15.8 C
Czech
Čtvrtek, 31 července, 2025

Nový Battlefield míří zpět ke kořenům! EA plánuje vydání nejpozději v březnu 2026

reklama

I když jsme z připravovaného Battlefieldu zatím viděli jen kratičké záběry z pre-alfa verze, zdá se, že nás čekání na další díl válečné série možná nebude tak dlouhé. Společnost Electronic Arts (EA) ve svém finančním hlášení pro uplynulý kvartál potvrdila, že s uvedením hry na trh počítá nejpozději do konce března 2026.

Fiskální rok 2026: Co to znamená pro hráče?

Podle oficiálního vyjádření je Battlefield očekáván k vydání během fiskálního roku 2026. Pro EA to znamená období mezi 1. dubnem 2025 a 31. březnem 2026. V praxi by se nový díl série mohl objevit na pultech klidně už letos na podzim (což by byl extrémní případ), nebo až na začátku roku 2026. Přesné datum zatím nepadlo, ale orientační časové rozmezí je nyní jasné.

Návrat k moderním bitvám

EA už dříve naznačilo, že se série opět vrátí do současné éry. Po avantýrách s futuristickými prvky v Battlefield 2042 a následné negativní zpětné vazbě se vývojáři chtějí vrátit k osvědčeným „tradičnějším“ kořenům. Hra by měla zahrnovat klasické třídy vojáků a komornější mapy, což je dle fanoušků krok správným směrem – po tom, co Battlefield 2042 kvůli mnoha odchylkám a problémům nenaplnil očekávání.

Testování před vydáním: Battlefield Labs

Nové záběry z Battlefield Labs – jak se testovací fáze oficiálně nazývá – byly fanouškům představeny teprve nedávno, spolu s rychlou ukázkou rané hratelnosti. Tyto testy mají pomoci vývojářům naslouchat hráčům a získat od nich zpětnou vazbu v dostatečném předstihu. EA se tak snaží vyhnout situaci z roku 2021, kdy Battlefield 2042 spustil vlnu rozporuplných reakcí a kritiku za to, že hře údajně chybělo plnohodnotné odladění a směr.

Čtyři velká studia v akci

Pod hlavičkou Battlefield Studios se spojuje hned několik velkých týmů EA:

  • DICE – tvůrci původního Battlefieldu a nejdéle působící vývojářský tým série.
  • Ripple Effect – dříve známé jako DICE LA, které pomáhalo s podpůrnými projekty pro Battlefield i jiné hry.
  • Motive – autoři Dead Space Remake.
  • Criterion – britské studio proslulé závodní sérií Burnout a moderními díly Need for Speed.

Právě Criterion nedávno pozastavil práci na svém novém Need for Speed, aby pomohl s vývojem Battlefieldu. Tento masivní tým, sestavený z několika předních studií, má zajistit, že připravovaný Battlefield naplní vysoké ambice – a zároveň zřejmě napraví reputaci série po chladném přijetí 2042.

Pohnutý rok 2024 a plány do budoucna

EA není v poslední době v úplné pohodě: rok 2024 přinesl společnosti nižší finanční výsledky, než se předpokládalo. Vydavatel se netajil tím, že několik hlavních značek (např. EA Sports FC 25, Dragon Age: The Veilguard) se neprodávalo podle očekávání. Battlefield 2042 zase přinesl kritiku za chyby a úbytek hráčů.

S novým dílem by ale EA ráda vrátila sérii na vrchol. Vydavatel vsadil na dlouhou přípravu, rozsáhlé testování a silnou podporu vývojářských zdrojů, aby tentokrát naservíroval akci, která osloví jak veterány série, tak nové příchozí.

„Nejpozději březen 2026“: Co čekat?

Rok 2025 (fiskálně 2026 pro EA) se tak jeví jako nejzazší možný termín. V praxi to může znamenat:

  1. Potential Autumn 2025 Release – Tradičně vycházely díly Battlefieldu na podzim, což by zapadalo do letitého schématu AAA stříleček.
  2. Možnost dřívějšího startu – Pokud budou práce hotové dřív a marketing bude připraven, EA může překvapit spuštěním klidně ještě v roce 2025 – ovšem to vše je zatím v rovině spekulací.
  3. Beta a další public test – Stejně jako v minulosti by mohlo proběhnout veřejné testování, aby se systém vychytal a vývojáři získali zpětnou vazbu od hráčů. Battlefield Labs naznačuje, že to EA myslí s komunitním přístupem vážně.

Návrat série na výsluní?

Pro sérii Battlefield je klíčové získat zpět důvěru hráčů, což si EA zjevně uvědomuje. Rozhodnutí zaměstnat několik špičkových týmů nasvědčuje tomu, že to myslí opravdu vážně. Fanoušci doufají, že tentokrát se podaří dosáhnout klasičtějšího Battlefieldu, avšak se spoustou vylepšení a nových nápadů – především aby start nebyl provázen chaosem a technickými chybami.

Zbývá tedy vyčkat na další oficiální zprávy. Po nedávné ukázce pre-alfa videí, která mnohé naladila, se patrně v následujících měsících budou objevovat další detaily, a to jak o herním režimu, tak o příběhové lince či časovém zasazení. Jedno je však jasné: EA nechce nic uspěchat a udělá všechno pro to, aby Battlefield znovu zazářil.

reklama

reklama

spot_img

Články

Destiny 2: The Edge of Fate bojuje o smysl po konci ságy

Nová expanze The Edge of Fate má za úkol odpovědět na otázku, co přijde po desetiletém vyprávění o Světle a Temnotě. Jenže místo silného restartu přináší Bungie spíš vleklé opakování starého – s několika světlými výjimkami. Hra přidává nové schopnosti, silný příběhový motiv a přepracovaný loot systém, ale ztrácí tempo v opakovaném obsahu, frustrující hratelnosti a slabém úvodu.

