1.6 C
Czech
Úterý, 25 listopadu, 2025

Nový Mario Kart World bude mít až 84 postav

reklama

Nintendo se po dlouhých letech rozhodlo hráčům dopřát pořádnou nálož novinek v podobě Mario Kart World. Tato hra, představená během akce Nintendo Switch 2 Direct 2. dubna, slibuje víc než dvojnásobek počtu hratelných postav oproti svému předchůdci a rozšiřuje základní koncept závodění o několik neotřelých vychytávek, včetně revolučního módu pro 24 hráčů.

Hlavním tahákem je obrovská nabídka hratelných postav. Spekuluje se, že k dispozici jich bude až 84 – což je téměř neuvěřitelné číslo, když si uvědomíme, že Mario Kart 8 Deluxe mělo 42 postav (počítáme-li DLC). Nintendo tak reaguje na skutečnost, že Mario Kart World umožní závodit čtyřiadvaceti hráčům najednou. Představa, že se na start postaví dvacet čtyři Máriů a Peach, by byla trochu monotónní, a proto si zřejmě budeme moct vybrat z mnoha klasických i méně známých postaviček a kostýmů.

Kolik z oněch 84 slotů bude zabírat pouhá kosmetika, zatím není jasné. Nové outfity pro jednotlivé charaktery mohou fungovat buď jako samostatné postavy, nebo třeba jako odemykatelné skiny volitelné těsně před závodem. Něco málo z toho poodhalil i záběr z Nintendo Treehouse livestreamu, kde bylo vidět sedm stránek s dvanácti pozicemi, nicméně poslední stránka mohla být méně zaplněná. Reálně se tak počet postav pohybuje mezi 73 až 84.

24 hráčů v jednom závodě? Žádný problém!

Z představeného videa je zřejmé, že Nintendo klade důraz na masivní závody, kde už nebude stačit hlídat si jen pár nejbližších soupeřů. V takto velkém startovním poli by mohlo snadno dojít k tomu, že se na trati budou neustále opakovat stejné postavy. Řešení je proto jasné: ohromný počet postav, do kterých se hráči mohou převtělit. Navíc, díky silnějšímu hardwaru konzole Switch 2, vypadá Mario Kart World jako další logický vývojový stupeň série.

Knockout režim

Největší adrenalin poskytne Knockout mód, kde se jezdí na několika spojených tratích a v určitých časových bodech vždy odpadne několik posledních jezdců. V tu chvíli se projeví síla dvaadvaceti či čtyřiadvaceti závodníků na trati, protože nikdy nevíte, kolik lidí vás může ještě předběhnout a vyřadit.

Mario Kart World zachovává plynulost a zábavnost předchůdců. Nově například nemusíte držet tlačítko pro trailování předmětu za kartem – hra to dělá automaticky. To ocení hráči, kteří se soustředí hlavně na drift a hledání alternativních cest napříč složitěji navrženými tratěmi. Zatím není jasné, jestli grinding nebo wall-riding zásadně ovlivní hratelnost, ale o to víc je lákavé přijít těmto mechanikám na kloub.

Bude to nejspíš nejlepší Mario Kart všech dob, ale…

Mnoho fanoušků považuje Mario Kart 8 Deluxe za doposud nejpropracovanější díl série, a Mario Kart World by ho měl logicky překonat, minimálně co se obsahu týče. Nintendo má k dispozici výkonnější konzoli a obrovskou základnu hráčů lačných po nových závodech. Novinkami se rozhodně nešetří a představa čtyřiadvaceti motokár na trase současně zní jako recept na epický chaos.

Cena je však tím, co nejvíce zvedá obočí – mluví se o cenovce 80 dolarů, což je 1800 korun. Mnoho hráčů může s klidem říci, že tahle série je sázka na jistotu a tradičně si drží vysokou kvalitu i velkou zábavnost. Je to možná jedna z nejpevnějších jistot v herním průmyslu vůbec. Otázkou ale zůstává, jestli je chystaný World skutečně tak „světový“ a komplexní, aby si vyšší cenovku obhájil.

