorážejí bloky, přerušují náběhy těžkých úderů a nechávají soupeře napospas ničivým kombům.

Parry a perfect dodge zapadly do smyčky tak přirozeně, až máte pocit, že tam patřily vždy. Pozdní úhyb na vteřinu zpomalí čas a dává vám ideální příležitost k odvetě. Správně načasovaný blok zase vyvede soupeře z rovnováhy. Berserk a Bloodbath mechaniky spolu s návratem Ultimate Techniques dělají z každého střetu přehlídku nápaditosti a načasování.

Slabiny mimo arény

Když se zrovna neřežete, design úrovní je spíš funkční než pamětihodný. Deštěm promočené Tokio, stoky, základny. Občas to oživí rail-grindy, wingsuit, surfování stokami nebo grappling mezi střechami, ale nápady se často recyklují. Vedlejší úkoly a výzvy v Purgatory nabídnou slušné odměny i variabilní obtížnost podle zvoleného handicapu, ale pořád jde spíš o doplněk než tahák.

Příběh zůstává nejslabší částí celé hry. Yakumo sice působí stylově, ale hloubku by u něj člověk hledal marně. Tým v rádiu sice dokresluje dění a dodává pár emocí, ale žádná z postav nezůstane v paměti. Ryu se sice vrací, jenže jeho kapitola recykluje známé lokace i bosse a působí jako nutné cameo. Fanoušky potěší spíš možnost znovu procházet kapitoly a výzvy na vyšší obtížnost než jeho krátká účast v příběhu.

Ekonomika schopností v úvodu drhne. I ty nejzákladnější techniky si musíte nejdřív koupit, takže chvíli trvá, než se bojový arzenál opravdu rozjede. Jakmile se ale všechno rozjede, začne to pravé šílenství: bleskové přepínání zbraní uprostřed komb, řetězení launcherů, krvavé finishe a honba za skóre na žebříčcích.

Bossové? Lepší než bývalo zvykem. Kyber samurajové, démoni s deštníky, okřídlený vlk. Ne všichni jsou hit, pár gigantů má až moc životů a pár gimmicků, ale většina bitev je čitelná a férová zkouška reflexů i disciplíny.

Technicky hra šlape rychle a čitelně, kamera je nejklidnější v sérii a soubojový „feeling“ je až návykově plynulý. Kooperace Team Ninja a Platinum je znát. Pořád je to Ninja Gaiden, jen tentokrát s dávkou platinového flairu – precizní kontry, efektní zakončení a timing ostrý jako čepel.

Verdikt? Ninja Gaiden 4 čistí pachuť trojky a připomíná, proč čistokrevné character-action hry kdysi kralovaly. Příběh zapomenete, koridory si s otevřeností nezadají. Ale jakmile se zavřou dveře arény, je to euforie.

Hodnocení: 8 z 10

reklama

reklama

spot_img

Články

CD Projekt Red potvrzuje šestiletý plán pro trilogii The Witcher s Ciri

CD Projekt Red znovu rozjel hype kolem The Witcher 4 a celé nové trilogie. Na nedávném finančním hovoru vedení potvrdilo, že cílem stále zůstává vydat tři hry s Ciri v hlavní roli během šesti let od startu prvního dílu. The Witcher 4 v roce 2026 nevyjde a na The Game Awards letos žádný nový materiál neuvidíme.

Fortnite vstupuje do 7. kapitoly s největšími změnami za roky

Epic spustil sedmou kapitolu Fortnite a přinesl úplně novou mapu, přepracovaný loot i zásadní úpravy hratelnosti. Battle royale mění základní pravidla, od způsobu seskoku až po to, jak se hráči oživují a pohybují po ostrově.

Cox podpořil kolegu z Expedition 33

Expedition 33 letos ovládla nominace Game Awards, ale radost z úspěchu doprovází i nepříjemná pachuť. Hlavní herec Charlie Cox veřejně upozornil, že ocenění za výkon jeho postavy by si zasloužil sdílet s kolegou, který vytvořil kompletní motion capture. A ten teď poprvé promluvil o vlně podpory, která se po Coxových slovech strhla.

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

reklama

Novinky

Running With Scissors ruší Postal: Bullet Paradise po obviněních z použití generativní AI

Running With Scissors bleskově stáhlo Postal: Bullet Paradise po vlně obvinění z použití AI. Spin-off vyvíjený studiem Goonswarm Games měl mířit na PC v roce 2026 a později na PlayStation a Switch, ale negativní reakce komunity přiměly publishera projekt zrušit ještě prakticky okamžitě po oznámení. Goonswarm popírá jakékoli nasazení generativní AI, spor však zlomil důvěru mezi oběma týmy.

Metroid Prime 4 běží překvapivě dobře i na původním Switchi

Metroid Prime 4: Beyond přichází nejen na Switch 2, ale také na původní Switch. A přestože se dosud všechny ukázky točily kolem výkonnější konzole, hráči se už nemusí bát. Nové dobrodružství lovkyně Samus Aran běží na starším hardwaru plynule a bez výrazných kompromisů.

Metroid Prime 4 Beyond je krásný, ale nevyrovnaný návrat Samus Aran

Po dlouhých letech čekání se Samus Aran vrací v nové části série Metroid Prime. Hráči dostávají technicky špičkovou sci fi adventuru, která střídá úžasné momenty s frustrujícími designovými rozhodnutími. Výsledek působí jako směs staromilské dobrodružné akce ve stylu metroidvanie a moderních trendů, které ne vždy zapadnou.

reklama

spot_img

reklama

reklama