Fanoušci série Silent Hill museli přečkat dlouhé období čekání na nové informace o připravovaném titulu s tajemným „f“ na konci, ale nyní je konečně jasno. Série od vydavatele Konami se stále posouvá kupředu a tváří se, že má co nabídnout i po letech nejistoty. Dlouho to vypadalo, že tato kultovní hororovka skončí zapomenutá kvůli zrušenému Silent Hills a kontroverzím kolem hratelného teaseru P.T. Nicméně nyní Konami sází na oživení celé značky. Spolupráce se studiem Bloober Team na remaku Silent Hillu 2 naznačila, že se do městečka mlhy vracejí velké ambice, a přicházející „Silent Hill f“ sází na zcela čerstvou atmosféru.
Silent Hill f přichází se zásadní změnou: namísto klasických kulis západního městečka se ocitáme v japonské vesnici Ebisugaoka, a to ve zhruba 60. letech minulého století. Náhlé spuštění mlhy promění kdysi obyčejné místo v noční můru plnou bizarních monster a nevyřešených záhad. Hlavní hrdinkou je Shimizu Hinako, dívka, která neměla nikdy výjimečný život, ale najednou je postavena před děsivou realitu. Z míst, která dobře znala, se stala nebezpečná past, kde jí jde o život.
Základem zůstává klasický pocit izolace a bezmoci, který je pro Silent Hill typický. Jenže tentokrát se tvůrci rozhodli vtisknout hře vyloženě japonský hororový nádech, jenž v mnohém připomíná starší sérii Fatal Frame. Motiv zapadlé vesnice, starých tradic a prastarých legend, které se odrážejí v každém rohu mlhavých uliček. Kdo měl rád postupnou gradaci děsu a tíživou atmosféru prvních Fatal Frame titulů, by si mohl Silent Hill f náramně užít.
Oficiálně potvrzeno pro moderní platformy
Společnost Konami a vývojářské studio NeoBards Entertainment oznámily, že Silent Hill f vyjde pro PlayStation 5, Xbox Series a PC (Steam, Epic Games Store, Microsoft Store). Konkrétní datum vydání zatím neodhalili, ale je možné si hru přidat do wishlistu, abyste nepromeškali novinky a blížící se spuštění.
Z oficiálních materiálů se dá vyčíst, že Konami se ve spolupráci s vývojáři snaží sérii Silent Hill nasměrovat k novému publiku, aniž by ztratila to, co ji kdysi proslavilo. Podle ukázek se připravte na řešení hlavolamů, konfrontaci s bizarními stvořeními a těžká rozhodnutí, která mohou Hinako zavést k tragickému konci nebo k nalezení krásy v hrůze. Tvůrci se netají tím, že chtějí navázat na původní jádro hororu, avšak zároveň vtisknout hře zcela nové prvky a posunout tradiční Silent Hill styl dál.
Velká jména za velkými hrůzami
Na scénáři se podílí slavný japonský autor Ryukishi07, známý sériemi vizuálních románů When They Cry. Právě on umí dokonale vykreslit pocity izolace, strachu a úzkosti v prostředích zapadlých vesnic. Jeho příběhy jsou proslulé propracovanými psychologickými momenty a šokujícími zvraty. A z traileru je už teď patrné, že se v Silent Hill f nebude bát využít svůj typický mix napětí a mystiky.
Designy postav a monster má na starost kera, který uvedl, že čerpal inspiraci nejen z historie samotného Silent Hillu, ale také z potřeby přinést něco nového a neokoukaného. Čekat tedy můžete podivná, krásně nechutná stvoření. Přesně taková, která byste rádi potkali jen ve hře a nikdy ne v reálném životě.
O hudební stránku se stará jak Akira Yamaoka, dlouholetý skladatel spojený s touto sérií, tak i Kensuke Inage, zodpovědný za temnou část soundtracku přezdívanou Dark Shrine. Dohromady by měli navodit ten správně depresivní, tísnivý a přesto unikátně „japonský“ pocit. Tvůrci opakovaně zdůrazňují, že se sice inspirují domácí kulturou a folklorem, avšak chtějí vše zakomponovat do moderního Silent Hillu, takže nepůjde jen o obyčejný přesun k asijskému hororu.




Nová cesta pro Silent Hill
Zasazení do 60. let a do východní kultury jasně naznačuje, že Konami hodlá značku rozšířit a netrčet v jediné šabloně. Podobný risk se vyplatil například sérii Resident Evil, když se rozhodla pro změnu perspektivy nebo prostředí. Silent Hill potřeboval nový impuls už dlouho. Samotný remake druhého dílu sice spoustu fanoušků potěšil, ale trvalejší budoucnost série nespočívá jen v předělávkách starých hitů. Právě Silent Hill f může být tím klíčovým dílem, které konečně znovu definuje, co si představit pod pojmem „silenthillovský horor“.
Zároveň je tu jasná inspirace i menšími nezávislými hororovkami, jež v posledních letech ukázaly, že pro vytvoření děsivého zážitku netřeba obří rozpočty ani neustálé akční scény. Stačí chytrý design, sevřená atmosféra a silné pracování na strachu hráčů. Silent Hill f má šanci všechny tyto prvky spojit do jednoho působivého celku a vrátit sérii slávu, kterou si zaslouží.