16.6 C
Czech
Sobota, 7 června, 2025

MindsEye od tvůrců GTA slibuje našlapanou akci a příběh jako z filmu

reklama

Studio Build A Rocket Boy, založené veteránem série GTA Leslie Benzies, nedávno odhalilo nový trailer ke sci-fi akční hře MindsEye a zároveň potvrdilo její vydání na 10. června. V současném herním světě plném obřích otevřených světů, nekonečných on-line režimů a komunitně tvořeného obsahu sází MindsEye na trochu stará pravidla: kratší, filmově laděnou kampaň a lineární způsob vyprávění, který připomíná éru velkých akčních blockbusterů z dřívějších let.

Hned úvodní scény traileru naznačují, že tady půjde víc o filmový zážitek než o klasickou herní jízdu. Ve městě Redrock křižují opancéřované sporťáky ulice, vrtulník klesá až k zemi, kolem duní exploze a na bocích helikoptéry se odráží neonové panorama města. Tohle prostředí sice vypadá trochu jako „budoucnost dle roku 2013“, ale pro fanoušky propracovaných akčních scén a většího důrazu na kinematografii to může být vítané zpestření v době, kdy dominuje trend vše rozpínat do šíře a délky.

Osvědčený tým, nový směr

U vývojářů z Build A Rocket Boy se přirozeně nabízí srovnání s GTA. Zejména kvůli kariéře Leslie Benzies v Rockstar North a jeho dřívější pozici prezidenta tohoto legendárního studia. V rozhovorech Adam Whiting, asistent herního ředitele BARB (dříve též Rockstar North), zdůrazňuje, že vývojáři chtějí přinést silný, koncentrovaný příběh: „Hry jsou skvělým prostředkem pro vyprávění opravdu silných příběhů, do nichž se hráči naplno ponoří, protože jsou interaktivní.“

I když se MindsEye netají inspirací, kořeny hry leží především v lineárním, příběhově sevřeném zážitku. Koncept okolo 15 hodin kampaně a tzv. „faux open world“ přitom připomíná éru, kdy hráči hledali intenzivnější a kompaktnější zápletky, spíše než nekončící volnost obřích světů.

MindsEye se odehrává v Redrock City, fiktivním pouštním městě kdesi v Americe. Vedle drsné krajiny a futuristické architektury se tu prolínají korupce, pokročilé vojenské technologie a nebezpečné pokusy s AI.

Proč lineární příběh zase táhne

Pro Whitinga i další členy týmu je důležité, aby měli čas pečlivě „zarámovat“ kameru, inscenovat akci a využít filmových principů ve vyprávění. Podle Whitinga se herní odvětví možná až příliš vzdálilo původní touze „dobýt film“ a začalo se strmě soustředit na co nejširší online záběr nebo procedurální design. Jeho názor je, že oba přístupy mají své místo a MindsEye má být důkazem, že se dá stále vytvořit adrenalinová blockbusterová akce, která vás nezahlcuje stovkami hodin, ale místo toho nabízí důsledně odvyprávěný, dynamický příběh.

Zároveň Whiting upřesnil, že téma je dalším důvodem, proč se vývojáři chtěli vrátit k sevřenějšímu stylu. Hra se totiž opírá o reflexi reálných světových trendů, jejichž prvky byly donedávna vnímány spíše jako sci-fi. Když tým začal s vývojem, umělá inteligence byla ještě v začátcích. Nyní jde o každodenní realitu, což dělá z MindsEye tak trochu zrcadlo naší doby.

Novinka má být navíc součástí většího plánu studia, projektu Everywhere. Ten slibuje otevřené on-line prostředí, v němž mohou hráči vytvářet vlastní úrovně (tzv. uživatelsky generovaný obsah – UGC) a hrát rozličné scénáře, zčásti i s využitím oficiálních nástrojů.

Kdy se hry dočkáme

MindsEye vychází 10. června a autoři již dříve zmínili, že pro hráče bude připraveno fyzické i digitální vydání (PS5, Xbox Series X/S, PC). Základní edice pořídíte za 59,99 eur (kolem 1500 korun). Za předobjednávku dostanete bezplatný upgrade na Deluxe Edition, obsahující řadu kosmetických bonusů a několik dodatečných misí.

reklama

reklama

spot_img

Články

Elden Ring: Nightreign usnadňuje život sólo hráčům. Patch 1.01.1 přináší klíčové úpravy

Společnost FromSoftware vydala první větší aktualizaci pro Elden Ring: Nightreign s číslem 1.01.1, která zásadně mění hru pro sólo hráče. Multiplayerový spin-off série Elden Ring byl při vydání kritizován za nevyváženost v sólo režimu a vývojáři na to nyní reagují.

Zaklínač 3 dostane po deseti letech revoluční novinku

The Witcher 3: Wild Hunt slaví letos v květnu desetileté výročí a CD Projekt Red si k této příležitosti připravil pořádné překvapení. Hra dostane podporu modů napříč platformami, a to vůbec poprvé i na konzolích – konkrétně na PS5 a Xbox Series X|S. Novinka dorazí ještě letos.

