-5.8 C
Czech
Středa, 24 prosince, 2025

Xbox zdražuje konzole, ovladače i hry

reklama

Microsoft oznámil výrazné navýšení doporučených maloobchodních cen svých konzolí a příslušenství Xbox. Změny platí celosvětově od 1. května 2025 a dotknou se i cen připravovaných her. Firma jako důvod uvádí rostoucí náklady na vývoj a nejistotu na globálním trhu.

Výrazné zdražení hardwaru

Nejvíc bije do očí nová cena nejvýkonnější konzole Xbox Series X, která se zvýšila ze 499 na 599 dolarů. Ještě výš pak míří limitovaná edice Series X 2TB Galaxy – ta teď stojí 729,99 USD. Také slabší Series S zdražila: verze s 512 GB vyjde nově na 379,99 USD, tedy o 80 dolarů víc než dříve.

Dražší budou i bezdrátové ovladače – základní model začíná na 64,99 dolarech, speciální edice se mohou vyšplhat až na 200 dolarů. Výjimku tvoří Adaptive Controller a Adaptive Joystick, jejichž ceny zůstávají beze změny.

Hry za 80 dolarů? Už brzy

Microsoft potvrdil, že nové first-party tituly budou během letošních svátků zdraženy na 79,99 USD. Stávající hry zatím zdražení nečeká, ale trend je jasný. Podobný krok nedávno učinilo i Nintendo, což naznačuje širší posun v cenové politice napříč celým odvětvím.

Na vině jsou i cla

Ačkoliv Microsoft přímo neřekl, že jde o reakci na americká cla, zmínil nejistotu v dodavatelském řetězci a rostoucí náklady na výrobu. Společnost přiznala, že spoléhá na zahraniční výrobu – včetně Číny – a globální obchodní napětí se tak nevyhnutelně odráží i v cenách herního hardwaru.

Podle Bloombergu je situace složitá i pro další technologické firmy – a to nejen kvůli clům, ale i kvůli inflaci, měnovým kurzům a tlakům na ziskovost.

Co čekat dál?

Zdražení přichází v době, kdy se Microsoft připravuje na vydání dalších velkých titulů a spekuluje se o nové generaci konzolí v následujících letech. Společnost se hájí tím, že „nadále hledá cesty, jak nabídnout co nejvíce možností hraní napříč zařízeními a udržet pro hráče přidanou hodnotu“.

Pro spotřebitele to ale znamená jediné – připravit si větší rozpočet. Hraní zkrátka nikdy nebylo levné, a teď bude ještě o něco dražší.

reklama

reklama

spot_img

Články

Riot chystá velký restart League of Legends

Riot Games plánuje po sezoně 2026 zásadní přestavbu League of Legends. Cíl míří na rok 2027 a má přinést nový klient, vizuální refresh i úpravy hratelnosti. Vývojáři zároveň zdůrazňují, že nepůjde o klasické pokračování, ale o velkou modernizaci.

Nvidia údajně zvažuje omezení výroby herních grafik v roce 2026

PC hraní má za sebou pár hodně těžkých let a zdá se, že klid nepřijde ani v roce 2026. Podle zákulisních informací z výrobního řetězce zvažuje Nvidia omezení produkce herních grafik GeForce RTX až o 30–40 procent. Hlavním viníkem není slabá poptávka, ale pokračující krize na trhu s RAM, která pomalu dusí celý hardware segment.

Sony a Tencent ukončily spor o hru Light of Motiram

Spor o hru Light of Motiram, kterou Sony považovala za kopii série Horizon, skončil překvapivě rychle. Sony a Tencent se dohodly v utajení a hra mezitím zmizela z klíčových digitálních obchodů.

Arc Raiders přidává Cold Snap a hon na Candleberries

Do Arc Raiders dorazil zimní režim Cold Snap a s ním i nová sběratelská mise. Hráči vyrážejí do sněhu a ve městě Speranza mezitím roste hlad po jedné konkrétní surovině, Candleberries.

