6.2 C
Czech
Neděle, 7 prosince, 2025

Vydání střílečky Marathon bylo odloženo na neurčito. Bungie mění směr vývoje

reklama

Bungie mění kurz. Jejich připravovaný sci-fi multiplayer Marathon, který měl být návratem ke kořenům ikonické série z 90. let, nedorazí podle plánu. Původně stanovené datum vydání 23. září je minulostí, studio oznámilo odklad na neurčito. Důvodem jsou smíšené reakce hráčů na nedávný alpha test, který odhalil řadu slabin i nedotažených prvků. Nové datum zatím nepadlo, ale více se máme dozvědět až na podzim.

„Vaše hlasy byly silné a jasné. Víme, že potřebujeme víc času,“ píše studio na svém blogu. Vývojáři prý chtějí vytvořit hru, která bude odpovídat tomu, co fanoušci očekávají. Na základě odezvy z alpha testu si uvědomili, že Marathon ještě není tam, kde by měl být. Místo toho se teď zaměří na to, aby hra nabídla intenzivní, napínavý a hlavně osobitý zážitek.

Zároveň přiznávají, že prvotní verze nezaujala dostatečně. Hráči kritizovali slabou umělou inteligenci, nezajímavý loot, plochý vizuál a nedostatek výzvy. Solo hraní působilo osaměle, souboje s NPC byly snadné, a mapa nepůsobila dostatečně prostorně. Celkově to vypadá, že Marathon neobstál v žánrově nabité konkurenci extrakčních stříleček jako například Escape From Tarkov.

Hra se mění od základů

Hra teď projde rozsáhlým přetvořením. Bungie slíbilo zaměřit se na zlepšení soubojů, náročnější AI, lepší odměňování, větší důraz na příběh a atmosféru světa, a překvapivě i na přidání proximity chatu, tedy možnost mluvit s hráči v okolí. Ještě před pár měsíci přitom studio tvrdilo, že proximity chat nechce kvůli riziku toxického chování.

Studio chce také přidat víc možností pro sólo a duo hráče a vrátit hře „temnější tón“ věrný původní trilogii. Vypadá to tedy, že se Bungie snaží vytvořit hlubší zážitek, který nebude jen další live-service střílečkou, ale ponese i odkaz svých kořenů.

Nejde jen o hru – ale i o reputaci

Za oponou se ale dějí další věci, které vrhají na vývoj Marathonu stín pochybností. Hra čelila skandálu s ukradenými uměleckými podklady. Bungie později potvrdilo, že došlo k použití cizího díla bez svolení. Vinu svedlo na bývalého zaměstnance a slíbilo interní audit. Další kontroverzí bylo, že údajně většina vývojářů se o odkladu dozvěděla stejně jako veřejnost, z oficiálního blogu. Pokud je to pravda, svědčí to o napětí mezi vedením a vývojovým týmem.

Navíc nejistota kolem data vydání přichází v době, kdy mateřská společnost Sony otevřeně přehodnocuje svůj přístup k live-service titulům. Zatímco Concord podle Sony selhal kvůli nedostatečné originalitě, Marathon má být naopak „odvážný, inovativní a hluboce poutavý“.

A co dál?

Oficiálně Bungie slibuje, že na podzim přinese další aktualizaci, včetně nového data vydání. Neoficiálně ale už teď víme, že Marathon nejspíš neuvidíme dříve než v roce 2026. Sony sice hru uvádí jako součást fiskálního roku 2025, ten ale končí až 31. března 2026.

Zatím to nevypadá na zrušení projektu, ale tlak je obrovský. Bungie údajně „absolutně nemůže dovolit“, aby Marathon selhal. A vzhledem k tomu, že v květnu 2026 dorazí GTA VI, nikdo nechce vypouštět konkurenční titul do přímého souboje s tímto gigantem.

reklama

reklama

spot_img

Články

Cyberpunk 2077 chystá překvapení k pátému výročí

Cyberpunk 2077 oslaví 10. prosince pět let od vydání a CD Projekt začal naznačovat, že si k výročí přichystal speciální oznámení. Studio zveřejnilo kalendář událostí a láká hráče na několik dat v prosinci, která mohou prozradit další plány s hrou i jejími postavami.

CD Projekt Red potvrzuje šestiletý plán pro trilogii The Witcher s Ciri

CD Projekt Red znovu rozjel hype kolem The Witcher 4 a celé nové trilogie. Na nedávném finančním hovoru vedení potvrdilo, že cílem stále zůstává vydat tři hry s Ciri v hlavní roli během šesti let od startu prvního dílu. The Witcher 4 v roce 2026 nevyjde a na The Game Awards letos žádný nový materiál neuvidíme.

Fortnite vstupuje do 7. kapitoly s největšími změnami za roky

Epic spustil sedmou kapitolu Fortnite a přinesl úplně novou mapu, přepracovaný loot i zásadní úpravy hratelnosti. Battle royale mění základní pravidla, od způsobu seskoku až po to, jak se hráči oživují a pohybují po ostrově.

Cox podpořil kolegu z Expedition 33

Expedition 33 letos ovládla nominace Game Awards, ale radost z úspěchu doprovází i nepříjemná pachuť. Hlavní herec Charlie Cox veřejně upozornil, že ocenění za výkon jeho postavy by si zasloužil sdílet s kolegou, který vytvořil kompletní motion capture. A ten teď poprvé promluvil o vlně podpory, která se po Coxových slovech strhla.

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

reklama

Novinky

Gen Z znovu objevuje retro technologie

Generace Z si začíná užívat svět bez notifikací. Mladí lidé sahají po přehrávačích, deskách, filmech na DVD i starých herních konzolích. Nejde o hipsterskou pózu, ale o snahu najít něco hmatatelného v době, kdy je všechno jen v cloudu.

Running With Scissors ruší Postal: Bullet Paradise po obviněních z použití generativní AI

Running With Scissors bleskově stáhlo Postal: Bullet Paradise po vlně obvinění z použití AI. Spin-off vyvíjený studiem Goonswarm Games měl mířit na PC v roce 2026 a později na PlayStation a Switch, ale negativní reakce komunity přiměly publishera projekt zrušit ještě prakticky okamžitě po oznámení. Goonswarm popírá jakékoli nasazení generativní AI, spor však zlomil důvěru mezi oběma týmy.

Metroid Prime 4 běží překvapivě dobře i na původním Switchi

Metroid Prime 4: Beyond přichází nejen na Switch 2, ale také na původní Switch. A přestože se dosud všechny ukázky točily kolem výkonnější konzole, hráči se už nemusí bát. Nové dobrodružství lovkyně Samus Aran běží na starším hardwaru plynule a bez výrazných kompromisů.

reklama

spot_img

reklama

reklama