Týden před vydáním se kolem Pokémon Legends: Z-A šíří optimismus. Recenzenti chválí svižné reálné souboje, návrat do Lumiose City i to, jak plynule hra běží na Switchi 2. Není to revoluce, ale výrazné pročištění série. A hlavně díl, který zase baví hrát.
Po letech rozpačitých reakcí na konzolové Pokémony působí Z-A jako čerstvý start. První dojmy se shodují, že Game Freak zjednodušil rozsah, zahustil obsah a našel tempo, které už neruší technické potíže. „Je to jedna z mých nejoblíbenějších pokémoních her na Switchi,“ píše recenzent testující verzi pro Switch 2. „Mám z toho radost, chci hrát dál,“ dodává další rozpracované hodnocení.
Z-A přepíná sérii definitivně do reálného času. Místo tahů a PP fungují cooldowny; trenér se může pohybovat po aréně, uhýbat a řídit pozici svého Pokémona. Dlouhé projektily drží odstup, blízké útoky se nabíjejí rychleji, ale nesou větší riziko. Na bojišti se objevují pasti i pole efektů, které nutí měnit taktiku. „Je to dynamické a nutí to přemýšlet jinak,“ shodují se první hráči.
Velké momenty tvoří střety s takzvanými Rogue Mega protivníky. Chovají se jako bossové – mění fáze, zaplaví arénu střelbou a trestají i chyby trenéra. Hra zároveň motivuje k vlastním mega evolucím nebo používání posílených „Plus“ verzí útoků. Oproti Arceovi jde o podobný princip, tentokrát dotažený do čitelnějšího akčního rytmu.
Město, tempo a technický stav

Celá hra se odehrává v Lumiose City. Menší mapa pomáhá výkonu i designu. Ulice jsou plné trenérů, obchodů, vedlejší úkolů i Wild Zones s volně pobíhajícími Pokémony. Kritici oceňují, že město odemyká nové možnosti postupně a odměňuje průzkum. „Zmenšený svět funguje ve prospěch hry,“ stojí v jednom z prvních dojmů. Budovy mohou působit ploše, ale interiéry i modely postav vypadají lépe než dřív.
Hra běží na Switchi 2 plynule a bez rušivých propadů snímků. Občasné doskakování postav nebo animací bohužel zůstává. Zkušenosti ze Switche 1 zatím chybí, recenzenti je chtějí doplnit po vydání.
Nová struktura a příběh
Z-A opouští klasiku osmi odznaků a nahrazuje ji „Z-A Royale“ – žebříčkem od Z po A. Ve dne hráč zkoumá město, plní výzkumné úkoly a posiluje tým. V noci bojuje v Battle Zones a sbírá body k postupu. Systém funguje spíš jako příběhový rámec než soutěžní režim, ale dává kampani jasný rytmus.
Příběh sází na tým přátel, městské intriky a dávku nadsázky. Dialogy nezdržují a působí jako anime – s velkými, ale vydřenými momenty. Některé recenze mluví o „velkolepém, ale zároveň útulném zážitku“, jiné oceňují pestřejší vzhled NPC i širší možnosti úprav postavy.
Pokémon Legends: Z-A napravuje, co bolelo – rychlejší souboje, kompaktní svět, lepší stabilitu a jasnou strukturu. Pokud finální verze obstojí i na původním Switchi, může jít o nejlépe přijaté 3D Pokémony za dlouhá léta. „Není to převrat, ale je to vážně dobré,“ shrnuje jeden z recenzentů.
Hodnocení: 9 z 10