0.9 C
Czech
Pondělí, 24 listopadu, 2025

Ubisoft oznámil Siege X: Největší aktualizace Rainbow Six Siege v historii

reklama

Ubisoft v rámci oslav 10. výročí R6S oznámil Rainbow Six Siege X. Podle prvních informací se nebude jednat o klasické pokračování či „dvojku“, nýbrž o největší proměnu v historii této populární multiplayerové hry, která má otevřít dveře další dekádě úspěchu.

Vývojáři slibují, že Siege X posune hratelnost do nových sfér. Mluví o hlubší taktické hře, nových způsobech hraní a zásadním vylepšení grafiky i zvuku. Tato rozsáhlá transformace, srovnávaná s tím, jak Valve přeměnilo CS:GO na Counter-Strike 2, má zároveň posílit dosavadní komunitu a přivést k Siege zcela nové hráče.

Ubisoft zdůrazňuje, že se jedná o logický posun dlouhodobé snahy udržet Rainbow Six Siege relevantní i deset let po vydání. Hra sice odstartovala koncem roku 2015 rozpačitě, ale postupem času se z ní stal obrovský hit a stal se jedním z pilířů finanční stability Ubisoftu. V dobách, kdy se vydavateli nedařilo s jinými projekty, právě Siege patřil mezi tahouny. Nyní, s vyhlídkou nového desetiletí, dává smysl, že Ubisoft přichází s modernizací a chce se blýsknout něčím opravdu velkolepým.

Více informací bude v březnu

Ubisoft hráčům slíbil, že detaily o Siege X zveřejní 13. března 2025 během speciální akce Siege X Showcase v Atlantě. Na akci se budou moci zúčastnit nejen novináři a profesionálové, ale i fanoušci přímo na místě. Zároveň poběží přímý přenos online, takže nikdo nepřijde o důležité novinky.

Aby Ubisoft novinku pořádně uvedl, využil letošní Six Invitational 2025, tedy největší turnaj v rámci Rainbow Six. Během finále předvedl krátký teaser, který naznačil, že Siege X se dotkne takřka všech prvků hry. Grafika, zvuk, mapy, herní módy i systémy – to vše má být buď vylepšeno, nebo zásadně předěláno.

Operation Prep Phase: Začátek 10. roku a nová operátorka Rauora

Ještě před velkým oznámením přichází Ubisoft s první sezónou jubilejního 10. roku, nazvanou Operation Prep Phase. Ta se zaměří na přípravu hráčů na příchod Siege X, přičemž největším tahákem bude nová operátorka z Nového Zélandu jménem Rauora.

  • Primární výbava: 417 (designated marksman rifle) nebo M249 (lehký kulomet)
  • Sekundární výbava: GSH-18 9mm pistole nebo nový Reaper MK2, kompaktní samopal do druhé ruky
  • Gadget: Rauora využívá Deployable Omnilink Mesh (D.O.M.) Launcher, tedy chytrý obranný systém, který se rozloží do dveří a slouží jako neprůstřelná přenosná bariéra. Tato vychytávka může zablokovat pohyby protivníků, omezit jejich výhled a pomoci v kritických momentech při útočných i obranných akcích.

Rauora bude dostupná okamžitě pro držitele Battle Passu v rámci Operation Prep Phase a ostatní hráči ji budou moci odemknout za Renown nebo R6 Credits po dvou týdnech od spuštění sezóny.

Nové funkce: Dynamic Matchmaking a změny pro budoucnost

S Operation Prep Phase dorazí také Dynamic Matchmaking, tedy systém, který by měl plynule přizpůsobit hráčské fronty podle počtu právě probíhajících zápasů a odezvy serverů. Cílem je zrychlit a zpříjemnit hledání zápasů napříč různými regiony a herními módy. Ubisoft se tak snaží optimalizovat infrastrukturu, aby hráči měli co nejplynulejší zážitek.

Těšíme se na další informace

Na kompletní odhalení Siege X si ještě pár týdnů počkáme, ale již teď je jisté, že Ubisoft do druhého desetiletí hry vkročí s ambiciózními plány. Zůstává tak spousta otázek, na které dostaneme odpověď 13. března.