Autoři Astral Ascent oznámili nové akční RPG Fallen Fates

Francouzské indie studio Hibernian Workshop, známé díky povedeným titulům jako Dark Devotion nebo Astral Ascent, představilo svůj další projekt: Fallen Fates. Novinka bude izometrickým akčním RPG zasazeným do ručně kresleného pixel-artového světa, kde nic není tak, jak se zdá. Hra vyjde na PlayStation 5, Nintendo Switch (včetně chystaného Switch 2) a PC skrze Steam a GOG. A ano – opět to podpoří komunita: Kickstarter kampaň odstartuje letos v září.

Cyberpunk 2 vstupuje do předprodukce. CD Projekt odhalil první detaily pokračování

Skoro pět let po vydání Cyberpunku 2077 a změně jeho pověsti CD Projekt Red oficiálně posunul jeho pokračování, zatím známé jako Project Orion, do předprodukce. Vývoj tak naplno odstartoval.

Front Mission 3: Remake dorazí 26. června na Switch

Po úspěšném návratu prvních dvou dílů série přichází na řadu třetí – a podle mnoha fanoušků možná ten nejlepší. Front Mission 3: Remake se oficiálně chystá na Nintendo Switch a dorazí už 26. června. Vývoj má opět na starosti polské studio MegaPixel Studio, pod křídly vydavatele Forever Entertainment. Cena bude 34,99 euro.

FromSoftware vydal launch trailer k Elden Ring Nightreign

Oficiální launch trailer pro Elden Ring Nightreign je venku a přináší detailní pohled na temnou atmosféru, nové nepřátele a proměnlivé prostředí hry. FromSoftware a Bandai Namco tím lákají na svůj nový samostatný spin-off k oceňovanému Elden Ringu, který vychází 30. května 2025 na PC a konzole. Tentokrát hráče čeká survival roguelike akce s důrazem na tříčlennou kooperaci místo tradičního open-world RPG.

Tekken 8 přivolává Armor Kinga. Fanoušci kritizují recyklaci postav

Po chladném přijetí DLC postavy Fahkumrama přichází Bandai Namco s rychlou odpovědí – do Tekken 8 se na podzim 2025 vrací fanoušky milovaný Armor King. Bude třetím bojovníkem v rámci Season 2 Character Passu po Anně Williams a právě Fahkumramovi.

Battlefield 6 zruší omezení zbraní podle tříd, komunita ostře protestuje

Všechno to začalo nadějí. Úniky z připravovaného Battlefieldu 6 zaplavily subreddit série a veteráni si začali po dlouhých letech zklamání znovu dovolovat doufat. Vypadalo to, že DICE konečně vyslyšelo volání po návratu ke kořenům. Výbuchy, destrukce, dynamická bojiště – všechno vypadalo správně "battlefieldovsky".

Diablo 4 Season 9 přidává minidungeony, brutální výzvy a návrat známého bosse

Blizzard odhalil, co všechno nás čeká v Diablo 4 Season 9: Sins of Horadrim. Krátká osmá sezóna končí a od 27. května bude možné novou obsahovou várku otestovat na PTR. Plné vydání sezóny je plánováno na začátek července. A hráči se mají na co těšit – přichází upravené Nightmare Dungeony, nová magie i návrat obávaného Astarotha.

Nečekaný update udělal z Doom: The Dark Ages ještě větší výzvu

Když se Doom: The Dark Ages oficiálně objevil na scéně 15. května 2025, fanoušci série měli jasno: tohle nebude jen další pokračování. Vývojáři ze studia id Software nasadili zcela nový tón – temnější, brutálnější a zároveň pomalejší než kdy dřív. A hráči na to reagovali masivně. Během prvního týdne si nového Dooma zahrálo přes tři miliony lidí, což z něj činí největší launch v historii studia. Tím dokonce překonal i populární Doom Eternal. Ale i přes tento úspěch hráče čekalo jedno nečekané překvapení – hra se náhle stala těžší.

reklama

Novinky

Possessor(s) slibuje temný svět, rychlé souboje i démony v kancelářské tiskárně

Studio Heart Machine, známé tituly Hyper Light Drifter nebo Solar Ash, představilo svou nejnovější hru Possessor(s). V této stylizované metroidvanii se ujmete role dívky jménem Luca, která se po invazi démonů stává nedobrovolnou hostitelkou zraněného pekelníka Rhema. Společně se snaží přežít v rozpadajícím se megaměstě Sanzu.

Switch 2 je tady. První recenze mluví jasně

Nintendo konečně spustilo prodej dlouho očekávané konzole Switch 2 a první recenze i dojmy na sebe nenechaly dlouho čekat. Jak si vede nástupce úspěšného hybridu z roku 2017? Recenzenti se shodují: jde o konzoli, která vylepšuje téměř vše, co jsme měli na jedničce rádi.

GTA 6: Nový únik informací poodhaluje hratelnost, postavy i obrovské možnosti světa

Rockstar Games si dává na čas, ale fanoušci Grand Theft Auto 6 rozhodně nezahálejí. Zatímco čekáme na třetí oficiální trailer a reálný gameplay, internetem se začínají šířit nové detaily o tom, co všechno nás ve Vice City a jeho okolí čeká. Tentokrát přichází informace z úst uživatele GameRoll, který se již dříve osvědčil. Například když správně prozradil jména hlavních postav ještě před jejich oficiálním odhalením. Tentokrát přináší pořádně nadupaný balíček informací.

reklama

spot_img

reklama

reklama