12.4 C
Czech
Pátek, 9 května, 2025

Sony PlayStation zakládá nové studio teamLFG

reklama

reklama

Sony Interactive Entertainment představuje světu nové studio teamLFG, které se připojuje k rodině PlayStation Studios. Název je víc než jen cool zkratka – LFG, tedy Looking For Group, odkazuje na multiplayerové kořeny projektu, jehož cílem je vytvářet světy, kde se hráči setkávají, spolupracují a tvoří vlastní příběhy. Studio vzniklo z inkubačního programu Bungie, ale už dnes je jasné, že tohle nebude jen další Destiny klon.

Headquarter mají v Bellevue ve státě Washington, ale vývojáři jsou rozmístěni napříč Spojenými státy i Kanadou. Tým kombinuje zkušené vývojáře, kteří pracovali na Halo, League of Legends, Fortnite, Roblox či Rec Room, s nováčky, kteří přinášejí svěží nápady a odvahu experimentovat. Základní mise? Vytvářet akční hry s perfektním pocitem z ovládání a bohatými sociálními prvky.

Studio se otevřeně hlásí k tomu, že nechce jen budovat další kompetitivní závislácký grind. Chce tvořit zážitky, kde hráči najdou komunitu, přátelství a chuť se ke hře vracet i kvůli lidem, ne jen kvůli odměnám. „Chceme, aby naši hráči poznávali známá jména a vytvářeli z nich mýty a memy. Chceme, aby rádi vzpomínali na ten moment, kdy se jim podařilo změnit celý průběh zápasu,“ píše studio v otevřeném prohlášení.

Taková vize je v dnešní době refreshující. Zatímco většina multiplayerových her staví na agresivním monetizačním modelu, teamLFG se hlásí k herní komunitě jako místu pro lidské spojení. To není jen nostalgie, to je cílený design.

Mix žánrů, který zní bláznivě – ale i slibně

První hra studia zatím nemá jméno, ale její popis je odvážný: týmová akční hra, která čerpá inspiraci z bojových her, plošinovek, MOBA titulů a simulátorů. Celé to má být zasazeno do zcela nového univerza – kombinace mýtu, sci-fi a humoru. Lehce komediální svět s vlastními pravidly, stylizací a zřejmě i memy.

TeamLFG chce zapojit komunitu od samého začátku. Plánuje early access testování, sběr zpětné vazby a pružné úpravy hry nejen před vydáním, ale i po něm v rámci live service provozu. To je přístup, který už dříve zafungoval u titulů jako Valheim nebo Deep Rock Galactic, ale v prostředí AAA vývoje je to stále spíše výjimka.

„Je pro nás zásadní být dostatečně pružní, abychom mohli reagovat na zpětnou vazbu hráčů – nejen před vydáním, ale i v průběhu live service, kdy budeme hru i komunitu dál rozvíjet.“

Bungie jako základ, ne limit

Ačkoliv studio vzniklo pod křídly Bungie, nejde o přímé pokračování jejich herní filozofie. Projekt začal jako inkubační program v době, kdy Bungie přešlo pod Sony a zároveň prošlo restrukturalizací, kdy mimo jiné bylo propuštěno 220 zaměstnanců. Část z nich však našla nové místo právě v teamLFG, který se díky tomu rychle etabloval a získal podporu v rámci PlayStation Studios.

Není bez zajímavosti, že v době, kdy Sony přehodnocuje svou sázku na live service modely (některé byly zrušeny hned po vydání, jiné ukončeny ještě dřív), teamLFG představuje opatrný, ale ambiciózní krok vpřed.

Co bude dál?

Datum vydání první hry zatím není známé, ani platformy, pro které hra vyjde. Ale vzhledem k tomu, že jde o first-party studio pod Sony, lze očekávat alespoň exkluzivitu pro PlayStation (s případným rozšířením na PC). Jasné je zatím jen to, že se studio zatím nikam nežene, dává si čas, aby vytvořilo něco, co má smysl. Ne jen další hru se sezónním battle passem.

reklama

spot_img

Články

Borderlands 4 vychází 12. září, vývojářské studio Gearbox ukázalo nové záběry

Borderlands 4 se dere na scénu s vervou, kterou jsme od série už nějakou dobu neviděli. Po rozpačitém přijetí třetího dílu to vypadá, že Gearbox si sáhl do svědomí a přináší čtvrtý díl jako návrat ke kořenům – jen s modernější výbavou a pořádnou dávkou evoluce. V nedávné prezentaci PlayStation State of Play jsme dostali dvacetiminutový deep dive a čerstvý trailer, které dávají jasně najevo: Borderlands 4 chce být tím nejlepším dílem série.

Šílená akce jménem Shotgun Cop Man vás chytí a nepustí

Na papíře to zní jako špatný vtip: policista s brokovnicí cestuje do pekla, aby zatkl samotného Satana. Ve skutečnosti je ale Shotgun Cop Man výborně navržená akční plošinovka, která nahradila klasické skákání řízenými výstřely – a výsledkem je jedna z nejpřekvapivějších pecek letošního roku.