Podaří se Ubisoftu zopakovat úspěšný restart, jako se mu to kdysi podařilo s původní verzí Siege? Bude nová podoba hry dost lákavá pro stávající komunitu a zároveň přívětivá pro nováčky? A jak moc změní Rauora a její gadget běžné strategie?

Odpovědi se dozvíme brzy. My si zatím můžeme připomenout, že Rainbow Six Siege je jedním z nejdéle úspěšně běžících titulů v žánru taktických online stříleček – a Siege X možná nastaví laťku pro to, co znamená dlouhodobě živá a pravidelně aktualizovaná hra.

reklama

reklama

spot_img

Články

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

První únik z natáčení The Legend of Zelda potvrzuje obsazení hlavních rolí

Konečně se něco děje kolem dlouho očekávaného filmu podle legendární série The Legend of Zelda. Po letech spekulací a mlčení se na internetu objevily první záběry z natáčení, které potvrzují, že Wes Ball, známý díky trilogii Maze Runner, skutečně rozjel produkci. A i když je všechno zatím zahalené tajemstvím, několik sekund uniklého videa stačilo k tomu, aby fanoušci začali šílet.

Black Ops 7 startuje pomaleji než loňský díl

Call of Duty má za sebou další premiéru, ale tentokrát bez obvyklého rozruchu. Black Ops 7 přilákal na Steamu výrazně méně hráčů než předchozí ročník, a to i přesto, že jde stále o jednu z největších značek mezi multiplayerovými střílečkami.

Red Dead Redemption se vrací ve 4K: remaster dorazí už v prosinci

Po měsících spekulací je jasno. Rockstar Games oficiálně potvrdil, že první Red Dead Redemption dostává moderní kabát. Legendární western se vrátí 2. prosince a míří prakticky všude – na PlayStation 5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch 2, iOS, Android a dokonce i do nabídky Netflix Games.

Kotick popsal, jak Activision málem koupil Minecraft

Bobby Kotick se vrátil k příběhu, který herní svět dlouho fascinoval. Během rozhovoru v podcastu Ariho Emanuela potvrdil, že Activision byl kdysi skutečně blízko nákupu Minecraftu i studia Mojang. Jednání ale nakonec zkrachovala a práva na legendární sandbox nakonec získal Microsoft.

Přes dvě stě vývojářů RockStaru žádá návrat propuštěných kolegů

Na konci října propustilo studio Rockstar Games přes třicet zaměstnanců v Británii a Kanadě. Firma tvrdila, že šlo o „hrubé porušení povinností“. Propuštění vývojáři ale tvrdí, že šlo o pomstu za jejich snahu založit odbory. Spor se rychle vyostřuje a míří k soudu.

Valve představilo Steam Machine, kompaktní herní PC do obýváku

Když Valve před lety zkusilo prorazit s původní Steam Machine, skončilo to slepou uličkou. Partnerští výrobci, roztříštěné konfigurace a nedotažené SteamOS tehdy pohřbily jinak zajímavou myšlenku. Jenže čas se změnil. Steam Deck ukázal, že SteamOS už není experiment, ale použitelný systém. A právě na jeho úspěchu stojí nová Steam Machine. Krabička do obýváku, která si klade jasný cíl. Přinést PC hraní k televizi stejně jednoduše jako konzole.

Sony hlásí rekordní prodeje PS5, daří se i Ghost of Yotei

Sony má za sebou výborný rok. Za poslední čtvrtletí prodala dalších 3,9 milionu konzolí PlayStation 5, čímž se celkový počet prodaných kusů vyšplhal na 84,2 milionu. PS5 tak dorovnala tempo svého předchůdce PS4 ve stejném období životního cyklu.

Nintendo spustilo web pro kontrolu kompatibility her na Switch 2

Nintendo hráčům usnadňuje přechod na novou generaci. Společnost spustila webovou stránku, na které si mohou ověřit, zda jejich oblíbené hry z původního Switch fungují i na připravované konzoli Switch 2. Stačí zadat název titulu a systém zobrazí, jestli je plně kompatibilní, nebo má omezení.

reklama

Novinky

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

reklama

spot_img

reklama

reklama