2.7 C
Czech
Středa, 3 prosince, 2025

Death Stranding vesmír se rozšiřuje. Kojima chystá film i animovaný snímek Mosquito

reklama

Hideo Kojima se rozhodl, že Death Stranding nezůstane jen u her. Na akci Beyond the Strand k desátému výročí Kojima Productions totiž odhalil hned dvě filmové adaptace. Vedle dříve oznámeného hraného filmu vzniká také animovaný projekt s pracovním názvem Death Stranding: Mosquito. Fanoušci tak dostanou možnost prozkoumat svět mostů a Timefallu úplně novým způsobem.

Death Stranding: Mosquito vzniká pod vedením režiséra Hiroshiho Miyamota, který se podepsal například pod filmy ze série Pretty Cure nebo Dragon Ball. Na scénáři pracuje Aaron Guzikowski, známý z filmů Prisoners a seriálu Raised by Wolves. O výtvarnou stránku se postará studio Easter, které má za sebou anime Dandadan, a na produkci se podílí i ABC Animation, tvůrci hitů jako A Silent Voice či Violet Evergarden.

Krátký teaser ukázal hlavního hrdinu s podivným parazitem přisátým na obličeji. Tentakulovitý výrůstek mu dodává schopnost „sát“. V ukázce plave směrem k lidské siluetě, později se během Timefallu střetává s postavou v porter obleku. Výsledná animace kombinuje ručně kreslené linie s digitálním zpracováním, což působí tradičně, ale zároveň moderně.

Kojima k názvu uvedl, že „Mosquito“ odkazuje přímo na hlavního hrdinu. Více detailů si ale tvůrci nechávají na později. Datum vydání zatím nepadlo, realisticky lze očekávat premiéru nejdříve v roce 2026.

Hraný film od A24 bude vyprávět jiný příběh

Vedle animovaného experimentu se připravuje i hraný film. Režie a scénáře se chopil Michael Sarnoski, který zaujal kritikou i diváky dramatem Pig a hororem A Quiet Place: Day One. V rozhovoru pro IGN vysvětlil, že nepůjde o přímou adaptaci děje her: „Chceme zachytit duši a témata Death Stranding, ale zároveň nabídnout úplně nový příběh s postavami, které fanoušci ještě neznají.“

Na projektu se podílí Hammerstone Studios a jako výkonný producent figuruje Allan Ungar. Hideo Kojima zůstává úzce zapojený, i když režii tentokrát přenechal jiným. Casting zatím oznámen nebyl a film se nachází spíše v rané fázi příprav, takže cesta do kin potrvá minimálně dva roky.

Death Stranding jako multivesmír

Oba projekty ukazují, že Kojima nehodlá nechat svůj svět zakonzervovaný jen v herní sérii. Po oznámení Death Stranding 2: On the Beach tak IP expanduje napříč médii. Hraný film od A24 i animovaný Mosquito slibují jiné úhly pohledu na známý svět a otevírají dveře novým fanouškům, kteří se třeba nikdy nedotkli ovladače.

Jestli se z Death Stranding stane skutečný multivesmír, ukáže čas. Už teď je ale jasné, že Kojima Productions nebrzdí a Death Stranding se stává jedním z nejambicióznějších transmediálních projektů současnosti.

reklama

reklama

spot_img

Články

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

reklama

Novinky

Helldivers 2 na PC snižuje velikost instalace na 23 GB, „slim verze“ je zatím v betě

Helldivers 2 na PC shodil přebytečná kila. Arrowhead Game Studios ve spolupráci s Nixxes Software spustili štíhlejší build, který zmenšil instalaci z přibližně 154 GB na asi 23 GB. To znamená úsporu zhruba 131 GB, tedy 85 procent. Zatím je dostupný jako veřejná technická beta ve Steamu a hráči si tak mohou okamžitě uvolnit místo na disku, přičemž dopad na hraní je podle studia minimální.

Cyberpunk 2077 chystá překvapení k pátému výročí

Cyberpunk 2077 oslaví 10. prosince pět let od vydání a CD Projekt začal naznačovat, že si k výročí přichystal speciální oznámení. Studio zveřejnilo kalendář událostí a láká hráče na několik dat v prosinci, která mohou prozradit další plány s hrou i jejími postavami.

CD Projekt Red potvrzuje šestiletý plán pro trilogii The Witcher s Ciri

CD Projekt Red znovu rozjel hype kolem The Witcher 4 a celé nové trilogie. Na nedávném finančním hovoru vedení potvrdilo, že cílem stále zůstává vydat tři hry s Ciri v hlavní roli během šesti let od startu prvního dílu. The Witcher 4 v roce 2026 nevyjde a na The Game Awards letos žádný nový materiál neuvidíme.

reklama

spot_img

reklama

reklama