20.6 C
Czech
Pondělí, 30 června, 2025

Causal Loop – Sci-fi puzzle hra od ex-Blizzard vývojářů míří na PC

reklama

Studio Mirebound, v jehož jádru najdete bývalé vývojáře z Blizzardu, oznámilo novou sci-fi puzzle hru Causal Loop. Titul se objevil hned se svým prvním trailerem a ukázkou herních mechanik, které mají posunout žánr logických her o kousek dál. Zároveň bylo potvrzeno, že hra vyjde na PC (Steam, Epic Games Store a GOG), i když přesné datum vydání prozatím oznámeno nebylo.

V Causal Loop se převtělíte do role Balea, zkušeného exo-archeologa, který se svými kolegy pátrá po tajemstvích dávno zaniklých civilizací. Jeho nejnovější dobrodružství jej zavede na neznámou planetu Tor Ulsat. Zde Bale objeví prastaré ruiny, zvláštní zařízení zvané Chronolith a zároveň záhadné stopy po ztraceném národu Torů. Situaci navíc komplikuje zmizení exo-lingvistky Jen, která se sem vydala společně s ním.

Hádanky jako rozhodovací element

Cílem tvůrců je, aby puzzles nebyly pouhými uzly brzdícími váš postup, ale přímo ovlivňovaly průběh celé kampaně. „Na rozdíl od tradičních větvených příběhů zapojuje Causal Loop rozhodovací design přímo do hraní,“ uvádějí autoři v tiskové zprávě. Ve hře tak nejde jen o nalezení klíče k dalším dveřím – každý úkon má následky a i malé zaváhání se může projevit napříč herní časovou linkou.

Ozvěny vlastní minulosti

Největší devízou Causal Loop má být systém echo – možnost nahrát a znovu přehrát až tři verze sebe sama. Tato schopnost umožní řešit i poměrně komplexní hádanky, protože vícero „ozvěn“ dokáže koordinovaně provádět rozličné úkony v různých částech lokace. Je však potřeba mít se na pozoru: pokud něco při svém „záznamu“ pokazíte, může to v budoucnosti (nebo dokonce minulosti) způsobit řetězovou reakci.

„Výsledkem je systém hádanek, kde je hráčova volnost naprostá, ovšem totéž platí i pro jeho zodpovědnost,“ stojí dále v oficiálním prohlášení. Tato provázanost činí hádanky přímo součástí vyprávění. Nemáte jen překonat překážky, ale chápete je jako nástroj, který formuje váš postup a odhaluje osud dávného národa Torů.

Působivé prostředí a Unreal Engine 5

V doprovodném traileru se mihne několik různorodých scenérií od zasněžených plání přes podzemní jeskyně s tekoucí lávou až po deštivé bažiny a rozpálené pouště. Tým z Mirebound spoléhá na Unreal Engine 5 včetně technologie Lumen, která se stará o pokročilé nasvícení a efekty. Autoři se nechali slyšet, že zapojili zkušené herní vývojáře a stejně tak odhodlané nováčky, aby celkový vizuál hry posunuli na profesionální úroveň.

Oficiální představení a hlavní prvky hry

Vydavatelství Headup a Mirebound Interactive slibují dohromady patnáct ručně vytvořených kapitol, v nichž zkombinují hádanky s vyprávěním, aby hráči postupovali stále kupředu. Součástí hry jsou:

  • Propracované puzzles: Manipulace s ozvěnami vlastních činů a využití až tří verzí sebe sama při řešení úkolů.
  • Mysteriózní mimozemský svět: Prozkoumávání planety plné ruin a artefaktů, které odkrývají tragický příběh civilizace Torů.
  • Silný příběh: Emotivní sci-fi zápletka podkreslená hádankami, které podporují spád vyprávění.
  • Plný dabing: Veškeré postavy, včetně Balea a Jen, ztvárňují profesionální herci.
  • Zaměření na přístupnost: Vývojáři chtějí, aby si hru užil opravdu každý, a proto přidávají nastavení pro minimalizaci nevolnosti z pohybu, barevné filtry, upravitelné ovládání a řadu dalších možností.

Velká očekávání

Vzhledem k nedostatku nových a originálních first-person puzzle her na trhu doufají autoři, že Causal Loop zaujme hráče svou originální hratelností a promyšlenou narativní strukturou. Projekt se zatím profiluje jako ambiciózní sci-fi dobrodružství, které může potěšit jak fanoušky logických výzev, tak i milovníky příběhů s poutavou atmosférou.

Tvůrci si jsou úspěchem jisti a argumentují rostoucí poptávkou po podobných titulech, přičemž v samotném traileru už stihli ukázat nejen unikátní mechaniky, ale i slibné grafické zpracování. Jakmile bude stanoveno konkrétní datum vydání, dozvíme se více – prozatím se ale zdá, že nás čeká svěží a propracovaný kousek od bývalých blizzardovských veteránů, který by si fanoušci žánru neměli nechat ujít.

reklama

reklama

spot_img

Články

PS Plus slaví 15 let a přináší Diablo IV zdarma pro všechny předplatitele

Červencová nabídka her na PlayStation Plus potěší všechny fanoušky akce, bojovek i atmosférických indie titulů. Sony slaví 15. výročí služby a rozdává jednu z největších pecek posledních let: Diablo IV. Vedle něj přidává i The King of Fighters XV a klidnou plošinovku Jusant.

