Microsoft oznámil další vlnu propouštění. Tentokrát se týká přibližně 9 000 lidí, což představuje asi čtyři procenta celkového počtu zaměstnanců. Zasaženy jsou i herní divize Xbox, ZeniMax a King. Změny přicházejí v době, kdy herní byznys Microsoftu vykazuje rekordní výsledky.
Phil Spencer, vedoucí herní divize, vysvětlil tyto škrty jako krok ke zvýšení efektivity. Firma podle něj zredukuje management, sníží náklady a bude se soustředit na oblasti s největším strategickým potenciálem. „Musíme činit rozhodnutí s ohledem na dlouhodobý úspěch,“ uvedl Spencer v interním memorandu.
Zrušené týmy i projekty
Změny dopadají přímo na vývojářská studia. Zavřeno bylo například The Initiative, tým zodpovědný za reboot Perfect Dark. Projekt byl zrušen, přestože se na něm pracovalo několik let a měl být jedním z klíčových titulů nové generace.
Britské studio Rare zrušilo vývoj dlouho slibovaného titulu Everwild. Podle vývojářů se projekt po několika restartovaných fázích nepodařilo koncepčně ustálit. Práce údajně probíhaly přes deset let.
Své MMO zrušilo i ZeniMax Online, studio známé díky The Elder Scrolls Online. Projekt s kódovým označením Blackbird byl podle dostupných informací ve vývoji už od roku 2018.
Ovlivnilo to také Call of Duty
Propouštění se dotklo i studií, která spolupracují na sérii Call of Duty. Změny hlásí Raven Software, High Moon Studios i Sledgehammer Games. Přesná čísla nejsou známa, ale například Turn 10, tvůrci série Forza Motorsport, údajně přišli až o polovinu zaměstnanců.
V rámci celé skupiny ZeniMax přicházejí výpovědi hlavně v evropské části. Podle médií má King, tvůrce Candy Crush, propustit kolem 200 lidí. Microsoft zatím nekomentoval, jak konkrétně bude probíhat další reorganizace.
Úspěšná čísla, tvrdé řezy
Zatímco se škrtá, finančně Microsoft roste. Meziročně firmě stouply tržby o 13 procent, zisk o 18 procent. Akcie se drží na historických maximech a Microsoft je aktuálně druhou nejhodnotnější firmou světa, hned za Nvidií.
Herní divize má nejvíce hráčů, nejvíce odehraných hodin a nejsilnější plán vydání. I přesto vedení vyhodnotilo, že je třeba „dělat těžká rozhodnutí“. Vývojáři i fanoušci teď sledují, které tituly a studia budou další na řadě.