Verdikt? Zatím opatrný optimismus

Mario Kart World se prezentuje jako ambiciózní nástupce legendární série a má k tomu skvěle našlápnuto. Dvojnásobné množství postav, obrovské závody, líbivá grafika na nové konzoli a slibované inovativní módy. Nicméně Nintendo ukázalo zatím jen část hry a spoustu otázek nechalo otevřených. Pokud ale milujete arkádové závodění a nedokážete si představit svět bez Mario Kart, dostanete pravděpodobně ten nejvelkolepější díl, který kdy vyšel. Jen je třeba smířit se s tím, že za tuhle zábavu sáhnete hlouběji do kapsy.

reklama

reklama

spot_img

Články

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

První únik z natáčení The Legend of Zelda potvrzuje obsazení hlavních rolí

Konečně se něco děje kolem dlouho očekávaného filmu podle legendární série The Legend of Zelda. Po letech spekulací a mlčení se na internetu objevily první záběry z natáčení, které potvrzují, že Wes Ball, známý díky trilogii Maze Runner, skutečně rozjel produkci. A i když je všechno zatím zahalené tajemstvím, několik sekund uniklého videa stačilo k tomu, aby fanoušci začali šílet.

Black Ops 7 startuje pomaleji než loňský díl

Call of Duty má za sebou další premiéru, ale tentokrát bez obvyklého rozruchu. Black Ops 7 přilákal na Steamu výrazně méně hráčů než předchozí ročník, a to i přesto, že jde stále o jednu z největších značek mezi multiplayerovými střílečkami.

Red Dead Redemption se vrací ve 4K: remaster dorazí už v prosinci

Po měsících spekulací je jasno. Rockstar Games oficiálně potvrdil, že první Red Dead Redemption dostává moderní kabát. Legendární western se vrátí 2. prosince a míří prakticky všude – na PlayStation 5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch 2, iOS, Android a dokonce i do nabídky Netflix Games.

Kotick popsal, jak Activision málem koupil Minecraft

Bobby Kotick se vrátil k příběhu, který herní svět dlouho fascinoval. Během rozhovoru v podcastu Ariho Emanuela potvrdil, že Activision byl kdysi skutečně blízko nákupu Minecraftu i studia Mojang. Jednání ale nakonec zkrachovala a práva na legendární sandbox nakonec získal Microsoft.

Přes dvě stě vývojářů RockStaru žádá návrat propuštěných kolegů

Na konci října propustilo studio Rockstar Games přes třicet zaměstnanců v Británii a Kanadě. Firma tvrdila, že šlo o „hrubé porušení povinností“. Propuštění vývojáři ale tvrdí, že šlo o pomstu za jejich snahu založit odbory. Spor se rychle vyostřuje a míří k soudu.

Valve představilo Steam Machine, kompaktní herní PC do obýváku

Když Valve před lety zkusilo prorazit s původní Steam Machine, skončilo to slepou uličkou. Partnerští výrobci, roztříštěné konfigurace a nedotažené SteamOS tehdy pohřbily jinak zajímavou myšlenku. Jenže čas se změnil. Steam Deck ukázal, že SteamOS už není experiment, ale použitelný systém. A právě na jeho úspěchu stojí nová Steam Machine. Krabička do obýváku, která si klade jasný cíl. Přinést PC hraní k televizi stejně jednoduše jako konzole.

Sony hlásí rekordní prodeje PS5, daří se i Ghost of Yotei

Sony má za sebou výborný rok. Za poslední čtvrtletí prodala dalších 3,9 milionu konzolí PlayStation 5, čímž se celkový počet prodaných kusů vyšplhal na 84,2 milionu. PS5 tak dorovnala tempo svého předchůdce PS4 ve stejném období životního cyklu.

reklama

Novinky

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

Blue Prince přišel o nominaci na hru roku. Tvůrce říká, že za to může hádanka, kterou nejde přeložit

Blue Prince patří mezi nejzajímavější hry letošního roku, přesto se neobjevil v nominacích The Game Awards. Tato populární logická hra si získala obrovskou komunitu fanoušků, ale její autor nakonec narazil na překážku, která mu uzavřela dveře k širšímu publiku: hra je založena na slovních hádankách, které jsou tak úzce spjaty s angličtinou, že je prakticky nemožné je přeložit do jiného jazyka. A to jí uškodilo v globálních cenách.

Possessor(s) ukazuje, jak Heart Machine staví svůj nezaměnitelný herní styl

Heart Machine se znovu vrací s hrou, která jde vlastní cestou. Possessor(s) stojí na dvourozměrném akčním základu, ale mnohem víc zaujme tím, jak míchá melancholii, barvy a ostré tvary do jednoho jasně rozpoznatelného rukopisu. Studio se netají tím, že chce, aby hráč už na první pohled poznal: tohle je jejich hra.

reklama

spot_img

reklama

reklama