15.3 C
Czech
Čtvrtek, 18 září, 2025

MindsEye od tvůrců GTA slibuje našlapanou akci a příběh jako z filmu

reklama

Studio Build A Rocket Boy, založené veteránem série GTA Leslie Benzies, nedávno odhalilo nový trailer ke sci-fi akční hře MindsEye a zároveň potvrdilo její vydání na 10. června. V současném herním světě plném obřích otevřených světů, nekonečných on-line režimů a komunitně tvořeného obsahu sází MindsEye na trochu stará pravidla: kratší, filmově laděnou kampaň a lineární způsob vyprávění, který připomíná éru velkých akčních blockbusterů z dřívějších let.

Hned úvodní scény traileru naznačují, že tady půjde víc o filmový zážitek než o klasickou herní jízdu. Ve městě Redrock křižují opancéřované sporťáky ulice, vrtulník klesá až k zemi, kolem duní exploze a na bocích helikoptéry se odráží neonové panorama města. Tohle prostředí sice vypadá trochu jako „budoucnost dle roku 2013“, ale pro fanoušky propracovaných akčních scén a většího důrazu na kinematografii to může být vítané zpestření v době, kdy dominuje trend vše rozpínat do šíře a délky.

Osvědčený tým, nový směr

U vývojářů z Build A Rocket Boy se přirozeně nabízí srovnání s GTA. Zejména kvůli kariéře Leslie Benzies v Rockstar North a jeho dřívější pozici prezidenta tohoto legendárního studia. V rozhovorech Adam Whiting, asistent herního ředitele BARB (dříve též Rockstar North), zdůrazňuje, že vývojáři chtějí přinést silný, koncentrovaný příběh: „Hry jsou skvělým prostředkem pro vyprávění opravdu silných příběhů, do nichž se hráči naplno ponoří, protože jsou interaktivní.“

I když se MindsEye netají inspirací, kořeny hry leží především v lineárním, příběhově sevřeném zážitku. Koncept okolo 15 hodin kampaně a tzv. „faux open world“ přitom připomíná éru, kdy hráči hledali intenzivnější a kompaktnější zápletky, spíše než nekončící volnost obřích světů.

MindsEye se odehrává v Redrock City, fiktivním pouštním městě kdesi v Americe. Vedle drsné krajiny a futuristické architektury se tu prolínají korupce, pokročilé vojenské technologie a nebezpečné pokusy s AI.

Proč lineární příběh zase táhne

Pro Whitinga i další členy týmu je důležité, aby měli čas pečlivě „zarámovat“ kameru, inscenovat akci a využít filmových principů ve vyprávění. Podle Whitinga se herní odvětví možná až příliš vzdálilo původní touze „dobýt film“ a začalo se strmě soustředit na co nejširší online záběr nebo procedurální design. Jeho názor je, že oba přístupy mají své místo a MindsEye má být důkazem, že se dá stále vytvořit adrenalinová blockbusterová akce, která vás nezahlcuje stovkami hodin, ale místo toho nabízí důsledně odvyprávěný, dynamický příběh.

Zároveň Whiting upřesnil, že téma je dalším důvodem, proč se vývojáři chtěli vrátit k sevřenějšímu stylu. Hra se totiž opírá o reflexi reálných světových trendů, jejichž prvky byly donedávna vnímány spíše jako sci-fi. Když tým začal s vývojem, umělá inteligence byla ještě v začátcích. Nyní jde o každodenní realitu, což dělá z MindsEye tak trochu zrcadlo naší doby.

Novinka má být navíc součástí většího plánu studia, projektu Everywhere. Ten slibuje otevřené on-line prostředí, v němž mohou hráči vytvářet vlastní úrovně (tzv. uživatelsky generovaný obsah – UGC) a hrát rozličné scénáře, zčásti i s využitím oficiálních nástrojů.

Kdy se hry dočkáme

MindsEye vychází 10. června a autoři již dříve zmínili, že pro hráče bude připraveno fyzické i digitální vydání (PS5, Xbox Series X/S, PC). Základní edice pořídíte za 59,99 eur (kolem 1500 korun). Za předobjednávku dostanete bezplatný upgrade na Deluxe Edition, obsahující řadu kosmetických bonusů a několik dodatečných misí.

reklama

reklama

spot_img

Články

GTA 6 možná dorazí až v říjnu 2026, tvrdí insider

Fanoušci Grand Theft Auto čekají na šestý díl už dvanáct let. Po nekonečných spekulacích se Rockstar konečně rozhoupal a v roce 2023 vypustil první trailer. Druhý dorazil až letos, jenže radost rychle vystřídala zklamaná grimasa – studio zároveň oznámilo odklad z původního podzimu 2025 na květen 2026. Jenže podle čerstvých zákulisních informací to možná nebude konečná.