Skin Deep je ztřeštěná akční jízda, která vdechuje život žánru immersive sim

Když se řekne immersive sim, většině hráčů se vybaví temné dystopie, důmyslné hackování a plíživé ticho mezi stíny. Skin Deep od Blendo Games na to jde úplně jinak. Nabízí chaotickou, humornou a nápaditou verzi žánru, kde místo revolveru často vítězí banánová slupka a kýchanec.

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou "Anniversary", slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Hráči v Oblivion Remastered pronikají do Skyrimu i Valenwoodu

Remaster legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion je venku teprve pár dní a hráči už objevují, že mapa Tamrielu skrývá mnohem víc, než se na první pohled zdá. Je možné se dostat i mimo hranice Cyrodiilu a zamířit například do Valenwoodu, Hammerfellu nebo dokonce do Skyrimu.

Unikly další záběry z Battlefield 6 playtestu

Battlefield 6 ještě ani nemá oficiálně potvrzené datum vydání, ale díky čerstvým únikům z Battlefield Labs už fanoušci netrpělivě diskutují o budoucnosti série. Nedávno se totiž objevila nová dávka gameplay záběrů z uzavřeného alpha testování, a jak se dalo očekávat, videa rychle zaplavila sociální sítě.

Breath of Fire IV slaví velkolepý návrat

V herním světě není nic cennějšího než návraty zapomenutých pokladů – a právě to se teď stalo. Legendární Breath of Fire IV, jeden z největších klenotů éry PlayStation 1, je po více než dvaceti letech zpět. Díky GOG.com a jejich Preservation Programu si ho nyní mohou vychutnat i noví hráči na moderních počítačích, navíc s celou řadou vylepšení. A ano, stojí to za to.

Ghost of Yotei vyjde 2. října exkluzivně na PS5

Za pět let od úspěchu Ghost of Tsushima narostla očekávání i chuť na další samurajský epos. Studio Sucker Punch proto sází na Ghost of Yotei, pokračování zasazené o tři století dál na zasněženém severním ostrově Ezo (dnešní Hokkaidó). Vydání na PlayStation 5 dorazí 2. října 2025 a trailer The Onryō’s List jasně naznačuje, že tentokrát půjde o drsnější, osobnější jízdu.

Digitální Pokémon TCG Pocket se vrací na Alolu. Nový set Celestial Guardians vychází 30. dubna

Mobilní karetní hra Pokémon Trading Card Game Pocket brzy přivítá novou digitální expanzi. Celestial Guardians, jak se set jmenuje, dorazí 30. dubna a podle vývojářů přinese návrat oblíbených postav z her Pokémon Sun a Moon, včetně legendárních Solgalea a Lunaly.

Nadcházející DOOM: The Dark Ages dostal druhý trailer

Když se v roce 2016 Doom zvedl z prahu zatracení a navázal na odkaz kultovního originálu, málokdo čekal, že id Software jednou vymění neonové chodby za rozpadající se hrady. Přesto se to děje: Doom: The Dark Ages dorazí 15. května 2025 (a díky prémiové edici dokonce o dva dny dříve) a podle druhého oficiálního traileru to vypadá na největší skok série od pořízení vertikální osy v Doom Eternal.

Novinky

Starbreeze přebírá vydavatelská práva na Payday 3. Druhá šance pro zklamané fanoušky?

Ještě před rokem to s třetím dílem série Payday nevypadalo vůbec dobře. Po deseti letech od vydání kultovního Payday 2 přinesl nový díl velká očekávání, ale také velké zklamání. Vydání v září 2023 doprovázely masivní technické problémy. Matchmaking téměř nefungoval, servery padaly jako domino a hráči se rozhořčeně ptali, proč musí být celý titul povinně online, i když chtějí hrát sami. Výsledkem byly drtivě negativní recenze, klesající hráčská základna a frustrovaná komunita.

Druhý trailer GTA VI láká na milostný zločin ve Vice City

Rockstar Games konečně prolomil mlčení. Téměř rok a půl po prvním traileru se hráči dočkali druhé ukázky z Grand Theft Auto VI – a i když přinesla nová lákadla, potvrdila také další odklad. Oficiální datum vydání je nyní stanoveno na 26. května 2026.

Destiny 2 chystá expanzi Edge of Fate. Vše podstatné uniklo předem

Fanoušci Destiny 2 se dočkali nečekaného odhalení jen pár dní před oficiálním streamem. Na stagingové verzi Bungie Store se objevila plně funkční stránka věnovaná Year of Prophecy Collector’s Edition, která prozradila datum vydání nového rozšíření Edge of Fate, název druhé expanze i detaily sběratelského obsahu.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img