4.6 C
Czech
Sobota, 6 prosince, 2025

Sony PlayStation zakládá nové studio teamLFG

reklama

Sony Interactive Entertainment představuje světu nové studio teamLFG, které se připojuje k rodině PlayStation Studios. Název je víc než jen cool zkratka – LFG, tedy Looking For Group, odkazuje na multiplayerové kořeny projektu, jehož cílem je vytvářet světy, kde se hráči setkávají, spolupracují a tvoří vlastní příběhy. Studio vzniklo z inkubačního programu Bungie, ale už dnes je jasné, že tohle nebude jen další Destiny klon.

Headquarter mají v Bellevue ve státě Washington, ale vývojáři jsou rozmístěni napříč Spojenými státy i Kanadou. Tým kombinuje zkušené vývojáře, kteří pracovali na Halo, League of Legends, Fortnite, Roblox či Rec Room, s nováčky, kteří přinášejí svěží nápady a odvahu experimentovat. Základní mise? Vytvářet akční hry s perfektním pocitem z ovládání a bohatými sociálními prvky.

Studio se otevřeně hlásí k tomu, že nechce jen budovat další kompetitivní závislácký grind. Chce tvořit zážitky, kde hráči najdou komunitu, přátelství a chuť se ke hře vracet i kvůli lidem, ne jen kvůli odměnám. „Chceme, aby naši hráči poznávali známá jména a vytvářeli z nich mýty a memy. Chceme, aby rádi vzpomínali na ten moment, kdy se jim podařilo změnit celý průběh zápasu,“ píše studio v otevřeném prohlášení.

Taková vize je v dnešní době refreshující. Zatímco většina multiplayerových her staví na agresivním monetizačním modelu, teamLFG se hlásí k herní komunitě jako místu pro lidské spojení. To není jen nostalgie, to je cílený design.

Mix žánrů, který zní bláznivě – ale i slibně

První hra studia zatím nemá jméno, ale její popis je odvážný: týmová akční hra, která čerpá inspiraci z bojových her, plošinovek, MOBA titulů a simulátorů. Celé to má být zasazeno do zcela nového univerza – kombinace mýtu, sci-fi a humoru. Lehce komediální svět s vlastními pravidly, stylizací a zřejmě i memy.

TeamLFG chce zapojit komunitu od samého začátku. Plánuje early access testování, sběr zpětné vazby a pružné úpravy hry nejen před vydáním, ale i po něm v rámci live service provozu. To je přístup, který už dříve zafungoval u titulů jako Valheim nebo Deep Rock Galactic, ale v prostředí AAA vývoje je to stále spíše výjimka.

„Je pro nás zásadní být dostatečně pružní, abychom mohli reagovat na zpětnou vazbu hráčů – nejen před vydáním, ale i v průběhu live service, kdy budeme hru i komunitu dál rozvíjet.“

Bungie jako základ, ne limit

Ačkoliv studio vzniklo pod křídly Bungie, nejde o přímé pokračování jejich herní filozofie. Projekt začal jako inkubační program v době, kdy Bungie přešlo pod Sony a zároveň prošlo restrukturalizací, kdy mimo jiné bylo propuštěno 220 zaměstnanců. Část z nich však našla nové místo právě v teamLFG, který se díky tomu rychle etabloval a získal podporu v rámci PlayStation Studios.

Není bez zajímavosti, že v době, kdy Sony přehodnocuje svou sázku na live service modely (některé byly zrušeny hned po vydání, jiné ukončeny ještě dřív), teamLFG představuje opatrný, ale ambiciózní krok vpřed.

Co bude dál?

Datum vydání první hry zatím není známé, ani platformy, pro které hra vyjde. Ale vzhledem k tomu, že jde o first-party studio pod Sony, lze očekávat alespoň exkluzivitu pro PlayStation (s případným rozšířením na PC). Jasné je zatím jen to, že se studio zatím nikam nežene, dává si čas, aby vytvořilo něco, co má smysl. Ne jen další hru se sezónním battle passem.

reklama

reklama

spot_img

Články

CD Projekt Red potvrzuje šestiletý plán pro trilogii The Witcher s Ciri

CD Projekt Red znovu rozjel hype kolem The Witcher 4 a celé nové trilogie. Na nedávném finančním hovoru vedení potvrdilo, že cílem stále zůstává vydat tři hry s Ciri v hlavní roli během šesti let od startu prvního dílu. The Witcher 4 v roce 2026 nevyjde a na The Game Awards letos žádný nový materiál neuvidíme.

Fortnite vstupuje do 7. kapitoly s největšími změnami za roky

Epic spustil sedmou kapitolu Fortnite a přinesl úplně novou mapu, přepracovaný loot i zásadní úpravy hratelnosti. Battle royale mění základní pravidla, od způsobu seskoku až po to, jak se hráči oživují a pohybují po ostrově.

Cox podpořil kolegu z Expedition 33

Expedition 33 letos ovládla nominace Game Awards, ale radost z úspěchu doprovází i nepříjemná pachuť. Hlavní herec Charlie Cox veřejně upozornil, že ocenění za výkon jeho postavy by si zasloužil sdílet s kolegou, který vytvořil kompletní motion capture. A ten teď poprvé promluvil o vlně podpory, která se po Coxových slovech strhla.

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

reklama

Novinky

Running With Scissors ruší Postal: Bullet Paradise po obviněních z použití generativní AI

Running With Scissors bleskově stáhlo Postal: Bullet Paradise po vlně obvinění z použití AI. Spin-off vyvíjený studiem Goonswarm Games měl mířit na PC v roce 2026 a později na PlayStation a Switch, ale negativní reakce komunity přiměly publishera projekt zrušit ještě prakticky okamžitě po oznámení. Goonswarm popírá jakékoli nasazení generativní AI, spor však zlomil důvěru mezi oběma týmy.

Metroid Prime 4 běží překvapivě dobře i na původním Switchi

Metroid Prime 4: Beyond přichází nejen na Switch 2, ale také na původní Switch. A přestože se dosud všechny ukázky točily kolem výkonnější konzole, hráči se už nemusí bát. Nové dobrodružství lovkyně Samus Aran běží na starším hardwaru plynule a bez výrazných kompromisů.

Metroid Prime 4 Beyond je krásný, ale nevyrovnaný návrat Samus Aran

Po dlouhých letech čekání se Samus Aran vrací v nové části série Metroid Prime. Hráči dostávají technicky špičkovou sci fi adventuru, která střídá úžasné momenty s frustrujícími designovými rozhodnutími. Výsledek působí jako směs staromilské dobrodružné akce ve stylu metroidvanie a moderních trendů, které ne vždy zapadnou.

reklama

spot_img

reklama

reklama