Take-Two odmítá spekulace o spywaru v Borderlands 4

Borderlands 4 má být jedním z největších herních startů roku 2025. Velký hype ale kazí vlna negativních recenzí na Steamu kvůli optimalizaci na PC. Do toho se mezi hráči rozšířily fámy, že hra obsahuje spyware.

Mario Tennis Fever míří na Switch 2

Nový díl sportovní série s Mariem je oficiálně na cestě. Nintendo během zářijového Directu odhalilo Mario Tennis Fever pro Switch 2. Hráči dostanou rekordní porci postav, nové rakety a plno režimů. Trailer naznačil svižné tempo i bláznivé efekty.

Nintendo chystá film Super Mario Galaxy

Mario se vrací na plátna kin. Po úspěchu animáku The Super Mario Bros. Movie z roku 2023, který vydělal přes 1,3 miliardy dolarů, Nintendo spolu s Illumination a Universalem oznámilo pokračování. Nový snímek ponese název The Super Mario Galaxy Movie a premiéru má v dubnu 2026.

Hell Is Us patří mezi nejzajímavější akční hry letošního roku

Rogue Factor přichází s hrou, která staví na objevování a odlišuje se od klasických soulslike titulů. Hell Is Us kombinuje hutnou atmosféru, důraz na průzkum a špetku frustrace, která však nepůsobí odrazujícím dojmem.

Připravovaný Minecraft Live event představí The Copper Age update

Minecraft Live se vrací už podruhé v roce 2025 a hráči se mají na co těšit. Mojang oficiálně potvrdil, že další epizoda dorazí 27. září a tentokrát půjde o jednu z největších show vůbec. Stream poběží na YouTube, Twitchi, oficiálních stránkách Minecraftu a dokonce i na Instagramu či TikToku. A podle všeho nás čeká pořádná nálož novinek, protože program má trvat 60 až 90 minut, tedy dvakrát až třikrát déle než v minulosti.

Nintendo potvrdilo zářijový Direct, trvat bude celou hodinu

Nintendo potvrdilo, že už 12. září proběhne další dlouho očekávaný Direct. Fanoušci se mohou těšit na hodinu plnou novinek, která podle společnosti ukáže, co všechno se chystá pro Switch i nedávno vydaný Switch 2.

Hollow Knight: Silksong překonal hranici 5 milionů hráčů po rekordním startu

Hollow Knight: Silksong se stal fenoménem prakticky přes noc. Po šesti letech čekání od prvního oznámení a po nespočtu spekulací a odkladů se sequel legendárního Hollow Knight konečně dostal do rukou hráčů. Výsledek? Rekordy, výpadky digitálních obchodů a status jedné z nejúspěšnějších indie her vůbec.

Pacific Drive dostane hororové rozšíření Whispers in the Woods

Pacific Drive, jedna z největších indie her loňského roku, se letos dočká prvního plnohodnotného rozšíření. Studio Ironwood posouvá atmosférickou jízdu temnými lesy na severozápadě USA ještě dál. Z původně napínavé survival adventury se stává hra, která se už otevřeně hlásí k hororu.

Battlefield 6 kampaň bude poprvé ukázána na Tokyo Game Show

Battlefield se po čtyřech letech vrací na scénu a už teď je jasné, že to nebude malý comeback. EA potvrdila svou účast na Tokyo Game Show 2025 a hlavním lákadlem její prezentace bude konečně pořádný pohled na singleplayerovou kampaň Battlefield 6. Datum si zapište do kalendáře, 26. září bude pro fanoušky série velký den.

reklama

Novinky

Bonfire Studios odhalilo Arkheron, akční mix Diabla a battle royale

Tvůrci ze studia Bonfire, které založil bývalý kreativní šéf Blizzardu Rob Pardo, představili nový projekt Arkheron. Hra slibuje rychlou multiplayerovou akci, kde se potkávají prvky Diabla, Souls her a battle royale.

Magic: The Gathering chystá Marvel Commander balíčky

První velká spolupráce Magic: The Gathering s Marvelem přináší fanouškům Spider-Mana desítky nových karet, ale bez očekávaných Commander balíčků. To ovšem neznamená, že by je hráči v budoucnu nedostali. Tvůrci už potvrdili, že pro další marvelovské sady vzniknou kompletní 100karetní předpřipravené balíčky.

Xbox Game Pass v září nabobtná o 13 her

Knihovna Xbox Game Pass se v září pořádně rozroste. Microsoft oznámil přidání třinácti novinek, které pokryjí akci, strategii i rodinnou zábavu. Hráči se tak připravují na jeden z nejnabitějších měsíců roku.

reklama

spot_img

reklama

reklama