4.1 C
Czech
Středa, 3 prosince, 2025

Hell is Us dostává demo na PS5, Xbox a PC

reklama

Už 12. srpna se dočkáme očekávané konzolové ukázky z atmosférického akčního dobrodružství Hell is Us od studia Rogue Factor. Po červnové testovací verzi exkluzivní pro PC se demo konečně dostane i na PlayStation 5 a Xbox Series X|S. Vývojáři tak plní svůj slib a rozšiřují přístup k tomuto netradičnímu titulu, který si zakládá na osobní zkušenosti a objevování beze stop, šipek a minimapy.

V Hell is Us se vžijeme do role Rémi, mírotvůrce s temnou minulostí, kterého ztvárnil Elias Toufexis (známý jako Adam Jensen ze série Deus Ex). Rémi se vydává do odříznuté země zmítané občanskou válkou, aby odhalil pravdu o svém původu. Do cesty se mu ale staví nejen lidská brutalita, ale i nadpřirozené síly – záhadní Hollow Walkers, kteří vznikli v důsledku katastrofické události zvané The Calamity.

Demo bez vodítek. Naviguj se sám

Co hráče v demu čeká? Stejný obsah jako při první PC ukázce – úvodní pasáž hry, která podle vývojářů představí základní principy soubojů i průzkumu. Tentokrát ale s vylepšeným výkonem a plným 60 FPS při 4K rozlišení na všech platformách. Rogue Factor navíc potvrdili, že se demo na PC vrátí s optimalizací, která má výrazně vylepšit celkový zážitek.

Unikátní na Hell is Us je ale přístup k designu samotného světa. Zapomeňte na mapu, waypointy nebo značky na obrazovce. Hráč se musí spoléhat na vlastní orientaci, pozorování prostředí a intuitivní rozhodování. Tvůrci tuto filozofii nazývají “player-plattering”. Nečekejte, že vás hra povede za ručičku.

Akční, ale ne jako Soulslike

Na první pohled může Hell is Us připomínat soulslike tituly. Pohled z třetí osoby, souboje na blízko, stamina bar, parry mechaniky. Ale podobnosti končí u základů. Hra neobsahuje respawn nepřátel, nemá checkpointy v podobě ohnišť a souboje jsou rychlejší a přímější. Hlavní roli tu hrají hádanky, promyšlené prostředí a důraz na vizuální vyprávění.

A ano – střelné zbraně? Nepoužitelné. Místo toho se hráč spoléhá na pradávné meče a podivnou dronovou technologii, která pomáhá v boji proti nelidským silám.

Ukázka důvěry ve hráče

V době, kdy se většina her prezentuje především předobjednávkami a cinematikami, je příjemnou změnou vidět studio, které dává hráčům reálnou ochutnávku ještě před vydáním. Demo Hell is Us není jen PR tah. Je to šance, jak si hru osahat a zjistit, zda sedí právě vám. Pokud vám vadí hry, které vás neustále vedou a zobrazují každý krok na obrazovce, tady si přijdete na své.

Navíc je vývojářům jasné, že demo není jen marketing. Slouží i jako zpětná vazba, která může pomoci doladit detaily před ostrým startem.

Krvavé dobrodružství se blíží

Hell is Us má potenciál stát se jednou z nejzajímavějších her letošního podzimu. Kombinace psychologického příběhu, tajemného světa, brutální akce a netradičního přístupu k designu z něj dělá něco, co se v herním průmyslu nevidí každý den.

Demo vychází 12. srpna 2025 na PS5, Xbox Series X|S a PC (Steam). Plná hra pak o pár týdnů později – 4. září 2025.

reklama

reklama

spot_img

Články

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

reklama

Novinky

Helldivers 2 na PC snižuje velikost instalace na 23 GB, „slim verze“ je zatím v betě

Helldivers 2 na PC shodil přebytečná kila. Arrowhead Game Studios ve spolupráci s Nixxes Software spustili štíhlejší build, který zmenšil instalaci z přibližně 154 GB na asi 23 GB. To znamená úsporu zhruba 131 GB, tedy 85 procent. Zatím je dostupný jako veřejná technická beta ve Steamu a hráči si tak mohou okamžitě uvolnit místo na disku, přičemž dopad na hraní je podle studia minimální.

Cyberpunk 2077 chystá překvapení k pátému výročí

Cyberpunk 2077 oslaví 10. prosince pět let od vydání a CD Projekt začal naznačovat, že si k výročí přichystal speciální oznámení. Studio zveřejnilo kalendář událostí a láká hráče na několik dat v prosinci, která mohou prozradit další plány s hrou i jejími postavami.

CD Projekt Red potvrzuje šestiletý plán pro trilogii The Witcher s Ciri

CD Projekt Red znovu rozjel hype kolem The Witcher 4 a celé nové trilogie. Na nedávném finančním hovoru vedení potvrdilo, že cílem stále zůstává vydat tři hry s Ciri v hlavní roli během šesti let od startu prvního dílu. The Witcher 4 v roce 2026 nevyjde a na The Game Awards letos žádný nový materiál neuvidíme.

reklama

spot_img

reklama

reklama