0.9 C
Czech
Pondělí, 22 prosince, 2025

Studio Acclaim se vrací. Zaměří se na oživení klasických sérií

reklama

Společnost Acclaim, kdysi ikonický herní vydavatel z devadesátých let, se chystá na velkolepý návrat. Málokterá firma v té době dokázala tak silně formovat herní trh, ať už známými hity, nebo kontroverzemi. V nové éře slibuje Acclaim důraz na nezávislou tvorbu, ale zároveň hodlá nabídnout i obnovené verze starých dobrých klasik.

Acclaim se proslavil už od konce 80. let, kdy jej založil Greg Fishbach. Společnost si rychle vydobyla jméno díky tituly jako Mortal Kombat či NBA Jam. Ty se poté staly jedněmi z nejvýraznějších značek 90. let. Kromě toho Acclaim nejednou šokoval herní svět odvážnými marketingovými tahy. V době vydání Turoku nebo Shadow Man: 2econd Coming dokázal zaujmout, ale i pobouřit, čímž si zajistil značnou pozornost.

S popularitou však přišly i velké neúspěchy. Například hra BMX XXX se stala jedním z největších propadáků a přispěla k tomu, že Acclaim v roce 2004 definitivně zkrachoval. Následně vznikl subjekt s názvem Acclaim Games (2006–2010), ale ani ten dlouho nevydržel. Nyní, takřka po dvaceti letech, přichází nová inkarnace společnosti s odhodláním zúročit historické úspěchy a zároveň podpořit nadějné nezávislé vývojáře.

Změny ve vedení i strategie

Za znovuzrozením stojí tým zkušených osobností, který zahrnuje jména jako Russell Binder (Striker Entertainment), Mark Caplan (Ridge Partners) a Jeff Jarrett (Global Force Entertainment). Nechybí ani partneři jako VaynerFund (zastoupený Philem Torontem) či Jet Management (Eric Vogel).

Z těchto osobností zaujme zejména Jeff Jarrett, bývalý wrestler a člen Síně slávy WWE. V 90. letech se podílel na vývoji her se zápasnickou tématikou u původního studia Acclaim, což mu dává unikátní pozici propojující svět videoher a wrestlingu. Jarrett sám říká, že má v úmyslu předat hráčům stejnou míru nadšení, s níž se dříve podílel na wrestlingových projektech. Jeho úkolem bude mimo jiné pomáhat při realizaci nových i starších her, které mají oslovit pamětníky i novou generaci hráčů.

Hlavou nového týmu je Alex Josef, někdejší zakladatel a CEO Graffiti Games, který přebírá roli generálního ředitele. V rozhovoru pro server GamesBeat zdůraznil, že hlavním cílem je postavit Acclaim znovu na pevné nohy. A to prostřednictvím podpory nezávislých studií, pro něž chce zajišťovat financování, marketing a PR. Tato strategie má pomoci menším týmům prorazit na trhu, zatímco Acclaim dostane šanci postupně oživit slavné série.

Nejasná práva starých značek

Velkou otázkou ale zůstává, jaké klasické značky Acclaim ve skutečnosti ovládá. Spousta kdysi proslulých titulů dnes patří jiným společnostem:

  • NBA Jam spadá pod EA,
  • Turok je ve vlastnictví Universal Studios,
  • Mortal Kombat zůstal pod taktovkou Warner Bros. (dříve Midway).

Přesto se hovoří o „reinkarnaci“ určitých starých sérií, které by Acclaim rád získal zpět. Firma zároveň naznačuje, že už podepsala smlouvy s několika vývojáři, což by mohlo znamenat návrat dalších oblíbených herních světů, třeba i těch, které zatím v oficiálních oznámeních nezazněly.

Acclaim plánuje vydat první novou hru už v roce 2025. A to nejspíš během třetího čtvrtletí. Zástupci firmy naznačili, že za účelem rychlého získání finančních prostředků, a následného rozšiřování portfolia, by se do budoucna mohlo počítat až se třemi až čtyřmi tituly ročně. Tento ambiciózní plán by měl společnosti pomoci získat opět silnou pozici na trhu, a to zejména díky propojení nostalgických značek a svěžího, nezávislého obsahu.

Závěrem

Návrat studia Acclaim je bezesporu jedním z nejpozoruhodnějších oživení herního vydavatele za poslední dobu. Zkušenosti veteránů a nadšení pro nezávislou tvorbu naznačují, že bychom se mohli dočkat zajímavé kombinace osvědčených klasik a nových herních nápadů. Pokud se plány vydaří, hráče čeká solidní porce nostalgie i novinek. A to vše pod značkou, která kdysi formovala celou jednu herní éru. Budoucnost ukáže, zda se podaří na úspěchy legendární devadesátkové éry navázat a přivést klasické série zpět do pozornosti.

reklama

reklama

spot_img

Články

Bungie potvrzuje vydání Marathon v březnu 2026 s cenou 39,99 USD

Bungie vrací Marathon do světel reflektorů a tentokrát působí sebevědoměji. Extrakční FPS dorazí v březnu 2026, míří na cenu 39,99 dolarů/39,99 eur a hned od startu slibuje roční proud bezplatních obsahových updatů. Po odkladu na neurčito, skandálech i tvrdé zpětné vazbě se studio snaží dokázat, že svůj reboot zvládne doručit ve formě, která žánru dodá šťávu.

