10.1 C
Czech
Středa, 30 dubna, 2025

Vydání Dune: Awakening se odkládá o tři týdny. Chystá se ale velký beta víkend

reklama

reklama

Studio Funcom nedávno potvrdilo mírný odklad očekávané survival MMO Dune: Awakening. Původně jsme se měli dočkat 20. května 2025 na PC, ale nově hra vyjde až 10. června (s třídenním předstihem pro vybrané předobjednávky).

Podle vyjádření vývojářů je hlavním důvodem zpětná vazba od testerů, která se nasbírala během probíhající uzavřené bety: „Díky tomu jsme usoudili, že s trochou více času můžeme zapracovat na dalších připomínkách, které naši testeři považují za klíčové.“

Aby hráčům vynahradili kratší čekání, chystají vývojáři už v květnu „velký beta víkend“, kde se do Dune: Awakening dostane více zájemců. Podrobnější informace o přesném termínu zatím nejsou známé, ale studio slibuje, že se je dozvíme brzy.

Ambiciózní projekt v legendárním světě

Dune: Awakening zůstává i přes posun termínu jedním z nejambicióznějších online titulů. Navazuje na slavné romány Franka Herberta, ovšem s výraznými odchylkami v příběhu: Paul Atreides se v této verzi vůbec nenarodil, zatímco legendární Fremené náhle zmizeli z planety Arrakis. Hra přitom zachovává ústřední konflikt mezi rody Atreidů a Harkonnenů, kam se nakonec mohou přidat i samotní hráči.

V roli nového dobrodruha se ocitnete na extrémně nehostinné planetě plné písečných bouří, smrtících písečných červů a všudypřítomného boje o moc a vliv. Autoři chtějí nabídnout obrovský otevřený svět, kde se bude politická diplomacie mezi hráči prolínat s dynamickým ekosystémem a kde suroviny – zejména koření (the spice) – sehrávají klíčovou úlohu.

Proč to zdržení?

Funcom se netají vysokými ambicemi, a dokonce sám označuje Dune: Awakening za „nejambicióznější survival hru vůbec“. Podle všeho se jedná o obří projekt, kde se snoubí neustálé multiplayerové fungování, budování osad, diplomacie a kooperativní i kompetitivní bitvy. Právě technické a herní testy – probíhající už v rámci „persistentní uzavřené bety“ – prý tvůrcům odhalily řadu detailů, které chtějí před ostrým spuštěním vylepšit.

„Toto rozhodnutí neděláme lehkovážně. Víme, že se všichni těší na datum vydání, ale tři týdny navíc nám pomohou vypilovat hratelnost, aby byla od prvního dne co nejlepší,“ uvádí studio. Kromě toho se snaží zapojit i širší komunitu skrze veřejnější testy, proto se těsně před vydáním chystá ona velká beta akce. Datum padne nejspíš na květen, ale přesné načasování zatím není oficiálně potvrzeno.

Jaká je situace na konzolích?

Konzolové verze Dune: Awakening pro PlayStation 5 a Xbox Series měly podle dřívějších informací vyjít o něco později než PC edice. Aktuální odklad na červen 2025 se teoreticky může dotknout i termínů pro konzole, nicméně Funcom zatím oficiální vyjádření nepřidal. Je možné, že pokud půjde vše hladce, uvidíme je relativně krátce po PC premiéře, nebo si hráči na next-gen konzolích budou muset bohužel chvíli počkat.

Co se dělo dříve a na co se těšit?

Pokud jste Dune: Awakening sledovali, možná vám neunikla informace, že původně se počítalo s termínem „brzy v roce 2025“. Funcom jej zpřesnil na 20. květen a nyní posouvá na 10. červen, takže fanouškům Duny přibude pár týdnů na doladění sestavy a případné vyzkoušení benchmarku, který už je k dispozici ve formě Character Creator & Benchmark Mode. Díky tomu si můžete vytvořit postavu i ověřit výkon svého počítače před ostrým startem.

Těšit se můžete na rozsáhlé stavění, sběr koření a socio-politické boje, v nichž se rozhodnete, zda se přidáte k rodu Harkonnenů nebo Atreidům, případně se vydáte vlastní cestou. Kooperovat můžete s ostatními hráči, nebo se pokusit přežít sám v drsných dunách Arrakis.

Závěrem

Navzdory kratšímu odkladu zůstává Dune: Awakening horkým kandidátem na jednu z nejzajímavějších online her tohoto roku. Slíbena je masivní mapa, neustále se vyvíjející svět a silná inspirace ikonickým dílem Franka Herberta. Jestli se ambice studia Funcom skutečně naplní, to zjistíme 10. června, kdy hra vyjde na PC.

reklama

spot_img

Články

Ghost of Yotei vyjde 2. října exkluzivně na PS5

Za pět let od úspěchu Ghost of Tsushima narostla očekávání i chuť na další samurajský epos. Studio Sucker Punch proto sází na Ghost of Yotei, pokračování zasazené o tři století dál na zasněženém severním ostrově Ezo (dnešní Hokkaidó). Vydání na PlayStation 5 dorazí 2. října 2025 a trailer The Onryō’s List jasně naznačuje, že tentokrát půjde o drsnější, osobnější jízdu.

Digitální Pokémon TCG Pocket se vrací na Alolu. Nový set Celestial Guardians vychází 30. dubna

Mobilní karetní hra Pokémon Trading Card Game Pocket brzy přivítá novou digitální expanzi. Celestial Guardians, jak se set jmenuje, dorazí 30. dubna a podle vývojářů přinese návrat oblíbených postav z her Pokémon Sun a Moon, včetně legendárních Solgalea a Lunaly.

