Blizzard chce, aby se hráči v osmé sezóně Diabla 4 pořádně zapotili. V rozhovoru pro PC Gamer vedoucí herní designér Colin Finer uvedl, že zpětná vazba od hráčů a výsledky z veřejného testovacího serveru vedly tým k tomu, že nová sezóna nabídne výrazně vyšší obtížnost než ta předchozí.
Podle Finera měla sedmá sezóna laťku příliš nízko. „Dostali jsme spoustu ohlasů, že hráči můžou jen stát a všechno získají zadarmo, a to není ta pravá Diablo zkušenost,“ říká. Dodává, že odměna musí přijít po výzvě – jinak „to vypadá, jako byste dostávali bonbóny zadarmo“.
Blizzard na PTR (Public Test Realm) výrazně zvedl čísla, ale teď je „stahuje zpátky“ na přijatelnější úroveň. Cílem je najít vyvážený střed, který hru nezpomalí, ale přidá na intenzitě. Změny by se měly projevit jak u bossů, kteří šli v testech porazit jedním útokem, tak v celkovém tempu boje.
Vývojáři přitom nechtějí, aby se Diablo změnilo v úmorný grind. Jak říká Finer, jemné navýšení obtížnosti má zvýšit pocit zadostiučinění, aniž by hráči cítili frustraci. Zatímco PTR verze sloužila jako „extrémní testovací pole“, ostrá verze má být podle týmu „přísnější, ale férová“.

Změny se týkají i systému výbavy a balancu bossů. Sezóna 8 by tak měla nabídnout novou rovnováhu mezi akcí a výzvou – a podle vývojářů i důvod k tomu, aby hráči začali znovu přemýšlet o sestavách, vybavení a taktice.
Plná verze sezóny 8 se spustí v nejbližších týdnech. Do té doby bude Blizzard ladit poslední detaily podle dat a ohlasů z testování. Jak dodává Finer: „Když se vám podaří přežít, odměna bude stát za to.“