7.7 C
Czech
Středa, 30 dubna, 2025

Early Access hry Wreckfest 2 odstartuje už 20. března 2025

reklama

reklama

Pokud patříte mezi fanoušky demoličních závodů, pak si v kalendáři červeně zakroužkujte 20. březen 2025. Právě v tento den totiž vychází Wreckfest 2 v předběžném přístupu na PC. Nástupce původního Wreckfestu z roku 2018, který si získal slušnou základnu fanoušků díky mixu realistické fyziky a šílené demolice, se nyní vrací v ještě větším stylu.

Za vývojem Wreckfest 2 stojí zkušené studio Bugbear Entertainment, jež už u prvního dílu dokázalo, že umí skloubit závodní hratelnost s demolicí. Oznámení o pokračování proběhlo už loni během streamu vydavatele THQ Nordic, nicméně až nyní jsme se dočkali konkrétních informací ohledně data vydání předběžného přístupu. Hra by měla dorazit nejen na PC, ale v průběhu času také na konzole nové generace (PS5 a Xbox Series X/S).

Původní Wreckfest se proslavil zejména realistickým modelem poškození, kdy každý náraz a promáčklina měly vliv na ovladatelnost vozu. Druhý díl chce jít ještě dál díky přepracované fyzice, která slibuje detailnější destrukci a nové typy brnění pro auta. Hráči se tak mohou těšit, že jakýkoli střet se soupeřovým vozem bude mít na jízdu ještě dramatičtější dopad.

Chaos na trati i mimo ni

Wreckfest 2 bude kombinovat osvědčenou hratelnost s novými prvky. Chystají se tradiční okruhy, které umožní závody v plné rychlosti, ale nebudou chybět ani „opičí dráhy“ s překážkami a skokánky.

Online režim bude podporovat až 34 hráčů (některé zdroje uvádějí 24 či 34 závodníků včetně AI, takže přesný počet se může ještě změnit), což slibuje pořádnou dávku adrenalinu.

Velký důraz se klade i na úpravu vozidel. V předběžném přístupu budete moct stavět a postupně vylepšovat svá auta novými součástkami a hrát si s různými variantami brnění. Vzhledem k tomu, že závody rozhodně nebudou žádné krasojízdy, musíte počítat s tím, že vaše pečlivě vytuněné stroje brzy skončí s nejednou promáčklinou a utrženým nárazníkem.

Společnost Bugbear také slibuje, že do hry postupně přidá nová auta a „další typ vozidel“. Můžeme tedy čekat pestrou škálu aut – od těžkotonážních bouráků až po možná nějaké bizarní kousky, jaké k Wreckfestu neodmyslitelně patří.

Early Access: cesta k lepší hře

Stejně jako u prvního Wreckfestu se vývojáři chtějí opírat o zpětnou vazbu komunity. Early Access dává hráčům šanci rovnou testovat nové tratě, dávat k dispozici bug reporty a formovat tak závěrečnou podobu hry. Nelze přesně odhadnout, jak dlouho bude předběžná verze trvat, ale první díl strávil v Early Accessu čtyři roky. Vývojáři mezitím hru neustále pilovali, a výsledkem byl chválený finální produkt.

Kromě samotného online režimu se počítá i s vylepšenou kariérou pro offline hraní. Postupem času má přibýt také turnajový systém, výzvy s neobvyklými vozidly a dokonce i podpora modů.

Co dalšího chystá THQ Nordic?

Zatímco se kolem Wreckfestu 2 rozbíhá velká vlna nadšení, jiné chystané závodní hry z produkce THQ Nordic zůstávají obestřeny tajemstvím. Hovoří se například o projektu Wreckreation od studia Three Fields Entertainment, který byl oznámen už v roce 2022, ale od té doby o něm prakticky nepadlo ani slovo. Fanoušci si tak kladou otázku, zda na něm vývoj stále pokračuje, nebo se projekt přesunul k ledu.

V zákulisí se také mluví o tom, že by THQ Nordic v roce 2025 mohlo překvapit nejen hrou Wreckfest 2, ale třeba i novou Spongebob v kalhotách hrou. Zatím ale žádné oficiální detaily neunikly, a tak se musíme spokojit jen s drobnými náznaky.

Závěr

Už teď je jasné, že Wreckfest 2 slibuje splnit sen všem milovníkům demoličních závodů: razantní bouračky, proražené pneumatiky, vysoké skoky i adrenalin při srážkách v protisměru. Díky přepracované fyzice, důrazu na detailní poškození a bohatým možnostem úprav aut bude mít tento sequel co nabídnout jak nováčkům, tak ostříleným hráčům původní hry.

Pokud se už nemůžete dočkat své první jízdy, nezapomeňte si Wreckfest 2 přidat do seznamu přání na Steamu. Zaslat svůj vůz do demolice a zároveň přispět k vývoji této novinky budete moci už 20. března 2025. A kdo ví? Třeba se z její Early Access verze vyklube další nezapomenutelná závodní hra.

reklama

spot_img

Články

Ghost of Yotei vyjde 2. října exkluzivně na PS5

Za pět let od úspěchu Ghost of Tsushima narostla očekávání i chuť na další samurajský epos. Studio Sucker Punch proto sází na Ghost of Yotei, pokračování zasazené o tři století dál na zasněženém severním ostrově Ezo (dnešní Hokkaidó). Vydání na PlayStation 5 dorazí 2. října 2025 a trailer The Onryō’s List jasně naznačuje, že tentokrát půjde o drsnější, osobnější jízdu.

