1.4 C
Czech
Úterý, 2 prosince, 2025

Warner Bros. zavírá tři herní studia: Končí tvůrci Shadow of Mordor i Wonder Woman

reklama

Herní divize Warner Bros. zažívá další bouřlivou etapu. V rámci nedávného „strategického obratu“ se vydavatel rozhodl zrušit vývoj chystané hry Wonder Woman a zároveň uzavřít hned tři studia: Monolith Productions, Player First Games a Warner Bros. Games San Diego. Paradoxní je, že jeden z největších herních úspěchů posledních let, Nemesis systém z her Middle-earth: Shadow of Mordor a Middle-earth: Shadow of War, nyní zůstává uzamčen za patentem a pravděpodobně nebude v dohledné době využit.

Asi největší ztrátou je konec Monolith Productions, které vzniklo v roce 1994. Studio stálo za řadou populárních titulů, jako jsou Blood, No One Lives Forever, F.E.A.R., Shogo: Mobile Armor Division či právě dvojice akčních RPG ze světa Tolkiena (Shadow of Mordor a Shadow of War). Jejich Nemesis systém, který umožňoval vytvářet unikátní osobnosti a vztahy mezi hráčovou postavou a zástupy nepřátel, vzbudil ve své době nadšení kritiků i hráčů.

Warner Bros. si tuto technologii chtělo pojistit natolik, že si už v roce 2016 zažádalo o její patent. Díky tomu se její využití do roku 2036 zúží výhradně na projekty pod hlavičkou WB. Jenže nyní, když je Monolith zrušen, není zatím jasné, zda bude Nemesis systém v budoucnu ještě použit. Navíc došlo i ke zrušení Wonder Woman – akční solo hře o slavné komiksové amazonce, ohlášené v roce 2021. Projekt údajně také počítal s využitím patentovaného systému, avšak kvůli přehodnocení strategií ve firmě skončil na smetišti dějin.

Další na ráně: Player First Games a WB Games San Diego

V rámci probíhající reorganizace byly uzavřeny i Player First Games a Warner Bros. Games San Diego. Player First Games si získalo pozornost hlavně fighting hrou MultiVersus, jež původně vyšla v beta verzi. Hra ale prošla několika pauzami ve vývoji a na konci roku 2024 se nedokázala vrátit v plné síle. Kvůli poklesu hráčského zájmu byl nakonec oznámen úplný konec vývoje.

Zavření Warner Bros. Games San Diego zaskočilo o to víc, že tohle studio pracovalo na neoznámeném „AAA, free-to-play, cross-platform“ titulu. Žádné bližší detaily o projektu nejsou k dispozici, ale podle všeho se k němu už nedostaneme.

Velké finanční ztráty

Šéf Warner Bros. Discovery pro Global Streaming a Games, JB Perrette, potvrdil, že kvalita a prodejní výsledky posledních her z portfolia společnosti zaostaly za očekáváním. Nejcitelnější ztráty vyvolal titul Suicide Squad: Kill the Justice League, který stál firmu údajně kolem 200 milionů dolarů. Stejně tak několik dalších pokusů o live-service hry se neujalo mezi hráči a vedlo ke zpětným škr­tům.

Herní divize Warner Bros. byla loni prý přibližně 300 milionů dolarů ve ztrátě. Existují i náznaky, že herní gigant přeplácal vývoj několika projektů, kterým pak chyběla dlouhodobá koncepce nebo důsledné vedení.

Ironií je, že v roce 2023 slavila Hogwarts Legacy obrovský komerční úspěch a jedná se o jeden z největších hitů z univerza Harry Pottera. Naděje se tedy upínaly i k dalšímu DC projektu, kterým měla být právě Wonder Woman. Jenže nakonec spadla pod gilotinu rozpočtových škrtů. Podle vyjádření vydavatele se teď Warner Bros. chce opřít hlavně o ověřené značky jako Harry Potter, Mortal Kombat, DC a Game of Thrones, s nimiž hodlá „od roku 2025 znovu růst a dosahovat zisků“.

Nejistá budoucnost

Kam teď Warner Bros. nasměřuje své síly, je otázkou. Z oficiálních prohlášení vyplývá, že vedení se hodlá soustředit na pečlivě vybrané projekty s nižším rizikem. Jinými slovy můžeme očekávat méně nových experimentů a spíše opatrný návrat k tradičním značkám, které mají zaručený komerční úspěch. Pro herní komunitu to však znamená nejen konec legendárního studia, ale také ztrátu systému Nemesis, jedné z nejinovativnějších herních technologií.

reklama

reklama

spot_img

Články

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

První únik z natáčení The Legend of Zelda potvrzuje obsazení hlavních rolí

Konečně se něco děje kolem dlouho očekávaného filmu podle legendární série The Legend of Zelda. Po letech spekulací a mlčení se na internetu objevily první záběry z natáčení, které potvrzují, že Wes Ball, známý díky trilogii Maze Runner, skutečně rozjel produkci. A i když je všechno zatím zahalené tajemstvím, několik sekund uniklého videa stačilo k tomu, aby fanoušci začali šílet.

Black Ops 7 startuje pomaleji než loňský díl

Call of Duty má za sebou další premiéru, ale tentokrát bez obvyklého rozruchu. Black Ops 7 přilákal na Steamu výrazně méně hráčů než předchozí ročník, a to i přesto, že jde stále o jednu z největších značek mezi multiplayerovými střílečkami.

reklama

Novinky

CD Projekt Red potvrzuje šestiletý plán pro trilogii The Witcher s Ciri

CD Projekt Red znovu rozjel hype kolem The Witcher 4 a celé nové trilogie. Na nedávném finančním hovoru vedení potvrdilo, že cílem stále zůstává vydat tři hry s Ciri v hlavní roli během šesti let od startu prvního dílu. The Witcher 4 v roce 2026 nevyjde a na The Game Awards letos žádný nový materiál neuvidíme.

Fortnite vstupuje do 7. kapitoly s největšími změnami za roky

Epic spustil sedmou kapitolu Fortnite a přinesl úplně novou mapu, přepracovaný loot i zásadní úpravy hratelnosti. Battle royale mění základní pravidla, od způsobu seskoku až po to, jak se hráči oživují a pohybují po ostrově.

Cox podpořil kolegu z Expedition 33

Expedition 33 letos ovládla nominace Game Awards, ale radost z úspěchu doprovází i nepříjemná pachuť. Hlavní herec Charlie Cox veřejně upozornil, že ocenění za výkon jeho postavy by si zasloužil sdílet s kolegou, který vytvořil kompletní motion capture. A ten teď poprvé promluvil o vlně podpory, která se po Coxových slovech strhla.

reklama

spot_img

reklama

reklama