Fanoušci série Sonic Adventure se dalších verzí svých oblíbených her zatím nedočkají. Přestože zájem veřejnosti přetrvává, Sonic Team podle všeho s remastery či remaky vůbec nepočítá.
Šéf týmu Takahashi Iizuka uvedl, že přenést původní tituly do současných standardů by vyžadovalo stejně práce jako vytvoření zcela nové hry. Z pohledu vývoje tak dává větší smysl pustit se rovnou do nového projektu.
Porty nestačí, ale remaky také nebudou
Sonic Adventure a Sonic Adventure 2 už dříve vyšly pro PS3 a další platformy. Dnes však na nové generaci konzolí chybí. Fanoušci přitom žádají přinejmenším kvalitní porty. Často argumentují tím, že běžné emulátory zvládají 60 snímků za sekundu i vyšší rozlišení bez problémů.
Iizuka ale upozorňuje, že moderní publikum má vyšší očekávání než dřív. Původní hry podle něj neodpovídají aktuálním nárokům na technickou kvalitu a herní design. Proto se momentálně žádné úpravy Sonic Adventure nechystají.
Série ovlivnila i filmy
Obě hry z přelomu milénia mají dodnes silnou fanouškovskou základnu. Sonic Adventure 2 dokonce posloužila jako inspirace pro třetí hraný film o modrém ježkovi, který loni bodoval v kinech. I tak ale SEGA zůstává opatrná.
Zástupci firmy připouštějí, že nové tituly jako Sonic Frontiers se částečně inspirují koncepty z Adventure éry. Není však jisté, zda by další hra tohoto typu nesla stejné jméno, nebo šlo jen o duchovní pokračování.
Komunita by brala i experimenty
V diskusích napříč médii se objevují různé návrhy: od samostatného Chao Garden, přes porty původních verzí až po svěření vývoje jinému studiu. Část fanoušků se ale obává, že by externí spolupráce mohla vést k dalším zklamáním, jako v případě Sonic Superstars.
Zatím tak zůstává otázkou, jakou cestou se Sonic Team vydá. Zda nabídne novou plnohodnotnou hru inspirovanou minulostí, nebo se přece jen v budoucnu k Adventure sérii vrátí. Prozatím ale platí jediné – „žádné plány“.