2.4 C
Czech
Úterý, 18 listopadu, 2025

Roguelike střílečka Arcadegeddon je nyní zdarma

reklama

Kooperativní akce Arcadegeddon od studia Illfonic učinila zásadní krok – přechod na model free‑to‑play. Tato chaotická střílečka z pohledu třetí osoby s roguelike prvky se poprvé ukázala už v roce 2021, kdy vyšla na PlayStation 5 a PC (přes Epic Games Store). Následně se dostala i na starší konzole PlayStation 4, Xbox One, moderní Xbox Series X|S i na Steam. Dosud byla placená, ale aktuálně si ji může kdokoli na všech zmíněných platformách stáhnout zdarma.

Hra se točí kolem arkádových miniher, průzkumu rozmanitých biomů a boje s nepřáteli v dynamických přestřelkách, které ozvláštňují prvky roguelike (každý průchod hrou je díky náhodnému generování trochu jiný). Noví hráči si mohou Arcadegeddon vyzkoušet bez placení, zatímco ti, kdo už hru vlastnili, nepřijdou zkrátka. Dostanou jedinečný Hazard Suit a okamžitý přístup k čerstvě přidaným zbraním Cyber Katana a Firecracker.

Podle hodnocení na webu OpenCritic (průměr kolem 75 %) i dle uživatelských recenzí na Steamu (kde je označována jako „Mostly Positive“) si dosavadní komunita hru vesměs pochvaluje. Přesto Arcadegeddon poslední dobou trápily nízké počty současně hrajících uživatelů. Často se pohybovaly pod hranicí deseti hráčů. Podle statistik ze SteamDB se ale situace po přechodu na free‑to‑play zlepšila, a to až k hodnotám přesahujícím sto připojených uživatelů současně.

Nový obsah

Spolu s přechodem na free‑to‑play dorazil také update, který upravuje vyvážení postupu hrou (progression system), přidává zmíněné nové zbraně a nabízí několik dalších úprav pro lepší herní zážitek. Ilfonic potvrdili, že se soustředí i na opravy drobných chyb a další vylepšování stability.

Hra nyní láká jak fanoušky intenzivní kooperace, tak ty, kteří chtějí plnit achievementy. Na Xboxu jich je celkem padesát a dokončení celé sady odhadem zabere kolem padesáti hodin. Pokud se zlepší zapojení komunity a hráčská základna zůstane aktivní, je šance, že se budou objevovat další zajímavé updaty a Arcadegeddon se postupně vyprofiluje jako živá akční služba s pravidelným obsahem.

Závěrem

Celkově vzato působí přechod na free‑to‑play u Arcadegeddonu jako zajímavý pokus o oživení. Pokud vás láká netradiční mix rychlé arkádové akce, minigames a prokousávání se neustále se měnícími úrovněmi, rozhodně stojí za to dát hře šanci – teď navíc bez placení. Pro již stávající fanoušky je to zase důvod, proč se vrátit, otestovat novinky a podpořit menší, ale o to dravější tým vývojářů. Zda si Arcadegeddon dlouhodobě udrží pozornost, ukáže až čas, nicméně první dny v roli free‑to‑play titulu naznačují, že by ještě mohl příjemně překvapit.

reklama

reklama

spot_img

Články

Kotick popsal, jak Activision málem koupil Minecraft

Bobby Kotick se vrátil k příběhu, který herní svět dlouho fascinoval. Během rozhovoru v podcastu Ariho Emanuela potvrdil, že Activision byl kdysi skutečně blízko nákupu Minecraftu i studia Mojang. Jednání ale nakonec zkrachovala a práva na legendární sandbox nakonec získal Microsoft.

Přes dvě stě vývojářů RockStaru žádá návrat propuštěných kolegů

Na konci října propustilo studio Rockstar Games přes třicet zaměstnanců v Británii a Kanadě. Firma tvrdila, že šlo o „hrubé porušení povinností“. Propuštění vývojáři ale tvrdí, že šlo o pomstu za jejich snahu založit odbory. Spor se rychle vyostřuje a míří k soudu.