Bungie potvrzuje vydání Marathon v březnu 2026 s cenou 39,99 USD

Bungie vrací Marathon do světel reflektorů a tentokrát působí sebevědoměji. Extrakční FPS dorazí v březnu 2026, míří na cenu 39,99 dolarů/39,99 eur a hned od startu slibuje roční proud bezplatních obsahových updatů. Po odkladu na neurčito, skandálech i tvrdé zpětné vazbě se studio snaží dokázat, že svůj reboot zvládne doručit ve formě, která žánru dodá šťávu.

Hollow Knight Silksong prodal přes sedm milionů kopií za tři měsíce

Hollow Knight: Silksong má za sebou start, o jakém si většina her může nechat zdát. Team Cherry oznámilo, že novinka překonala hranici sedmi milionů prodaných kopií během tří měsíců. A rovnou přidalo další lákadla, včetně velkého rozšíření a chystané edice pro Nintendo Switch 2.

Tvůrce Grand Theft Auto vydal román o AI, která se vymkne kontrole

Dan Houser, jeden z klíčových tvůrců série Grand Theft Auto, se po odchodu z Rockstar Games pustil do úplně jiné hry. V debutovém románu A Better Paradise popisuje blízkou budoucnost, kde se virtuální útočiště změní v past. A do světa unikne AI, která lidem začne sahat přímo do hlavy.

Crystal Dynamics a Amazon Game Studios představují dvě nové Tomb Raider hry

The Game Awards přinesly dvojitou dávku Lary Croft. Amazon Game Studios a Crystal Dynamics oficiálně odhalily Tomb Raider: Legacy of Atlantis pro rok 2026 a zcela nový díl Tomb Raider: Catalyst pro rok 2027. Obě hry běží na Unreal Engine 5 a hlas Lary přebírá Alix Wilton Regan, která má za sebou Dragon Age: Inquisition i Cyberpunk 2077.

Clair Obscur ovládl The Game Awards 2025, večer přinesl lavinu novinek

The Game Awards 2025 uzavřely herní rok ve velkém stylu. Slavnostní večer nabídl desítky nových oznámení, premiérové trailery i dlouhý seznam vítězů. Největší pozornost na sebe strhla hra Clair Obscur: Expedition 33, která se stala jasným symbolem letošního ročníku.

Kim Kardashian míří do Fortnite

Kim Kardashian dorazí do Fortnite nejen jako skin, ale i s vlastním turnajem Kim Kardashian Cup. Epic Games spojuje battle royale s její značkou SKIMS a hráči tak získají šanci vyhrát kosmetické předměty zdarma nebo si je koupit v item shopu za V-Bucks.

reklama

Novinky

Exodus je mnohem tvrdší sci fi RPG, než naznačuje trailer

Nové RPG Exodus od Archetype Entertainment se na The Game Awards 2025 ukázalo akčním trailerem a získalo předběžné datum vydání na začátek roku 2027. Za efekty a výbuchy se ale skrývá svět postavený na dost konkrétních vědeckých nápadech, od dilatace času po genetické úpravy.

007 First Light od IO Interactive se odkládá na 27. května 2026

Špionážní akce 007 First Light od IO Interactive si na start dá o dva měsíce delší rozběh. Místo původně oznámeného vydání na 27. března se hra nově přesouvá na 27. května 2026 a studio to vysvětluje snahou dotáhnout kvalitu na úroveň, kterou si tak slavná značka žádá hned první den.

Tvůrce Call of Duty Vince Zampella zemřel při autonehodě

Vince Zampella, spoluzakladatel Infinity Ward a jedna z klíčových postav zrodu série Call of Duty, zemřel při autonehodě. Podle zprávy se nehoda stala v neděli 21. prosince v pohoří San Gabriel v Kalifornii. Zampella měl v posledních letech výrazný vliv i na návrat série Battlefield.

reklama

spot_img

reklama

reklama