Amazon pokračuje v adaptacích her – po Fallout přichází řada na Wolfenstein seriál

Amazon si očividně našel nový zlatý důl – adaptace slavných videoherních značek. Po masivním úspěchu seriálu Fallout, který překvapil i skeptiky a okamžitě si vybudoval fanouškovskou základnu, přichází na řadu další těžký kalibr: Wolfenstein.

Battlefield 6 trailer odhalen: výbuchy, vrtulníky a návrat ke klasice

EA konečně odhalilo Battlefield 6 trailer a podle všeho se vrací k tomu, co fanoušci milují: moderní prostředí, intenzivní válku na velkých mapách a absolutní zkázu všeho, co se dá zničit. Trailer sice neukazuje žádné přímé záběry z hraní, ale nabízí hutnou filmovou atmosféru kampaně a první střípky z brutálního konfliktu mezi NATO a soukromou vojenskou organizací Pax Armata.

Wuchang: Fallen Feathers je krásný, svižný a občas krutý

Leenzee Games debutuje s ambiciózním soulslikem zasazeným do temně stylizované Číny za vlády dynastie Ming. Wuchang: Fallen Feathers sází na rychlý boj, ohromující vizuál a systém dovedností, který si nezadá s těmi nejlepším v žánru. I když nedosahuje komplexnosti her od FromSoftware, má dost vlastního charakteru, aby zaujal.

Borderlands 4 ukazuje nového Vault Hunter Rafa v gameplay traileru

Gearbox a 2K oficiálně představili dalšího nového Vault Huntera, který se přidá do řad ikonických hrdinů série Borderlands. Rafa, bývalý voják korporace Tediore, se představuje jako vysoce mobilní a smrtící exo-voják, který je připraven na každou situaci – ať už bojuje zblízka, na střední vzdálenost, nebo z bezpečné dálky. Jeho herní ukázka odhaluje jednu z nejvšestrannějších postav, které série doposud nabídla.

Nový Pokémon Friends je venku a přináší denní hádanky i plyšáky

The Pokémon Company překvapila fanoušky novinkou Pokémon Friends. Nová hra s logickými úkoly je ode dneška ke stažení zdarma na mobilech i konzolích Switch. Hráči v ní rozmotávají klubka příze, aby získali sběratelské plyšové pokémony a mohli si s nimi vyzdobit pokoj.

Dying Light: The Beast přináší návrat k hororu i k hrdinovi

Dying Light: The Beast dorazí už 22. srpna a podle prvních dojmů půjde o plnohodnotné pokračování, ne jen menší příběhový dodatek. Techland si tentokrát vzal zpět hlavní slovo a vrací sérii k její největší přednosti – intenzivnímu přežívání v otevřeném světě plném zombií. A přidává k tomu jednu výraznou novinku: návrat Kylea Cranea.

Prince of Persia: The Sands of Time Remake vyjde „velmi brzy“, slibuje Ubisoft

Ubisoft po letech mlčení opět rozvířil vody kolem dlouho očekávaného remaku klasické akční adventury Prince of Persia: The Sands of Time. A tentokrát už to nevypadá jako další plané sliby. Podle posledních informací má být hra vydána "velmi brzy". Co si pod tím představit a proč to možná konečně myslí vážně?

Subnautica 2 čelí bojkotu i žalobě

Vývoj pokračování populární survival hry Subnautica doprovází napjaté vztahy, právní spory i hrozby bojkotem. Po náhlém odvolání zakladatelů studia Unknown Worlds se část komunity postavila proti vydavateli Krafton, který vývoj hry převzal pod svou kontrolu. Tvůrci původní série mezitím podali žalobu na zadržení slíbené odměny.

Zakladatel společnosti Valve Gabe Newell kritizuje startupy

Na lodi, v moři i u počítače. Tak dnes vypadá pracovní režim Gabea Newella, zakladatele Valve a jednoho z nejvýraznějších vizionářů herního průmyslu. V nedávném rozhovoru otevřeně promluvil o tom, jak tráví dny, na čem pracuje, a proč si myslí, že většina startupů začíná úplně špatně.

reklama

Novinky

Minecraft je nejoblíbenější hra v Japonsku – porazil Maria i Pokémony

V zemi, která světu dala Maria, Pokémony nebo Final Fantasy, byste čekali, že Japonci zůstanou věrní vlastním herním klasikám. Přesto výsledky čerstvé ankety, zveřejněné v populárním herním pořadu Ariyoshiiieeeee! – Oh yeah! Wanna play games at your place now?, ukázaly něco jiného. Nejoblíbenější hrou mezi Japonci se totiž stal Minecraft.

Tales of the Shire je zklamáním navzdory silné značce

Na papíře zněl Tales of the Shire jako splněný sen každého fanouška Pána prstenů. Život hobita v poklidné vesnici, vaření, rybaření, komunitní život. Jenže co mělo být útulné, se ve výsledku mění v mdlou a často otravnou rutinu.

Mario Paint dorazil na Switch Online

Nintendo bez varování přidalo do nabídky Switch Online klasiku z roku 1992 – Mario Paint. Hru najdete v sekci SNES a rozběhnete ji jak na původním Switchi, tak na nové verzi Switch 2. Kdo má předplatné, může si ji hned vyzkoušet.

reklama

spot_img

reklama

reklama