3.6 C
Czech
Úterý, 18 listopadu, 2025

InZoi vs. The Sims 4: Kdo vládne životním simulátorům?

reklama

InZoi, nový korejský simulátor života od společnosti Krafton, konečně vstoupil do Early Access na Steamu. Už od prvního oznámení sliboval, že se stane prvním skutečným konkurentem série The Sims. Ale jak si ve skutečnosti vede ve srovnání s deset let starou, ale stále podporovanou hrou The Sims 4?

Přímé srovnání není úplně férové – zatímco The Sims 4 je kompletní titul se spoustou DLC a letitou komunitou, InZoi je teprve v základech. I tak se najdou oblasti, kde novinka EA překvapivě zastiňuje.

InZoi boduje: Přizpůsobení bez omezení

V InZoi si můžete vytvořit vlastní oblečení, upravovat textury nábytku, nahrávat vlastní obrázky a používat generátor s podporou AI. To vše přímo ve hře – bez potřeby modů. Oproti tomu The Sims 4 sází spíš na kvantitu hotového obsahu, a modifikace vyžadují externí nástroje.

The Sims 4 má víc „věcí“

The Sims 4 nabízí obrovské množství předmětů, oblečení a doplňků – ať už z DLC, nebo i v základní hře. InZoi zatím působí prázdněji, i když nabízí víc možností, jak si věci přizpůsobit.

InZoi jde do detailu

V InZoi vás čekají mikromomenty, které The Sims 4 nemá – postava si třeba automaticky oblékne pyžamo před spaním, domácnost se postupně zapráší, a vy ji musíte uklízet. Malé, ale výrazné detaily přispívají k většímu pocitu ponoření do světa.

Ovládání a stavění

Stavění v InZoi je komplexnější, ale zároveň méně intuitivní. Uživatelské rozhraní je trochu chaotické a vyžaduje zvyk. V The Sims 4 je stavění přímé, jednoduché a plynulé, a právě proto ho tolik hráčů miluje.

Správa města: InZoi má navrch

InZoi umožňuje zasahovat do celého města, nejen na vlastním pozemku. Můžete přidávat food trucky, měnit chování sousedů nebo naplnit město krokodýly. Ve světě The Sims 4 to bez modů nejde.

Zvířata? Zatím jen v The Sims

The Sims 4 nabízí domácí mazlíčky díky rozšířením jako Cats & Dogs. InZoi má sice toulavé psy a kočky, ale zatím neumožňuje žádnou interakci ani jejich adopci.

Plánování času: Výhoda pro InZoi

InZoi nabízí scheduler, díky kterému si můžete naplánovat aktivity na celý týden dopředu. Není to plná automatizace života, ale pomáhá hlavně při správě větších domácností.

Realismus a následky: The Sims vede

Simulace života je v The Sims 4 výrazně propracovanější. Vztahy mají důsledky, nevěra ovlivní reputaci a postavy reagují realisticky. V InZoi zatím tyto vrstvy chybí – žárlivost prakticky neexistuje, povolání nemají váhu a peníze nejsou motivací.

Ponoření do světa: InZoi překvapí

Přepnutím do pohledu z třetí osoby a ovládáním přes WASD se InZoi přibližuje klasickému RPG nebo adventuře. Po chvíli zvykání působí svět živěji a osobněji, než je tomu u „klikacího“ The Sims 4.

The Sims 4: Kompletní hra

Nakonec má The Sims 4 stále navrch v tom nejzásadnějším – je to hotová hra. InZoi je rámec, který má potenciál, ale momentálně je technicky i obsahově pozadu.


Verdikt?

  • InZoi je svěží vítr, který přináší řadu zajímavých mechanik a nových přístupů, zejména v přizpůsobení a ponoření do světa.
  • The Sims 4 ale zůstává etalonem žánru, především díky své šíři, stabilitě a hlubší simulaci.

Kdo ví – pokud Krafton udrží tempo vývoje, může se InZoi stát plnohodnotným rivalem. Zatím je to ale spíš nadějný vyzyvatel než skutečný král. Průměrné hodnocení od hráčů a médií se zatím drží okolo 7 z 10 – slibný start, ale The Sims 4 zůstává na trůnu.

reklama

reklama

spot_img

Články

Kotick popsal, jak Activision málem koupil Minecraft

Bobby Kotick se vrátil k příběhu, který herní svět dlouho fascinoval. Během rozhovoru v podcastu Ariho Emanuela potvrdil, že Activision byl kdysi skutečně blízko nákupu Minecraftu i studia Mojang. Jednání ale nakonec zkrachovala a práva na legendární sandbox nakonec získal Microsoft.

