3.4 C
Czech
Pátek, 12 prosince, 2025

Warner Bros. zavírá tři herní studia: Končí tvůrci Shadow of Mordor i Wonder Woman

reklama

Herní divize Warner Bros. zažívá další bouřlivou etapu. V rámci nedávného „strategického obratu“ se vydavatel rozhodl zrušit vývoj chystané hry Wonder Woman a zároveň uzavřít hned tři studia: Monolith Productions, Player First Games a Warner Bros. Games San Diego. Paradoxní je, že jeden z největších herních úspěchů posledních let, Nemesis systém z her Middle-earth: Shadow of Mordor a Middle-earth: Shadow of War, nyní zůstává uzamčen za patentem a pravděpodobně nebude v dohledné době využit.

Asi největší ztrátou je konec Monolith Productions, které vzniklo v roce 1994. Studio stálo za řadou populárních titulů, jako jsou Blood, No One Lives Forever, F.E.A.R., Shogo: Mobile Armor Division či právě dvojice akčních RPG ze světa Tolkiena (Shadow of Mordor a Shadow of War). Jejich Nemesis systém, který umožňoval vytvářet unikátní osobnosti a vztahy mezi hráčovou postavou a zástupy nepřátel, vzbudil ve své době nadšení kritiků i hráčů.

Warner Bros. si tuto technologii chtělo pojistit natolik, že si už v roce 2016 zažádalo o její patent. Díky tomu se její využití do roku 2036 zúží výhradně na projekty pod hlavičkou WB. Jenže nyní, když je Monolith zrušen, není zatím jasné, zda bude Nemesis systém v budoucnu ještě použit. Navíc došlo i ke zrušení Wonder Woman – akční solo hře o slavné komiksové amazonce, ohlášené v roce 2021. Projekt údajně také počítal s využitím patentovaného systému, avšak kvůli přehodnocení strategií ve firmě skončil na smetišti dějin.

Další na ráně: Player First Games a WB Games San Diego

V rámci probíhající reorganizace byly uzavřeny i Player First Games a Warner Bros. Games San Diego. Player First Games si získalo pozornost hlavně fighting hrou MultiVersus, jež původně vyšla v beta verzi. Hra ale prošla několika pauzami ve vývoji a na konci roku 2024 se nedokázala vrátit v plné síle. Kvůli poklesu hráčského zájmu byl nakonec oznámen úplný konec vývoje.

Zavření Warner Bros. Games San Diego zaskočilo o to víc, že tohle studio pracovalo na neoznámeném „AAA, free-to-play, cross-platform“ titulu. Žádné bližší detaily o projektu nejsou k dispozici, ale podle všeho se k němu už nedostaneme.

Velké finanční ztráty

Šéf Warner Bros. Discovery pro Global Streaming a Games, JB Perrette, potvrdil, že kvalita a prodejní výsledky posledních her z portfolia společnosti zaostaly za očekáváním. Nejcitelnější ztráty vyvolal titul Suicide Squad: Kill the Justice League, který stál firmu údajně kolem 200 milionů dolarů. Stejně tak několik dalších pokusů o live-service hry se neujalo mezi hráči a vedlo ke zpětným škr­tům.

Herní divize Warner Bros. byla loni prý přibližně 300 milionů dolarů ve ztrátě. Existují i náznaky, že herní gigant přeplácal vývoj několika projektů, kterým pak chyběla dlouhodobá koncepce nebo důsledné vedení.

Ironií je, že v roce 2023 slavila Hogwarts Legacy obrovský komerční úspěch a jedná se o jeden z největších hitů z univerza Harry Pottera. Naděje se tedy upínaly i k dalšímu DC projektu, kterým měla být právě Wonder Woman. Jenže nakonec spadla pod gilotinu rozpočtových škrtů. Podle vyjádření vydavatele se teď Warner Bros. chce opřít hlavně o ověřené značky jako Harry Potter, Mortal Kombat, DC a Game of Thrones, s nimiž hodlá „od roku 2025 znovu růst a dosahovat zisků“.

Nejistá budoucnost

Kam teď Warner Bros. nasměřuje své síly, je otázkou. Z oficiálních prohlášení vyplývá, že vedení se hodlá soustředit na pečlivě vybrané projekty s nižším rizikem. Jinými slovy můžeme očekávat méně nových experimentů a spíše opatrný návrat k tradičním značkám, které mají zaručený komerční úspěch. Pro herní komunitu to však znamená nejen konec legendárního studia, ale také ztrátu systému Nemesis, jedné z nejinovativnějších herních technologií.

reklama

reklama

spot_img

Články

Gen Z znovu objevuje retro technologie

Generace Z si začíná užívat svět bez notifikací. Mladí lidé sahají po přehrávačích, deskách, filmech na DVD i starých herních konzolích. Nejde o hipsterskou pózu, ale o snahu najít něco hmatatelného v době, kdy je všechno jen v cloudu.

