0.6 C
Czech
Čtvrtek, 27 listopadu, 2025

MindsEye od tvůrců GTA slibuje našlapanou akci a příběh jako z filmu

reklama

Studio Build A Rocket Boy, založené veteránem série GTA Leslie Benzies, nedávno odhalilo nový trailer ke sci-fi akční hře MindsEye a zároveň potvrdilo její vydání na 10. června. V současném herním světě plném obřích otevřených světů, nekonečných on-line režimů a komunitně tvořeného obsahu sází MindsEye na trochu stará pravidla: kratší, filmově laděnou kampaň a lineární způsob vyprávění, který připomíná éru velkých akčních blockbusterů z dřívějších let.

Hned úvodní scény traileru naznačují, že tady půjde víc o filmový zážitek než o klasickou herní jízdu. Ve městě Redrock křižují opancéřované sporťáky ulice, vrtulník klesá až k zemi, kolem duní exploze a na bocích helikoptéry se odráží neonové panorama města. Tohle prostředí sice vypadá trochu jako „budoucnost dle roku 2013“, ale pro fanoušky propracovaných akčních scén a většího důrazu na kinematografii to může být vítané zpestření v době, kdy dominuje trend vše rozpínat do šíře a délky.

Osvědčený tým, nový směr

U vývojářů z Build A Rocket Boy se přirozeně nabízí srovnání s GTA. Zejména kvůli kariéře Leslie Benzies v Rockstar North a jeho dřívější pozici prezidenta tohoto legendárního studia. V rozhovorech Adam Whiting, asistent herního ředitele BARB (dříve též Rockstar North), zdůrazňuje, že vývojáři chtějí přinést silný, koncentrovaný příběh: „Hry jsou skvělým prostředkem pro vyprávění opravdu silných příběhů, do nichž se hráči naplno ponoří, protože jsou interaktivní.“

I když se MindsEye netají inspirací, kořeny hry leží především v lineárním, příběhově sevřeném zážitku. Koncept okolo 15 hodin kampaně a tzv. „faux open world“ přitom připomíná éru, kdy hráči hledali intenzivnější a kompaktnější zápletky, spíše než nekončící volnost obřích světů.

MindsEye se odehrává v Redrock City, fiktivním pouštním městě kdesi v Americe. Vedle drsné krajiny a futuristické architektury se tu prolínají korupce, pokročilé vojenské technologie a nebezpečné pokusy s AI.

Proč lineární příběh zase táhne

Pro Whitinga i další členy týmu je důležité, aby měli čas pečlivě „zarámovat“ kameru, inscenovat akci a využít filmových principů ve vyprávění. Podle Whitinga se herní odvětví možná až příliš vzdálilo původní touze „dobýt film“ a začalo se strmě soustředit na co nejširší online záběr nebo procedurální design. Jeho názor je, že oba přístupy mají své místo a MindsEye má být důkazem, že se dá stále vytvořit adrenalinová blockbusterová akce, která vás nezahlcuje stovkami hodin, ale místo toho nabízí důsledně odvyprávěný, dynamický příběh.

Zároveň Whiting upřesnil, že téma je dalším důvodem, proč se vývojáři chtěli vrátit k sevřenějšímu stylu. Hra se totiž opírá o reflexi reálných světových trendů, jejichž prvky byly donedávna vnímány spíše jako sci-fi. Když tým začal s vývojem, umělá inteligence byla ještě v začátcích. Nyní jde o každodenní realitu, což dělá z MindsEye tak trochu zrcadlo naší doby.

Novinka má být navíc součástí většího plánu studia, projektu Everywhere. Ten slibuje otevřené on-line prostředí, v němž mohou hráči vytvářet vlastní úrovně (tzv. uživatelsky generovaný obsah – UGC) a hrát rozličné scénáře, zčásti i s využitím oficiálních nástrojů.

Kdy se hry dočkáme

MindsEye vychází 10. června a autoři již dříve zmínili, že pro hráče bude připraveno fyzické i digitální vydání (PS5, Xbox Series X/S, PC). Základní edice pořídíte za 59,99 eur (kolem 1500 korun). Za předobjednávku dostanete bezplatný upgrade na Deluxe Edition, obsahující řadu kosmetických bonusů a několik dodatečných misí.

reklama

reklama

spot_img

Články

Fortnite přivádí zpět ztracenou kapitolu Kill Bill

Fortnite v další sezóně propojí svůj svět s jedním z nejznámějších filmů Quentina Tarantina. Hráči se dočkají návratu nevzniklé kapitoly Yuki’s Revenge, příchodu Nevěsty i kultovní Pussy Wagon. Pro Epic jde o jednu z nejodvážnějších a nejneobvyklejších spoluprací posledních let.

