7.7 C
Czech
Pátek, 7 listopadu, 2025

Studio Acclaim se vrací. Zaměří se na oživení klasických sérií

reklama

Společnost Acclaim, kdysi ikonický herní vydavatel z devadesátých let, se chystá na velkolepý návrat. Málokterá firma v té době dokázala tak silně formovat herní trh, ať už známými hity, nebo kontroverzemi. V nové éře slibuje Acclaim důraz na nezávislou tvorbu, ale zároveň hodlá nabídnout i obnovené verze starých dobrých klasik.

Acclaim se proslavil už od konce 80. let, kdy jej založil Greg Fishbach. Společnost si rychle vydobyla jméno díky tituly jako Mortal Kombat či NBA Jam. Ty se poté staly jedněmi z nejvýraznějších značek 90. let. Kromě toho Acclaim nejednou šokoval herní svět odvážnými marketingovými tahy. V době vydání Turoku nebo Shadow Man: 2econd Coming dokázal zaujmout, ale i pobouřit, čímž si zajistil značnou pozornost.

S popularitou však přišly i velké neúspěchy. Například hra BMX XXX se stala jedním z největších propadáků a přispěla k tomu, že Acclaim v roce 2004 definitivně zkrachoval. Následně vznikl subjekt s názvem Acclaim Games (2006–2010), ale ani ten dlouho nevydržel. Nyní, takřka po dvaceti letech, přichází nová inkarnace společnosti s odhodláním zúročit historické úspěchy a zároveň podpořit nadějné nezávislé vývojáře.

Změny ve vedení i strategie

Za znovuzrozením stojí tým zkušených osobností, který zahrnuje jména jako Russell Binder (Striker Entertainment), Mark Caplan (Ridge Partners) a Jeff Jarrett (Global Force Entertainment). Nechybí ani partneři jako VaynerFund (zastoupený Philem Torontem) či Jet Management (Eric Vogel).

Z těchto osobností zaujme zejména Jeff Jarrett, bývalý wrestler a člen Síně slávy WWE. V 90. letech se podílel na vývoji her se zápasnickou tématikou u původního studia Acclaim, což mu dává unikátní pozici propojující svět videoher a wrestlingu. Jarrett sám říká, že má v úmyslu předat hráčům stejnou míru nadšení, s níž se dříve podílel na wrestlingových projektech. Jeho úkolem bude mimo jiné pomáhat při realizaci nových i starších her, které mají oslovit pamětníky i novou generaci hráčů.

Hlavou nového týmu je Alex Josef, někdejší zakladatel a CEO Graffiti Games, který přebírá roli generálního ředitele. V rozhovoru pro server GamesBeat zdůraznil, že hlavním cílem je postavit Acclaim znovu na pevné nohy. A to prostřednictvím podpory nezávislých studií, pro něž chce zajišťovat financování, marketing a PR. Tato strategie má pomoci menším týmům prorazit na trhu, zatímco Acclaim dostane šanci postupně oživit slavné série.

Nejasná práva starých značek

Velkou otázkou ale zůstává, jaké klasické značky Acclaim ve skutečnosti ovládá. Spousta kdysi proslulých titulů dnes patří jiným společnostem:

  • NBA Jam spadá pod EA,
  • Turok je ve vlastnictví Universal Studios,
  • Mortal Kombat zůstal pod taktovkou Warner Bros. (dříve Midway).

Přesto se hovoří o „reinkarnaci“ určitých starých sérií, které by Acclaim rád získal zpět. Firma zároveň naznačuje, že už podepsala smlouvy s několika vývojáři, což by mohlo znamenat návrat dalších oblíbených herních světů, třeba i těch, které zatím v oficiálních oznámeních nezazněly.

Acclaim plánuje vydat první novou hru už v roce 2025. A to nejspíš během třetího čtvrtletí. Zástupci firmy naznačili, že za účelem rychlého získání finančních prostředků, a následného rozšiřování portfolia, by se do budoucna mohlo počítat až se třemi až čtyřmi tituly ročně. Tento ambiciózní plán by měl společnosti pomoci získat opět silnou pozici na trhu, a to zejména díky propojení nostalgických značek a svěžího, nezávislého obsahu.

Závěrem

Návrat studia Acclaim je bezesporu jedním z nejpozoruhodnějších oživení herního vydavatele za poslední dobu. Zkušenosti veteránů a nadšení pro nezávislou tvorbu naznačují, že bychom se mohli dočkat zajímavé kombinace osvědčených klasik a nových herních nápadů. Pokud se plány vydaří, hráče čeká solidní porce nostalgie i novinek. A to vše pod značkou, která kdysi formovala celou jednu herní éru. Budoucnost ukáže, zda se podaří na úspěchy legendární devadesátkové éry navázat a přivést klasické série zpět do pozornosti.

reklama

reklama

spot_img

Články

Fortnite vítá Simpsonovi. Hráči se vydají do Springfieldu

Epic Games spustili jednu z největších spoluprací v historii Fortnite. Seriál The Simpsons se proměnil v plnohodnotnou sezonní akci, která mění celý ostrov na Springfield – včetně jaderné elektrárny, Kwik-E-Martu i obýváku rodiny Simpsonových.