Running With Scissors ruší Postal: Bullet Paradise po obviněních z použití generativní AI

Running With Scissors bleskově stáhlo Postal: Bullet Paradise po vlně obvinění z použití AI. Spin-off vyvíjený studiem Goonswarm Games měl mířit na PC v roce 2026 a později na PlayStation a Switch, ale negativní reakce komunity přiměly publishera projekt zrušit ještě prakticky okamžitě po oznámení. Goonswarm popírá jakékoli nasazení generativní AI, spor však zlomil důvěru mezi oběma týmy.

Metroid Prime 4 běží překvapivě dobře i na původním Switchi

Metroid Prime 4: Beyond přichází nejen na Switch 2, ale také na původní Switch. A přestože se dosud všechny ukázky točily kolem výkonnější konzole, hráči se už nemusí bát. Nové dobrodružství lovkyně Samus Aran běží na starším hardwaru plynule a bez výrazných kompromisů.

Metroid Prime 4 Beyond je krásný, ale nevyrovnaný návrat Samus Aran

Po dlouhých letech čekání se Samus Aran vrací v nové části série Metroid Prime. Hráči dostávají technicky špičkovou sci fi adventuru, která střídá úžasné momenty s frustrujícími designovými rozhodnutími. Výsledek působí jako směs staromilské dobrodružné akce ve stylu metroidvanie a moderních trendů, které ne vždy zapadnou.

Helldivers 2 na PC snižuje velikost instalace na 23 GB, „slim verze“ je zatím v betě

Helldivers 2 na PC shodil přebytečná kila. Arrowhead Game Studios ve spolupráci s Nixxes Software spustili štíhlejší build, který zmenšil instalaci z přibližně 154 GB na asi 23 GB. To znamená úsporu zhruba 131 GB, tedy 85 procent. Zatím je dostupný jako veřejná technická beta ve Steamu a hráči si tak mohou okamžitě uvolnit místo na disku, přičemž dopad na hraní je podle studia minimální.

Cyberpunk 2077 chystá překvapení k pátému výročí

Cyberpunk 2077 oslaví 10. prosince pět let od vydání a CD Projekt začal naznačovat, že si k výročí přichystal speciální oznámení. Studio zveřejnilo kalendář událostí a láká hráče na několik dat v prosinci, která mohou prozradit další plány s hrou i jejími postavami.

CD Projekt Red potvrzuje šestiletý plán pro trilogii The Witcher s Ciri

CD Projekt Red znovu rozjel hype kolem The Witcher 4 a celé nové trilogie. Na nedávném finančním hovoru vedení potvrdilo, že cílem stále zůstává vydat tři hry s Ciri v hlavní roli během šesti let od startu prvního dílu. The Witcher 4 v roce 2026 nevyjde a na The Game Awards letos žádný nový materiál neuvidíme.

Fortnite vstupuje do 7. kapitoly s největšími změnami za roky

Epic spustil sedmou kapitolu Fortnite a přinesl úplně novou mapu, přepracovaný loot i zásadní úpravy hratelnosti. Battle royale mění základní pravidla, od způsobu seskoku až po to, jak se hráči oživují a pohybují po ostrově.

Cox podpořil kolegu z Expedition 33

Expedition 33 letos ovládla nominace Game Awards, ale radost z úspěchu doprovází i nepříjemná pachuť. Hlavní herec Charlie Cox veřejně upozornil, že ocenění za výkon jeho postavy by si zasloužil sdílet s kolegou, který vytvořil kompletní motion capture. A ten teď poprvé promluvil o vlně podpory, která se po Coxových slovech strhla.

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

reklama

Novinky

Clair Obscur ovládl The Game Awards 2025, večer přinesl lavinu novinek

The Game Awards 2025 uzavřely herní rok ve velkém stylu. Slavnostní večer nabídl desítky nových oznámení, premiérové trailery i dlouhý seznam vítězů. Největší pozornost na sebe strhla hra Clair Obscur: Expedition 33, která se stala jasným symbolem letošního ročníku.

Kim Kardashian míří do Fortnite

Kim Kardashian dorazí do Fortnite nejen jako skin, ale i s vlastním turnajem Kim Kardashian Cup. Epic Games spojuje battle royale s její značkou SKIMS a hráči tak získají šanci vyhrát kosmetické předměty zdarma nebo si je koupit v item shopu za V-Bucks.

Tvůrci Horses přiznávají, že další hru už zřejmě neudělají

Indie horor Horses se dostal do centra sporu o hranice cenzury. Hra zmizela z hlavních platforem ještě před vydáním a tvůrci teď otevřeně mluví o tom, že studio pravděpodobně další titul neudělá. Příběh malé italské firmy tak ukazuje, jak křehké postavení mají autoři mimo hlavní proud.

reklama

spot_img

reklama

reklama