Finské studio Remedy Entertainment, známé díky titulům jako Alan Wake 2 nebo Control, oznámilo okamžitý odchod svého dlouholetého ředitele Tera Virtaly. Po devíti letech u kormidla ho střídá spoluzakladatel společnosti Markus Mäki, který přebírá funkci prozatímního CEO. Změna přichází v době, kdy studio čelí ekonomickým potížím a slabým prodejům svého nejnovějšího projektu FBC: Firebreak.
Tero Virtala vedl Remedy od roku 2016 a během jeho působení studio prošlo velkou proměnou. Z původně menšího vývojáře se stal hráč na mezinárodní scéně s několika ambiciózními projekty a vlastními značkami. Nyní však přichází období přehodnocování. Virtala firmu neopouští úplně, po dobu přechodného období má pomoci s hladkým předáním řízení.
Jeho nástupce, Markus Mäki, patří k původním zakladatelům Remedy. Od roku 1995 působil v představenstvu, poslední roky dokonce jako jeho předseda. Po převzetí vedení studia se této funkce vzdává a na jeho místo nastupuje další dlouholetý člen představenstva Henri Österlund.
Mäki ve svém prohlášení uvedl: „Chci poděkovat Terovi Virtalovi za jeho významný přínos pro vedení Remedy od roku 2016. Osobně děkuji za dobrou spolupráci a přeji mu do budoucna vše nejlepší.“

FBC: Firebreak jako zlomový bod
Zatímco Alan Wake 2 získal uznání kritiků a fanoušků, jeho komerční výsledky zůstaly za očekáváním, především kvůli vysokému rozpočtu a exkluzivní dohodě s Epic Games na PC. Letos vydaná multiplayerová akce FBC: Firebreak měla být novým krokem Remedy do kooperativního žánru, ale nepodařilo se jí zaujmout širší publikum ani dosáhnout interních finančních cílů.
Studio v návaznosti na to upravilo svou finanční prognózu pro fiskální rok 2025 a přiznalo nepeněžní ztrátu ve výši téměř 15 milionů eur, která zahrnuje náklady na vývoj i distribuční práva. Výsledkem je očekávaný pokles provozního zisku oproti původním odhadům.
Směr Remedy po Virtalovi
Změna ve vedení přichází v době, kdy se herní průmysl v západních zemích potýká s nejistotou a přehodnocuje své obchodní strategie. Mäki jako zkušený vývojář a spolutvůrce značek, které formovaly identitu Remedy, má před sebou nelehký úkol – obnovit důvěru investorů i hráčů.
Zda se Remedy podaří obrátit kurz, ukážou následující měsíce. Studio už dříve naznačilo, že pracuje na dalším projektu z univerza Control, a pokud se mu podaří znovu najít rovnováhu mezi uměleckými ambicemi a komerční realitou, může se z aktuální krize vyléčit silnější než dřív.