Death Stranding 2 rozšiřuje svět, ale zůstává věrný své zvláštnosti

Hideo Kojima navazuje na svůj kultovní titul Death Stranding s druhým dílem, který opět sleduje příběh Sama Portera Bridgese. Ten žije v ústraní s malou Lou, ale nová mise ho zavede do Mexika a Austrálie. Cílem je znovu spojit izolovaný svět pomocí Chiral Network.

Cyberpunk 2077 odkládá update 2.3. Vývojáři slibují rozsah jako u verze 2.2

Update 2.3 pro Cyberpunk 2077 měl dorazit ve čtvrtek 26. června. CD Projekt RED ale oznámil, že potřebuje víc času, a vydání odložil na neurčito. Nové datum zatím nesdělil. Vývojáři ale tvrdí, že cílí na podobný rozsah, jaký měl minulý balíček 2.2.

The Blood of Dawnwalker ukazuje brutální fantasy s temným hrdinou

Rebel Wolves, nové studio složené z bývalých vývojářů Zaklínače, představilo první větší ukázku ze své chystané hry The Blood of Dawnwalker. RPG s upírskou tematikou sází na temnou atmosféru, brutální souboje a rozhodnutí, která ovlivňují nejen děj, ale i hlavního hrdinu.

Blíží se Capcom Spotlight 2025: Novinky o Resident Evil Requiem, Street Fighter 6 a dalších

Letní herní sezóna se ještě ani pořádně nerozjela a Capcom už míří s těžkým kalibrem. 26. června totiž vypustí nový Capcom Spotlight, čtyřicetiminutovou digitální show plnou herních novinek, návratů a překvapení. Vrací se Resident Evil s novou hlavní hrdinkou, Monster Hunter přivádí zpět kultovního Lagiacruse a konečně uslyšíme i o tajemné sci-fi Pragmata.

Donkey Kong Bananza nabídne zpěv, chaos a nové schopnosti

Donkey Kong Bananza dorazí na Switch 2 už 17. července a vezme hráče na pořádně výbušnou jízdu. Novinka od Nintenda slibuje mix 3D plošinovky, destrukce, sbírání a muzikálu – doslova. Hlavní duo tvoří starý známý Donkey Kong a nečekaná hvězda: mladá zpěvačka Pauline.

Vydání střílečky Marathon bylo odloženo na neurčito. Bungie mění směr vývoje

Bungie mění kurz. Jejich připravovaný sci-fi multiplayer Marathon, který měl být návratem ke kořenům ikonické série z 90. let, nedorazí podle plánu. Původně stanovené datum vydání 23. září je minulostí, studio oznámilo odklad na neurčito. Důvodem jsou smíšené reakce hráčů na nedávný alpha test, který odhalil řadu slabin i nedotažených prvků. Nové datum zatím nepadlo, ale více se máme dozvědět až na podzim.

Konec jedné éry – Nexus Mods mění majitele po 24 letech

V herním světě málokteré jméno rezonuje tak silně mezi fanoušky modů jako Nexus Mods. Za 24 let své existence se z malého fanouškovského webu stal dominantní portál pro sdílení herních modů, s více než 10 miliardami stažení a masivní knihovnou více než 700 tisíc modifikací pro téměř 4 000 her. Teď však přichází zásadní zlom. Zakladatel Robin "Dark0ne" Scott se rozhodl předat otěže dál.

MindsEye láká na styl ale selhává v obsahu

Nová hra od Build a Rocket Boy láká na vizuální efekty a „GTA feeling“. Na první pohled futuristické město Redrock, rychlá auta a sci-fi příběh slibují napětí. Bohužel je to jen dobře naaranžovaná kulisa. MindsEye nabízí zastaralou strukturu misí, špatnou optimalizaci a mizernou hratelnost.

Fallout 76 láká na dosud největší update

Bethesda nebrzdí. Po úspěšném nasazení letní sezóny Gone Fission, která do postapokalyptického světa Fallout 76 přinesla překvapivě propracovaný rybářský systém, studio poodhalilo, co hráče čeká dál. A rozhodně to nevypadá, že by se vývojáři chtěli jen opalovat na pláži v Mire, právě naopak. Podle kreativního ředitele Jona Rushe a hlavního producenta Billa LaCostea nás čeká pořádná porce nového obsahu, která může výrazně změnit celkový zážitek ze hry.

reklama

Novinky

Blue Prince nemá jasný konec. A přesně to je jeho smysl

Na první pohled vypadá Blue Prince jako propracovaná logická hra s komplikovanými hádankami. Po desítkách hodin hraní se však ukazuje, že nejde jen o řetězec šifer a zámků. Hra si pohrává s očekáváním hráče, že ho čeká jasný cíl. Místo toho záměrně nechává otázky bez odpovědí.

Remastery Sonic Adventure se nechystají. SEGA chce raději nové hry

Fanoušci série Sonic Adventure se dalších verzí svých oblíbených her zatím nedočkají. Přestože zájem veřejnosti přetrvává, Sonic Team podle všeho s remastery či remaky vůbec nepočítá.

Arc System Works mění kurz a představuje akční titul DAMON and BABY

Studio Arc System Works, které si hráči po celém světě spojují především s precizními bojovkami typu Guilty Gear nebo BlazBlue, se rozhodlo rozšířit své pole působnosti. Během vlastní prezentace Arc System Works Showcase oznámilo titul DAMON and BABY, akční hru, která má být základem nového vývojářského směru. Ačkoliv zatím neznáme platformy ani datum vydání, víme, že nejde o jednorázový výstřel do tmy, ale o pečlivě promyšlený krok k širšímu kreativnímu záběru studia.

reklama

spot_img

reklama

reklama