6.8 C
Czech
Pátek, 9 května, 2025

Causal Loop – Sci-fi puzzle hra od ex-Blizzard vývojářů míří na PC

reklama

reklama

Studio Mirebound, v jehož jádru najdete bývalé vývojáře z Blizzardu, oznámilo novou sci-fi puzzle hru Causal Loop. Titul se objevil hned se svým prvním trailerem a ukázkou herních mechanik, které mají posunout žánr logických her o kousek dál. Zároveň bylo potvrzeno, že hra vyjde na PC (Steam, Epic Games Store a GOG), i když přesné datum vydání prozatím oznámeno nebylo.

V Causal Loop se převtělíte do role Balea, zkušeného exo-archeologa, který se svými kolegy pátrá po tajemstvích dávno zaniklých civilizací. Jeho nejnovější dobrodružství jej zavede na neznámou planetu Tor Ulsat. Zde Bale objeví prastaré ruiny, zvláštní zařízení zvané Chronolith a zároveň záhadné stopy po ztraceném národu Torů. Situaci navíc komplikuje zmizení exo-lingvistky Jen, která se sem vydala společně s ním.

Hádanky jako rozhodovací element

Cílem tvůrců je, aby puzzles nebyly pouhými uzly brzdícími váš postup, ale přímo ovlivňovaly průběh celé kampaně. „Na rozdíl od tradičních větvených příběhů zapojuje Causal Loop rozhodovací design přímo do hraní,“ uvádějí autoři v tiskové zprávě. Ve hře tak nejde jen o nalezení klíče k dalším dveřím – každý úkon má následky a i malé zaváhání se může projevit napříč herní časovou linkou.

Ozvěny vlastní minulosti

Největší devízou Causal Loop má být systém echo – možnost nahrát a znovu přehrát až tři verze sebe sama. Tato schopnost umožní řešit i poměrně komplexní hádanky, protože vícero „ozvěn“ dokáže koordinovaně provádět rozličné úkony v různých částech lokace. Je však potřeba mít se na pozoru: pokud něco při svém „záznamu“ pokazíte, může to v budoucnosti (nebo dokonce minulosti) způsobit řetězovou reakci.

„Výsledkem je systém hádanek, kde je hráčova volnost naprostá, ovšem totéž platí i pro jeho zodpovědnost,“ stojí dále v oficiálním prohlášení. Tato provázanost činí hádanky přímo součástí vyprávění. Nemáte jen překonat překážky, ale chápete je jako nástroj, který formuje váš postup a odhaluje osud dávného národa Torů.

Působivé prostředí a Unreal Engine 5

V doprovodném traileru se mihne několik různorodých scenérií od zasněžených plání přes podzemní jeskyně s tekoucí lávou až po deštivé bažiny a rozpálené pouště. Tým z Mirebound spoléhá na Unreal Engine 5 včetně technologie Lumen, která se stará o pokročilé nasvícení a efekty. Autoři se nechali slyšet, že zapojili zkušené herní vývojáře a stejně tak odhodlané nováčky, aby celkový vizuál hry posunuli na profesionální úroveň.

Oficiální představení a hlavní prvky hry

Vydavatelství Headup a Mirebound Interactive slibují dohromady patnáct ručně vytvořených kapitol, v nichž zkombinují hádanky s vyprávěním, aby hráči postupovali stále kupředu. Součástí hry jsou:

  • Propracované puzzles: Manipulace s ozvěnami vlastních činů a využití až tří verzí sebe sama při řešení úkolů.
  • Mysteriózní mimozemský svět: Prozkoumávání planety plné ruin a artefaktů, které odkrývají tragický příběh civilizace Torů.
  • Silný příběh: Emotivní sci-fi zápletka podkreslená hádankami, které podporují spád vyprávění.
  • Plný dabing: Veškeré postavy, včetně Balea a Jen, ztvárňují profesionální herci.
  • Zaměření na přístupnost: Vývojáři chtějí, aby si hru užil opravdu každý, a proto přidávají nastavení pro minimalizaci nevolnosti z pohybu, barevné filtry, upravitelné ovládání a řadu dalších možností.

Velká očekávání

Vzhledem k nedostatku nových a originálních first-person puzzle her na trhu doufají autoři, že Causal Loop zaujme hráče svou originální hratelností a promyšlenou narativní strukturou. Projekt se zatím profiluje jako ambiciózní sci-fi dobrodružství, které může potěšit jak fanoušky logických výzev, tak i milovníky příběhů s poutavou atmosférou.

Tvůrci si jsou úspěchem jisti a argumentují rostoucí poptávkou po podobných titulech, přičemž v samotném traileru už stihli ukázat nejen unikátní mechaniky, ale i slibné grafické zpracování. Jakmile bude stanoveno konkrétní datum vydání, dozvíme se více – prozatím se ale zdá, že nás čeká svěží a propracovaný kousek od bývalých blizzardovských veteránů, který by si fanoušci žánru neměli nechat ujít.

reklama

spot_img

Články

Xbox zdražuje konzole, ovladače i hry

Microsoft oznámil výrazné navýšení doporučených maloobchodních cen svých konzolí a příslušenství Xbox. Změny platí celosvětově od 1. května 2025 a dotknou se i cen připravovaných her. Firma jako důvod uvádí rostoucí náklady na vývoj a nejistotu na globálním trhu.

