Nová hra od Build a Rocket Boy láká na vizuální efekty a „GTA feeling“. Na první pohled futuristické město Redrock, rychlá auta a sci-fi příběh slibují napětí. Bohužel je to jen dobře naaranžovaná kulisa. MindsEye nabízí zastaralou strukturu misí, špatnou optimalizaci a mizernou hratelnost.
Začátek hry naznačuje potenciál – krátké intro, solidní střihy, filmový styl. Hrajete za bývalého vojáka Jacoba Diaze, který chce odhalit tajemství kolem svého neuralního implantátu. Děj se brzy rozpadne v klišé. Postavy nemají hloubku, zvraty nepřekvapí a bossové často mizí v cutscénách dřív, než vůbec začne souboj.
Město na oko, volnost žádná
Redrock působí živě jen z dálky. Nemůžete nastoupit do libovolného auta, nemůžete způsobit chaos. Hra vás svazuje – zadefinuje vám vozidlo, trasu, rytmus. Když z trasy uhnete, hra vás napomene nebo rovnou restartuje misi. Jako by se bála, že v ní najdete něco, co nemáte.
I jízda, ač dobře zpracovaná po fyzikální stránce, působí bezzubě. Absence rádií, interakce s prostředím i reakcí světa na vaše činy snižují důvěryhodnost. Z open-world žánru tu zbyl jen název.
Střelba? Nuda
Souboje trpí hloupou AI a neohrabanými animacemi. Enemáci často jen stojí na místě nebo utíkají jinam, než střílejí. Krycí systém nemotivuje ke krytí. Granáty dostanete až na konci hry. Melee neexistuje. Zbraně postrádají dopad a nové kusy se v inventáři objevují náhodně a bez upozornění.
Snad jediným zábleskem je možnost použít dron, který vás doprovází. Umí třeba hacknout robota nebo shodit granát. Bohužel jeho možnosti přijdou pozdě a stejně rychle omrzí. Většinu herní doby hrajete rutinně: příjezd, přestřelka, cutscéna, opakovat.
Technický stav a „free roam“
Na výkonných počítačích se hra často seká, rozmazává a padá. Optimalizace je špatná a ničí i filmové sekvence. Po skončení kampaně vás hra vrhne do volného režimu s náhodnou postavou, kde se nedá nic dělat. Nelze krást auta, nelze střídat vybavení, nelze… vlastně nic.
Vedlejší mise jsou odfláknuté a stavěné spíš jako ukázka editoru, než že by vás měly bavit. Nezávisle vytvořený obsah nedává smysl, odměny chybí, kontext také. Snaha o kreativitu tu spíš odhaluje, jak moc je hra nedodělaná.
Grafika je působivá, ale MindsEye selhává v tom nejzákladnějším – není zábavná. Pod slabým designem, nudným příběhem a technickými problémy se topí i ten poslední záblesk potenciálu.
Hodnocení: 3 z 10