-0.1 C
Czech
Čtvrtek, 20 listopadu, 2025

Causal Loop – Sci-fi puzzle hra od ex-Blizzard vývojářů míří na PC

reklama

Studio Mirebound, v jehož jádru najdete bývalé vývojáře z Blizzardu, oznámilo novou sci-fi puzzle hru Causal Loop. Titul se objevil hned se svým prvním trailerem a ukázkou herních mechanik, které mají posunout žánr logických her o kousek dál. Zároveň bylo potvrzeno, že hra vyjde na PC (Steam, Epic Games Store a GOG), i když přesné datum vydání prozatím oznámeno nebylo.

V Causal Loop se převtělíte do role Balea, zkušeného exo-archeologa, který se svými kolegy pátrá po tajemstvích dávno zaniklých civilizací. Jeho nejnovější dobrodružství jej zavede na neznámou planetu Tor Ulsat. Zde Bale objeví prastaré ruiny, zvláštní zařízení zvané Chronolith a zároveň záhadné stopy po ztraceném národu Torů. Situaci navíc komplikuje zmizení exo-lingvistky Jen, která se sem vydala společně s ním.

Hádanky jako rozhodovací element

Cílem tvůrců je, aby puzzles nebyly pouhými uzly brzdícími váš postup, ale přímo ovlivňovaly průběh celé kampaně. „Na rozdíl od tradičních větvených příběhů zapojuje Causal Loop rozhodovací design přímo do hraní,“ uvádějí autoři v tiskové zprávě. Ve hře tak nejde jen o nalezení klíče k dalším dveřím – každý úkon má následky a i malé zaváhání se může projevit napříč herní časovou linkou.

Ozvěny vlastní minulosti

Největší devízou Causal Loop má být systém echo – možnost nahrát a znovu přehrát až tři verze sebe sama. Tato schopnost umožní řešit i poměrně komplexní hádanky, protože vícero „ozvěn“ dokáže koordinovaně provádět rozličné úkony v různých částech lokace. Je však potřeba mít se na pozoru: pokud něco při svém „záznamu“ pokazíte, může to v budoucnosti (nebo dokonce minulosti) způsobit řetězovou reakci.

„Výsledkem je systém hádanek, kde je hráčova volnost naprostá, ovšem totéž platí i pro jeho zodpovědnost,“ stojí dále v oficiálním prohlášení. Tato provázanost činí hádanky přímo součástí vyprávění. Nemáte jen překonat překážky, ale chápete je jako nástroj, který formuje váš postup a odhaluje osud dávného národa Torů.

Působivé prostředí a Unreal Engine 5

V doprovodném traileru se mihne několik různorodých scenérií od zasněžených plání přes podzemní jeskyně s tekoucí lávou až po deštivé bažiny a rozpálené pouště. Tým z Mirebound spoléhá na Unreal Engine 5 včetně technologie Lumen, která se stará o pokročilé nasvícení a efekty. Autoři se nechali slyšet, že zapojili zkušené herní vývojáře a stejně tak odhodlané nováčky, aby celkový vizuál hry posunuli na profesionální úroveň.

Oficiální představení a hlavní prvky hry

Vydavatelství Headup a Mirebound Interactive slibují dohromady patnáct ručně vytvořených kapitol, v nichž zkombinují hádanky s vyprávěním, aby hráči postupovali stále kupředu. Součástí hry jsou:

  • Propracované puzzles: Manipulace s ozvěnami vlastních činů a využití až tří verzí sebe sama při řešení úkolů.
  • Mysteriózní mimozemský svět: Prozkoumávání planety plné ruin a artefaktů, které odkrývají tragický příběh civilizace Torů.
  • Silný příběh: Emotivní sci-fi zápletka podkreslená hádankami, které podporují spád vyprávění.
  • Plný dabing: Veškeré postavy, včetně Balea a Jen, ztvárňují profesionální herci.
  • Zaměření na přístupnost: Vývojáři chtějí, aby si hru užil opravdu každý, a proto přidávají nastavení pro minimalizaci nevolnosti z pohybu, barevné filtry, upravitelné ovládání a řadu dalších možností.

Velká očekávání

Vzhledem k nedostatku nových a originálních first-person puzzle her na trhu doufají autoři, že Causal Loop zaujme hráče svou originální hratelností a promyšlenou narativní strukturou. Projekt se zatím profiluje jako ambiciózní sci-fi dobrodružství, které může potěšit jak fanoušky logických výzev, tak i milovníky příběhů s poutavou atmosférou.

