Na loňských Game Awards vzbudil Steel Hunters nemalou pozornost. Impozantní trailer sliboval taktický PvPvE zážitek s mechy, který měl spojit týmovou spolupráci a strategický boj s výhodami moderního live-service modelu. Hru vyvíjelo studio Wargaming, známé především díky World of Tanks. V dubnu letošního roku pak Steel Hunters dorazil na Steam v režimu předběžného přístupu.
Jenže naděje, že se Steel Hunters stane novým stálicí na nebi multiplayerových her, rychle vyprchala. Po pouhých třech měsících od spuštění vývojáři oznámili, že vývoj končí a hra bude 8. října definitivně vypnuta.
„Dnes sdílíme těžkou zpravu: rozhodli jsme se ukončit vývoj Steel Hunters,“ napsalo studio na Steamu. „Dali jste nám tolik energie a podpory, ale bohužel jsme dospěli k závěru, že pokračování není udržitelné.“
Slabá čísla, silná konkurence
Steel Hunters se nikdy pořádně neuchytil. Podle SteamDB hru v době vydání hrálo maximálně 4 479 lidí současně, ale během několika týdnů se počet hráčů propadl na stovky, a dnes už spíš desítky. To je zkrátka málo, a to i na poměry menších live-service projektů. V porovnání s konkurencí, jako je například Mecha Break od čínského studia Amazing Seasun Games, Steel Hunters jednoduše nestačil. Mecha Break zaznamenal během demoverze přes 300 000 současně připojených hráčů a i po vydání si drží víc než 130 000 aktivních.
Kritika se přitom netočila kolem základního konceptu. Naopak, někteří novináři označili hru za taktičtější alternativu k jiným mech titulům. Jenže tam, kde jedni ocenili pomalejší tempo a nutnost spolupráce, jiní vytýkali nudné lootování a absenci dynamiky.

Live-service bublina dál praská
Steel Hunters se přidává k dlouhému seznamu nedávno zrušených live-service her. Jen v posledním roce skončil například Concord, jehož vývoj údajně stál 200 milionů dolarů a který Sony zrušila pár týdnů po vydání. Multiversus od Warner Bros. to sice dotáhl o něco dál, ale i ten letos skončil.
Některé projekty se dokonce ani nedostanou k hráčům. Sony letos zrušila několik plánovaných live-service her ještě před oficiálním oznámením. A i zavedená studia jako Naughty Dog musela dát sbohem multiplayerovým ambicím.
Přesto se o tento typ her stále usiluje. Prezident Segy nedávno přiznal, že globálně úspěšné GAAS (Games as a Service) modely jsou jedním z hlavních cílů, ale zároveň i největší výzvou. A tak i přes četná varování se mnozí stále snaží najít recept na další Fortnite, Apex Legends nebo Destiny.

Poslední dny lovců
Wargaming se alespoň snaží fanouškům dát důstojné rozloučení. Do října zůstane Steel Hunters online. Všichni hráči dostanou přístup ke všem Hunterům, včetně těch dosud nevydaných. Přibude také možnost vytvářet vlastní zápasy a chystá se rozlučkový turnaj.
„Od prvních dnů alfy jste formovali Steel Hunters svou energií, kreativitou a oddaností. Jsme poctěni, že jsme vás na této cestě měli. Nemohli jsme si přát lepší komunitu a bude nám po vás smutno.“
Steel Hunters tak ukončí svou pouť v říjnu, sotva půl roku po vydání. Je to další důkaz toho, že v současné přehlcené nabídce live-service her už ani silné studio a zajímavý nápad nezaručí úspěch.