Hollow Knight Silksong prodal přes sedm milionů kopií za tři měsíce

Hollow Knight: Silksong má za sebou start, o jakém si většina her může nechat zdát. Team Cherry oznámilo, že novinka překonala hranici sedmi milionů prodaných kopií během tří měsíců. A rovnou přidalo další lákadla, včetně velkého rozšíření a chystané edice pro Nintendo Switch 2.

Tvůrce Grand Theft Auto vydal román o AI, která se vymkne kontrole

Dan Houser, jeden z klíčových tvůrců série Grand Theft Auto, se po odchodu z Rockstar Games pustil do úplně jiné hry. V debutovém románu A Better Paradise popisuje blízkou budoucnost, kde se virtuální útočiště změní v past. A do světa unikne AI, která lidem začne sahat přímo do hlavy.

Crystal Dynamics a Amazon Game Studios představují dvě nové Tomb Raider hry

The Game Awards přinesly dvojitou dávku Lary Croft. Amazon Game Studios a Crystal Dynamics oficiálně odhalily Tomb Raider: Legacy of Atlantis pro rok 2026 a zcela nový díl Tomb Raider: Catalyst pro rok 2027. Obě hry běží na Unreal Engine 5 a hlas Lary přebírá Alix Wilton Regan, která má za sebou Dragon Age: Inquisition i Cyberpunk 2077.

Clair Obscur ovládl The Game Awards 2025, večer přinesl lavinu novinek

The Game Awards 2025 uzavřely herní rok ve velkém stylu. Slavnostní večer nabídl desítky nových oznámení, premiérové trailery i dlouhý seznam vítězů. Největší pozornost na sebe strhla hra Clair Obscur: Expedition 33, která se stala jasným symbolem letošního ročníku.

Kim Kardashian míří do Fortnite

Kim Kardashian dorazí do Fortnite nejen jako skin, ale i s vlastním turnajem Kim Kardashian Cup. Epic Games spojuje battle royale s její značkou SKIMS a hráči tak získají šanci vyhrát kosmetické předměty zdarma nebo si je koupit v item shopu za V-Bucks.

Tvůrci Horses přiznávají, že další hru už zřejmě neudělají

Indie horor Horses se dostal do centra sporu o hranice cenzury. Hra zmizela z hlavních platforem ještě před vydáním a tvůrci teď otevřeně mluví o tom, že studio pravděpodobně další titul neudělá. Příběh malé italské firmy tak ukazuje, jak křehké postavení mají autoři mimo hlavní proud.

Warner Bros. Games stojí před největší změnou ve své historii

Netflix potvrdil, že chce koupit Warner Bros. za 82,7 miliardy dolarů. Pokud obchod projde, získá nejen filmové a seriálové značky, ale i kompletní videoherní divizi Warner Bros. Games. O tu však soupeří také Paramount, který podal vlastní nabídku. Herní studia tak čekají měsíce nejistoty, během nichž se rozhodne o jejich budoucnosti.

Expedition Project v ARC Raiders startuje 17. prosince a nabídne dobrovolný wipe i trvalé odměny

Embark Studios vyvěsilo vlajku na další Expedition Project v ARC Raiders. Po menším zpoždění se okno pro odjezd otevře 17. prosince a všichni zapsaní Raiders opustí The Rust Belt 22. prosince v karavaně, kterou si postavili. Jde o dobrovolný wipe profilu, který přináší trvalé odměny, dočasné buffy a čistý start s novým Raiderem. Pro grindery lákavá výzva, pro pohodáře klid na duši, protože kdo nechce, ten se nezúčastní a o nic nepřijde.

Gen Z znovu objevuje retro technologie

Generace Z si začíná užívat svět bez notifikací. Mladí lidé sahají po přehrávačích, deskách, filmech na DVD i starých herních konzolích. Nejde o hipsterskou pózu, ale o snahu najít něco hmatatelného v době, kdy je všechno jen v cloudu.

reklama

Novinky

Indie Game Awards stáhly ceny pro Clair Obscur kvůli generativní AI

Clair Obscur: Expedition 33 si ve čtvrtek odneslo ocenění Hra roku i Nejlepší debut. O dva dny později ale Indie Game Awards oba tituly stáhly kvůli tomu, že hra při vydání obsahovala generativně vytvořené podklady, které vývojáři rychle odstranili patchem.

Riot chystá velký restart League of Legends

Riot Games plánuje po sezoně 2026 zásadní přestavbu League of Legends. Cíl míří na rok 2027 a má přinést nový klient, vizuální refresh i úpravy hratelnosti. Vývojáři zároveň zdůrazňují, že nepůjde o klasické pokračování, ale o velkou modernizaci.

Nvidia údajně zvažuje omezení výroby herních grafik v roce 2026

PC hraní má za sebou pár hodně těžkých let a zdá se, že klid nepřijde ani v roce 2026. Podle zákulisních informací z výrobního řetězce zvažuje Nvidia omezení produkce herních grafik GeForce RTX až o 30–40 procent. Hlavním viníkem není slabá poptávka, ale pokračující krize na trhu s RAM, která pomalu dusí celý hardware segment.

reklama

spot_img

reklama

reklama