Nadcházející DOOM: The Dark Ages dostal druhý trailer

Když se v roce 2016 Doom zvedl z prahu zatracení a navázal na odkaz kultovního originálu, málokdo čekal, že id Software jednou vymění neonové chodby za rozpadající se hrady. Přesto se to děje: Doom: The Dark Ages dorazí 15. května 2025 (a díky prémiové edici dokonce o dva dny dříve) a podle druhého oficiálního traileru to vypadá na největší skok série od pořízení vertikální osy v Doom Eternal.

Clair Obscur: Expedition 33 je silný příběh o smíření se smrtí i mechanicky brilantní RPG

Francouzské studio Sandfall si na první pohled stanovilo až příliš ambiciózní cíl – vytvořit moderní japonsky laděné RPG, které bude působit zároveň svěže i důvěrně. Clair Obscur: Expedition 33, které vychází 24. dubna 2025, ale ukazuje, že to zvládlo.

Zapomeňte na snadné vítězství. Diablo 4 zvyšuje laťku obtížnosti

Blizzard chce, aby se hráči v osmé sezóně Diabla 4 pořádně zapotili. V rozhovoru pro PC Gamer vedoucí herní designér Colin Finer uvedl, že zpětná vazba od hráčů a výsledky z veřejného testovacího serveru vedly tým k tomu, že nová sezóna nabídne výrazně vyšší obtížnost než ta předchozí.

Covenant: souls-like dark fantasy z pohledu první osoby

Když nezávislé Legion Studios loni na The Game Awards poprvé poodhalilo Covenant, spousta hráčů jen zvedla obočí: další "souls‑like"? Po druhém, výrazně delším traileru z Galaxies Showcase už ale nastupuje úplně jiná nálada. Dvanáctičlenný tým složený z veteránů, kteří brousili zbraně pro série DOOM, Call of Duty, Apex či Destiny, ukazuje hru, která chce zasadit temnou fantasy do ryze střílečkového prvního pohledu a přitom nabídnout hloubku, jakou si běžně spojujeme s nejpropracovanějšími RPG.

Podmořské survival RPG Barotrauma je o víkendu na Steamu zdarma

Když se vám v hororu zatají dech, obvykle to nechcete brát doslova. V Barotrauma – 2D kooperativním simulátoru ponorky, který právě teď slaví víkend zdarma na Steamu – je ale i hraní si s kyslíkem součástí zábavy. Stačí jedna záměna lahví a místo čerstvého vzduchu nasajete do plic svářecí palivo. Zní to jako špatný vtip? Rozhodně. A přesně takhle typicky barotraumatické situace vypadají: směs pekelného napětí, bolestné smrti a černého humoru.

Mario Kart World pravděpodobně nabídne Rainbow Road po splnění Grand Prix

Nintendo v novém Directu ukázalo další novinky z chystané hry Mario Kart World. Fanoušci si ihned všimli náznaků, že ve hře nebude chybět ani ikonická trať Rainbow Road. Firma sice zatím nic oficiálně nepotvrdila, ale vodítka ve videu mluví jasně.

Největší strach? Pád. White Knuckle budí hrůzu každým pohybem

Nová hra White Knuckle od Dark Machine Games, vydaná pod hororovým labelem DreadXP, sází na jeden z nejzákladnějších lidských strachů – pád z výšky. Místo příšer nebo lekaček přichází s hororem čistě mechanickým a psychologickým, který pramení z každého chycení se zrezivělého madla v nekonečném silu.

Minecraft film se stal druhým nejvýdělečnějším filmem o videohře

Minecraft film útočí na peněženky fanoušků a trhá žebříčky návštěvnosti po celém světě. Během úvodního víkendu si odnesl neuvěřitelných 150 milionů dolarů, a od té doby nezpomaluje – po dvou týdnech v kinech už překonal hranici 550 milionů dolarů a je jen krůček od toho, aby sesadil z trůnu dosavadního krále videoherních adaptací, známého Maria.

Novinky

Skin Deep je ztřeštěná akční jízda, která vdechuje život žánru immersive sim

Když se řekne immersive sim, většině hráčů se vybaví temné dystopie, důmyslné hackování a plíživé ticho mezi stíny. Skin Deep od Blendo Games na to jde úplně jinak. Nabízí chaotickou, humornou a nápaditou verzi žánru, kde místo revolveru často vítězí banánová slupka a kýchanec.

Důvod, proč Halo 3 nikdy nedostalo remaster

Halo 3 patří bezpochyby mezi nejvýznamnější hry své generace. Když se v roce 2007 objevilo na Xboxu 360, rychle se stalo miláčkem fanoušků a jednou z klíčových her konzolové historie. Přestože první dvě hry Halo dostaly nádherné remastery pod hlavičkou "Anniversary", slavná trojka se nikdy svého faceliftu nedočkala. Fanoušci dlouhé roky spekulovali, proč tomu tak je, ale teprve nedávno vyšel najevo skutečný důvod.

Hráči v Oblivion Remastered pronikají do Skyrimu i Valenwoodu

Remaster legendárního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion je venku teprve pár dní a hráči už objevují, že mapa Tamrielu skrývá mnohem víc, než se na první pohled zdá. Je možné se dostat i mimo hranice Cyrodiilu a zamířit například do Valenwoodu, Hammerfellu nebo dokonce do Skyrimu.

reklama

spot_img

reklama

spot_img
spot_img

reklama

spot_img