Přes dvě stě vývojářů RockStaru žádá návrat propuštěných kolegů

Na konci října propustilo studio Rockstar Games přes třicet zaměstnanců v Británii a Kanadě. Firma tvrdila, že šlo o „hrubé porušení povinností“. Propuštění vývojáři ale tvrdí, že šlo o pomstu za jejich snahu založit odbory. Spor se rychle vyostřuje a míří k soudu.

Valve představilo Steam Machine, kompaktní herní PC do obýváku

Když Valve před lety zkusilo prorazit s původní Steam Machine, skončilo to slepou uličkou. Partnerští výrobci, roztříštěné konfigurace a nedotažené SteamOS tehdy pohřbily jinak zajímavou myšlenku. Jenže čas se změnil. Steam Deck ukázal, že SteamOS už není experiment, ale použitelný systém. A právě na jeho úspěchu stojí nová Steam Machine. Krabička do obýváku, která si klade jasný cíl. Přinést PC hraní k televizi stejně jednoduše jako konzole.

Sony hlásí rekordní prodeje PS5, daří se i Ghost of Yotei

Sony má za sebou výborný rok. Za poslední čtvrtletí prodala dalších 3,9 milionu konzolí PlayStation 5, čímž se celkový počet prodaných kusů vyšplhal na 84,2 milionu. PS5 tak dorovnala tempo svého předchůdce PS4 ve stejném období životního cyklu.

Nintendo spustilo web pro kontrolu kompatibility her na Switch 2

Nintendo hráčům usnadňuje přechod na novou generaci. Společnost spustila webovou stránku, na které si mohou ověřit, zda jejich oblíbené hry z původního Switch fungují i na připravované konzoli Switch 2. Stačí zadat název titulu a systém zobrazí, jestli je plně kompatibilní, nebo má omezení.

Northgard uzavírá ságu finální edicí zdarma pro všechny hráče

Strategie Northgard se po letech rozvoje dočká poslední velké kapitoly. Studio Shiro Games oznámilo vydání Definitive Edition, která vyjde 4. prosince a bude zdarma pro všechny současné majitele hry. Vývojáři tím uzavírají jednu z nejúspěšnějších moderních strategií inspirovaných severskou mytologií.

Halo Infinite končí. Poslední aktualizace dorazí tento měsíc

Po čtyřech letech se Microsoft a studio Halo rozloučí se hrou Halo Infinite. Vývojáři oznámili, že chystaná aktualizace s názvem Operation: Infinite bude poslední velkou změnou, kterou hra dostane. Informaci potvrdili během streamu i na oficiálním webu série.

Grand Theft Auto VI odloženo na listopad 2026. Rockstar chce prý dokonalost

Grand Theft Auto VI se znovu odkládá. Místo původně plánovaného vydání 26. května 2026 dorazí až 19. listopadu 2026. Hra prvně vyjde pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Rockstar tvrdí, že potřebuje více času, aby dodal titul s kvalitou, jakou od něj hráči očekávají.

PlayStation Portal konečně dostává cloud streaming. Sony posílá handheld na novou úroveň

Sony právě spustila největší aktualizaci pro svůj handheld PlayStation Portal od jeho uvedení na trh. Dlouho žádaný cloud streaming je konečně tady a spolu s ním i vylepšené uživatelské rozhraní, podpora 3D audia a řada funkcí, které ze zařízení dělají mnohem víc než jen doplněk k PS5.

Arc Raiders odmění hráče za výpadky serverů

Studio Embark rozdává herní měnu hráčům, kteří o víkendu narazili na problémy se servery. Každý, kdo se 2. listopadu přihlásil do multiplayerové akce Arc Raiders, dostane 500 Raider Tokens. Vývojáři přiznali, že „servery měly v neděli menší zádrhel“ a omlouvají se za potíže.

reklama

Novinky

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

První únik z natáčení The Legend of Zelda potvrzuje obsazení hlavních rolí

Konečně se něco děje kolem dlouho očekávaného filmu podle legendární série The Legend of Zelda. Po letech spekulací a mlčení se na internetu objevily první záběry z natáčení, které potvrzují, že Wes Ball, známý díky trilogii Maze Runner, skutečně rozjel produkci. A i když je všechno zatím zahalené tajemstvím, několik sekund uniklého videa stačilo k tomu, aby fanoušci začali šílet.

reklama

spot_img

reklama

reklama