Tvůrci si jsou úspěchem jisti a argumentují rostoucí poptávkou po podobných titulech, přičemž v samotném traileru už stihli ukázat nejen unikátní mechaniky, ale i slibné grafické zpracování. Jakmile bude stanoveno konkrétní datum vydání, dozvíme se více – prozatím se ale zdá, že nás čeká svěží a propracovaný kousek od bývalých blizzardovských veteránů, který by si fanoušci žánru neměli nechat ujít.

reklama

reklama

spot_img

Články

Red Dead Redemption se vrací ve 4K: remaster dorazí už v prosinci

Po měsících spekulací je jasno. Rockstar Games oficiálně potvrdil, že první Red Dead Redemption dostává moderní kabát. Legendární western se vrátí 2. prosince a míří prakticky všude – na PlayStation 5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch 2, iOS, Android a dokonce i do nabídky Netflix Games.

Kotick popsal, jak Activision málem koupil Minecraft

Bobby Kotick se vrátil k příběhu, který herní svět dlouho fascinoval. Během rozhovoru v podcastu Ariho Emanuela potvrdil, že Activision byl kdysi skutečně blízko nákupu Minecraftu i studia Mojang. Jednání ale nakonec zkrachovala a práva na legendární sandbox nakonec získal Microsoft.

Přes dvě stě vývojářů RockStaru žádá návrat propuštěných kolegů

Na konci října propustilo studio Rockstar Games přes třicet zaměstnanců v Británii a Kanadě. Firma tvrdila, že šlo o „hrubé porušení povinností“. Propuštění vývojáři ale tvrdí, že šlo o pomstu za jejich snahu založit odbory. Spor se rychle vyostřuje a míří k soudu.

Valve představilo Steam Machine, kompaktní herní PC do obýváku

Když Valve před lety zkusilo prorazit s původní Steam Machine, skončilo to slepou uličkou. Partnerští výrobci, roztříštěné konfigurace a nedotažené SteamOS tehdy pohřbily jinak zajímavou myšlenku. Jenže čas se změnil. Steam Deck ukázal, že SteamOS už není experiment, ale použitelný systém. A právě na jeho úspěchu stojí nová Steam Machine. Krabička do obýváku, která si klade jasný cíl. Přinést PC hraní k televizi stejně jednoduše jako konzole.

Sony hlásí rekordní prodeje PS5, daří se i Ghost of Yotei

Sony má za sebou výborný rok. Za poslední čtvrtletí prodala dalších 3,9 milionu konzolí PlayStation 5, čímž se celkový počet prodaných kusů vyšplhal na 84,2 milionu. PS5 tak dorovnala tempo svého předchůdce PS4 ve stejném období životního cyklu.

Nintendo spustilo web pro kontrolu kompatibility her na Switch 2

Nintendo hráčům usnadňuje přechod na novou generaci. Společnost spustila webovou stránku, na které si mohou ověřit, zda jejich oblíbené hry z původního Switch fungují i na připravované konzoli Switch 2. Stačí zadat název titulu a systém zobrazí, jestli je plně kompatibilní, nebo má omezení.

Northgard uzavírá ságu finální edicí zdarma pro všechny hráče

Strategie Northgard se po letech rozvoje dočká poslední velké kapitoly. Studio Shiro Games oznámilo vydání Definitive Edition, která vyjde 4. prosince a bude zdarma pro všechny současné majitele hry. Vývojáři tím uzavírají jednu z nejúspěšnějších moderních strategií inspirovaných severskou mytologií.

Halo Infinite končí. Poslední aktualizace dorazí tento měsíc

Po čtyřech letech se Microsoft a studio Halo rozloučí se hrou Halo Infinite. Vývojáři oznámili, že chystaná aktualizace s názvem Operation: Infinite bude poslední velkou změnou, kterou hra dostane. Informaci potvrdili během streamu i na oficiálním webu série.

Grand Theft Auto VI odloženo na listopad 2026. Rockstar chce prý dokonalost

Grand Theft Auto VI se znovu odkládá. Místo původně plánovaného vydání 26. května 2026 dorazí až 19. listopadu 2026. Hra prvně vyjde pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Rockstar tvrdí, že potřebuje více času, aby dodal titul s kvalitou, jakou od něj hráči očekávají.

PlayStation Portal konečně dostává cloud streaming. Sony posílá handheld na novou úroveň

Sony právě spustila největší aktualizaci pro svůj handheld PlayStation Portal od jeho uvedení na trh. Dlouho žádaný cloud streaming je konečně tady a spolu s ním i vylepšené uživatelské rozhraní, podpora 3D audia a řada funkcí, které ze zařízení dělají mnohem víc než jen doplněk k PS5.

reklama

Novinky

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

reklama

spot_img

reklama

reklama