Valve představilo Steam Machine, kompaktní herní PC do obýváku

Když Valve před lety zkusilo prorazit s původní Steam Machine, skončilo to slepou uličkou. Partnerští výrobci, roztříštěné konfigurace a nedotažené SteamOS tehdy pohřbily jinak zajímavou myšlenku. Jenže čas se změnil. Steam Deck ukázal, že SteamOS už není experiment, ale použitelný systém. A právě na jeho úspěchu stojí nová Steam Machine. Krabička do obýváku, která si klade jasný cíl. Přinést PC hraní k televizi stejně jednoduše jako konzole.

Sony hlásí rekordní prodeje PS5, daří se i Ghost of Yotei

Sony má za sebou výborný rok. Za poslední čtvrtletí prodala dalších 3,9 milionu konzolí PlayStation 5, čímž se celkový počet prodaných kusů vyšplhal na 84,2 milionu. PS5 tak dorovnala tempo svého předchůdce PS4 ve stejném období životního cyklu.

Nintendo spustilo web pro kontrolu kompatibility her na Switch 2

Nintendo hráčům usnadňuje přechod na novou generaci. Společnost spustila webovou stránku, na které si mohou ověřit, zda jejich oblíbené hry z původního Switch fungují i na připravované konzoli Switch 2. Stačí zadat název titulu a systém zobrazí, jestli je plně kompatibilní, nebo má omezení.

Northgard uzavírá ságu finální edicí zdarma pro všechny hráče

Strategie Northgard se po letech rozvoje dočká poslední velké kapitoly. Studio Shiro Games oznámilo vydání Definitive Edition, která vyjde 4. prosince a bude zdarma pro všechny současné majitele hry. Vývojáři tím uzavírají jednu z nejúspěšnějších moderních strategií inspirovaných severskou mytologií.

Halo Infinite končí. Poslední aktualizace dorazí tento měsíc

Po čtyřech letech se Microsoft a studio Halo rozloučí se hrou Halo Infinite. Vývojáři oznámili, že chystaná aktualizace s názvem Operation: Infinite bude poslední velkou změnou, kterou hra dostane. Informaci potvrdili během streamu i na oficiálním webu série.

Grand Theft Auto VI odloženo na listopad 2026. Rockstar chce prý dokonalost

Grand Theft Auto VI se znovu odkládá. Místo původně plánovaného vydání 26. května 2026 dorazí až 19. listopadu 2026. Hra prvně vyjde pro PlayStation 5 a Xbox Series X/S. Rockstar tvrdí, že potřebuje více času, aby dodal titul s kvalitou, jakou od něj hráči očekávají.

PlayStation Portal konečně dostává cloud streaming. Sony posílá handheld na novou úroveň

Sony právě spustila největší aktualizaci pro svůj handheld PlayStation Portal od jeho uvedení na trh. Dlouho žádaný cloud streaming je konečně tady a spolu s ním i vylepšené uživatelské rozhraní, podpora 3D audia a řada funkcí, které ze zařízení dělají mnohem víc než jen doplněk k PS5.

Arc Raiders odmění hráče za výpadky serverů

Studio Embark rozdává herní měnu hráčům, kteří o víkendu narazili na problémy se servery. Každý, kdo se 2. listopadu přihlásil do multiplayerové akce Arc Raiders, dostane 500 Raider Tokens. Vývojáři přiznali, že „servery měly v neděli menší zádrhel“ a omlouvají se za potíže.

reklama

Novinky

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

První únik z natáčení The Legend of Zelda potvrzuje obsazení hlavních rolí

Konečně se něco děje kolem dlouho očekávaného filmu podle legendární série The Legend of Zelda. Po letech spekulací a mlčení se na internetu objevily první záběry z natáčení, které potvrzují, že Wes Ball, známý díky trilogii Maze Runner, skutečně rozjel produkci. A i když je všechno zatím zahalené tajemstvím, několik sekund uniklého videa stačilo k tomu, aby fanoušci začali šílet.

reklama

spot_img

reklama

reklama