26.6 C
Czech
Úterý, 1 července, 2025

Griefing v Dune: Awakening? PvE hráči se stávají snadnou kořistí červů

reklama

Když se v MMO survival hře Dune: Awakening řekne „griefing“, fanoušci už přesně vědí, o čem je řeč. Nový a oblíbený způsob, jak znepříjemnit ostatním hraní, je paralyzování hráčů v PvE zónách pomocí přistání s ornithoptérou, a následné vyvolání písečného červa. Ačkoliv jde o kreativní zneužití herní mechaniky, atmosféru Arrakisu tím tahle komunita posouvá do divokého západu.

Na první pohled jde o drobnost: ve hře již nelze ostatní hráče přímo zraňovat kolizí vozidel, ale fyzická interakce zůstala. A právě to teď někteří hráči využívají. Stačí „zaparkovat“ svou ornithoptéru na tu cizí, zabránit jí ve vzletu, spustit thumper a nechat červa dorazit svou práci.

Carry all being captured in the pve zone as a result of the pvp changes
byu/xxTRYxxHARDxx induneawakening

PvE zóna, která už není bezpečná

Zajímavé je, že k této vlně griefingu dochází právě poté, co studio Funcom zavedlo úpravy, které měly PvE hráčům usnadnit život. Rozšíření bezpečné části Deep Desert z 10 % na polovinu mapy mělo dát neriskujícím hráčům možnost farmit top suroviny bez neustálého strachu z PvP. Výsledek? Griefři se přesunuli jinam, konkrétně do Hagga Basin, kde si našli nový způsob, jak být neodbytní.

Na Redditu se objevují příspěvky frustrovaných hráčů. Jeden z nich popsal, jak musel ve vzduchu kroužit půl hodiny, než se mohl pohnout, protože hned po startu na něj nalétly čtyři další ornithoptéry. Jiný zmínil, že mu ostatní hráči v chatu vyhrožovali dokonce doxxingem. A to vše v PvE zóně, která by měla být teoreticky bezpečná.

Ještě ostřeji to formuloval jeden uživatel na Redditu: „PvP je PvP, to je v pořádku. Ale pokud někdo zneužívá mechaniku určenou k prevenci griefingu v PvE zónách k tomu, aby uvěznil ostatní, je to čistý griefing. To by mělo být výslovně zakázáno. Pokud jste v zóně PVE, neměli byste se bát, že vás hráči zabijí zneužitím mechaniky.“

Funcom zatím mlčí, komunita bublá

Funcom se zatím k situaci veřejně nevyjádřil, přestože problém se šíří komunitou jako písek po písečné bouři. Jednou z možností, o níž se mezi hráči často diskutuje, je úplné odstranění kolize vozidel v PvE zónách. Jenže to není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát, technicky to může ovlivnit i další části hry. A jak už to tak bývá, co pomůže jedné skupině, může zhoršit hru jiné.

Někteří však celou situaci berou s nadhledem. Ano, je to frustrující, když vám někdo přistane na hlavě a připraví vás o itemy i život. Ale zároveň to možná trochu vystihuje podstatu Arrakisu, nehostinný svět, kde o přežití rozhoduje nejen červ, ale i lidská vypočítavost.

Dune: Awakening se od svého spuštění těší mimořádnému zájmu. Už první den zaznamenal přes 140 tisíc současně hrajících uživatelů a během pár týdnů pokořil hranici jednoho milionu hráčů. I přes tyto problémy s griefingem má hra na Steamu stále velmi pozitivní hodnocení a v recenzích sbírá osmičky.

Ale pokud si Funcom s tímto problémem neporadí, hrozí, že nově příchozí hráči zažijí místo epického boje o koření jen frustraci a pocit, že PvE zóny jsou pastí bez úniku.

reklama

reklama

spot_img

Články

Capcom mění směr: Requiem bude návratem k hororu, Leon zůstává otazníkem

Capcom chtěl původně udělat z Resident Evil: Requiem akční open-world hru s online prvky. Po testování ale studio otočilo. Výsledkem má být čistě singleplayerový survival horor, který se vrací ke kořenům série.

Hearthstone přidává prvního mazlíčka, získat ho ale může stát až 158 dolarů

Blizzard se rozhodl rozšířit Hearthstone o další formu kosmetických doplňků. Poprvé v historii hry přichází interaktivní mazlíček. Měl to být milý doplněk pro fanoušky, ale místo radosti přinesl spíš rozladění. Dinosaurus King Krush se totiž schovává za klasickou gacha mechaniku, která může běžného hráče vyjít až na 158 dolarů. A to vše jen proto, aby na spodní části obrazovky občas zařval a zamával ocasem.

