3 C
Czech
Středa, 3 prosince, 2025

Griefing v Dune: Awakening? PvE hráči se stávají snadnou kořistí červů

reklama

Když se v MMO survival hře Dune: Awakening řekne „griefing“, fanoušci už přesně vědí, o čem je řeč. Nový a oblíbený způsob, jak znepříjemnit ostatním hraní, je paralyzování hráčů v PvE zónách pomocí přistání s ornithoptérou, a následné vyvolání písečného červa. Ačkoliv jde o kreativní zneužití herní mechaniky, atmosféru Arrakisu tím tahle komunita posouvá do divokého západu.

Na první pohled jde o drobnost: ve hře již nelze ostatní hráče přímo zraňovat kolizí vozidel, ale fyzická interakce zůstala. A právě to teď někteří hráči využívají. Stačí „zaparkovat“ svou ornithoptéru na tu cizí, zabránit jí ve vzletu, spustit thumper a nechat červa dorazit svou práci.

Carry all being captured in the pve zone as a result of the pvp changes
byu/xxTRYxxHARDxx induneawakening

PvE zóna, která už není bezpečná

Zajímavé je, že k této vlně griefingu dochází právě poté, co studio Funcom zavedlo úpravy, které měly PvE hráčům usnadnit život. Rozšíření bezpečné části Deep Desert z 10 % na polovinu mapy mělo dát neriskujícím hráčům možnost farmit top suroviny bez neustálého strachu z PvP. Výsledek? Griefři se přesunuli jinam, konkrétně do Hagga Basin, kde si našli nový způsob, jak být neodbytní.

Na Redditu se objevují příspěvky frustrovaných hráčů. Jeden z nich popsal, jak musel ve vzduchu kroužit půl hodiny, než se mohl pohnout, protože hned po startu na něj nalétly čtyři další ornithoptéry. Jiný zmínil, že mu ostatní hráči v chatu vyhrožovali dokonce doxxingem. A to vše v PvE zóně, která by měla být teoreticky bezpečná.

Ještě ostřeji to formuloval jeden uživatel na Redditu: „PvP je PvP, to je v pořádku. Ale pokud někdo zneužívá mechaniku určenou k prevenci griefingu v PvE zónách k tomu, aby uvěznil ostatní, je to čistý griefing. To by mělo být výslovně zakázáno. Pokud jste v zóně PVE, neměli byste se bát, že vás hráči zabijí zneužitím mechaniky.“

Funcom zatím mlčí, komunita bublá

Funcom se zatím k situaci veřejně nevyjádřil, přestože problém se šíří komunitou jako písek po písečné bouři. Jednou z možností, o níž se mezi hráči často diskutuje, je úplné odstranění kolize vozidel v PvE zónách. Jenže to není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát, technicky to může ovlivnit i další části hry. A jak už to tak bývá, co pomůže jedné skupině, může zhoršit hru jiné.

Někteří však celou situaci berou s nadhledem. Ano, je to frustrující, když vám někdo přistane na hlavě a připraví vás o itemy i život. Ale zároveň to možná trochu vystihuje podstatu Arrakisu, nehostinný svět, kde o přežití rozhoduje nejen červ, ale i lidská vypočítavost.

Dune: Awakening se od svého spuštění těší mimořádnému zájmu. Už první den zaznamenal přes 140 tisíc současně hrajících uživatelů a během pár týdnů pokořil hranici jednoho milionu hráčů. I přes tyto problémy s griefingem má hra na Steamu stále velmi pozitivní hodnocení a v recenzích sbírá osmičky.

Ale pokud si Funcom s tímto problémem neporadí, hrozí, že nově příchozí hráči zažijí místo epického boje o koření jen frustraci a pocit, že PvE zóny jsou pastí bez úniku.

reklama

reklama

spot_img

Články

Cox podpořil kolegu z Expedition 33

Expedition 33 letos ovládla nominace Game Awards, ale radost z úspěchu doprovází i nepříjemná pachuť. Hlavní herec Charlie Cox veřejně upozornil, že ocenění za výkon jeho postavy by si zasloužil sdílet s kolegou, který vytvořil kompletní motion capture. A ten teď poprvé promluvil o vlně podpory, která se po Coxových slovech strhla.

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

reklama

Novinky

Metroid Prime 4 Beyond je krásný, ale nevyrovnaný návrat Samus Aran

Po dlouhých letech čekání se Samus Aran vrací v nové části série Metroid Prime. Hráči dostávají technicky špičkovou sci fi adventuru, která střídá úžasné momenty s frustrujícími designovými rozhodnutími. Výsledek působí jako směs staromilské dobrodružné akce ve stylu metroidvanie a moderních trendů, které ne vždy zapadnou.

Helldivers 2 na PC snižuje velikost instalace na 23 GB, „slim verze“ je zatím v betě

Helldivers 2 na PC shodil přebytečná kila. Arrowhead Game Studios ve spolupráci s Nixxes Software spustili štíhlejší build, který zmenšil instalaci z přibližně 154 GB na asi 23 GB. To znamená úsporu zhruba 131 GB, tedy 85 procent. Zatím je dostupný jako veřejná technická beta ve Steamu a hráči si tak mohou okamžitě uvolnit místo na disku, přičemž dopad na hraní je podle studia minimální.

Cyberpunk 2077 chystá překvapení k pátému výročí

Cyberpunk 2077 oslaví 10. prosince pět let od vydání a CD Projekt začal naznačovat, že si k výročí přichystal speciální oznámení. Studio zveřejnilo kalendář událostí a láká hráče na několik dat v prosinci, která mohou prozradit další plány s hrou i jejími postavami.

reklama

spot_img

reklama

reklama