Herní veteráni z nového studia Distinct Possibility, v čele s John Smedley (bývalý šéf Sony Online Entertainment), představili svůj první titul: Reaper Actual. Tohle není obyčejná multiplayerová střílečka. Reaper Actual je perzistentní online FPS s otevřeným světem a PvPvEvE prvky, který chce nabídnout víc než jen další rychlý zápas, který po konci zmizí beze stopy.
Děj se odehrává na ostrově Marova, který je podle tvůrců čtyřikrát větší než největší mapa v Call of Duty: Warzone. Hráči se vžijí do role „Reaperů“, žoldáků pracujících pro různé frakce. A nejen že se utkají s dalšími hráči, ale také s AI frakcemi, které mezi sebou bojují i bez zásahu hráče. Záleží jen na vás, jestli do konfliktu vstoupíte, a kdy.
Systém je navržen tak, aby svět reagoval na každý zásah. Získaná území, dobytá základna, nebo ztracená pozice se promítne do celkového rozložení sil. A protože je ostrov persistentní, změny zůstávají. Každé vítězství i prohra má dopad.
PvP, PvE a něco mezi
Až 200 hráčů na jednom serveru, frakce, základny, vozidla (na zemi, moři i vzduchu), a do toho procedurálně řízené mise. O zábavu se postará AI systém Cerberus, který funguje na principu známém z Left 4 Dead. Rozdává cíle různým hráčským skupinám tak, aby je postavil proti sobě. A právě v tomto bodě se Reaper Actual začíná lišit od většiny konkurence. Svět žije vlastním životem, ale zároveň vás pořád vtahuje do dění.
Core gameplay bude podle vývojářů stavět na týmech o 3–4 hráčích, ale nechybí ani velké bitvy připomínající PlanetSide 2, které mnozí členové týmu dříve vyvíjeli.
Buduj, vyráběj, obchoduj
Reaper Actual nabídne plnohodnotný crafting systém, kde si hráči budou moci vyrábět zbraně, výbavu i vozidla. To všechno přitom zůstává ve světě, nic se neresetuje. Základny si můžete postavit, opevnit a vyrábět v nich vybavení. Ale pozor, ostatní vás mohou napadnout, stejně jako AI.
Ekonomika je plně hráčsky řízená. Od jednoduchého nočního vidění po komunikační zařízení a těžkou techniku. Vše se dá vyrobit, koupit nebo prodat. A pokud budete chtít, můžete se zapojit i do Web3 verze hry, kde půjde o obchodování s digitálními assety pomocí blockchainu Etherlink. Tato funkce bude ale čistě dobrovolná a oddělená, verze na Steamu a Epicu Web3 nepodporují.

Návrat známých jmen
Za projektem stojí známá jména z žánru MMOFPS. Kromě John Smedley také Matt Higby a Tramell Isaac, kteří byli u zrodu PlanetSide 2. Smedley, ačkoliv v herní komunitě občas kontroverzní postava, má za sebou léta zkušeností s vývojem online her. A Reaper Actual se podle všeho snaží přetavit právě tohle know-how do nové generace multiplayerových FPS.
Higby k tomu říká: „Hráči chtějí svět, ve kterém mohou žít a budovat. V Reaper Actual je pevná základna jen začátek. Jakmile se začnou prolínat mise frakcí s PvP souboji, stane se svět chaotickým bitevním polem plným možností.“
Hra s ambicí
Reaper Actual se připravuje na vydání na PC, konkrétně na Steam a Epic Games Store, a i když zatím nemá konkrétní datum vydání, registrace do prvních playtestů už běží. Tvůrci slibují přístup přes Discord, Steam a Epic účty a zmiňují i první „Foundation Access Packs“, které budou k dispozici v omezeném množství.