24.9 C
Czech
Úterý, 1 července, 2025

Sony PlayStation zakládá nové studio teamLFG

reklama

Sony Interactive Entertainment představuje světu nové studio teamLFG, které se připojuje k rodině PlayStation Studios. Název je víc než jen cool zkratka – LFG, tedy Looking For Group, odkazuje na multiplayerové kořeny projektu, jehož cílem je vytvářet světy, kde se hráči setkávají, spolupracují a tvoří vlastní příběhy. Studio vzniklo z inkubačního programu Bungie, ale už dnes je jasné, že tohle nebude jen další Destiny klon.

Headquarter mají v Bellevue ve státě Washington, ale vývojáři jsou rozmístěni napříč Spojenými státy i Kanadou. Tým kombinuje zkušené vývojáře, kteří pracovali na Halo, League of Legends, Fortnite, Roblox či Rec Room, s nováčky, kteří přinášejí svěží nápady a odvahu experimentovat. Základní mise? Vytvářet akční hry s perfektním pocitem z ovládání a bohatými sociálními prvky.

Studio se otevřeně hlásí k tomu, že nechce jen budovat další kompetitivní závislácký grind. Chce tvořit zážitky, kde hráči najdou komunitu, přátelství a chuť se ke hře vracet i kvůli lidem, ne jen kvůli odměnám. „Chceme, aby naši hráči poznávali známá jména a vytvářeli z nich mýty a memy. Chceme, aby rádi vzpomínali na ten moment, kdy se jim podařilo změnit celý průběh zápasu,“ píše studio v otevřeném prohlášení.

Taková vize je v dnešní době refreshující. Zatímco většina multiplayerových her staví na agresivním monetizačním modelu, teamLFG se hlásí k herní komunitě jako místu pro lidské spojení. To není jen nostalgie, to je cílený design.

Mix žánrů, který zní bláznivě – ale i slibně

První hra studia zatím nemá jméno, ale její popis je odvážný: týmová akční hra, která čerpá inspiraci z bojových her, plošinovek, MOBA titulů a simulátorů. Celé to má být zasazeno do zcela nového univerza – kombinace mýtu, sci-fi a humoru. Lehce komediální svět s vlastními pravidly, stylizací a zřejmě i memy.

TeamLFG chce zapojit komunitu od samého začátku. Plánuje early access testování, sběr zpětné vazby a pružné úpravy hry nejen před vydáním, ale i po něm v rámci live service provozu. To je přístup, který už dříve zafungoval u titulů jako Valheim nebo Deep Rock Galactic, ale v prostředí AAA vývoje je to stále spíše výjimka.

„Je pro nás zásadní být dostatečně pružní, abychom mohli reagovat na zpětnou vazbu hráčů – nejen před vydáním, ale i v průběhu live service, kdy budeme hru i komunitu dál rozvíjet.“

Bungie jako základ, ne limit

Ačkoliv studio vzniklo pod křídly Bungie, nejde o přímé pokračování jejich herní filozofie. Projekt začal jako inkubační program v době, kdy Bungie přešlo pod Sony a zároveň prošlo restrukturalizací, kdy mimo jiné bylo propuštěno 220 zaměstnanců. Část z nich však našla nové místo právě v teamLFG, který se díky tomu rychle etabloval a získal podporu v rámci PlayStation Studios.

Není bez zajímavosti, že v době, kdy Sony přehodnocuje svou sázku na live service modely (některé byly zrušeny hned po vydání, jiné ukončeny ještě dřív), teamLFG představuje opatrný, ale ambiciózní krok vpřed.

Co bude dál?

Datum vydání první hry zatím není známé, ani platformy, pro které hra vyjde. Ale vzhledem k tomu, že jde o first-party studio pod Sony, lze očekávat alespoň exkluzivitu pro PlayStation (s případným rozšířením na PC). Jasné je zatím jen to, že se studio zatím nikam nežene, dává si čas, aby vytvořilo něco, co má smysl. Ne jen další hru se sezónním battle passem.

reklama

reklama

spot_img

Články

Capcom mění směr: Requiem bude návratem k hororu, Leon zůstává otazníkem

Capcom chtěl původně udělat z Resident Evil: Requiem akční open-world hru s online prvky. Po testování ale studio otočilo. Výsledkem má být čistě singleplayerový survival horor, který se vrací ke kořenům série.

Hearthstone přidává prvního mazlíčka, získat ho ale může stát až 158 dolarů

Blizzard se rozhodl rozšířit Hearthstone o další formu kosmetických doplňků. Poprvé v historii hry přichází interaktivní mazlíček. Měl to být milý doplněk pro fanoušky, ale místo radosti přinesl spíš rozladění. Dinosaurus King Krush se totiž schovává za klasickou gacha mechaniku, která může běžného hráče vyjít až na 158 dolarů. A to vše jen proto, aby na spodní části obrazovky občas zařval a zamával ocasem.