Minecraft chystá velkou aktualizaci Mounts of Mayhem

Minecraft se připravuje na čtvrtý letošní update, který dorazí na přelomu roku. Mounts of Mayhem naváže na zářijový balíček The Copper Age a přinese nové jízdní tvory, zbraně i změny hratelnosti. První předběžná verze už je dostupná v Java edici a část novinek si hráči vyzkoušeli i v testovacích Snapshotech.

Kirby Air Riders boduje jako chaotická závodní akce na Switch 2

Kirby Air Riders přináší návrat dvacet let staré kultovky Kirby Air Ride a přetváří ji do mnohem větší a ambicióznější podoby. Stojí na jednoduchém ovládání s automatickou akcelerací, ale přidává nové režimy, příběhovou kampaň i komplexní online zázemí. Kritici se shodují, že jde o překvapivě silné pokračování, které ale kvůli netradičnímu ovládání nesedne každému.

Resident Evil Requiem opustil multiplayer, protože nebyl dost děsivý

Requiem mělo být původně velké multiplayerové dobrodružství ve sdíleném světě. Vývoj ale nakonec zamířil jinam, protože tým usoudil, že by fanouškům chyběla atmosféra, která sérii definuje.

Paradox a Colossal Order se rozcházejí, Cities: Skylines 2 přebírá nové studio

Po letech spolupráce končí jedna z nejznámějších dvojic na poli městských strategií. Série Cities: Skylines míří pod nová křídla, zatímco původní autoři se chystají na vlastní projekty. Hráče čeká velká změna, ale i příslib pokračující podpory.

První únik z natáčení The Legend of Zelda potvrzuje obsazení hlavních rolí

Konečně se něco děje kolem dlouho očekávaného filmu podle legendární série The Legend of Zelda. Po letech spekulací a mlčení se na internetu objevily první záběry z natáčení, které potvrzují, že Wes Ball, známý díky trilogii Maze Runner, skutečně rozjel produkci. A i když je všechno zatím zahalené tajemstvím, několik sekund uniklého videa stačilo k tomu, aby fanoušci začali šílet.

Black Ops 7 startuje pomaleji než loňský díl

Call of Duty má za sebou další premiéru, ale tentokrát bez obvyklého rozruchu. Black Ops 7 přilákal na Steamu výrazně méně hráčů než předchozí ročník, a to i přesto, že jde stále o jednu z největších značek mezi multiplayerovými střílečkami.

Red Dead Redemption se vrací ve 4K: remaster dorazí už v prosinci

Po měsících spekulací je jasno. Rockstar Games oficiálně potvrdil, že první Red Dead Redemption dostává moderní kabát. Legendární western se vrátí 2. prosince a míří prakticky všude – na PlayStation 5, Xbox Series X|S, Nintendo Switch 2, iOS, Android a dokonce i do nabídky Netflix Games.

Kotick popsal, jak Activision málem koupil Minecraft

Bobby Kotick se vrátil k příběhu, který herní svět dlouho fascinoval. Během rozhovoru v podcastu Ariho Emanuela potvrdil, že Activision byl kdysi skutečně blízko nákupu Minecraftu i studia Mojang. Jednání ale nakonec zkrachovala a práva na legendární sandbox nakonec získal Microsoft.

Přes dvě stě vývojářů RockStaru žádá návrat propuštěných kolegů

Na konci října propustilo studio Rockstar Games přes třicet zaměstnanců v Británii a Kanadě. Firma tvrdila, že šlo o „hrubé porušení povinností“. Propuštění vývojáři ale tvrdí, že šlo o pomstu za jejich snahu založit odbory. Spor se rychle vyostřuje a míří k soudu.

reklama

Novinky

Death Stranding 2 může mířit na PC

Pokračování Death Stranding pravděpodobně dorazí i na počítače. V databázi americké ratingové agentury se objevilo nové hodnocení, což většinou znamená, že vydání není daleko. Sony zároveň stále víc spoléhá na PC jako významný zdroj příjmů.

Dan Houser vysvětluje, proč GTA prorazilo. Podle něj rozhodla svoboda

Spoluzakladatel Rockstaru Dan Houser se v britském pořadu Sunday Brunch vrátil k počátkům série Grand Theft Auto. Popsal, proč podle něj GTA změnilo herní průmysl a proč právě třetí díl vystřelil značku mezi nejúspěšnější hry historie. Mluvil také o začátcích, nejistotě po útocích 11. září i o tom, proč jej současná umělá inteligence nechává chladným.

Steam spouští první Black Friday výprodej

Steam letos poprvé zařadil vlastní Black Friday výprodej. Dosud se držel podzimních a zimních slev, ale v roce 2025 přidal i listopadovou akci. Platí celosvětově, takže se týká i českých uživatelů. Výprodej potrvá do 1. prosince.

reklama

spot_img

reklama

reklama