Borderlands 4 vychází 12. září, vývojářské studio Gearbox ukázalo nové záběry

Borderlands 4 se dere na scénu s vervou, kterou jsme od série už nějakou dobu neviděli. Po rozpačitém přijetí třetího dílu to vypadá, že Gearbox si sáhl do svědomí a přináší čtvrtý díl jako návrat ke kořenům – jen s modernější výbavou a pořádnou dávkou evoluce. V nedávné prezentaci PlayStation State of Play jsme dostali dvacetiminutový deep dive a čerstvý trailer, které dávají jasně najevo: Borderlands 4 chce být tím nejlepším dílem série.

Šílená akce jménem Shotgun Cop Man vás chytí a nepustí

Na papíře to zní jako špatný vtip: policista s brokovnicí cestuje do pekla, aby zatkl samotného Satana. Ve skutečnosti je ale Shotgun Cop Man výborně navržená akční plošinovka, která nahradila klasické skákání řízenými výstřely – a výsledkem je jedna z nejpřekvapivějších pecek letošního roku.

Skin Deep je ztřeštěná akční jízda, která vdechuje život žánru immersive sim

Když se řekne immersive sim, většině hráčů se vybaví temné dystopie, důmyslné hackování a plíživé ticho mezi stíny. Skin Deep od Blendo Games na to jde úplně jinak. Nabízí chaotickou, humornou a nápaditou verzi žánru, kde místo revolveru často vítězí banánová slupka a kýchanec.

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou "Anniversary", slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Hráči v Oblivion Remastered pronikají do Skyrimu i Valenwoodu

Remaster legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion je venku teprve pár dní a hráči už objevují, že mapa Tamrielu skrývá mnohem víc, než se na první pohled zdá. Je možné se dostat i mimo hranice Cyrodiilu a zamířit například do Valenwoodu, Hammerfellu nebo dokonce do Skyrimu.

Unikly další záběry z Battlefield 6 playtestu

Battlefield 6 ještě ani nemá oficiálně potvrzené datum vydání, ale díky čerstvým únikům z Battlefield Labs už fanoušci netrpělivě diskutují o budoucnosti série. Nedávno se totiž objevila nová dávka gameplay záběrů z uzavřeného alpha testování, a jak se dalo očekávat, videa rychle zaplavila sociální sítě.

Breath of Fire IV slaví velkolepý návrat

V herním světě není nic cennějšího než návraty zapomenutých pokladů – a právě to se teď stalo. Legendární Breath of Fire IV, jeden z největších klenotů éry PlayStation 1, je po více než dvaceti letech zpět. Díky GOG.com a jejich Preservation Programu si ho nyní mohou vychutnat i noví hráči na moderních počítačích, navíc s celou řadou vylepšení. A ano, stojí to za to.

Ghost of Yotei vyjde 2. října exkluzivně na PS5

Za pět let od úspěchu Ghost of Tsushima narostla očekávání i chuť na další samurajský epos. Studio Sucker Punch proto sází na Ghost of Yotei, pokračování zasazené o tři století dál na zasněženém severním ostrově Ezo (dnešní Hokkaidó). Vydání na PlayStation 5 dorazí 2. října 2025 a trailer The Onryō’s List jasně naznačuje, že tentokrát půjde o drsnější, osobnější jízdu.

Digitální Pokémon TCG Pocket se vrací na Alolu. Nový set Celestial Guardians vychází 30. dubna

Mobilní karetní hra Pokémon Trading Card Game Pocket brzy přivítá novou digitální expanzi. Celestial Guardians, jak se set jmenuje, dorazí 30. dubna a podle vývojářů přinese návrat oblíbených postav z her Pokémon Sun a Moon, včetně legendárních Solgalea a Lunaly.

Novinky

Sony PlayStation zakládá nové studio teamLFG

Sony Interactive Entertainment představuje světu nové studio teamLFG, které se připojuje k rodině PlayStation Studios. Název je víc než jen cool zkratka – LFG, tedy Looking For Group, odkazuje na multiplayerové kořeny projektu, jehož cílem je vytvářet světy, kde se hráči setkávají, spolupracují a tvoří vlastní příběhy. Studio vzniklo z inkubačního programu Bungie, ale už dnes je jasné, že tohle nebude jen další Destiny klon.

Starbreeze přebírá vydavatelská práva na Payday 3. Druhá šance pro zklamané fanoušky?

Ještě před rokem to s třetím dílem série Payday nevypadalo vůbec dobře. Po deseti letech od vydání kultovního Payday 2 přinesl nový díl velká očekávání, ale také velké zklamání. Vydání v září 2023 doprovázely masivní technické problémy. Matchmaking téměř nefungoval, servery padaly jako domino a hráči se rozhořčeně ptali, proč musí být celý titul povinně online, i když chtějí hrát sami. Výsledkem byly drtivě negativní recenze, klesající hráčská základna a frustrovaná komunita.

Druhý trailer GTA VI láká na milostný zločin ve Vice City

Rockstar Games konečně prolomil mlčení. Téměř rok a půl po prvním traileru se hráči dočkali druhé ukázky z Grand Theft Auto VI – a i když přinesla nová lákadla, potvrdila také další odklad. Oficiální datum vydání je nyní stanoveno na 26. května 2026.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img