PS Plus slaví 15 let a přináší Diablo IV zdarma pro všechny předplatitele

Červencová nabídka her na PlayStation Plus potěší všechny fanoušky akce, bojovek i atmosférických indie titulů. Sony slaví 15. výročí služby a rozdává jednu z největších pecek posledních let: Diablo IV. Vedle něj přidává i The King of Fighters XV a klidnou plošinovku Jusant.

Death Stranding 2 rozšiřuje svět, ale zůstává věrný své zvláštnosti

Hideo Kojima navazuje na svůj kultovní titul Death Stranding s druhým dílem, který opět sleduje příběh Sama Portera Bridgese. Ten žije v ústraní s malou Lou, ale nová mise ho zavede do Mexika a Austrálie. Cílem je znovu spojit izolovaný svět pomocí Chiral Network.

Cyberpunk 2077 odkládá update 2.3. Vývojáři slibují rozsah jako u verze 2.2

Update 2.3 pro Cyberpunk 2077 měl dorazit ve čtvrtek 26. června. CD Projekt RED ale oznámil, že potřebuje víc času, a vydání odložil na neurčito. Nové datum zatím nesdělil. Vývojáři ale tvrdí, že cílí na podobný rozsah, jaký měl minulý balíček 2.2.

The Blood of Dawnwalker ukazuje brutální fantasy s temným hrdinou

Rebel Wolves, nové studio složené z bývalých vývojářů Zaklínače, představilo první větší ukázku ze své chystané hry The Blood of Dawnwalker. RPG s upírskou tematikou sází na temnou atmosféru, brutální souboje a rozhodnutí, která ovlivňují nejen děj, ale i hlavního hrdinu.

Blíží se Capcom Spotlight 2025: Novinky o Resident Evil Requiem, Street Fighter 6 a dalších

Letní herní sezóna se ještě ani pořádně nerozjela a Capcom už míří s těžkým kalibrem. 26. června totiž vypustí nový Capcom Spotlight, čtyřicetiminutovou digitální show plnou herních novinek, návratů a překvapení. Vrací se Resident Evil s novou hlavní hrdinkou, Monster Hunter přivádí zpět kultovního Lagiacruse a konečně uslyšíme i o tajemné sci-fi Pragmata.

Donkey Kong Bananza nabídne zpěv, chaos a nové schopnosti

Donkey Kong Bananza dorazí na Switch 2 už 17. července a vezme hráče na pořádně výbušnou jízdu. Novinka od Nintenda slibuje mix 3D plošinovky, destrukce, sbírání a muzikálu – doslova. Hlavní duo tvoří starý známý Donkey Kong a nečekaná hvězda: mladá zpěvačka Pauline.

Vydání střílečky Marathon bylo odloženo na neurčito. Bungie mění směr vývoje

Bungie mění kurz. Jejich připravovaný sci-fi multiplayer Marathon, který měl být návratem ke kořenům ikonické série z 90. let, nedorazí podle plánu. Původně stanovené datum vydání 23. září je minulostí, studio oznámilo odklad na neurčito. Důvodem jsou smíšené reakce hráčů na nedávný alpha test, který odhalil řadu slabin i nedotažených prvků. Nové datum zatím nepadlo, ale více se máme dozvědět až na podzim.

Konec jedné éry – Nexus Mods mění majitele po 24 letech

V herním světě málokteré jméno rezonuje tak silně mezi fanoušky modů jako Nexus Mods. Za 24 let své existence se z malého fanouškovského webu stal dominantní portál pro sdílení herních modů, s více než 10 miliardami stažení a masivní knihovnou více než 700 tisíc modifikací pro téměř 4 000 her. Teď však přichází zásadní zlom. Zakladatel Robin "Dark0ne" Scott se rozhodl předat otěže dál.

reklama

Novinky

Tony Hawk a další novinky míří do Game Passu

Microsoft odhalil první vlnu her, které v červenci zamíří do předplatného Game Pass. Mezi hlavní lákadla patří remaster Tony Hawk’s Pro Skater 3 + 4, který bude dostupný v Game Passu hned v den vydání. Nechybí ani návraty dvou známých titulů a silná nabídka pro fanoušky japonských RPG.

Monster Hunter Wilds: Co přináší druhý bezplatný update

Monster Hunter Wilds dostal druhý velký bezplatný update, který míří hlavně na PC hráče. Capcom upravil využití grafické paměti, přidal nové příšery a oznámil, co hráče čeká dál. Hráči na Steamu si stěžovali na výkonnostní problémy, což vedlo ke ztrátě hráčské základny. Teď přichází první větší reakce vývojářů.

Blue Prince nemá jasný konec. A přesně to je jeho smysl

Na první pohled vypadá Blue Prince jako propracovaná logická hra s komplikovanými hádankami. Po desítkách hodin hraní se však ukazuje, že nejde jen o řetězec šifer a zámků. Hra si pohrává s očekáváním hráče, že ho čeká jasný cíl. Místo toho záměrně nechává otázky bez odpovědí.

reklama

spot_img

reklama

reklama