PS Plus slaví 15 let a přináší Diablo IV zdarma pro všechny předplatitele

Červencová nabídka her na PlayStation Plus potěší všechny fanoušky akce, bojovek i atmosférických indie titulů. Sony slaví 15. výročí služby a rozdává jednu z největších pecek posledních let: Diablo IV. Vedle něj přidává i The King of Fighters XV a klidnou plošinovku Jusant.

Death Stranding 2 rozšiřuje svět, ale zůstává věrný své zvláštnosti

Hideo Kojima navazuje na svůj kultovní titul Death Stranding s druhým dílem, který opět sleduje příběh Sama Portera Bridgese. Ten žije v ústraní s malou Lou, ale nová mise ho zavede do Mexika a Austrálie. Cílem je znovu spojit izolovaný svět pomocí Chiral Network.

Cyberpunk 2077 odkládá update 2.3. Vývojáři slibují rozsah jako u verze 2.2

Update 2.3 pro Cyberpunk 2077 měl dorazit ve čtvrtek 26. června. CD Projekt RED ale oznámil, že potřebuje víc času, a vydání odložil na neurčito. Nové datum zatím nesdělil. Vývojáři ale tvrdí, že cílí na podobný rozsah, jaký měl minulý balíček 2.2.

The Blood of Dawnwalker ukazuje brutální fantasy s temným hrdinou

Rebel Wolves, nové studio složené z bývalých vývojářů Zaklínače, představilo první větší ukázku ze své chystané hry The Blood of Dawnwalker. RPG s upírskou tematikou sází na temnou atmosféru, brutální souboje a rozhodnutí, která ovlivňují nejen děj, ale i hlavního hrdinu.

Blíží se Capcom Spotlight 2025: Novinky o Resident Evil Requiem, Street Fighter 6 a dalších

Letní herní sezóna se ještě ani pořádně nerozjela a Capcom už míří s těžkým kalibrem. 26. června totiž vypustí nový Capcom Spotlight, čtyřicetiminutovou digitální show plnou herních novinek, návratů a překvapení. Vrací se Resident Evil s novou hlavní hrdinkou, Monster Hunter přivádí zpět kultovního Lagiacruse a konečně uslyšíme i o tajemné sci-fi Pragmata.

Donkey Kong Bananza nabídne zpěv, chaos a nové schopnosti

Donkey Kong Bananza dorazí na Switch 2 už 17. července a vezme hráče na pořádně výbušnou jízdu. Novinka od Nintenda slibuje mix 3D plošinovky, destrukce, sbírání a muzikálu – doslova. Hlavní duo tvoří starý známý Donkey Kong a nečekaná hvězda: mladá zpěvačka Pauline.

Vydání střílečky Marathon bylo odloženo na neurčito. Bungie mění směr vývoje

Bungie mění kurz. Jejich připravovaný sci-fi multiplayer Marathon, který měl být návratem ke kořenům ikonické série z 90. let, nedorazí podle plánu. Původně stanovené datum vydání 23. září je minulostí, studio oznámilo odklad na neurčito. Důvodem jsou smíšené reakce hráčů na nedávný alpha test, který odhalil řadu slabin i nedotažených prvků. Nové datum zatím nepadlo, ale více se máme dozvědět až na podzim.

Konec jedné éry – Nexus Mods mění majitele po 24 letech

V herním světě málokteré jméno rezonuje tak silně mezi fanoušky modů jako Nexus Mods. Za 24 let své existence se z malého fanouškovského webu stal dominantní portál pro sdílení herních modů, s více než 10 miliardami stažení a masivní knihovnou více než 700 tisíc modifikací pro téměř 4 000 her. Teď však přichází zásadní zlom. Zakladatel Robin "Dark0ne" Scott se rozhodl předat otěže dál.

reklama

Novinky

Griefing v Dune: Awakening? PvE hráči se stávají snadnou kořistí červů

Když se v MMO survival hře Dune: Awakening řekne "griefing", fanoušci už přesně vědí, o čem je řeč. Nový a oblíbený způsob, jak znepříjemnit ostatním hraní, je paralyzování hráčů v PvE zónách pomocí přistání s ornithoptérou, a následné vyvolání písečného červa. Ačkoliv jde o kreativní zneužití herní mechaniky, atmosféru Arrakisu tím tahle komunita posouvá do divokého západu.

Monster Hunter Wilds: Co přináší druhý bezplatný update

Monster Hunter Wilds dostal druhý velký bezplatný update, který míří hlavně na PC hráče. Capcom upravil využití grafické paměti, přidal nové příšery a oznámil, co hráče čeká dál. Hráči na Steamu si stěžovali na výkonnostní problémy, což vedlo ke ztrátě hráčské základny. Teď přichází první větší reakce vývojářů.

Blue Prince nemá jasný konec. A přesně to je jeho smysl

Na první pohled vypadá Blue Prince jako propracovaná logická hra s komplikovanými hádankami. Po desítkách hodin hraní se však ukazuje, že nejde jen o řetězec šifer a zámků. Hra si pohrává s očekáváním hráče, že ho čeká jasný cíl. Místo toho záměrně nechává otázky bez odpovědí.

reklama

spot_img

reklama

reklama