Tvůrce série BioShock Ken Levine se po více než deseti letech vrací s novou hrou. Titul Judas sází na příběh, silnou atmosféru a tradiční singleplayerový zážitek. Podle autora půjde o „staromódní hru“, která se obejde bez online režimu, live service a dalších moderních monetizačních prvků.
Levine v rozhovoru uvedl, že pokud si hráč Judas koupí, dostane kompletní obsah. Hra nebude mít žádné online funkce ani služby na pokračování. Studio Ghost Story Games podle něj staví celou hru výhradně kolem vyprávění a zážitku pro jednoho hráče.
Komerční tlak nechal stranou
Vývojář dodal, že nemá nic proti vývojářům, kteří dělají hry jako službu. Chápe, že jejich produkce je nákladná a firmy chtějí návratnost. Sám je ale rád, že mu vydavatel Take-Two poskytl svobodu. „Jsme vděční, že na nás netlačí a nechají nás soustředit se jen na samotnou hru,“ řekl.
Jako důkaz, že tento přístup má na trhu místo, zmínil úspěchy her jako Baldur’s Gate 3, Kingdom Come: Deliverance 2 nebo Clair Obscur: Expedition 33. Tyto tituly si podle něj našly publikum právě tím, že se obešly bez dodatečné monetizace.
Vývoj trvá roky
Judas zatím nemá ani přibližné datum vydání. Hra byla oznámena už před lety, ale podle dřívějších zpráv uvízla v takzvaném vývojářském pekle. Původní plán počítal s vydáním už v roce 2017. Projekt se ale vleče kvůli ambicím i specifickému stylu vedení.
Levine čelil kritice kvůli svému náročnému přístupu. Někteří vývojáři, včetně spoluzakladatele studia Mikea Snighta, kvůli tomu odešli. Podle nich dostal Levine od Take-Two téměř neomezenou důvěru i rozpočet, což vývoj výrazně zkomplikovalo.
BioShock pokračuje bez něj
Na sérii BioShock Levine nepracuje. Nový díl připravuje studio Cloud Chamber, spadající pod label 2K. Ani ten zatím nemá stanovené datum vydání. Judas míří na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S. Podle Levia má jít o hru, která zůstane věrná příběhu a hráči – bez kompromisů.