Digitální Pokémon TCG Pocket se vrací na Alolu. Nový set Celestial Guardians vychází 30. dubna

Mobilní karetní hra Pokémon Trading Card Game Pocket brzy přivítá novou digitální expanzi. Celestial Guardians, jak se set jmenuje, dorazí 30. dubna a podle vývojářů přinese návrat oblíbených postav z her Pokémon Sun a Moon, včetně legendárních Solgalea a Lunaly.

Nadcházející DOOM: The Dark Ages dostal druhý trailer

Když se v roce 2016 Doom zvedl z prahu zatracení a navázal na odkaz kultovního originálu, málokdo čekal, že id Software jednou vymění neonové chodby za rozpadající se hrady. Přesto se to děje: Doom: The Dark Ages dorazí 15. května 2025 (a díky prémiové edici dokonce o dva dny dříve) a podle druhého oficiálního traileru to vypadá na největší skok série od pořízení vertikální osy v Doom Eternal.

Clair Obscur: Expedition 33 je silný příběh o smíření se smrtí i mechanicky brilantní RPG

Francouzské studio Sandfall si na první pohled stanovilo až příliš ambiciózní cíl – vytvořit moderní japonsky laděné RPG, které bude působit zároveň svěže i důvěrně. Clair Obscur: Expedition 33, které vychází 24. dubna 2025, ale ukazuje, že to zvládlo.

Zapomeňte na snadné vítězství. Diablo 4 zvyšuje laťku obtížnosti

Blizzard chce, aby se hráči v osmé sezóně Diabla 4 pořádně zapotili. V rozhovoru pro PC Gamer vedoucí herní designér Colin Finer uvedl, že zpětná vazba od hráčů a výsledky z veřejného testovacího serveru vedly tým k tomu, že nová sezóna nabídne výrazně vyšší obtížnost než ta předchozí.

Covenant: souls-like dark fantasy z pohledu první osoby

Když nezávislé Legion Studios loni na The Game Awards poprvé poodhalilo Covenant, spousta hráčů jen zvedla obočí: další "souls‑like"? Po druhém, výrazně delším traileru z Galaxies Showcase už ale nastupuje úplně jiná nálada. Dvanáctičlenný tým složený z veteránů, kteří brousili zbraně pro série DOOM, Call of Duty, Apex či Destiny, ukazuje hru, která chce zasadit temnou fantasy do ryze střílečkového prvního pohledu a přitom nabídnout hloubku, jakou si běžně spojujeme s nejpropracovanějšími RPG.

Podmořské survival RPG Barotrauma je o víkendu na Steamu zdarma

Když se vám v hororu zatají dech, obvykle to nechcete brát doslova. V Barotrauma – 2D kooperativním simulátoru ponorky, který právě teď slaví víkend zdarma na Steamu – je ale i hraní si s kyslíkem součástí zábavy. Stačí jedna záměna lahví a místo čerstvého vzduchu nasajete do plic svářecí palivo. Zní to jako špatný vtip? Rozhodně. A přesně takhle typicky barotraumatické situace vypadají: směs pekelného napětí, bolestné smrti a černého humoru.

Mario Kart World pravděpodobně nabídne Rainbow Road po splnění Grand Prix

Nintendo v novém Directu ukázalo další novinky z chystané hry Mario Kart World. Fanoušci si ihned všimli náznaků, že ve hře nebude chybět ani ikonická trať Rainbow Road. Firma sice zatím nic oficiálně nepotvrdila, ale vodítka ve videu mluví jasně.

Vydání Dune: Awakening se odkládá o tři týdny. Chystá se ale velký beta víkend

Studio Funcom nedávno potvrdilo mírný odklad očekávané survival MMO Dune: Awakening. Původně jsme se měli dočkat 20. května 2025 na PC, ale nově hra vyjde až 10. června (s třídenním předstihem pro vybrané předobjednávky).

Největší strach? Pád. White Knuckle budí hrůzu každým pohybem

Nová hra White Knuckle od Dark Machine Games, vydaná pod hororovým labelem DreadXP, sází na jeden z nejzákladnějších lidských strachů – pád z výšky. Místo příšer nebo lekaček přichází s hororem čistě mechanickým a psychologickým, který pramení z každého chycení se zrezivělého madla v nekonečném silu.

Novinky

Skin Deep je ztřeštěná akční jízda, která vdechuje život žánru immersive sim

Když se řekne immersive sim, většině hráčů se vybaví temné dystopie, důmyslné hackování a plíživé ticho mezi stíny. Skin Deep od Blendo Games na to jde úplně jinak. Nabízí chaotickou, humornou a nápaditou verzi žánru, kde místo revolveru často vítězí banánová slupka a kýchanec.

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou "Anniversary", slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Hráči v Oblivion Remastered pronikají do Skyrimu i Valenwoodu

Remaster legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion je venku teprve pár dní a hráči už objevují, že mapa Tamrielu skrývá mnohem víc, než se na první pohled zdá. Je možné se dostat i mimo hranice Cyrodiilu a zamířit například do Valenwoodu, Hammerfellu nebo dokonce do Skyrimu.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img