Mortal Kombat: Legacy Kollection vychází jako velká pocta sérii

Digital Eclipse vydalo kompilaci raných Mortal Kombat her s interaktivním dokumentem. Balík cílí na fanoušky historie série i na hráče, kteří si chtějí zahrát přesně to, co viděli na herních automatech a starých konzolích.

Všichni společníci v The Outer Worlds 2 a jak je naverbovat

Pokračování sci-fi RPG The Outer Worlds 2 nabídne šest nových společníků. Každý má vlastní schopnosti, dialogy a drobné zlozvyky, které oživují průzkum vesmíru. Dva se přidají hned v úvodu hry, ostatní je nutné najít a přesvědčit.

Fortnite chystá velkolepou spolupráci se Simpsonovými

Spekulace o spojení Fortnite a Simpsonových se potvrdily. Herní událost startuje 1. listopadu v 17 hodin středoevropského času a má být jednou z největších kolaborací v historii hry. V novém videu se objevili mimozemšťané Kang a Kodos, kteří ohlašují invazi do světa Fortnite.

Hráči se bouří proti halloweenskému eventu v Borderlands 4. „Radši nic než tohle“

Borderlands 4 spustil halloweenský „Horrors of Kairos“. Místo velké slavnosti ale hráči našli jen lehce upravené souboje se světovými bossy, dvě zbraně a pár skinů. Kritika se valí ze sociálních sítí i YouTube. Současně dorazil patch se slušnými úpravami, který však přinesl i bolestivý zásah do populárního „crit knife“.

Todd Howard uklidňuje fanoušky: nové Fallout projekty jsou na cestě

Todd Howard potvrdil, že série Fallout rozhodně nekončí. Během oslav Fallout Day sice Bethesda nepřinesla žádné šokující odhalení typu Fallout 3 Remaster nebo Fallout 5, ale fanoušci přesto dostali jasný signál: nové hry se vyvíjejí.

PowerWash Simulator 2 je uklidňující návrat s chytrými drobnostmi navíc

Druhý díl PowerWash Simulatoru navazuje přesně tam, kde první skončil. Nehraje si na velké změny, ale na jistotu. Pořád stojíte s hadicí v ruce a sledujete, jak vrstvy špíny mizí a pod proudem vody se znovu objevují barvy a detaily. Je to jednoduché, uklidňující a pořád stejně návykové.

Remedy v krizi: Tero Virtala po devíti letech končí jako CEO

Finské studio Remedy Entertainment, známé díky titulům jako Alan Wake 2 nebo Control, oznámilo okamžitý odchod svého dlouholetého ředitele Tera Virtaly. Po devíti letech u kormidla ho střídá spoluzakladatel společnosti Markus Mäki, který přebírá funkci prozatímního CEO. Změna přichází v době, kdy studio čelí ekonomickým potížím a slabým prodejům svého nejnovějšího projektu FBC: Firebreak.

Ninja Gaiden 4: comeback, který stojí za to

Ninja Gaiden 4 je přesně ten typ akční hry, kvůli které vás rychlé, technické řeže tolik baví. Krátké levely střídají brutální arény, krev stříká proudem a každý zásah má váhu i eleganci. Příběh? Zápletka o temném drakovi a věčně mrzutém Yakumovi slouží hlavně jako záminka pro další souboje. Naštěstí to nejdůležitější, boj, je priorita.

Sedm let po vydání. Red Dead Redemption 2 nezestárlo ani o den

Sedm let po vydání zůstává Red Dead Redemption 2 nejpůsobivější hrou, jakou kdy studio Rockstar vytvořilo. Ne kvůli technice nebo grafice, ale kvůli tomu, jak přesně a sžíravě dokázala rozebrat mýtus Amerického snu a všechny, kteří mu podlehnou.

reklama

Novinky

Grand Theft Auto VI odloženo na listopad 2026. Rockstar chce prý dokonalost

Grand Theft Auto VI se znovu odkládá. Místo původně plánovaného vydání 26. května 2026 dorazí až 19. listopadu 2026. Hra prvně vyjde pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Rockstar tvrdí, že potřebuje více času, aby dodal titul s kvalitou, jakou od něj hráči očekávají.

PlayStation Portal konečně dostává cloud streaming. Sony posílá handheld na novou úroveň

Sony právě spustila největší aktualizaci pro svůj handheld PlayStation Portal od jeho uvedení na trh. Dlouho žádaný cloud streaming je konečně tady a spolu s ním i vylepšené uživatelské rozhraní, podpora 3D audia a řada funkcí, které ze zařízení dělají mnohem víc než jen doplněk k PS5.

Arc Raiders odmění hráče za výpadky serverů

Studio Embark rozdává herní měnu hráčům, kteří o víkendu narazili na problémy se servery. Každý, kdo se 2. listopadu přihlásil do multiplayerové akce Arc Raiders, dostane 500 Raider Tokens. Vývojáři přiznali, že „servery měly v neděli menší zádrhel“ a omlouvají se za potíže.

reklama

spot_img

reklama

reklama